מרחף כועס - וטייס שעלול לשלם ביוקר

ArieJ

New member
מרחף כועס - וטייס שעלול לשלם ביוקר

שלום לכולם, ובעיקר לטייסים שמטיסים את המטוסים הקלים 4X... ראו ידידי השמיים שם של כולם (נכון שבעיקר של חיל האויר שלנו) אז צריך לשמור "קצת" על החוקים, ובעיקר על הנימוס- ואולי גם על התחת (סילחו לי). חברי המרחפים (מצנחים גלשנים) מתלוננים שבסוף השבוע אתם מגזימים, עוברים לנו מעל הראש בזיכרון ולפעמים ממש מול האף. נתיב הטיסה הוא הרבה יותר מערבה מהחלק המערבי של זכרון, עד כמה שידוע לי. אז בסוף השבוע התלוננו על כלי טייס אחד, כאשר היו 20-30 מצנחים באויר, ובתנאים כאלה קשה לפספס אותנו- מה שמוביל כל טייס מטוס לזוז מזכרון. אבל היום טסנו רק 3 מצנחים, וכמה מטוסים קלים כמעט ו"חרשו" אותנו? (היו שם למעלה גם גדולים יותר של ארקיע ו/או של ישראייר) ארבעה!!! ואחד ממש "לא הגזים" הופיע מדרום מזרח טס לו בכף מעל רמת הנדיב בגובה של כ- 400 מטר וממש קרוב הופתע לגלות אותנו... וזאת אני מנחש מהפניה החדה מערבה. בקיצור, היה הטייס בהכרה (?!) ותארו לעצמכם אחד שפחות מסתכל קדימה, התאונה האוירית הזאת עומדת הרבה זמן בפתח. אנא מיכם, קחו בחשבון שיש עוד דברים שטסים באויר, אחרת כולנו עלולים להפסיד! ואתה שטסת בצהרים היום בזכרון, אתה בטח מבין כמה הדבר מסוכן,וממש לא בסדר!
 
מרחפים באשר הם שם

ביום ששי ראיתי אתכם מעל זיכרון. הפרש הגבהים היה גדול מאוד. תשמרו על הכללים של ריחוף בגבהים מתאימים ביחס לנתיבים ולא יקרה כלום. לפעמים מרחיקים את המטוסים ממרכז הנתיב מזרחה בגלל פעילות מונחית ע"י הפיקוח,כך שלא תמיד זה בשליטתנו. אין לכם הוראות לגבי ריחוף באזור הנתיבים?
 

גדעון1944

New member
טייסי קופסאות באשר אתם שם

דרור, אתה כנראה לא מבין את העניין. אנחנו טייסי הסמרטפים והגלשנים טסים בגבהים שבין 0 ל 7000 רגל! אלא מה, אנחנו נשמרים מלטוס בנתיבי הטיסה שלכם! אין דבר כזה "לפעמים מרחיקים את המטוסים ממרכז הנתיב מזרחה" אם פקח טיסה נתן הוראה כזו כשהוא יודע (ותאמין לי, הם יודעים) על פעילות מצנחי רחיפה באיזור, הרי שזו הזמנה לתאונה קטלנית. כל התנגשות של מטוס קל עם מצנח רחיפה היא קטלנית לשני הצדדים. בנפשותינו הדבר. אנא, בתור בקשה שהיא גם עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה, אל תעברו את כביש חיפה הישן מזרחה - נקודה!
 

זיו מ

New member
ענין הנקודה

מה לעשות עצבן אותי קצת. נכון שלעתים מפנים אותנו מזרחה מהנתיב נכון גם שאנחנו רואים אתכם ומשתדלים להמנע ממפגש מצער נכון ללא ספק שנתיבי הטיסה שלנו מוגדרים בגובה ונקודת קרקע אבל לא נכון שהשמיים שלכם מ -0 ועד 7000 אגב לא פעם ובעיקר בשבתות יוצא לי לבצע טיסות צילום באזור זכרון. הגובה להזכירך גלשן יקר הוא 500 מעפ"ש מעל שטח פתוח ו1000 מעל שטח בנוי. במקרים האלו אני פשוט פוקח עינים ונזהר ביודעי שאתם עשויים להמצא שם. אבל מהיום למדתי ממך שיטה חדשה. למען בטיחותי ובטיחותך. גולש יקר. אל תטוס נקודה ! ואגב הגבהים המותרים לכלי הטיס הרשויים הקלים הינם עד 500 מעפ"ש. גלוש שם.
 

