משמעויות מושגי הקץ

כאוס מסודר

Well-known member
מנהל
קשקוש שמקורו בדמיונות

מה שאתה מתכוון נקרא מטאפיזם שזה אומר שיש בעולם דברים שלא נקלטים בחמשת החושים והסיבה לכך היא שבאמת לא צריך להתעסק בהם

נשמה זה כמו שכתבתי החלק באדם שאחראי על הנשימה
 

Henry0

Well-known member
קשקוש שמקורו בדמיונות

מה שאתה מתכוון נקרא מטאפיזם שזה אומר שיש בעולם דברים שלא נקלטים בחמשת החושים והסיבה לכך היא שבאמת לא צריך להתעסק בהם

נשמה זה כמו שכתבתי החלק באדם שאחראי על הנשימה
לצערי הייתי קצר מדי, עבור אנשים שלא מכירים את החומר.

לאדם יש הוויה לוגית, והוויה שאינה לוגית.

ערכים למשל, אינם לוגיים.
למשל ערך "עזרה לעניים" אינו ערך לוגי,
יכול אדם לטעון את ההפך,
ואין מבחן לוגי להכריע מי צודק.

"נדבה לעניים" זה לוגי,
כי זו דרך לוגית להגיע לערך "עזרה לעניים".

כל הווית האדם שאינה לוגית,
היא מה שמפרידה בין אדם לבין דומם, וניתן לקרוא לה גם "נשמה".
בדומם - הכל לוגי,
לאדם - יש "נשמה" מעבר לכך.

(תורת הקבלה מפרידה בין "נשמה" לבין "נפש",
"נפש" יש לכל חי, "נשמה" יש רק ליהודים).
 

Henry0

Well-known member
חרטא ברטא
זה שאתה בור, ברור מאליו.
זה שאינך יודע שאתה בור,
מוכיח שאתה אידיוט.

אם תרצה ללמוד מעט,
אוכל להמליץ לך על ספרי פילוסופיה בנושא.
זה ילמד אותך מעט חומר,
אך זה לא ישנה את האידיוטיות שלך.
 

Henry0

Well-known member
אני רק טוען שהפילוסופים הם האידיוטים
רק אידיוט מביע דעה,
על דברים שבהם אין לו מושג ירוק.

בכל דור ודור הפילוסופים הם החכמים מכולם,
ורובם מתמטיקאים ופיזיקאים מהרמה הגבוהה ביותר,
שפיתחו את תורת ההיגיון במקביל למתמטיקה הגבוהה.

ובלי הבנה במתמטיקה גבוהה,
אין סיכוי שתוכל להבין פילוספיה מתקדמת.
 

xyxy210

Well-known member
אוקידוקי. הבהרת את רצונך. חבל שנפלתי בפח וטרחתי על התייחסות עניינית שוב ושוב.
המשך הנאה מרובה מחזרה על המניפסט שלך בתגובות בנות מילים בודדות חסרות כל משמעות או רלוונטיות. אני פרשתי מ'הדיון'. אם וכאשר ייצא לך להתבגר ולהתגבר לרמה בה תהיה מסוגל לדיון ענייני, תרגיש חופשי לעדכן. עד אז, תצטרך להמשיך בארגז החול עם חבריך מהגן.

הרבה בריאות, מיצינו.
חבל שנפלתי בפח..................🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
החירטוט חזק ממך.
תפנים.
|טמבל|

להנרי.....תרגיע.
כאוס מסודר הוא הצדיק שבתפילת כל נדרי הוא ישרוק בבית הכנסת .
אז יפתחו שערי שמיים וכל תפילותיהם של היהודים הטובים [מיציתי-לא שלך], יתקבלו בברכה על ידי בונה עולם.
1728578740626.png
 
נערך לאחרונה ב:

Henry0

Well-known member
על רגל אחת (מאוד)...:

"העולם הזה" - העולם בו אנו נמצאים וחיים עד שניפטר ממנו (לא בשינה ארעית, אלא בכלל, לצמיתות).

"עולם הבא" - זה שבא אחרי העולם הזה. עולם (חיי) הנצח.

"גן עדן וגיהינום" - על-פי דעות מסוימות חלק מהעולם הבא או מה שמקדים אותו.

"בית המקדש" - כשמו כן הוא. בדיוק כפי שמתואר במקרא ואין מה לתהות אחרי הדברים.

