מרחף כועס - וטייס שעלול לשלם ביוקר

גד יצחק

New member
טיסה מזרחית לכביש בקטע זכרון יעקב

1.מתנצל באם ישמע בוטה אבל הגזמתה. לא משתינים לקופסא בה טסים ובטח מימנה מוציאים פרנסה כמדריך לא מחלקים עצות אחיתופל לחזרה לנחיתה ב 400 מעפ"ש לאחר נחיתה בקט מנוע מספיק היה לנו בתאונה אחת אין צורך להרוגים בשחזור קטע הטיסה ליד זכרון יעקב טיסים טסים בעת פעילות בהבונים (צנחנים)מזרחית לכביש הישן לפי הוראת פלוטו (נדמה לי כי אתה משם) ובעבר כמעט התישב לי מרחף על הכנף תלונה הוגשה.אז אתה מצפה מטיס לטוס בניגוד להוראות אני מקווה שאתה מעביר גם מסר חיובים לתלמידים ולא מחלק משימות היתאבדות אני יורד מאתר זה מתחיל להיות מסוכן. גדי
 
גדי-כנראה בעקבותיך

לא ידעתי אם אני צודק או לא נתת לי כיוון. החוצה. מתחיל להיות פה באמת בלאגן. בלונים-סמרטוטים מעופפים-סימולטורים-חכמולוגים. בקיצור,סלט אחד גדול להתראות באויר. תיזהרו מסמרטוטים מעופפים עם ישראלים עליהם (שילוב קטלני)
 

גדעון1944

New member
עצימת עיניים לא תפתור שום דבר

גדי, דרור, חבל שהדיון הזה משעמם אתכם. ישנה בעיית בטיחות אמיתית ואתם מעדיפים להסתלק. טוסו בשלום, אבל על תעצמו את העיניים מה לעשות, אבל יש גם סמרטפים בשמיים (זה יצא לי לא בכוונה, אבל אריק איינשטיין מוזמן לשיר את זה ברדיו). ושלא נפגש לעולם... סמרטפאי
 
השמיים הם של כולנו-רק תסתכלו החוצה

השמיים הם של כולנו. צריך רק להסתכל היטב החוצה, להיות מודעים לאפשרות לראות משהו אחר שגם עף ושאינו בהכרח אוירון ולשמור על חוקי הדרך באויר. באגודה הישראלית למצנחי רחיפה רשומים כ- 450 חברים העפים עם סמרטפיהם בעיקר בסופי שבוע וחגים. "הגרעין הקשה" מונה כ- 60 טייסים היוצאים לאתרים שבהם יש סיכוי סביר לתנאי דאייה טובים. עצם הידיעה על קיומנו כבר היא כשלעצמה תורמת להגברתן של הבטיחות ושל האויראות. בואו נמשיך להנות במשותף משמי ארצנו ובשמי ארצנו. רעיונות בונים - יבורכו. להתראות, אמנון
 
../images/Emo35.gifזהירות ! שדה ראיה!!

לאריה וכל צוות הגלשנים! ביום שבת, טסנו מהרצליה לחיפה וחזרה, במטוס היה גם מדריך טייס בכיר ומנוסה. כבר בטיסה צפונה ב-1500 הבחנו בכל עשרות המרחפים והקפדנו לשמור מערבית. אכן מחזה יפפה מלמעלה על כל הגלשנים. בחזרה, ב-2000 הפקח הסב את תשומת לבנו לצנחנים בבונים, וביקש לשמור כביש 4 ומערבית (ראה בפמ"ת הוראות בדבר קטע פורודיס-עתלית). בקטע זה במהלך מספר הדקות הקצר התבצעו 2 גיחות צניחה. הקשר היה עמוס ביותר, עם סיום המפגש במגידו, ורבים ביקשו נתיבים וגבהים שונים, הפקח סרב לכל שינוי מהכתובים. לקראת פורודיס קבלנו בקשר על תנועה נגדית ב-1500, וכן תנועה מאולגה לפורודיס מערבית לנתיב, וכן הבחנו בכל הגלשנים, המעבר היה בטוח ביותר לכל אורך מצוק זכרון, הבחנתי גם במספר גלשנים שנעו מזרחה עמוק למעל היישוב. הבעיה !! שדה הראיה של הטייס כאשר הוא מעל או אפילו מעט לפני הצוק מוגבל ביותר, גם אם מנסים להסתכל דרך החלון הצדדי. טייס שנמצא בקשר עיין והבחין בגולשים והקפיד גם על הנתיב והגובה, אינו נמצא יותר בקשר עין כאשר הוא בדיוק מעל הרחפנים. ואם ברגע זה מחליט הרחפן להגביה, אין לטייס כל יכולת להבחין בו. יש לקחת בחשבון גם אפשרות סחיפה בנתיב (בדר"כ למזרח - רוחות מערביות חזקות) וע"פ המותר עד 1 ק"מ ממרכז הנתיב (מעל המושבה). וראו כי יש פה בעיה אמיתית !! אכן יש צורך לפתור הבעיה במנהל או בדרכים חוקיות אחרות (כמו להזיז הנתיב מערבה בקטע זה למעל כביש החוף עד אולגה). אבל בינתיים, אתם הגלשנים עם יכולת התמרון הגדולה יותר ושדה הראיה שלכם צריכים להקפיד יותר. הבעיה קיימת ואף חריפה יותר בנתניה על החוף, ששם עוברים מסוקים , אזמי"ם וכו. אז אולי מישהו יקח העניינים לידיים וינסה לבדוק עם המנהל. צור, אתה גם טס וגם גולש בסביבה, התייחסותך כאילו רק הטייסים הם שצריכים להקפיד ולשמור מפני ארוע כלשהוא, היכן אחריותם של הגולשים, ומה עם גובה המותר באזור נתיב טיסה ? יורם.
 
חוקי הדרך באויר

חוקי הדרך באויר, הקיימים מאז האחים רייט התחילו לטוס כל אחד לחוד: כלי טייס ממונע מפנה דרך לכלי טייס שאינו ממונע. כלי טייס כבד מן האויר (דאון) מפנה דרך לכלי טייס קל מן האויר (כדור פורח) ולכן, במפגש בין מטוס ו/או אז"מ ו/או ממ"ג (בקאי) לדאון ו/או גלשן ו/או מצנח רחיפה ו/או כדור פורח, על המטוס ו/או האז"מ ו/או הבקאי לפנות את הדרך למרחפים ודואים. אבל תמיד יהיו כאלה (כמו בקופת-חולים), שיאמרו "אבל יש לי רק שאלה".
 
למעלה