משחקי מחשב המבוססים על משחקי תפקידים שולחניים

golan2072

New member
משחקי מחשב המבוססים על משחקי תפקידים שולחניים

באופן כללי, הרבה משחקי תפקידים שולחניים הפכו, בסופו של דבר, למשחקי מחשב; הכי הרבה זה קרה למבוכים ודרקונים, שנוצרו בהשראתו עשרות משחקים, חלקם ישירות ברישיון וחלקם בהשראה (למעשה, כמעט כל ה-RPG במחשב בהשראת מו"ד). אבל גם למשחקים אחרים היו גרסאות מחשב. למשל, למרוצללים היו משחק סגה ג'נסיס, משחק סופר נינטנדו, עוד משחק אזוטרי יותר על קונסולה יפנית (למיטב זכרוני בלי גרסה באנגלית) וכמובן הגרסה המודרנית Shadowrun Returns. מה שמעניין הוא ש-Traveller, משחק המד"ב שפשוט תפור כמו כפפה ליד על עולם פתוח, זכה רק לשני משחקי מחשב ביסיסיים יחסית בתחילת שנות ה-90, אם כי ניתן לומר שסדרת Elite מאוד מושפעת ממנו...

אז מה משחק המחשב האהוב עליכם שמבוסס על משחק תפקידים שולחני ספציפי? אצלי זה Baldur's Gate שמבוסס על מו"ד 2...
 

CallMeCavanaugh

New member
לא זוכר מתי בפעם האחרונה שיחקתי בכזה

רוב משחקי התפקידים הממוחשבים שבהם שיחקתי, בוודאי בשנים האחרונות, לא מבוססים על משחקים שולחניים. למעשה, האחרון שאני זוכר שהיה כזה הוא עין הבוהה 2, משחק שחגג השנה את יום הולדתו ה-23. שיחקתי גם ב-Curse of the Azure Bonds ואפילו טיפה ב-Pool of Radiance, שהם כבר משנות השמונים המאוחרות.
&nbsp
בעיקרון עין הבוהה 2 היה המשחק האהוב עלי מבין אלה, אבל אני חושב שלעובדה שהוא היחיד שהצלחתי לסיים היה לא מעט משקל בבחירה הזאת. מבחינת קרב דווקא העדפתי את המשחקים הישנים ואני די בטוח שאם אבדוק את הנושא אגלה שגם העלילות שלהם טובות יותר.
 

CallMeCavanaugh

New member
עם המון סבלנות


החלק הכי מאתגר היה כמובן קומת הביהולדרים, שבה אין הרבה מה לעשות מלבד לשמור את המשחק, להתמודד עם ביהולדר אחד כל פעם ואם הנזק שנגרם בקרב נסבל - לשמור את המשחק שוב ולהמשיך לביהולדר הבא. יש מקום בכל דף דמות בשביל לחמש את הדמויות בחפצים להשלכה - ברגע שמשליכים אחד הבא נכנס ליד באופן אוטומטי. פשוט קופצים על הביהולדר, זורקים עליו כל מה שיש - גם אם אלה אבנים, עצמות וצלחות, ואז בורחים מהקומה ומתחמשים מחדש.
הקטע המאתגר השני הוא הקרב האחרון, שבו אי אפשר לעצור באמצע למנוחה כי הדרקון מנפץ את הדלתות, אבל אני חושב שבסופו של דבר הוא היה פחות מאתגר מקומת הביהולדרים.
 

Lion_Heart

Well-known member
אחד המשחקים הכי טובים בזמנו

ולקח לי המון זמן לסיים אותו...הדבר הכי קשה לדעתי היה התת קומה שפשוט אי היה אפשר לנוח (סיוטים וכדומה)
 
באמת? ( תשובה לשניכם :- P

כי עברתי גם את התת קומה ( שמאוד מעיקה ומעצבנת, אבל ברגע שאתה מבין את העיקרון... ניסבלת ) וגם את הבוהים ( הטריק הוא לרקוד איתם), אבל כמות הפעמים שהלכתי לאיבוד בכל מיני קומות הוציאה אותי מדעתי.

god bless auto mapping!
 

golan2072

New member
עוד משחק מסוג זה הוא Ultima Underworld

בעיקרון שילוב של משחק תפקידים ומשחק אקשן מגוף ראשון (מהראשונים בתחום זה) שבו מסתובבים במבוך ענק. המשחק הבא שפיתחו בגרסה משודרגת של המנוע שלו מוכר יותר, וזהו System Shock האגדי, אחד מהמשחקים הכי טובים אי פעם.
 

CallMeCavanaugh

New member
אני לא זוכר משהו קשה במיוחד אחרי הבוהים

(כלומר, חוץ מהדרקון האדום בסוף)
אני כבר לא זוכר אבל נדמה לי שהייתי יושב וממפה את הקומות, אבל אני לא בטוח.
מה שכן בטוח זה שהסתובבתי בהן כל כך הרבה שבשלב מסויים אכן ידעתי מהר מאוד איפה אני נמצא לפי כל מיני סימנים (היי, כפתור ליד אגרטל. אני קרוב למדרגות).
&nbsp
ובקשר לריקוד עם הבוהים - אני חושב שניסיתי את זה ומצאתי את עצמי מתמודד עם שניים ביחד. אני מניח שבשלבים מאוחרים יותר של הקומה זה אפשרי אבל בהתחלה זה לא עבד לי.
 

