משחקי לוח לעומת משחקי קלפים

האטי

New member
משחקי לוח לעומת משחקי קלפים

אני מעוניינת להתוודע לתחום משחקי הקלפים. מה ההבדלים המשמעותיים בין משחקי לוח ומשחקי קלפים? איזה משחקים מומלצים? (אני מעדיפה משחקים שהם לא CCG).
 

בפלה

New member
../images/Emo8.gif הנה אחד שנראה חביב

החוקים נשמעים טפשיים למדי, אבל הקלפים נראים מגניב
 

ycyclop

New member
המלצות

נתחיל מכך שלא תמיד יש הבדל. לפעמים "הלוח" במשחק קלפים הוא דימיוני ויכלו להוציא "לוח" פשוט שהיה יכול לשמש ואז לקרוא למשחק:"משחק לוח" אני יכול להליץ על כמה: bohnanza: משחק מסחר משעשע וטוב Citadles: קשה להגדיר אבל משחק טוב מאד king of the evles: משחק חביב וטוב מאד בתור ממלא זמן. יחסית קצר. לא מתוחכם מידי ומשעשע אם את רוצה לנסות אחד מהם את מוזמנת.
 

Tali Y

New member
הבנתי את הרמז...

הביקורת תהיה מוכנה היום בערב (זה יהיה יותר לילה...)
 

ננסק

New member
שני משחקי קלפים לא שגרתיים

שניהם מבית Cheapass. הראשון הוא Falling, וזה התיאור שלו: כולם נופלים. נסה להיות האחרון שיפגע בקרקע. לא מטרה מי-יודע-מה, אבל זה כל מה שהצלחת לחשוב עליו בדרך למטה. משחק ממוצע של Falling לוקח בערך 45 שניות, ובסופו כולם מתנגשים בקרקע. פשוט צריך להיות האחרון. בדרך כולם דוחפים אחד את השני, בועטים אחד בשני, ועושים את כל זה עם בסך הכל שבעה סוגי קלפים ודילר אחד. המשחק השני הוא "אסטרואידים", והוא אומנם מבוסס קלפים אבל שגרתי עוד פחות מ-Falling. שלושה או ארבעה שחקנים מתחילים לשים קלפי חלליות על משטח, מכוונים אותן על קלפי חלליות אחרים. לאחר מכן כל החלליות יורות לפי סדר יוזמה, מהמהירה לאיטית ביותר, כשמתחשבים בכיוון קרני הלייזר, צבען, ובמגני כוח. קצת מוזר, לא מאוד מעניין, אבל הוא קיים. יש גם את Illumintai New World Order, (המבוסס על משחק האילומינטי ששחקנו במפגש הראשון) ויש לו סיפור מעניין. הוא יצא במקור בתור CCG, אבל לאחר מכן עבר המרה שיווקית למשחק בודד, וכיום מוכרים "ערכת השרדות" שכוללת את כל 500 הקלפים, קאונטרים, וכן הלאה. במשחק הזה משחקים, כמובן, קבוצות אילומינטי שמנסות להשתלט על העולם על ידי מניפולציה של קבוצות אחרות, שימוש באירועים מוזרים, וקביעת מטרות בלתי נתנות להשגה.
 

ycyclop

New member
מזכיר לי

ה Fallign מזכיר לי משחק קלפים שמשחקים עם אח קטן שמעצבן אותכם וכל הזמן מנדנד לכם שתשחקו איתו. קוראים למשחק 52pickup משחקים עם חבילת קלפים ללא ג'וקרים. מעיפים את כל הקלפים לכיוון האח המעצבן ואומרים לו שעשכיו עליו להרים את כל ה-52 קלפים
 
עוד כמה

שיושבים אצלי על המדף (מלבד בוננזה שהוזכר כבר): מבית Witch Trial ,Cheapass. המשחק מכניס את השחקנים לתפקיד תובעים ומגנים במשפטי מכשפות בימי הביניים. משחקים קלפי עדויות, עדים ותהפוכות במשפט כדי להטות את דעת המושבעים. אין הרבה אסטרטגיה, במסורת צ'יפאס, והמשחק הוא בעיקר הזדמנות לקצת Play Acting לתפקידי בית משפט (לכל מי שרצה לצרוח Objection אי פעם) Fluxx, מ-Looney Labs הוא משחק כאוטי עם חוקים ומטרה משתנים. השחקנים משחקים בתורם (לפי החוקים הנוכחיים) קלפי חוקים, מטרות ופעולה שונים. בגלל הטבע המשתנה שלו סיבוב יחיד יכול להמשך 20 שניות וגם חצי שעה. עוד מ-Nanofictionary - Looney Labs, בו על השחקנים להמציא סיפור קצר על פי קלפי עלילה, דמויות, מיקום וכדומה שבידיהם. הניקוד נקבע על פי דירוג של שאר השחקנים (וכל אדם אחר שנמצא באיזור המשחק). Munchkin והמשכיו הם פרודיות מטורפות על משחקי תפקידים, ומי שלא שיחק מעולם במשחק פנטזיה רצחני (או מד"ב ב-Star Munchkin או מזרח רחוק ב-Munchkin Fu) לא ימצא בו עניין רב. זהו משחק מאוד אינטרקטיבי, מכיוון שהשחקנים צריכים להתקיל את חבריהם כדי למנוע מהם התקדמות (אלא אם כן הם צריכים מהם משהו, כמובן). יכולת Bluffing טובה גם מאוד עוזרת.
 

