משהו על אחריות של דרג מיניסטריאלי

Jake Speed

New member
משהו על אחריות של דרג מיניסטריאלי

אנחנו נורא רוצים להאשים את המנכ"ל, את היו"ר
את השר, את רוה"מ.
מישהו, בכיר, שישלם בראש שלו.
עכשיו!!!

אבל בואו נהיה רציניים רגע,
איך יכול להיות, במדינה שבה לא ניתן לפטר פקיד ממשלתי
להאשים את הממונה עליו?
איך אפשר להטיל אחריות על שר פנים,
כשפקידי אוצר מעכבים העברות תקציב.
פאקינג פקידים!

ואז אנחנו רוצים להאשים את מי שמנהל,
אבל האמת? אף אחד לא באמת מנהל פה.
כולם מקבלים כיסא, ונהג, ולשכה
אבל לא את הכוח לעשות מה שהושבנו אותם בלשכה הזאת בשבילו.

אז שילך להזדיין המבקר עם ה"אחריות המיוחדת" שלו
ויוציא את הראש שלו מהתחת הזקן והמנותק מהמציאות שלו
ויגיד: "היתה פה פאשלה.
מתו אנשים
ואני מתבייש להגיד לכן משפחות יקרות,
אבל זה לא השר
ולא ראש הממשלה אחראים,
זה כמה פקידים בזויים
שלא עשו את העבודה שלהם."

"אה, משפחות יקרות,
את הבטלנים האלה,
מאונני משרדים ממשלתיים,
אי אפשר לפטר"

אוקיי, עכשיו,
בואו נוציא סכינים ונרקוד על הדם
 

ליאור243

New member
מי שקצת מכיר איך העסק מתנהל

שם,יודע טוב מאוד מי אשם פחות ומי אשם יותר.
אני יכול לומר לך שהכל כולל הכל נקבע ומתנהל לפי מוצא פיהם או חתימתם של כמה פקידים מושתנים מהאוצר.
העולם התחתון ילד טוב לעומתם וגם על החלטות ממשלה וחוקים הם מצפצפים ומוצאים דרך לעקב או לא לשלם כלל.

אף אחד לא מסוגל ורוצה להתעסק איתם,הם יושבים על הברז ופותחים אותו מתי שבא להם.

תשאל כל אחד שיש לו התקשרות עם משרד ממשלתי איך זה לעבוד איתם,ותבין כמה הם גרועים ואשמים בהרבה דברים
ומחדלים שקרו במדינה.

וכן ,אין שום אפשרות לפטר אותם,יש להם "קביעות"

"קביעות"=אני עושה מה שבא לי ,מתי שבא לי,משלמים לי טוב מאוד ואף אחד לא יכול לגעת בי.

ערב טוב ג'ייק,הנה הפורום מתחיל להניע...
 

רינתי77

Active member
אבל זה בעצם להאשים את ה -ש.ג.

אם פקיד לא עושה את העבודה שלו זה אומר שהמנהל
שלו מאפשר את זה. ואין דבר כזה שאי אפשר לפטר. את כל אחד אפשר לפטר. אם לא עושים את זה כי זה כאב ראש ולא רוצים לעבוד קשה
ולהתעסק עם העניין, אז המנהל שזהו תפקידו צריך לשאת באחריות.
אם השר לא נלחם על התקציבים שלו בגלל שיקולים קואליציוניים, אז הוא
מועל בתפקידו כמשרת ציבור וכן, הראש שלו צריך לעוף. אבל אין מה לדאוג.
אנחנו לא יפן ואף אחד לא יעשה חרקירי מרוב בושה.
 

poseidon111

Active member
יש שני פנים לעניין האחריות המיניסטריאלית.

