משרד התחבורה ביטל 60 היתרים בשנתיים לנסיעות בשבת

מנכל אחד

Active member
תחבורה ציבורית מטרתה לאפשר שרות סביר (לא מושלם) לאוכלוסיה כולה. גם לחיי היום יופ וגם לחיי הפנאי.
לאוכלוסיה החרדית יש : קוי בין הזמנים למקומות בילוי , "קווי סוף השבוע" מתוגברים מדלת לדלת לעשות שבת, תגבורים לחתונה זו או אחרת ולאירועי הדלקת נרות חנוכה ומדורות בל"ג בעומר.
ואילו שאר האוכלוסיות תקועות בבית בשעות הפנאי. הקיצוני ביותר זה חיילים בחופשה מהצבא ואנשים שאינם יכולים להחזיק רכב או לנהוג. אבל גם אחרים ראוי שיוכלו לנסוע בבטחה לשתות בירה עם חברים ומשפחה בסוף השבוע בלי להוציא הון על מוניות.
קווי בין הזמנים - כבר שנים שקיימים גם קווים נוספים כמו קו מבאר שבע לחופי אשקלון, קו שעד השנה לא היו בו נוסעים, והשנה רוב הנוסעים היו נוסעים מהקהילות החרדיות באופקים ונתיבות.

קווי סוף שבוע נועדו קודם כל בשביל לאפשר ניידות בזמן סביר כאשר יש ביקוש משמעותי.

תגבורים לחתונות - מדובר רק על אירועים גדולים ולא על כל חתונה, אני מתמודד עם הבעיות האלה של עומסים בגלל אירועים חריגים כמעט כל שבוע, ואין לזה מענה.

הקיצוני ביותר הוא הצבא, שיותר הגיוני שידאג לעצמו, כי אין היגיון שהמדינה תממן שירות יקר ומורכב כהסעים עבור גוף אחר שלה במקום שיקימו מערך הסעים משלהם.
בנוסף, מדובר בהיקפים משתנים מאוד משבוע לשבוע ולא ניתן לצפות את רמת הביקושים ללא מידע מתוך הצבא שאינו מוכן לשתף פעולה בנושא.

מניסיון שלי עם קווי הלילה, חלק משותי הבירה הופכים לבלתי נסבלים בנסיעה כך שלתת שירות ציבורי לאנשים מבוסמים הוא לא משהו מעשי מידי
 
בעבר הצגתי כאן שלפני חצי שנה (8.3.24) בוטל קו 446 השבתי בחלופה המתחילה מקרית גת, ויוצא שעד חצי שעה לאחר צאת השבת אין אוטובוס ליישובי כביש 44 ו38 (תעוז מסילת ציון), וגם הנסיעה לירושלים שהייתה החל מ18:20 בוטלה ואין עד לדקות ספורות לפני יציאת השבת את קו 446 בחלופה המתחילה מבאר שבע (שגם היא התאחרה ב20 דקות)
 

Ccyclist

Well-known member
בעבר הצגתי כאן שלפני חצי שנה (8.3.24) בוטל קו 446 השבתי בחלופה המתחילה מקרית גת, ויוצא שעד חצי שעה לאחר צאת השבת אין אוטובוס ליישובי כביש 44 ו38 (תעוז מסילת ציון), וגם הנסיעה לירושלים שהייתה החל מ18:20 בוטלה ואין עד לדקות ספורות לפני יציאת השבת את קו 446 בחלופה המתחילה מבאר שבע (שגם היא התאחרה ב20 דקות)

"קו המשרת ישובי ספר" זה סעיף מפורש המתיר תח"צ בשבת.

ביטול הקו שתיארת מנוגד לתקנות התעבורה.
 

מנכל אחד

Active member
"קו המשרת ישובי ספר" זה סעיף מפורש המתיר תח"צ בשבת.

ביטול הקו שתיארת מנוגד לתקנות התעבורה.
תקנות התעבורה לא מחייבות שיהיה קו בישובי ספר בשבת, אלא התקנות מאפשרות להפעיל קווים בגם בשבת.
כך שזה מנוגד לתקנות התעבורה.
 

