משהו שהגיע אלי היום בפקס להגהה.

משהו שהגיע אלי היום בפקס להגהה.

"אנחנו שמחים לבשר לכם על התחלת תכנית הלימודים הנוספת וזאת לאור היענותם המעודדת והמפרגנת של כמעט רוב הורי השכבה".
 

גנגי

New member
מה שהזכיר לי מייד

את ארז, ידידי מנוער, שניחן בלשון צולפנית, וכשהמורה אמרה לו, לאור אחת ההתבטאויות שלו, "אני רוצה לראות את ההורים שלך היום!" הוא ענה: "אני חושב שרובם לא יוכלו להגיע בהתרעה כל כך קצרה".
 

אטיוד5

Active member
אפריקאי, די נפוץ

אוף, מה עשית? לא רוצה אפילו לחשוב על זה. מענין איך נהיינו חסינים למנהג אברהם. בעצם זה לא נראה לי מתקרב לאפס קצהה של המקבילה הנשית.
 

גנגי

New member
לא נעים לי, אבל אתה התחלת,

להזכיר לך שאין כל הקבלה - באחד מסירים ספח-עור(לה) מעולל בסכין סטרילית, ובשני חותכים בבשר החי של נערה צעירה בפיסת מתכת או אבן או בברזל מלובן, ובמקרים רבים מניחים לה למות מזיהום כשהיא סובלת כאבי תופת וקשורה לבל תוכל אפילו לעשות משהו כדי להקל על הייסורים. (אם אתה רוצה להמשיך ולדון בנושא, מוטב שנעשה זאת בפורום תרבות.)
 

ססילי

New member
ואם בסכין סטרילית היו חותכים בבשרה

של הנערה היו הדברים דומים? לא.
 

אטיוד5

Active member
הבנת בדיוק ההיפך ממה שהתכוונתי

להסיר עורלה זה כלום לעומת חתך שמבצעים בנערה. נדמה לי שזה מה שכתבתי, לא? הנה: "לא נראה לי מתקרב לאפס קצהה של המקבילה הנשית" (מבחינת הנוראיות). לא מספיק שהפכת את דבריי את גם מייחסת לי "אתה התחלת". ובכן, גם בענין ההתחלה - הכל עלייך, גנגי. אני הצעתי לחתוך את המילה "הזאת" מתוך המשפט. עינייני לגמרי. מדובר על הגהה. את התחלת עם דקדוקי חתכים ב"זה" וב"זאת". סליחה על הנודניקיות, כנראה אני רגיש בזמן האחרון לדברים ששמים לי בפה. ואחרי כל ההפכים, לא רוצה יותר להפוך בנושא הזה, גם לי לא נעים.
 

גנגי

New member
צר לי,

לא כך התכוונתי להובן. עניין ה"זה" וה"זאת" קשור להומור הבלתי-סביר-בעליל שלי, לא לשום ניסיון לשים לך רגל. ודווקא הבנתי אותך בדיוק כמו שרצית להובן, רק מובן לי שאתה לא הבנת שהבנתי. מין אי הבנה שכזאת. בחיי.
 

shellyland

New member
וההבדל העיקרי טמון, כמובן,

בסיבה שבגללה מבצעים את החיתוך הנוראי.
 

אטיוד5

Active member
אפשר לפשר ביניכן?

גם וגם. שתיכן צודקות. לא חושב שיש פה "עיקרי". גם הכוונה וגם התוצאה נוראיים.
 

shellyland

New member
אני לא בטוחה שאני מבינה

למה את מתכוונת, ויתכן ששתינו מתכוונות לאותו הדבר. אני התייחסתי לכך שהמניע לאותה כריתה הוא שהאישה לא תוכל להנות מיחסי מין ושזאת עוד דרך לדכא אותה ולשעבד אותה. אם הבנתי אותך נכון, התוצאה היא הזיהומים ואחוזי התמותה הגבוהים?
 

ססילי

New member
אז ככה:

להבנתי, התוצאה היא שהאישה לא יכולה להנות מיחסי מין. המניע הוא הקטנת המוטיבציה שלה לבחור לה שותפים למין, וכך להקטין את הסיכוי שתבגור. המניע הזה נובע לדעתי מתפיסה של האישה כרכוש הגבר, וראיית ההנאה שלה (שלה. מה שלה? שלנו!) כעניין שולי שקל לוותר עליו. עם כל כמה שהמניע מכוער, מה שחשוב בסופו של עניין היא התוצאה. כלומר, תוצאה כזו היא איומה גם אם הגורם לה היה דוקא 'בסדר'. לעומת זאת מעשה עם מניע זהה היה מביא לתוצאה אחרת, הרבה פחות אכפת היה לי המניע. הזיהומים ואחוזי התמותה הגבוהים אינם קשורים לדעתי לעניין היחס לנשים. ההבדל הוא שמילת גברים נהוגה כיום גם בחברות מתקדמות עם אמצעים רפואיים המאפשרים לה להיות הרבה פחות מסוכנת, ומילת הנשים נהוגה גם בחברות פרימיטיביות שאין בידן אמצעים כאלו. סכנת הזיהום מעמידה בסכנה את הילדה העוברת מילה, בדיוק כמו את אחיה העובר מילה.
 
למעלה