גדעון1944

New member
בוא נעזוב את הנקודות במנוחה

זיו, אני מתנצל אם המסר שלי היה בוטה מדי. העניין הוא שיותר מדי מטוסים טסים מחוץ לנתיבים ומסגכנים את כולנו. מצנחי רחיפה אינם יכולים להיות מוגבלים ל-500 מעפ"ש כיוון שזה אומר טיסות רכס בלבד. בשום מקום בעולם, וגם לא בישראל, אין לנו מגבלה כזו. לעומת זאת אסור לנו בתכלית האיסור לטוס בקרבת נתיבי תעופה. אנחנו גם מקפידים לא לטוס טיסות מרחק במשך השבוע, בגלל פעילות ח"א, אבל בימי שישי ושבת (וחג) אנחנו בשטח. טייס מצנח רחיפה שצץ לו בתוך נתיב תעופה (בכל גובה שהוא) הוא פושע! באותה מידה שטייס בקופסה עם מנוע שטס מחוץ לנתיב ועוד ביום ובמקום שידוע על פעילות מצנחי רחיפה! כל מה שאנחנו מבקשים מכם ידידי היקרים: אנה הקפידו על הכללים, בנפשותינו הדבר!
 

רן בג

New member
בוקר טוב..גדעון

התראות על אפשרות התנגשות בין מטוסים לרחפנים הופנו למינהל לראשונה לפני כ-7 שנים עת החל ספורט זה לתפוס תאוצה.. שיטת הפיקוח הנהוגה בישראל "אשמה" בדבר. צורת הפיקוח CVFR משמעותה היא שהטיס מפוקח ע"י מערכת בקרה אולם טיסתו היא עדין טיסת ראיה. (פטנט יחודי לישראל..)משמעות דבר זה שטייס אשר מקבל אישור טיסה בנתיב, או שלא בנתיב, ברור לו שהבקרה אחראית לביצוע הפרדה בינו לבין משתמשים אחרים בנתיב זה.רחפן אשר יופיע לפתע בנתיב יהיה בחזקת הפתעה מוחלטת. אני הצעתי בזמנו שהרחפנים המבצעים טיסות מרחב יצטידו במכשירים על תדר תעופתי ויוכלו להתריע בשידור עיוור או עם יחידת הבקרה הספציפית על מיקומם.הצעה זו נדחתה... אולי כדאי להציע זאת שנית לפני שבאמת יקרה אסון. ומילה על האזמ"ים. כלים אלו טסים VFR אמיתי. טיסיהם חייבים לפתוח עינים ולהזהר לא לסכן אותכם ואת עצמם. גם כאן לא היה מזיק איזה שידור עיוור מדי מספר דקות על המצאותכם בנתיב או באזור מסוים..
 

dantzur

New member
טעות נפוצה - אין חובת הפרדה

הבקר אינו אחראי על הפרדה, אלא על דווח ולכל היותר התראה על כלי טיס קרובים (נכון כמובן ל CVFR, ב IFR החובה על הבקר)
 

צור בנר

New member
הודעה ממרחף

שלום לכולכם, אני טס במצנחי רחיפה (בשפתנו - סמרטפים=סמרטוט שעף). זיכרון יעקב הוא אתר רחיפה מרכזי עבורנו, ובימי שישי ושבת יכולים להיות 30-40 מרחפים באויר. ביום של תרמיקות אנחנו מגיעים בקלות ל-3000 רגל ויוצאים לטיסת מרחק מזרחה, ולפעמים מגיעים עד הכנרת. בשבת האחרונה, בעודי מתרמל בגובה של כ-1500 רגל, ממש מעל מרכז המושבה כלומר כ-400 מ´ מזרחית לכביש חיפה הישן, חלף מעלי בדיוק, לא יותר מ 100 מטר ממני, מטוס חד מנועי חום (מצטער, אינני מומחה לקופסאות טסות עם מנועים) בטיסה ישרה מצפון לדרום. אין לי ספק שלנהג הקופסה הנ"ל לא היה מושג ירוק שכ-30 מצנחי רחיפה נמצאים ממש מתחתיו. כמה רגעים לאחר מכן כבר היינו בגבהים שבין 2000 ל 3000 רגל. אם אותו נהג היה מגיע קצת יותר מאוחר, היה מוצא עצמו טס מול נחיל של סמרטפים, והסיכוי להתנגשות היה גבוה מאד! אנא מכם, טייסי הקופסאות, הקפידו על טיסה במסדרון שלכם, ממערב לכביש! התנגשות עם מצנח רחיפה היא מוות בטוח לכל המעורבים! משתתפי הפורום - הדגישו נא את העניין בכל הזדמנות כדי שכל הטסים באיזור יהיו מודעים לסכנה! בשאלות ו/או הערות ניתן לפנות לאגודה למצנחי רחיפה 03-5338002 ו/או לפורום הבטיחות שלנו באתר http://users.actcom.co.il/ipa/h_index.html תודה על תשומת הלב, ושיהיו לנו שמיים בטוחים! גדעון אמיר
 
