משמעת עצמית (2)

משמעת עצמית (2)

ספר המשמעת העצמית ממשיך לעבור עריכה, ופרק אחד מתוכו - "סדנת המשמעת העצמית" - הוצג לקוראי פורום זה, בתקווה שאלו מתוכם שיבחרו לעבור סדנה זו בעצמם לפי הנחיות אותו פרק, יציגו את שאלותיהם כאן ויאפשרו לי להוסיף נספח שאלות ותשובות לפרק זה בספר. קרוב לודאי שבאזהרה/הדגשה המציינת כי סדנה זו נועדה להעברה על-ידי קבוצת אנשים לעצמם (המופיעה הן בתחילת הפרק, הן בסופו), אדגיש ואוסיף כי אדם בודד המסוגל לעבור אותו בכוחות עצמו, זקוק לו פחות...
 
שיתוף

אני מעבירה את הסדנה לעצמי. הדפסתי את הקובץ הראשון שהעלית לפורום והתחלתי לעבוד איתו לפני כמה ימים. אני אכתוב שאלות אם יהיו. בינתיים הסדנה מאד מועילה עבורי ועוזרת לי מאד!!!
 
תודה.

את, אולי, אחד מהאנשים המעטים שאני מכיר, שיכול להעביר את הסדנה הזאת לעצמו. אם הסדנה הזאת תאפשר למי שיעבור אותה להגיע לכמחצית מהמשמעת העצמית שיש לך כבר היום, זה כבר יהיה נהדר. אני מצפה שלך היא תאפשר להגיע למשמעת עצמית גבוהה עוד יותר. בעצם, זה התחיל לקרות במידת מה, למרות שאת רק בתחילת הסדנה, נכון?
 
תודה!!

וכן, זה התחיל להתרחש. אני כעת בשלב בו אני שואלת את עצמי - אם היתה לי משמעת עצמית מושלמת, מה הייתי עושה כעת? התשובות שונות מפעם לפעם, ואני ממשיכה לנסות להגדיל את כמות הפעמים שאני זוכרת את זה (זוכרת לשאול את עצמי זאת). זה כבר ממש עזר לי בכמה וכמה פעמים בהם גיליתי שאני רוצה לעשות דבר מסוים, שלא אותו עשיתי באותו הרגע. (כמובן מפעילה קבלה של המצב הקיים/מקבלת את המצב הקיים). זה דירבן אותי לעשות דברים שרציתי ולא זכרתי שאני בכלל רוצה אותם. יש כאן השתוקקות רבה להמשיך לקרוא, ואני נדרשת למשמעת עצמית לא להמשיך לקרוא, מכיוון שעדיין לא השלמתי את המשימה הנוכחית שנתינה לי בקורס הזה. אגב, תהיתי אם הייתי יכולה לעצור את עצמי של לפני כמה שנים מלהמשיך את הסדנה מבלי להשלים את המשימה הנוכחית, ומה שגיליתי היה: 1) נראה לי שהרבה אנשים לא יצליחו לעצור את עצמם מלהמשיך לקרוא לפני השלמת משימות מסוימות. 2) נראה שהרבה אנשים לא יצליחו באמת להחליט שהם הולכים לבצע את המשימות הרשומות, או שהם באמת הולכים לעבוד עם הטקסט באופן מיטיב. 3) נראה לי שהרבה אנשים לא יצליחו להלשים את הקריאה של הסדנה. 4) נראה לי שהרבה אנשים לא יצליחו להתחיל בקריאה של הסדנה. 5) נראה לי, שלמרות שהכל כתוב בבהירות, עדיין אנשים מסוימים יכולים לעוות את ההנחיות, לבקר את עצמם שהם עכשיו עושים משהו אחר במקום לעשות X, להגיד לעצמם שאם היתה להם משמעת עצמית מושלמת אם לא היו עושים את מה שהם עושים או כל מיני דברים כאלו. =>>> ואכן נראה שעבודה קבוצתית אכן תעזור לרוב האנשים, ותהיה הכרחית עבורם. הכרחית, נחוצה, מקדמת, חיונית, ותומכת מאד.
 
תודה.