פן אחד הוא הזעזוע, לא זה שבא מלמטה ונעצר אי שם בשלביו המוקדמים, אלא זה המכה מלמעלה, וגולש כלפי מטה. המשמעות היא ברורה: אף אחד
אינו חסין ולא משנה כמה גבוה מעמדו, או כמה חזקה מפלגתו. ההקבלה היא למאמן כדורגל שעושה את עבודתו נאמנה. מדריך כהוגן, מסביר מהלכים,
בוחר את השחקנים אך הקבוצה כמכלול חורקת. משהו בין המאמן או אם תרצה בין המנכ'ל לבין החברה לא מתפקד. התוצאה היא שידוד מערכות.
הפן הזה גורס שהוא, אשר עומד בראש הפירמידה, לא מתפקד נכון בעצם הישארותם של אלו שלא מתפקדים נכון. הכוונה היא שגם אם הוא לא עשה
מעשה פסול או לקוי באופן אישי שקשור ישירות למעשה, הפסיביות שהפגין נוכח הכשלים הברורים, דיה כדי להסירו מתפקידו.
בנושא שלפנינו הדברים יותר חדים אפילו. המבקר מזכיר יותר מפעם אחת את נסיונותיו של ישי לקבל תקציבים נוספים עבור מערך הכבאות ואת
התרעותיו לגבי מצב מערך הכבאות. באופן מוזר אולי, דווקא עניינים חיוביים אלו שעומדים לזכותו, הם אלו אשר ננקבים לחובתו. טענתו של המבקר היא
פשוטה וחמורה. הוא טוען שדווקא בגלל אי הזרמת התקציב, היה על השר הממונה לנקוט בצעדי התייעלות פנימיים על מנת לקדם את האסון שיגיע.
דבר זה לא נעשה וההמתנה היתה כולה לתקציב. ההמתנה להכל או כלום, היא שפגעה במוכנות של המערך, על פי המבקר, ועל כך יש רק אחראי
אחד- שר הפנים. במילים אחרות- המקובעות של השר לתקציב נוסף מנעה ממנו לעשות רפורמות נחוצות (מבנית), ובכך נקבעה אחריותו לאסון.
 

Jake Speed

New member
אני רוצה רגע להתעלם מהדו"ח, ברשותך

כי מה שמפריע לי זה שהאחריות הפכה להיות מיניסטריאלית בלבד. ולא כך היא.
נותנים לשר משרד, שבו הוא אינו יכול ליישם מדיניות שהוא מאמין בה, ואז, כשאותה מדיניות כושלת מאשימים אותו.
מאמן יכול להושיב שחקן על ספסל, מנכ"ל יכול לפטר עובד. לשר אין יכולת להזיז את אחרון הפקידים במשרדו גם אם זה פועל נגד הנחיות אותו השר.

בפועל, אתה מקבל מערכת שבה איש הישר בעיניו יעשה, וישנו רק אחראי אחד: היושב בצמרת.

זה טוב שאנשים יידעו שהם לא יכולים לברוח מאחריות, ושראשו של איש אינו מוגן.

אבל חייבת להיות קורלציה ברורה בין היכולת לבצע מדיניות, לבין האחריות הנלווית ליכולת זו.

ג'ייק,

חייב לעבוד קצת. חייב
 

poseidon111

Active member
בוא ניקח דוגמא טובה יותר. מנהלת בית ספר

שחסרים לה שלושה מורים לכיתות.
יש לה את האפשרות לומר למשרד החינוך שעד שלא מגיעים אותם מורים הכיתות מושבתות, והילדים בחופש, או לדאוג שאותם ילדים יפוזרו בכיתות
קיימות, עד לבואם של המורים. זו אמנם דוגמא פשטנית, אך היא אנלוגיה למה שהמבקר אומר. שבכלים הנתונים, השר לא נערך כפי שהיה אמור להערך
לקראת אסון עתידי.
ראה, אין לי דבר כנגד ישי באופן כללי. קל לשבת מול המיקלדת ולהעביר ביקורת. השאלה היא האם אתה יכול להתמודד מול העניין העקרוני שהעלה המבקר
בביקורתו כלפי השר.
אני מתקשה לקבל את העובדה שאתה מצייר את יכולותיו של שר ממונה כשוות ל0, והוא תלוי כולו ברצון טוב של פקיד זה או אחר.
עובדה- ראה איך הוא הניע את גלגלי הגירוש רק כי לא הירפה מזה ועמד על דעתו, מול כל אלו שהתנגדו למהלך.
 

Jake Speed

New member
אז מה שאתה אומר הוא ככה:

השר, (שהוא המנהל הממונה, כן?) יש לו דיעה איך צריך לטפל בבעיה.
לא נותנים לו לטפל בבעיה כפי שהוא מוצא לנכון.
מפריעים לו.
חוסמים אותו.

יש אירוע.
הבעיה מתפוצצת בפנים
באים לאיש ואומרים לו:
"נכון שאתה חושב שיש דרך נכונה
ונכון שחשבת מראש שהדרך שלנו עקומה,
אז בוא נעניש אותך על כך שלא פעלת בדרך שאתה חושב שהיא עקומה"

וואללה?
בספר שלי, בנאדם שלא פועל בניגוד לצו מצפונו, הוא בנאדם הגון
שראוי להערכה,
לא לגינוי.