עם כל הכבוד למרחפים ,לאז"מים וכו...

אני יודע שאנשים לא אוהבים לשמוע את זה , ואולי זה גם באמת לא נכון, אבל לדעתי קיימת איזו "פריצות" ביחס של כל התעופה זעירת המשקל ומיני המרחפים, לחוקי הטייס. אני רואה לא פעם את המרחפים הללו עולים לגבהים לא להם , באיזורי אימון של GA , בעיקר באיזורי מגידו ליד התבור שם... לא פעם מצאתי מצנח כזה "מתרומם לו על תרמיקה" ישר לקו הטיסה שלי. יש לי אפילו צילום של אחד כזה חותך במרחק מבהיל את קו טיסתנו,בעת שאחת מטייסות הפורום שלנו הטיסה,ויאמר עליה שהיא טסה זהיר ובנתיבים. כל הגישה שלהם אומרת - אה ....חפיף חוקי טייס, אני סתם איזה מצנח או אז"מ - למי אכפת ממני ולמה שלי יהיה אכפת ? שוב - עם כל הזהירות - יש המון טייסים , גם בקרב המרחפים , שנוהגים בזהירות ובצייתנות, ומקדמים את נושא הבטיחות והאכיפה....אולי גם רובם כאלה, רק שאני תמיד נתקל באלו שלא. אני חושב שיש מקום להגביר את המודעות של טייסי המרחפים,האז"מים והבלתי מרושיינים למיניהם , בנושאים אלו , וכן למצוא דרך להרתיע מפני הגישה של חלק מהם,ממנה אני מפחד. אני לא אומר להגביל את החופש שלהם - חס וחלילה - להיפך! אם יש כמה בארץ הזו שמותר להם לטוס בחפשיות,אז לפחות שהם יהנו מזה אם מאיתנו זה נבצר. בהחלט אבל יהיה ראוי מצידם לקחת את החוקים לידיים, לשמור עליהם ביתר קנאות וכן לדסקס בינם לבין עצמם את הנושא של איפה הגבול בין לעשות מה שבא לי לבין מידת רחמים עלינו, ה GA וכן על משפחתם הממתינה בבית. לסיכום : אין פה שום אמירה על טייסי האז"מ או הרחפנים,אלא על תופעות בודדות בהן נתקלתי, שבטוח שלא הייתי נתקל בהם בקרב טייסי ה GA , וראוי לתת על כך את הדעת. אגב... ביום שישי אחרי הצהריים הייתי בכינרת,חוף מזרחי. ... היתה שקיעה מהממת על ההרים ועל המיים ... ואני צללתי לי ברוגע, מדמה טיסה בגובה נמוך מעל הקרקעית ... ואז כשנגמר לי האוויר , משכתי מעלה מעלה וטיפסתי אנכית אל פני המיים ... ואיך שהוצאתי את הראש מהמיים ,בא מולי בגובה נמוך (מאוד) סטורצ´ דוהר - וחלף מעלי , מותיר צילו על הגלים המאדימים באור הקסום... לא יכולתי להתאפק! - פלטתי שאגת שמחה! זה היה אחד מרגעי הקסם שייזכרו לנצח! תודה לך טייס סטורצ´!
 