נראה לי שאכן כדאי יהיה, בגרסה הסופית של הסדנה בספר, להדגיש אפילו עוד יותר את עניין ההכרח לעבור אותה בקבוצה וגם להסביר יותר מדוע וכיצד לעשות זאת. תודה.
איזה כיף שכבר המשמעת העצמית שלך שופרה!
 
טעות הקלדה

זה אמור להיות כך: 5) נראה לי, שלמרות שהכל כתוב בבהירות, עדיין אנשים מסוימים יכולים לעוות את ההנחיות, לבקר את עצמם שהם עכשיו עושים משהו אחר במקום לעשות X, להגיד לעצמם שאם היתה להם משמעת עצמית מושלמת הם לא היו עושים את מה שהם עושים או כל מיני דברים כאלו. הסבר לגבי המודגש: "התשובה" של מישהו על השאלה "אם היתה לי משמעת עצמית מושלמת מה הייתי עושה כעת?" יכולה להיות: אם היתה לי משמעת עצמית מושלמת לא הייתי עושה את מה שאני עושה כרגע. (שזאת כמובן אינה תשובה על השאלה ששאלו אותו)
 
תודה! ../images/Emo13.gif

כן, הוא באמת מוכשר כמו שד, או עשרה שדים, ליתר דיוק. כיף "להיות הוא".
 
גיליתי שנבלעתי באינטרנט!

תודות לכל העבודה ש"אני" עושה עם "עצמי". (כולל הסדנה). חה חה. להתראות חברים
 

וארה

New member
נסיונות

בן, ניסיתי לעבוד עם ההנחיות, אחרי תקופה מסויימת קראתי את החלק השני וניסיתי להמשיך ולעבוד איתו. כרגע רוב הזמן אני שוכחת מהעבודה הזאת, וכשאני נזכרת לשאול את עצמי, התשובות שאני מצליחה לתת לעצמי ממש מעורפלות. לדוגמא: - עכשיו אני ממש עייפה - גם אם הייתה לי משמעת עצמית מושלמת לא הייתי עושה כלום - עכשיו אני עסוקה במשהו - המקסימום שהייתי משנה זה את מנח הגוף שלי - הייתי מנסה לקדם את המטרות שלי אבל אני לא בטוחה מהן ולא בטוחה שאני יודעת איך עושים את זה אני מרגישה בגדול מין מסך של חוסר בהירות וחוסר מיקוד. אז השאלה היא: איך להמשיך מכאן?
 
