משבר והריון שלישי בדרך

טאקאשי

New member
משבר והריון שלישי בדרך

שלום. אנו נשואים שלוש שנים אך חברים כבר 16 שנים עם המון שנים של חיים יחד לפני הנישואים. בשלוש השנים האחרונות נולדו לנו שני ילדים מקסימים ועכשיו אני בהתחלת הריון שלישי (לא ממש מתוכנן אבל גם לא בלתי רצוי לחלוטין - רק קצת מהר מדי). הזוגיות שלנו מעולם לא היתה מושלמת אך תמיד חשתי שיש בה בסיס טוב, המון אהבה ורצון של שנינו להתגבר על כל מכשול. מאז שהפכנו להורים הכל עוד יותר קשה ומורכב כי יש עבודה ואחריות להתחלק בהם ואני פשוט נשאבתי לאימהות כל כולי ובעלי טוען שהוא יוצא מוזנח. לאחרונה התחיל לחוש שמשהו לא טוב לו והוא שוקל לעזוב. מצד אחד הוא "מאיים" שאולי יעזוב ומצד שני מבקש שאעשה מאמץ וגם הוא להרים את האינטימיות והתשוקה בינינו. לי קשה במקביל לחשוב חיובי וגם לפחד מהאסון המאיים (מבחינתי זה ממש איום וזה מפחיד אותי מאוד). אתמול אמר שאולי כדאי לחשוב על הפלה כי הכל לא ודאי. אני אמרתי שאם אעשה הפלה כדי להציל נישואין אני לא אסלח לו על זה בחיים וזה יאכל אותי תמיד. רציונלית, ילד שלישי באמת מסבך את המצב המסובך גם ככה אבל בתחושת בטן אני לא יכולה ולא רוצה לעשות את זה. כמובן שאני מפחדת פחד מוות מהמחיר שאולי אשאר עם שלושה קטנטנים בלי שותף (הוא מאוד עוזר עם הילדים). בעלי עבר בשנים האחרונות גילוי של מחלה קשה ושני ניתוחים קשים. אני מקשרת את כל מה שעובר עליו לזה וחושבת שכדאי שיבדוק קודם עם עצמו מה עובר עליו. לי לא רע בנישואין. לא פשוט לי ואני אמא והרבה פעמים חסרים לי דברים לעצמי ובזוגיות אבל בסך הכל טוב לי ואני מעריכה כל מה שיש לי. אני רואה את מה שיש והוא רק את מה שאין. מה עושים? מאיפה מתחילים?
 
ברוכה הבאה לפורום! החיים פוגשים אות

נו לעיתים לגמרי לא מוכנים... את היום מתמודדת עם רגשות קשים ועם אי וודאות שמשבשים את מהלך החיים "הרגיל" וזהו זמן טוב ככל זמן לעשות התארגנות מחדש והערכת מצב. נראה שאצל שניכם ההריון מעורר סערה ומטלטל את המערכת הזוגית ומציף שאלות נוספות שכבר היו ודאי על הפרק גם קודם והיום הם מקבלים "הבלטה". בן זוגך מרגיש שהחיים האלה קצת גדולים עליו והוא רוצה לרדת... אני מניחה שהפחד מלעזוב והפחד מלהשאר הם שווים ועל כן יש מקום ותקווה לשינוי ההרגשה ונסיון לפעול בדרך שתהיה טובה לשניכם. אני ממליצה לשניכם ללכת לטיפול זוגי. הצומת בה אתם נמצאים כרגע ראויה לכיוון, לדרך. יש צורך באדם, איש מקצוע , שיוכל לשמוע את שניכם ויוכל לעזור לכם להכיל את הקושי ולפוגג אותו בהדרגה. מאחלת לך בהצלחה!
 
שאלה (טיפה לא קשורה) :)

רציתי לשאול לגבי ההכשרה למטפלת משפחתית וזוגית. (התחום מאוד מעניין ומושך אותי) האם מדובר אך ורק בתואר ראשון, או שדרוש תואר 2 או 3? האם מתקבל תואר ספציפי כמו פסיכולוגיה, או שניתן להגיע לזה גם מתואר בייעוץ חינוכי/ עבודה סוציאלית/ קרימינולוגיה/ חינוך מיוחד? ואם כן, האם מחייבים בקורסים או השלמות מסויימים? תודה מראש :)
 
לימודי טיפול משפחתי וזוגי מיועדים

למי שיש לו תואר שני במקצוע טיפולי: יעוץ חינוכי, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה , פסיכותרפיה ורפואה ותארים שניים במקצועות קלניים. הלימודים אינם לימודי תואר ומי שעומד בקריטריונים מקבל תעודת הסמכה מהאגודה לטיפול במשפחה ובנישואין. ישנם מקומות בהם אפשר ללמוד את התחום ולקבל תעודה של "יועץ זוגי" אך אין אפשרות לקבל הסמכה מהאגודה על לימודים אילו. אם את מתעניינת לצורך מקצועי אז כדאי לך להתמקצע בתואר שני באחד מהמקצועות הנ"ל ואם את מתיניינת ברמה האישית אז מכונים רבים נותנים השכלה וקורסים מעניינים בנושא. בהצלחה לך!
 
מתחילים מהזוגיות

ילדים מאושרים צרכים הורים מאושרים אחרת הם לא יהיו מאושרים. הוא בטח מרגיש שהילדים גזלו את כל היחס שלך ממנו. פעם הוא היה ה"ילד" והיום כבר אין אילו יחס מיוחד. מה שאני מציעה זה שתתחילו בשיקום מערכת היחסים ביניכם כדי שעד הולדת התינוק תהיו יותר מלוכדים. מה זה אומר? שתשאירו את הילדים עם סבא/סבתא או בייביסיטר ובערב תצאו לסרט או לאכול באיזו מסעדה טובה. טפחו את הזוגיות שלכם, תשקיעי בו עד כמה שאפשר (אני יודעת שאת עייפה ומותשת אבל לאור זה שהוא עוזר המון כדאי שגם תשיקיעי משהו בכם ולא רק בילדים אחרת הילדים ישארו ללא אבא שחיי איתם תחת קורת גג אחת וזה מאוד חבל) את גם יכולה להשקיע בלבוש ללכת לישון לבושה יפה, להשתדל לקיים יחסי מין בתדירות מסויימת שתהיה לך נוחה (ואיך אומרים עם האוכל בא גם הרעב) אתם גם יכולים ללכת ליועץ נישואין/זוגי שיעזור לכם ויכוון אותכם לפני שאתם בכלל עושים צעד לקראת פרוד שלא נראה לי שזה מה שאת רוצה (ואני לא חושבת שגם בעלך רוצה בזה באמת הוא פשוט מנסה למצוא דרך אלייך מתוך ייאוש)
 
למעלה