Tali Y

New member
לגבי Munchkin

בקניית המשחקים האחרונה שלנו התלבטנו האם לקנות אותו או לא, ולבסוף ויתרנו. האם המשחק מומלץ? אשמח לקרוא ביקורת עליו!
 
כן

המשחק מומלץ, אך כמו שאמרתי - רק לשחקני משחקי תפקידים בעבר או בהווה. אנסה לכתוב ביקורת.
 

Tali Y

New member
עוד המלצות

המשחק Wyatt Earp המתרחש במערב הפרוע, והשחקנים הם השריפים שמטרתם לתפוש את פורעי החוק באותם זמנים. משחק נחמד מאד של Rio Grande Games ל-2-4 שחקנים. משחק נוסף הוא Guillotine של חברת Wizards of the Coast בו שורת אצילים צרפתיים מוצאת להורג בגיליוטינה, ומטרת השחקנים היא לאסוף מה שיותר ראשים... הנחמד מאד במשחק הוא הציורים של האצילים ושל קלפי הפעולה. אני מאד אוהבת את המשחק, אך לא פגשתי עדין משהו שמכיר אותו (חוץ מהשחקנים הקבועים שלנו). וכללית לגבי משחקי קלפים - מצאתי שבדרך כלל הם קצרים יותר ממשחקי לוח, ועל כן טובים אם יש לנו זמן מוגבל למשחק. בנוסף, מוטיב ההומור מופיע ברבים מהם (כימעט ולא נפגשתי בו במשחקי לוח), והופך אותם למשעשעים מאד למשחק, וכך למעין מפגש חברתי ופחות מפגש 'משחקי' (בו המטרה היא יותר המשחק ופחות המפגש החברתי). האחרון הוא לא יתרון או חסרון, רק ציון עובדה.
 
עוד כמה דברים...

אחד ההבדלים שעשויים להיות משמעותיים בין משחק קלפים למשחק לוח, הוא המחיר. משחק מטיפוס "german", המשתמש גם בקלפים וגם בלוח (ואני מכליל כאן, כמובן) הוא יקר להפקה, ותופס יותר מקום על המדף מאשר משחק קלפים. בהכללה. במשחקי קלפים "טהורים" (ללא עזרים נוספים, או עם עזרים שמטרתם סיוע במעקב) נוטה להתבלט רמת האינטגרציה בין רכיבי המשחק - הקלפים ותוכנם, החוקים, ומבנה תהליך המשחק. התוצאה, עבור הצרכן, היא שקל יותר להבחין בין משחק מוצלח לשאינו כזה. (משחקים שרמת האינטגרציה שלהם נמוכה נחשבים - לפחות בקרב המעצבים - פחות מוצלחים...). אבל כל האמור לעיל, הוא כמובן פרשנות שלי. משחקים מעניינים שיש אצלי על המדף נקראים : OH Mythos Persona Morena אלו אינם משחקים במובן הקלאסי של המילה. מדובר בקלפים מצויירים, שאפשר לעשות איתם הרבה דברים, משחקיים יותר ופחות. אם מישהו מחפש קלפים למשחקי storytelling, ימצא בסדרה זו את מבוקשו... בכל אחד מה"משחקים" קלפים אחרים. PERSONA למשל, כוללת חפיסה אחת של קלפים עם ציורי דיוקנאות של אנשים שונים מכל העולם, וחפיסה של קלפים המתארים יחסים (באמצעות עיגולים, קוים וחיצים). OH כוללים חפיסת קלפים עם ציורים מאוד מגוונים, של אירועים, חפצים ודמויות, וחפיסת קלפים עם מילים. השימוש הטריוואלי ביותר קשור בחיבורים בין מילים ותמונות, כמובן... בסדרה יש "משחקים" אחרים מאוד מעניינים, מי שרוצה עוד אינפורציה שיבקש. או יחפש ברשת.
 
למעלה