תודה + תשובה

סדנה זו עוצבה בכדי לעבור אותה בקבוצה. זה צויין בתחילתה ובסופה, יותר מפעם אחת. בין הסיבות לכך, אמנה שתיים: 1. משמעת עצמית; 2. הבנה. אדם אחד, גם אם המשמעת העצמית שלו מושלמת, אולי יתקשה להבין את כל ההנחיות המעשיות למן תחילת הסדנה ועד לסופה. אפילו טעות אחת עשויה להיות משמעותית לעתים, תלוי מהי. מספר אנשים הקוראים ביחד, פיסקה פיסקה - ומבצעים לפי הבנתם המשותפת והמבוקרת אחד על ידי השני, כמעט תמיד יוכלו לסלק את ההבנות השגויות שהופיעו בקרב מיעוט מהקוראים ברגע נתון (כל פיסקה, בפני עצמה, תובן תמיד על-ידי רוב קוראיה - העיקרון הוא שכל אחד ישגה בהבנתה של פיסקה אחרת), לקרוא את הטקסט בפשטות ולבצע אותו בפשטות, לפי הכוונה המקורית. לאדם בודד קל יותר לדלג על משפטים, להבין דברים בצורה סובייקטיבית וכדומה. כמובן שגם קבוצה יכולה לשגות, אם כל הקוראים שלה משתייכים לאותו טיפוס-גוף, אותה צורת חשיבה וכן הלאה, אבל הסיכוי לכך הינו קטן מאוד. להערכתי, אין כל אפשרות שתוכלי להעביר את הסדנה לעצמך. זה לא נראה לי מעשי. יש צורך בהמון ידע ומיומנות בשביל לעשות דבר כזה. לדוגמה, השאלות ששאלת, מעידות על אי-הבנה מילולית של הכתוב. כתבת: "כרגע רוב הזמן אני שוכחת מהעבודה הזאת, וכשאני נזכרת לשאול את עצמי, התשובות שאני מצליחה לתת לעצמי ממש מעורפלות. לדוגמא: - עכשיו אני ממש עייפה - גם אם הייתה לי משמעת עצמית מושלמת לא הייתי עושה כלום - עכשיו אני עסוקה במשהו - המקסימום שהייתי משנה זה את מנח הגוף שלי - הייתי מנסה לקדם את המטרות שלי אבל אני לא בטוחה מהן ולא בטוחה שאני יודעת איך עושים את זה" אינני מבין לאיזה הנחיות את מתייחסת בדברים האלה שכתבת. אם את לא מבינה משהו, אני יכול להסביר לך אותו, אבל לא ציינת מה את לא מבינה. כתבת שאת שואלת את עצמך שאלה כלשהי, אבל לא מובן איזו שאלה את שואלת את עצמך ובאלו נסיבות, באיזה שלב של עבודה (מקטע) את נמצאת וכדומה. זה נשמע ממש כללי כזה. אין לי על מה לענות. אם את מתכוונת לשאלה "אם היתה לי עכשיו משמעת עצמית מושלמת, מה הייתי עושה?" אז התשובות שנתת שם כדוגמה אינן מעורפלות כלל, אבל הן לא נשמעות כתשובות לשאלה הזאת. למשל בתשובה "עכשיו אני עסוקה במשהו - המקסימום שהייתי משנה זה את מנח הגוף שלי", נשמע שאת מניחה כל מיני דברים שלא קיימים בשאלה, אם אכן מדובר בשאלה שציינתי, בתוך ההקשר שלה במקטע הספציפי. באותו מקטע בסדנה ניתנו דוגמאות לתשובות. תשובות לדוגמה: "כלום" "הייתי מפסיקה לעשות את זה והולכת לשכב לנוח" "הייתי נושמת מעט אחרת" אפשר לתת עוד אלפי תשובות, אבל מה הקשר ל"עכשיו אני עסוקה במשהו" - אף אחד לא שאל מה את עושה עכשיו... וגם "המקסימום שהייתי משנה זה..." - לא דובר על מקסימום ומינימום, אלא מה היית עושה עכשיו במקרה כזה... הבאתי זאת רק לצורך דוגמה. אין צורך להתפלפל עכשיו על אף אחד מהדברים האלה, אלא פשוט לבחור אם לנסות לעבור את הסדנה, או לא. באהבה בן
 

F l o r 1

New member
תגובה

לא כל כך הבנתי מה השאלה בהודעה אני באופן אישי העברתי לעצמי את הסדנא בצורה כלשהי... יכולה בהחלט לציין שזה עבד יופי, במיוחד בהתחלה, ויש אצלי שיפור באופן כללי. אני לא תמיד זוכרת אבל זה שם איפשהו בראש ומדי פעם זה עולה אחרי שבועיים כמעט ולא התעסקתי עם זה בכלל חוץ מלבדוק פה בפורום אם מישהו התייחס לסדנא. באופן אישי, הרגשתי שהייתי "זקוקה" למן "התעניינות" כלשהי מצד המדריך, או עדכון/הערות אפילו שאלה "איך הולך" ממישהו לשם דרבון... חחחח... זה הרי לא היה נחוץ אם היתה לי משמעת עצמית מושלמת...
 
תשובה

לא היתה כל שאלה בהודעה, אלא תזכורת להזמנה לעבור את הסדנה ולכך שאם תהיינה שאלות תוך כדי, הרי שהדבר יעזור לכל קוראי הספר העתידיים. ההודעה הוצבה גם למען הנוחות של השואלים, שיהיה ניתן לשרשר אליה שאלות בנושא. אשמח אם תבחרי לעבור את הסדנה מתי שהוא בטווח שיאפשר לכך לסייע לקוראי הספר העתידיים (בעוד שנה, למשל, זה יהיה מאוחר מדי לצורך כך), באם רצונך בכך. אני ממליץ לך שלא לשקר לעצמך שהעברת לעצמך את הסדנה בצורה כלשהי. כמו כן אדגיש פעם נוספת (בלי קשר הכרחי למה שציינת בהודעתך) שמדובר בסדנה חד-צדדית, שמועברת באמצעות ספר, בלא עזרה או התעניינות של מדריך כלשהו.
 