לאדון גדעון אמיר

קצת צניעות ,אדון ישראלי, לא תזיק פה.. מניסיוני – תשעה מתוך עשרה מפגשים בין מטוס לרחפן הנם בגין היות הרחפן במקום שאינו אמור להימצא. אני מסכים עמך שהתנגשות ביו רחפן למטוס הנה עניין של זמן וברור לי שזה יהיה כנראה בגין ברחפן. אני מקווה שזה לא יהיה ב- 3000 רגל מעל הכינרת בדרך לנחיתה במחניים של איזה דאש או א.טי.ר. הזילזול שמופנה אלינו –קופסאות ונהגים הוא אם כל חטאת. הוא ממשיך לזילזול בכל זיק של אויראות שאתם חפים ממנה..הוא ממשיך לזילזול טוטלי בהוראות המינהל ואפילו אגודתכם. לא מספיק להבין בטרמיקות וגזירות רוח ע"מ לרחף , צריכים להבין את מבנה כל המערכת והשכנים שמסביבכם. ד.א. אם באמת חשקה נפשך לראות "כאילו מצנח " מעל ראשך, אחרי שנתיים שירות מפרך בשק"ם בקריה, מדוע לא תלך לעשות את הדבר האמיתי – צניחה חופשית…?? (המשפט הזה היה להראות שגם לשוננו יכולה להיות "חדה".)
 

גדעון1944

New member
אין צורך להגרר להעלבות הדדיות

מר שרשיר, הסיבה שמספר מרחפים כמוני מצאו לנכון להתארח זמנית בפורום חשוב זה היא משום שאנו מודעים מאד לסכנה הקיימת ורצינו להרים את המודעות גם אצלכם. את המושג "קופסה עם מנוע" טבע אחד מחברינו, שהוא גם קברניט באל-על וגם טייס מירז´ עם חמישה מיגים לזכותו. אין כאן כל כוונת לזלזל במישהו. עדיף שכולנו ניצמד לכללים, נהייה מודעים למיגבלות ולתכונות של הצד השני ונישמר לנפשותינו!
 

eli eagle

New member
מישהו מוכן לומר... ../images/Emo2.gif

האם יש למצנחי רחיפה תדר תעופתי? ושנית, יצא לי כמה פעמים לדווח להרצליה ".. בצרה ´800 ויש מצנח רחיפה בגובה שלי ממש מזרחית לבצרה.."
 
מצנח רחיפה - טרקטורון מעופף.

אלי בוקר טוב, אל תבלבל בין השניים שבכותרת. הטרקטורונים המעופפים ממריאים ונוחתים באזור עליו אתה מדבר במנחתים מאושרים. מה שלא מאושר להם הוא הגובה עליו אתה מדבר. מותר להם לטוס עד 500 רגל מעפ"ש בסופ"ש ו 300 רגל באמצע שבוע. חריגה מגובה זה היא בהחלט עבירה על החוקים. איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 
ליואל הנעלב ושות´../images/Emo8.gif

תחילה אתנצל בשם כל ידידי הסמרטפים (כן אנו קוראים לעצמנו סמרטוטים מעופפים) על שקראנו לכם בציניות קופסאות מעופפות. ולעצם הענין, ישנם נתיבי תעופה באזור התבור אשר נחצים על ידנו כל סופ"ש במודע. אין לנו המרחפים גובה טיסה קבוע ו/או יכולת שליטה על כך. השמים הם של כולנו !!! דואים וממונעים כאחד. הפקחים בפלוטו מקבלים מאיתנו דיווחים כל סופ"ש על הפעילות בזיכרון ואפילו התקימו בעבר פגישות בנושא עם המנהל. מזכרוני הובטח לנו במנהל שברגע שנדווח על פעילות יזוזו הנתיבים עוד מערבה לכיוון כביש החוף (החדש) + מעל הים. עלבונות ועצבים לא יעזרו. מתאונות שכאלה בעולם ברוב המקרים שרד המרחף (מצנח רזרבי) ויושבי המטוס לא !!! בואו נפקח עיניים ואוזניים ונעזור לפקחים להבין את אשר נעשה בזכרון בין החודשים אפריל ועד תחילת נובמבר (נובמבר עד אמצע אפריל אנחנו לא שם) למען ביטחון כולנו. לנושא הנתיבים סביב התבור, ישנו בהחלט מקום לנסות ולעלות את גובה הנתיב משמעותית (אנו בד"כ עוברים בנתיב ואפילו עד גובה של 6000 רגל בכפר תבור). מלחמות לא חסרות ליהודים וגם כך התעופה הקלה בארץ סובלת ממחסור בשדות תעופה ונתיבים (חיל אויר הוא בעל הבית) אז בואו נלחם ביחד ולא אחד כנגד השני. איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 

