משהו צץ לי בראש

משהו צץ לי בראש

האדם הוא המין הנבחר על ידי ה'... לאדם יש אינטיליגנציה גבוהה מלבעלי החיים! למה האדם הוא המין היחיד שגומר את המשאבים בעולם הזה והורס ומשחיט הכל בעולם הזה? ואם האדם חושב שהוא כזה חכם אז למה הוא משמיד את עצמו גם במלחמות וגם בכך שהוא מזהם את הסביבה? הרי אם הוא היה באמת חכם כבר מזמן היה שלום בין כולם או שהיה פיתרון טוב אחר... באדם יש דחף שזהו היצר להרוס וזה דבר טבעי באדם אז למה נוצרנו כך? שבסופו של דבר העולם יהרס לגמרי ולא יהיה לאדם לאן ללכת?
 

msch

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifנכון וכואז ואז מה?../images/Emo35.gif

ביהדות ערך איכות הסביבה הוא עליון וחשוב . ידוע מדרש האגדה שאלוקים אמר לאדם -" אל תקלקל כי אין מי שיתקן אחריך..." חבל שאנו לא חיים את הסביבה כפי שאלוהים רוצה...
 
../images/Emo45.gif נכון

ואל תשכחו שבראשית, תפקידו של האדם היה להיות "הגנן" של אלוהים בגן העדן. משמע יש בנו את היכולת לשמור ולטפח את הסביבה.
 

אפריל11

New member
מה אתה עושה כדי לשמור על הסביבה?

האדם יכול גם לא להרוס את הסביבה. אתה ממחזר, לא קונה מוצרי פלסטיק ושומר על הסביבה? מלחמות זה לא באשמתנו. רוצים להרוג אותנו אבל יכולים לשמור על הטבע.
 

יענקלה85

New member
כי האדם הוא היצור היחיד עלי אדמות

שהוא גם בעל זכות בחירה. אף בעל חיים לא הורס את הטבע, כי אין להם בחירה, אלא מקיימים ב-100% את תפקידם בטבע (כולל היצורים האכזריים ביותר). האדם הוא היחיד ש"תוכנת" עם שני צדדים (לצורך העניין נקרא להם "לבנות" ו"להרוס") ובכל רגע נתון הוא יכול לבחור באחד מהשניים. הבחירה של הקב"ה באדם כמין הנבחר מתבטאת בכך שהצד ה"הורס" הוא ברירת המחדל, רק כדי שהאדם יוכל לבחור מחדש בצד ה"בונה". רוב בני האדם לא עושים זאת, והשאר זה כבר היסטוריה.
 

nrcf

New member
בדיוק לאדם יש

אינטלגנציה גבוהה משל החיות יש לו שכל יש לו גם בנוסף לזה את זכות הבחירה כל אחד מהדברים הנ"ל הם כלים שאפשר להשתמש בהם לטוב או לרע האדם יכול לגרום לעולם להראות סדום ועמורה או לעשות אותו מדהים ופורח באמת צר לי על בני אדם שמשמידים חיות וחורשים טבעיים בשביל כסף אבל הקב"ה בעיקרו ברא את העולם בשביל האדם וזה כולל את הפרחים הצמחים המאורות וכו' עכשיו תחשוב רגע אם לא היה רע בעולם , ז"א הקב"ה לא היה שם בנו את יצר הרע אתה חושב שאפשר היה לקרוא ליצר הטוב יצר טוב? הרי טוב טוב בגלל שהוא לא הרע ובנוסף לזה תחשוב רגע מה יותר מרגש לראות שבראת מישהו וידעת שהוא יפעל איך שרצית או לראות אדם שבחר בטוב שהייתה לו אפשרות לבחור ברע? הקב"ה ברא אותנו עם יצר רע כדי שיגיע לנו שכר על הטוב , כי מרגש אותו לראות אותנו בוחרים בטוב במקום את הרע... למה נוצרנו כך? כי ככה הקב"ה ידע שנהיה הכי טובים ומושלמים עם כל המידות שטבע בנו כך למשל את יצר העריות מצד אחד הוא רע כי זה מוביל לזנות ונאיפה וכו' אך מצד שני כך באים ילדים לעולם אז מה אז לוותר עליו כי הוא מביא דברים רעים?!
 
למעלה