התחלתי לפני כמה ימים להעביר

לעצמי את הסדנה, וחשבתי גם לשתף בה עוד אנשים - אבל לא הצלחתי לראות איך לעשות את זה. השלבים הראשונים נראו לי אינדוידואלים מאוד, ומומלץ לתרגל כל שלב עד שממצים אותו. כיצד ניתן לעשות את זה עם מספר אנשים?
 
העברת הסדנה

יושבים ביחד, קוראים את הטקסט פיסקה-פיסקה תוך וידוא של הבנה של כל המשתתפים בכל משפט (אין צורך לבחון את זה, אלא פשוט קוראים ביחד בסבלנות ובמודעות), עד שמגיעים להנחיות-עשיה כלשהי. אם העשיה הזאת אפשרית לביצוע מיידית - מפסיקים לקרוא ומתחילים לבצע. כשכולם מסיימים, מוודאים שאכן כולם סיימו וממשיכים לקרוא ביחד. אם העשיה הזאת לא אפשרית לביצוע מיידית - מפסיקים לקרוא ומוודאים שכולם מבינים מה עליהם לעשות בימים הבאים. בימים הבאים עושים זאת, תוך שמומלץ לשמור על קשר ובקרה הדדיים שיאפשרו לכולם לזכור להשלים את העשיה לפי מסגרת הזמנים שמקובלת על כולם (זה לא אומר דווקא לקבוע תאריך ולעמוד בו או משהו כזה), כי יש הבדל בין לעשות משהו תוך שנתיים, חודשיים, או יומיים. כולם אמורים להיות מסונכרנים ולהסכים לתת ולקבל עזרה היכן שהיא נחוצה, כגון בזכירה. אחרי שכולם סיימו את העשיה (מה שרוב האנשים לעולם לא יצליחו לבד, בלא כל מסגרת או עזרה), מתאספים יחדיו וממשיכים לקרוא וכן הלאה. אם לקורא הבודד היתה מידה מספקת של הבנה ודאית של הכתוב, משמעת עצמית מספקת וכן מידה מספקת של יכולת ניהול זמן וזכירה של מה שהוא רוצה לעשות ביומיום, הוא היה יכול להעביר את הסדנה לעצמו. מספר האנשים שאני מכיר אישית שהיו יכולים לעשות זאת, ניתנים לספירה על אצבעותיה של יד אחת מבלי שיהיה צורך לחזור על אותה אצבע פעמיים...
אם זה לא היה כך, לא הייתי כותב כרגע את ספר המשמעת העצמית, אלא מתחיל בנושא אחר כלשהו. אם מישהו בקבוצת-עבודה כזאת סומך על הבנתו שלו ומניח שהוא יכול להמשיך הלאה "לשלב הבא" בלי בקרה של אחרים, הוא פשוט משלה את עצמו. הבנה בסיסית של מגבלותינו אפשרית באם אנחנו אוספים בכנות את כל הפעמים שבהם ניסינו לעשות משהו ולא הצלחנו ומציבים אותם מול עינינו מבלי לשקר לעצמנו. יש לנו מספיק התנסויות מסוג זה בחיים שלנו, כדי שנדע מה באמת מצבנו והאם אנחנו יכולים או לא יכולים לעשות את כל מה שתואר לעיל בעצמנו...
 
אוקי, הבנתי איך לבצע את הסדנה

בקבוצה. ויותר מכך, את הערך שבסוג כזה של תרגול. אם לא זמינה לי כרגע קבוצת אנשים לתרגל איתה (נניח שאפילו לא אחד), אני יכול למרות זאת להעביר לעצמי את הסדנה? כלומר, ישנם אולי דגשים מיוחדים שיעזרו לי אם אני ארצה לעשות את זה?
 

o fri

New member
ישראל

אני אשמח לעבור אותה ביחד. התחלתי כבר לעבור אותה לבד ואני בשלב ה"מקטעי חיזוק" שבסוף החלק הראשון שפורסם.
 
למעלה