ramym

New member
סמרטפים בנתיבים

איתי - עד כמה שאני זוכר (עשיתי קורס מצנחי רחיפה..) יש לכם שליטה על הגובה והכיוון בדיוק כמו לדאונים. הכלל בדאונים הוא שחציית נתיב או פרוזדור היא באישור הבקר !! ובקשר איתו. קורה שנאלצים לעזוב תרמיקה יפה בשביל לרדת 1000 רגל מתחת לנתיב הטיסה, כיוון שאלה ההוראות. אם אתה וחבריך חוצים את הנתיב בלי לקבל אישור - אתם עוברים עבירה חמורה (לפי כללי הארץ) ומסכנים את כולנו. אני לא מצפה לראות אתכם שם. כדי לקבוע כללים אחרים - צריך לדון עם המנהל/ ח"א ולא מספיק דיון "חברי" כאן. עוד נקודה - הנתיב צפונה באזור זכרון, כפי שמסומן במפה, הוא "טיפה" מזרחית לכביש הישן. רמי
 
הלוואי - מהפה שלך לאלוהים.../images/Emo3.gif

רמי שלום, אני עוסק בספורט הרחיפה כמעט 12 שנה (ומתוכם כמעט 10 שנים בהדרכה), ואיני מכיר ולו מיתר אחד שמשיכה או שיחרור שלו יגרום למצנח לעלות. אני גם לא מכיר מצנח שיכול לטוס להן שיחפוץ מבלי להתחשב ברוח. אני מכיר הרבה מיתרים שמשיכה בהם תגרום לאיבוד גובה (מהיר או איטי). האם דאון יכול לעלות לאיזה גובה אשר יבחר באיזה נקודה שיבחר, בלי מנוע ו/או טרמיקה ? במידה ואתה מכיר מצנח או דאון שכזה תזמין לי שניים. במידה ולא הבנת אז אני אומר זאת יותר ברור אין חוק בארץ לו אנו כפופים לטוב ולרע (חוק למצנחי רחיפה). זאת גם הסיבה שישנם לא מעט אנשים אשר אותם אתה פוגש בנתיבים והם בכלל למדו לעוף מחבר או מספר בבית או מהאינטרנט, ולא בבית ספר מסודר (שבו גם מדברים על נתיבים). פנינו למנהל ולחיל אוויר עשרות פעמים על מנת לחוקק חוק שנוכל לעוף באופן מסודר ותשובתם הייתה (בכל המקרים): 1. מנהל תעופה מעדיף לא להתעסק עמנו כי אין לו כח אדם לשם כך. 2. חיל אויר לא רוצה לראות או לשמוע אותנו או עלינו (הם היו מעדיפים גם לקרקע אותכם). לנושא הנתיב בזכרון, כן הוא עובר קצת מזרחית לכביש. הבעיה היא שאתם טסים 500 עד 1500 מטר מזרחית לכביש. אני מציע שתכירו בעובדה שאנו קיימים ולא תעצמו עיניים ותכתבו משפט כמו "אני לא מצפה לראות אתכם שם". יום טוב ועיניים פקוחות לרווחה איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 

ramym

New member
שליטה בגבהים

שלום איתי, כשאמרתי "כמו לדאונים" התכוונתי בדיוק לזה שאפשר לאבד גובה כשרוצים, למרות שזה נורא מבאס לעזוב תרמיקה. אני יודע (מדאיה..). מדהים אותי לשמוע שאתם לא כפופים לשום חוק. לא ידעתי, ועדיין זה נשמע לי מוזר. צריך לדעתי להמשיך בנסיונות מול המנהל (אולי בשיתוף עם אגודת התעופה ??), ובינתיים - לפחות להכניס את המידע הזה לתודעה של הטייסים, וכאן הפורום משחק תפקיד, אבל כדאי אולי להוציא מכתב לטייסים הראשיים של בתי הספר. שאלה - אתם מגיעים גם לגבהים של פרוזדור ה IFR ?? יום טוב, רמי
 
שאלות ליואל ?../images/Emo160.gif

האם מותר לכם לטוס בגובה של 5 מטר (14 רגל) מעל המתרחצים בחוף הים בגעש ונתניה? האם מותר לכם לטוס מתחת לגובה הצוק ובצמוד לו בגעש ונתניה (מתחת ובין המרחפים)? האם מותר לכם לגעת בקרקע ולהמריא בחוף פולג? האם מותר לכם לעשות סיבובים של 360 מעלות סביב מלון כרמל (בנתניה) בגובה 2/3 מלון? והשאלות עוד רבות. איתי לנואל שמיים מצנחי רחיפה.
 
למעלה