Henry0
Well-known member
כל ההוויה האנושית,מה זה נשמה
שלא מבוססת לוגיקה.
כל ההוויה האנושית,מה זה נשמה
לצערי הייתי קצר מדי, עבור אנשים שלא מכירים את החומר.קשקוש שמקורו בדמיונות
מה שאתה מתכוון נקרא מטאפיזם שזה אומר שיש בעולם דברים שלא נקלטים בחמשת החושים והסיבה לכך היא שבאמת לא צריך להתעסק בהם
נשמה זה כמו שכתבתי החלק באדם שאחראי על הנשימה
זה שאתה בור, ברור מאליו.חרטא ברטא
רק אידיוט מביע דעה,אני רק טוען שהפילוסופים הם האידיוטים
לידיעתי.לדעתך
חבל שנפלתי בפח...................אוקידוקי. הבהרת את רצונך. חבל שנפלתי בפח וטרחתי על התייחסות עניינית שוב ושוב.
המשך הנאה מרובה מחזרה על המניפסט שלך בתגובות בנות מילים בודדות חסרות כל משמעות או רלוונטיות. אני פרשתי מ'הדיון'. אם וכאשר ייצא לך להתבגר ולהתגבר לרמה בה תהיה מסוגל לדיון ענייני, תרגיש חופשי לעדכן. עד אז, תצטרך להמשיך בארגז החול עם חבריך מהגן.
הרבה בריאות, מיצינו.
סורי ילדון, לא פנוי היום לשחק איתך. אנא פנה לחבריך לארגז החול.חבל שנפלתי בפח...................
החירטוט חזק ממך.
תפנים.
הבעייה שאין מקורות תורניים לגבי העולם הבא, גן-עדן, גיהנום ...על רגל אחת (מאוד)...:
"העולם הזה" - העולם בו אנו נמצאים וחיים עד שניפטר ממנו (לא בשינה ארעית, אלא בכלל, לצמיתות).
"עולם הבא" - זה שבא אחרי העולם הזה. עולם (חיי) הנצח.
"גן עדן וגיהינום" - על-פי דעות מסוימות חלק מהעולם הבא או מה שמקדים אותו.
"בית המקדש" - כשמו כן הוא. בדיוק כפי שמתואר במקרא ואין מה לתהות אחרי הדברים.
"ימות המשיח" - בהגדרה הפורמלית חלק מתקופת הגאולה. הימים בהם המשיח (או אחד המשיחים) מגיע להנהיג את עולם. בהגדרה העממית המבודחת, התרחשות שהמתנו לה זמן רב.
"תחיית המתים" - לא יודע לחשוב על הגדרה קצרה וקולעת, אבל המקורות התורניים שמדברים על עניין זה בוודאי גם מגדירים אותו.
קצת מצחיק לטעון ש"אין מקורות תורניים" ובאותה נשימה להצביע על מקור כזה "הרמב"ם למשל, בחלק מכתביו..." .הבעייה שאין מקורות תורניים לגבי העולם הבא, גן-עדן, גיהנום ...
אלו תוספות מאוחרות (שיש הטוענים שמקורם נוצרי),
שהרמב"ם למשל, בחלק מכתביו, מתנגד להם.
במקור תורני התכוונתי לתנ"ך עצמו,קצת מצחיק לטעון ש"אין מקורות תורניים" ובאותה נשימה להצביע על מקור כזה "הרמב"ם למשל, בחלק מכתביו..." .
בקיצור, לא חסרים מקורות תורניים בעניין כמובן. בכל מקרה יש די והותר כדי שאף אחד מאיתנו (זולת הילדים שבינינו) לא יצליח ללמוד את כולם בחייו הנוכחיים. הייתי אומר שזה די והותר כדי להתחיל .
אתה מתנהג כפותח השרשור . ההגדרה של "מקורות תורניים" היא לא (דווקא) התנ"ך כמובן.במקור תורני התכוונתי לתנ"ך עצמו,
ולא לתוספות מאוחרות.
כן, הרצון לחבר בין התורה שבע"פ לנצרות ידועה ומוכרת. כל תוקפי הדת/יים אוהבים לטעון אותה חדשות לבקרים. רלוונטיות כלשהי אין לזה כמובן, לא לדיון שלנו, לא ברמת העקרון כשלעצמו (בדיון נפרד) ולא בשום צורה אחרת. אבל הצורך מוכר וידוע (ושחוק עד דק).התוספות המאוחרות בנושא לא ניסמכות על התנ"ך,
וכניראה ניספחו מהנצרות,
כולל ההסתמכות המעורפלת על ספר דניאל.
אתה צודק.ההגדרה של "מקורות תורניים" היא לא (דווקא) התנ"ך כמובן.
זה שזה ידוע ומוכר,כן, הרצון לחבר בין התורה שבע"פ לנצרות ידועה ומוכרת
נכון,לעולם הבא, לגיהנום ולגן-עדן, אין הסתמככות על התנ"ך.
והרעיונות לא נולדו מתוך פרשנות של התנ"ך,
אלא מתוך מוחם של בני אדם, חכמים ובעלי דימיון ככל שהיו.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.