משולש ברמודה - ידיעת חכמינו הקדושים
משולש ברמודה - ידיעת חכמינו הקדושים מן העיתונות: מעריב, ד' באדר תשמ''א, מאת: אברהם פלג: ''מלחי האניה הישראלית ''מצדה'', שניספו ביום א' השבוע, כשספינתם ירדה למצולות ב''משולש ברמודה'', נוספו לרשימה של כ- 1000 קרבנות שמצאו ב- 35 השנים האחרונות את מותם כאשר עשרות ספינות ומטוסים נעלמו באזור רב סכנות ומסתורין זה. תשומת הלב למשולש מסתורי זה הוסבה במיוחד החל בסוף מלחמת עולם השניה. ב- 5 בדצמבר 1945 טסו ב''משולש ברמודה'' חמישה מפציצים אמריקניים, שעתיים לאחר המראתם אבד הקשר עימם. המטוסים אבדו ללא עקבות ומטוס סיור ימי ששוגר לאיזור בנסיון לגלותם- נעלם אף הוא עם 13 הטייסים ומהנדסי הטיס שעל סיפונו.'' ידיעות אחרונות, 5.8.83: ''מטוס התובלה של חיל-האויר הקולומביאני שהמריא באוקטובר 82' מישראל, לא הגיע ליעדו. מעל המשולש הקטלני , שבלע עד כה יותר ממאה מטוסים וספינות, יצאו מערכות הניווט והקשר שלו מכלל פעולה, וטייסו ביצע נחיתת-אונס בין גלי הים שהתנשאו לגובה 20 מטר.'' מעריב, 22.11.85, מאת דן ארקין: ''תעלומה: נותק הקשר עם מטוס ח''א מעל ''משולש ברמודה''. דרמה התחוללה בתא הטייל של הבואינג שהטיס את צוותי ההצלה למקסיקו לאחר הרעש * ''כל המכשירים חדלו באורח מסתורי לפעול בדיוק באזור בו נעלמו עשרות מטוסים ואניות''- מגלה בטאון חיל- האויר. כל מכשירי הניווט והקשר של מטוס חיל-האויר , שטס בספטמבר למקסיקו כדי לסייע לנפגעי הרעש, חדלו לפעול באורח מסתורי כאשר המטוס טס באזור ''משולש ברמודה'', שבו נעלמו ספינות ומטוסים במשך עשרות שנים. איש אינו יודע את פשר התופעה.'' מתוך רש''י, מסכת ברכות, דף ח': ''כפיטורי בפי ושט. ים אוקיינוס יש בו מקומות שאינו מקבל ברזל ומחברין לוחי הספינה ע''י חבלים ועקצים שתוחבין בנקביו ותוקעין אותו בדוחק לפי שהם גסין כמדת הנקב.'' הרש''ש (הרב שמואל שטראשון), מבאר את רש''י: ''רש''י, דבור המתחיל כפטורי- יש בו מקומות שאינו מקבל ברזל- והוא מפני שנמצאים שמה בקרקעית הים אבני מאגנעט אשר טבעם למשוך הברזל אליהם. משמע מרש''י, שחי לפני כאלף שנה, שישנו מקום באוקיינוס שיש בו משיכה מגנטית, ולכן אין להשתמש בספינות באיזור זה בברזל. רבותינו ידעו את הסיבה לטביעת ספינות ומטוסים בעוד החוקרים עדיין מחפשים את התעלומה
משולש ברמודה - ידיעת חכמינו הקדושים מן העיתונות: מעריב, ד' באדר תשמ''א, מאת: אברהם פלג: ''מלחי האניה הישראלית ''מצדה'', שניספו ביום א' השבוע, כשספינתם ירדה למצולות ב''משולש ברמודה'', נוספו לרשימה של כ- 1000 קרבנות שמצאו ב- 35 השנים האחרונות את מותם כאשר עשרות ספינות ומטוסים נעלמו באזור רב סכנות ומסתורין זה. תשומת הלב למשולש מסתורי זה הוסבה במיוחד החל בסוף מלחמת עולם השניה. ב- 5 בדצמבר 1945 טסו ב''משולש ברמודה'' חמישה מפציצים אמריקניים, שעתיים לאחר המראתם אבד הקשר עימם. המטוסים אבדו ללא עקבות ומטוס סיור ימי ששוגר לאיזור בנסיון לגלותם- נעלם אף הוא עם 13 הטייסים ומהנדסי הטיס שעל סיפונו.'' ידיעות אחרונות, 5.8.83: ''מטוס התובלה של חיל-האויר הקולומביאני שהמריא באוקטובר 82' מישראל, לא הגיע ליעדו. מעל המשולש הקטלני , שבלע עד כה יותר ממאה מטוסים וספינות, יצאו מערכות הניווט והקשר שלו מכלל פעולה, וטייסו ביצע נחיתת-אונס בין גלי הים שהתנשאו לגובה 20 מטר.'' מעריב, 22.11.85, מאת דן ארקין: ''תעלומה: נותק הקשר עם מטוס ח''א מעל ''משולש ברמודה''. דרמה התחוללה בתא הטייל של הבואינג שהטיס את צוותי ההצלה למקסיקו לאחר הרעש * ''כל המכשירים חדלו באורח מסתורי לפעול בדיוק באזור בו נעלמו עשרות מטוסים ואניות''- מגלה בטאון חיל- האויר. כל מכשירי הניווט והקשר של מטוס חיל-האויר , שטס בספטמבר למקסיקו כדי לסייע לנפגעי הרעש, חדלו לפעול באורח מסתורי כאשר המטוס טס באזור ''משולש ברמודה'', שבו נעלמו ספינות ומטוסים במשך עשרות שנים. איש אינו יודע את פשר התופעה.'' מתוך רש''י, מסכת ברכות, דף ח': ''כפיטורי בפי ושט. ים אוקיינוס יש בו מקומות שאינו מקבל ברזל ומחברין לוחי הספינה ע''י חבלים ועקצים שתוחבין בנקביו ותוקעין אותו בדוחק לפי שהם גסין כמדת הנקב.'' הרש''ש (הרב שמואל שטראשון), מבאר את רש''י: ''רש''י, דבור המתחיל כפטורי- יש בו מקומות שאינו מקבל ברזל- והוא מפני שנמצאים שמה בקרקעית הים אבני מאגנעט אשר טבעם למשוך הברזל אליהם. משמע מרש''י, שחי לפני כאלף שנה, שישנו מקום באוקיינוס שיש בו משיכה מגנטית, ולכן אין להשתמש בספינות באיזור זה בברזל. רבותינו ידעו את הסיבה לטביעת ספינות ומטוסים בעוד החוקרים עדיין מחפשים את התעלומה