"ימות המשיח" - בהגדרה הפורמלית חלק מתקופת הגאולה. הימים בהם המשיח (או אחד המשיחים) מגיע להנהיג את עולם. בהגדרה העממית המבודחת, התרחשות שהמתנו לה זמן רב.

"תחיית המתים" - לא יודע לחשוב על הגדרה קצרה וקולעת, אבל המקורות התורניים שמדברים על עניין זה בוודאי גם מגדירים אותו.
הבעייה שאין מקורות תורניים לגבי העולם הבא, גן-עדן, גיהנום ...
אלו תוספות מאוחרות (שיש הטוענים שמקורם נוצרי),
שהרמב"ם למשל, בחלק מכתביו, מתנגד להם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הבעייה שאין מקורות תורניים לגבי העולם הבא, גן-עדן, גיהנום ...
אלו תוספות מאוחרות (שיש הטוענים שמקורם נוצרי),
שהרמב"ם למשל, בחלק מכתביו, מתנגד להם.
קצת מצחיק לטעון ש"אין מקורות תורניים" ובאותה נשימה להצביע על מקור כזה "הרמב"ם למשל, בחלק מכתביו..." :).

בקיצור, לא חסרים מקורות תורניים בעניין כמובן. בכל מקרה יש די והותר כדי שאף אחד מאיתנו (זולת הילדים שבינינו) לא יצליח ללמוד את כולם בחייו הנוכחיים. הייתי אומר שזה די והותר כדי להתחיל B-).
 

Henry0

Well-known member
קצת מצחיק לטעון ש"אין מקורות תורניים" ובאותה נשימה להצביע על מקור כזה "הרמב"ם למשל, בחלק מכתביו..." :).

בקיצור, לא חסרים מקורות תורניים בעניין כמובן. בכל מקרה יש די והותר כדי שאף אחד מאיתנו (זולת הילדים שבינינו) לא יצליח ללמוד את כולם בחייו הנוכחיים. הייתי אומר שזה די והותר כדי להתחיל B-).
במקור תורני התכוונתי לתנ"ך עצמו,
ולא לתוספות מאוחרות.

התוספות המאוחרות בנושא לא ניסמכות על התנ"ך,
וכניראה ניספחו מהנצרות,
כולל ההסתמכות המעורפלת על ספר דניאל.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
במקור תורני התכוונתי לתנ"ך עצמו,
ולא לתוספות מאוחרות.
אתה מתנהג כפותח השרשור :). ההגדרה של "מקורות תורניים" היא לא (דווקא) התנ"ך כמובן.
התוספות המאוחרות בנושא לא ניסמכות על התנ"ך,
וכניראה ניספחו מהנצרות,
כולל ההסתמכות המעורפלת על ספר דניאל.
כן, הרצון לחבר בין התורה שבע"פ לנצרות ידועה ומוכרת. כל תוקפי הדת/יים אוהבים לטעון אותה חדשות לבקרים. רלוונטיות כלשהי אין לזה כמובן, לא לדיון שלנו, לא ברמת העקרון כשלעצמו (בדיון נפרד) ולא בשום צורה אחרת. אבל הצורך מוכר וידוע (ושחוק עד דק).

כך או אחרת כאמור מעלה, לא חסרים מקורות תורניים (בהגדרה המקובלת של המושג) בנושאים שהועלו כאן. זה כל הסיפור.

מיצינו.
 

Henry0

Well-known member
ההגדרה של "מקורות תורניים" היא לא (דווקא) התנ"ך כמובן.
אתה צודק.

כן, הרצון לחבר בין התורה שבע"פ לנצרות ידועה ומוכרת
זה שזה ידוע ומוכר,
אינו מוכיח שזה לא נכון.

חוקרים אוהבים לעשות השוואות,
ולמצוא איך רעיונות התפתחו והתפשטו.

לסיכום
לעולם הבא, לגיהנום ולגן-עדן, אין הסתמככות על התנ"ך.
והרעיונות לא נולדו מתוך פרשנות של התנ"ך,
אלא מתוך מוחם של בני אדם, חכמים ובעלי דימיון ככל שהיו.
 
לעולם הבא, לגיהנום ולגן-עדן, אין הסתמככות על התנ"ך.
והרעיונות לא נולדו מתוך פרשנות של התנ"ך,
אלא מתוך מוחם של בני אדם, חכמים ובעלי דימיון ככל שהיו.
נכון,

למשל הגן עדן בבראשית שונה מהגן עדן שמנסים למכור לציבור שמגיעים לאחר המוות.
 
למעלה