Lion_Heart

Well-known member
אני זוכר שהיו מפות לחלק מהקומות

...או שהכנתי מפות...לא בטוח כבר
ממש ממש אהבתי את המשחק הזה מביוחד את העובדה שאספת דמויות בדרך...אהבתי את הקוסם שהחזרתי לחיים ואת הלוחמת\כהנת
 
זה לא מפתיע אותי

שיטות משחקי תפקידים נוטות להיות פשוטות ולוותר על ריאליזים בכדי לאפשר זרימה נוחה ויעילה של משחק - משחק תפקידים שדורשים חיבור וחיסור של עשרות מספרים בכל סיבוב יהיה מעיק ולא יזרום, אבל מחשב ( גם מחשב בן עשרים שנה ) יכול לעשות את זה ביד אחת תוך כדי הצגת גרפיקה והשמעת מוזיקה- המחשבים החדשים יותר יכולים לעשות הרבה יותר.

למה אני כותבת את זה ?
כי בשנים האחרונות ( עשרים שנים אחרונות ככה ) המחשב הפשוט ביותר יכול להתמודד יפה מאוד עם שיטת משחק שתגרום למו"ד 3 להיראות פשוטה, ולאפשר ריאליזים או משחק מרובה משתתפים שאף שה"מ אנושי לא יכול לנהל, המשמעות היא שמשחק מחשב שמשתמש בשיטה אנושית יראה מסרבל ומיושן.
ואתה תראה כאן נוסטלגיה עמוקה למו"ד 2 ( התקופה שבה עוד הייתה הצדקה למשחק איטי- שנות התשעים המוקדמות והמחשבים שלהם).
וגם שם אני אעדיף את QFG על פני כל ההסבות של מו"ד למנהן, כולל אותו סימולטור טיסה של רומח הדרקון.
 

CallMeCavanaugh

New member


בסופו של דבר, גם למשחקים שאינם "משחקי תפקידים" יש שיטה. לדמויות יש נקודות פגיעה, לנשקים יש נזק שהם גורמים וכו' וכו'. השיטה היא רע הכרחי במשחקי תפקידים, משהו שמאפשר לנהל את המשחק אבל גם מפריד בין השחקן והחוויה של הדמות. משחקים שמציגים את הדברים בזמן אמת הם מה שמשחקי תפקידים יכולים רק לחלום להיות. חבל שבסופו של דבר ברוב המקרים כשמישהו רוצה לעשות משחק עם עלילה מורכבת והרבה אפשרויות הוא גם מכניס לתוכו שיטה נראית לעין שפוגעת בחוויה בסופו של דבר.
 

CallMeCavanaugh

New member
תלוי מה מחפשים


מבחינת מכניקה, משחקי התפקידים השולחניים יכולים רק לקנא במשחקי המחשב (לרוב לא משחקי תפקידים ממוחשבים, למרות שיש יוצאי דופן) שבהם המכניקה שקופה לגמרי - מחליטים מה לעשות ועושים את זה.
מבחינת חופש, משחקי המחשב יכולים רק לקנא במשחקי התפקידים השולחניים שבהם החופש יכול להיות מוחלט בזמן שבמחשב החופש הוא לבחור מבין האפשרויות שמעצב המשחק בחר שיהיו.
 
דיברתי על המשפט הבא שהיה קצת לא ברור לי :

"חבל שבסופו של דבר ברוב המקרים כשמישהו רוצה לעשות משחק עם עלילה מורכבת והרבה אפשרויות הוא גם מכניס לתוכו שיטה נראית לעין שפוגעת בחוויה בסופו של דבר"
אני חושבת שיש כמה משחקים מורכבים וטובים עם מכניקה יחסית פשוטה, לא?
 

CallMeCavanaugh

New member
אני מניח שיש, למרות שקשה לי להיזכר בהם כרגע

לרוב, משחקי וידאו עם עלילה מורכבת יהיו "משחקי תפקידים", ואלה לרוב מתאפיינים במכניקה הרבה יותר מורגשת מזו של משחקים אחרים, כדי שאפשר יהיה להרגיש את הקשר למשחקי תפקידים.
ישנם משחקים גדולים שאינם משחקי תפקידים, כמו משחקי GTA. ישנם משחקי תפקידים שבהם המכניקה פחות מורגשת ואפשר גם להתעלם מיכולות מסויימות ולשחק את המשחק כמשחק אקשן נטו, כמו פולאאוט, אלדר סקרולס או מאס אפקט, אבל הם לא הרוב, ובמשחקים האחרונים אני חושב שההתעלמות מהמכניקה פוגעת במשחק.
 

BluePrint

New member
גם בשבילי זה חייב להיות The Legend of Darkmoon.

מעולם לא סיימתי אותו, אבל בכל פעם שמוזכר משחק מחשב מבוסס משחק תפקידים, זה הכותר הראשון שאני נזכר בו. מהסיבה הפשוטה שנפל לידי בדיוק בזמן שיא ה”קריירה” שלי במשחקי תפקידים, כשהיינו נפגשים לפחות פעם בשבוע ומדברים על משחקי תפקידים כמעט בכל רגע פנוי.
 

Lion_Heart

Well-known member
vampire the masquerade

היה משחק ממש לא רע
אני זוכר אים ספציפי ממנו שהולך "if you have harmed her,i will burn thee to ashes an inch at a time"...זה נשמע דיי מאיים בזמנו
 

golan2072

New member
אתה מתכוון ל-Redemption?

היה משחק טוב בהחלט לזמנו. אגב יש משחק יותק מודרני במקצת שמבוסס על אותו שמחק תפקידים והוא נקרא Bloodlines והוא מומלץ בחום (אבל זהירות: יש בו כמה באגים מעיקים).
 

Lion_Heart

Well-known member
ניסיתי את

bloodlines ולא ממש התלהבתי... ל redemption יש סיפור טוב יותר
 
למעלה