את מסוגלת לחשוב בצורה לא תוקפנית?
אני לא אוסר על אף אחד לחשוב איך שהוא רוצה. אך מה שאת עושה זה לפרש עובדות ואימרות לפי דעתך האישית, ואז לתקוף את היהדות לפי הפרשנות שלך. זה לא רציני... לדוגמא, כשאת מביאה את הברכה: שלא עשאני אשה, את מפרשת אותה כבזיון לאשה ולכן תוקפת את היהדות על "מעמד האשה". הבעיה היא, שאינך מסכימה להשתחרר מפרשנותך האישית ולהבין את השקפת היהדות שהיא מוגדרת ע"י חכמי ישראל, שאופן ההבנה הועבר אליהם דור אחר דור מאז היהדות נוצרה. וכך את תוקפת את היהדות ע"י פרשנות אישית, שבדר"כ אינה תואמת את דעת היהדות עצמה. בדרך זו - לדוגמא - אפשר לעיין בדף נוסחאות מורכבות בגאומטריה, ולחשוב שזה קשקושים של ילד מפגר. אדם בוגר ומשכיל שלמד את תורת הגאומטריה, מבין שה"קשקושים" אינן אלא סדרת אותיות ומספרים המרכיבות נוסאות בגאומטריה. אדם שלמד את כתבי חכמי ישראל לפי ההוראות ההבנה שמסרו, יודע שיוכל למצוא הסבר לתמיהותיו אם יצמד להוראות ההבנה שחכמי ישראל מסרו. היהדות החרדית מחנכת את אנשיה בדרך היהדות המקורית, שבה האדם צריך הדרכה כיצד לחיות בעולם של תאוות, כיצד יוכל לווסתן ולהעזר בהן! אין שום איסור על אנשים לחשוב! זוהי המצאה שלך! את אינך מעונינת להבין את השקפת היהדות, ולכן את רואה אותה בתור "אסור-מותר". אינך מעונינת להביט לעומק, להבחין בהבדלים שלא ניכרים מבחוץ. ההסתכלות הגסה של "אסור-מותר" לא מאפשרת לך להבין ולקבל שיש הלך מחשבה שונה משלך! שגם אם הרבה מחיי המעשה מוכתבים ע"י הוראות התורה, עדיין נשאר לאדם מרחב חשיבה גדול מאד. הרדיפה שלך אחר חופש הביטוי והמעשה, מסנוור את ראייתך. את לא מסוגלת להבין כיצד אדם שנשמע להוראות כיצד לחיות, מסוגל להיות בן-אדם ולא "רובוט". אם העובדה נכונה, שבעברך חיית בציבור החרדי, כנראה שחיית בצורה שלא השכילה להעביר אלייך את ההרגשה של החופש גם עם המסגרת, את ההתעלות של האדם בשמירת המצוות, את הטוב שמשיגים ע"י דרך זו, הטוב גם בעולם הזה. כנראה שחיית בתוך מסגרת לוחצת ללא מתן הסבר, ללא האוירה המרוממת. טבעי שאדם החי בלחץ ירצה לשבור את המסגרת שאינו מבינה, ולאחר שיצא ממנה, יתקוף אותה, שוב, מחוסר הבנה. ואחרי כל זה את מצפה שנקבל את השגותייך כ"קושיות עולמיות" ונשבור את המסגרת שאת סולגת ממנה?