אבל היי, מה אני מבין?
 

poseidon111

Active member
אבל זו בדיוק הטענה כלפיו. שהוא לא עשה

כלום. לא דרך נכונה ולא דרך לא נכונה.
גורנישט. הוא הלך עם הראש בקיר, ולמרות שהבין שכל דבר שיעשה, ישפר את מה שקיים, החליט ששוברים את הכלים. "או שתמלאו את רצוני או שלא
אעשה כלום". שנינו יודעים ששינויים מבניים לא דורשים כסף. הם חוסכים כסף.
הוא מודע לכך שמערך הכבאות דפוק. הוא מודע שכפי שהמצב כרגע, יהיה אסון, הרי הוא התריע על כך. ומה עשה בפועל?
שינע כוחות? שינה הערכות? שינה דגשים?
המבקר אומר -מאומה.
 

Jake Speed

New member
גם לא לעשות כלום זה לעשות

ולולא היתה השריפה, אלי ישי היה נזכר בהיסטוריה של שירותי הכבאות בארץ כמי שניסה לעשות משהו.
חשוב לזכור שהוא נלחם.
הוא הביא תקציב.
הוא עשה מה שהוא היה יכול.

עכשיו לבוא ולטעון כנגד מה שהוא לא עשה זה זנות.
זה תועבה.

אני לא יודע מה עבר לאלי ישי בראש,
אני רק יודע שאם נתנו לו משרד,
ואז כבלו לו את הידיים תקציבית
אי אפשר לבוא אליו בטענות על שהוא לא פעל במסגרת האין-תקציב שלו, בצורה שבדיעבד (בדיעבד, כן?) המבקר חושב שצריך היה לפתור את הבעיה.
שילך המבקר להזדיין,
מה הוא כבר עשה בחייו חסרי המשמעות?
שפט?
הקשיב לשני אנשים והחליט מי נראה לו יותר אמין?
שיראה מטר קיר שהוא בנה,
שיראה רכב שהוא שיפץ,
שיראה שהוא הזיז פעם משהו.

פסולת חסרת עמוד שדרה, רודף פרסום, זקן ממורמר.
ואלה המילים הטובות שיש לי בשבילו
 

poseidon111

Active member
וואוו, אתה ממש שונא אותו. אתה מציג את הביקורת

כוונדטה של המבקר נגד השר.
אני לא מקבל את דבריך בעניין כשירותו של המבקר (לא של הנוכחי אלא העיקרון שהצגת). שנינו יודעים שלהיות מהנדס, המבקר איכות בניה, אינך
חייב להיות בנאי קודם. אנו יודעים גם שכדי להיות שופט כדורגל אינך צריך להיות כדורגלן בעברך. העיקרון הוא שאתה צריך להיות ניחן בתכונות שנדרשות
לתפקידך זה, מבלי לעבור את כל המסלול מלמטה. תפקידו של המבקר הוא לקרוא את המסמכים הרלוונטיים, לשמוע את האנשים הנוגעים בדבר ולהחליט
האם בוצע מעשה פסול או לא, בדיוק כמו שופט, רק ללא מתן העונש. את כל העניינים המקצועיים עושים העוזרים שלו שהינם אנשי מקצוע והם חוקרים
את המקרה מאותו פן שלמבקר אין את היכולת לעשות- הפן המקצועי. מבקר טוב, כמו שופט טוב, אמור לדעת לברור את המוץ ולהתיחס לדברים
הרלבנטיים בלבד. נדמה לי שהוא גם שיבח את ישי בדברים לא מעטים.
לגבי עניין התקציב, הרי זו בעיה של כל שר במדינת ישראל ללא יוצא מהכלל. השר לא נבחן בפרמטר של "מה הייתי עושה לו היה לי תקציב חלומות"
אלא מה הוא עשה עם מה שהיה. לא נבחן על מה הייתי רוצה לעשות אלא מה עשיתי. זו טיבה של השפיטה ההיסטורית. הרי שנינו מכירים מנהיגים
שלולא עשו טעות אחת גדולה, אחת בלבד, היו יכולים להיזכר בין גדולי המנהיגים בהיסטוריה.
לא פייר אמנם- אך בלתי נמנע.
 

poseidon111

Active member
קראתי ולא קיבלתי את מרבית דבריו. אני לא

בטוח שתרצה לשמוע.
 

Jake Speed

New member
הנה אתגר בשבילך רינתי,

כי קלטתי שאת אוהבת לחטט.

תמצאי חוק אחד בארץ שהמילה "אחראי" באיזושהי הטיה מופיעה בה.
לא "יכול", לא "רשאי" לא "יעשה".

א-ח-ר-א-י.

לא מצאת?
ברור
 
למעלה