Ccyclist

Well-known member
תקנות התעבורה לא מחייבות שיהיה קו בישובי ספר בשבת, אלא התקנות מאפשרות להפעיל קווים בגם בשבת.
כך שזה מנוגד לתקנות התעבורה.

לבטל קו מותר ומאושר שבת ממוטיבציה של כפיית שמירת שבת על מי שלא מעוניינים בכך זה מנוגד לכללים המתירים זאת.

האג'נדה של גורמים מסויימים כמו News1 לאתר את הקווים הפועלים בשבת כחוק ולנסות לצמצם אותם על אף שהקווים קיימים מטעמי סטטוס קוו ומטעמי היתר מפורש- בהחלט מנוגדת למצב החוקי שמתיר אותם.
 

מנכל אחד

Active member
לבטל קו מותר ומאושר שבת ממוטיבציה של כפיית שמירת שבת על מי שלא מעוניינים בכך זה מנוגד לכללים המתירים זאת.

האג'נדה של גורמים מסויימים כמו News1 לאתר את הקווים הפועלים בשבת כחוק ולנסות לצמצם אותם על אף שהקווים קיימים מטעמי סטטוס קוו ומטעמי היתר מפורש- בהחלט מנוגדת למצב החוקי שמתיר אותם.
לא מנוגד לכללים שמתירים זאת.
אלא מנוגד לרצון שלך ואולי גם של אחרים.

לא מדובר באג'נדה של האתר, אלא של @עידן יוסף שכותב באתר הזה
ואינני יודע האם הוא מצליח, אבל סביר שאם הוא אכן מצליח כנראה שזה לא מנוגד לכללים המתירים זאת.
 
לא מנוגד לכללים שמתירים זאת.
אלא מנוגד לרצון שלך ואולי גם של אחרים.

לא מדובר באג'נדה של האתר, אלא של @עידן יוסף שכותב באתר הזה
ואינני יודע האם הוא מצליח, אבל סביר שאם הוא אכן מצליח כנראה שזה לא מנוגד לכללים המתירים זאת.
גם אין כלל שמחייב אוטובוסים לכותל בלילה בחודש אלול. יש כללים שמתירים נסיעות כאלה. שנאמר: גלגל האוטובוס הוא עגול.
 

EHP12

Well-known member
יש כלל שצריך לענות על ביקושים, זה גם רשום במכרזים.
״מטרופולין״ למשל מפעילה את השירות בשישי ביוני כאילו זה אוקטובר ובשבת אוקטובר כאילו זה יוני. למרות שבחלק מהקווים (כמו 601,605) יש ביקושים המצריכים את הגמישות של להפעיל ״עד כמה שאפשר״.
 

מנכל אחד

Active member
״מטרופולין״ למשל מפעילה את השירות בשישי ביוני כאילו זה אוקטובר ובשבת אוקטובר כאילו זה יוני. למרות שבחלק מהקווים (כמו 601,605) יש ביקושים המצריכים את הגמישות של להפעיל ״עד כמה שאפשר״.
נושא פנימי שלהם, כנראה שזה לא כלכלי עבורם.
המכרזים בצורה הנוכחים שלהם מעוותים מאוד את התמרוץ של החברות לתת שירות מותאם.
 

EHP12

Well-known member
לא מדובר באג'נדה של האתר, אלא של @עידן יוסף שכותב באתר הזה
ואינני יודע האם הוא מצליח, אבל סביר שאם הוא אכן מצליח כנראה שזה לא מנוגד לכללים המתירים זאת.
אכן מי שמוביל את צמצום השירות בשבת הוא עידן יוסף החרד״לי. הוא אחד שנאבק גם על השירות בששת הימים האחרים, אבל מאוד חשוב לו שהתח״צ תשמור שבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן מי שמוביל את צמצום השירות בשבת הוא עידן יוסף החרד״לי. הוא אחד שנאבק גם על השירות בששת הימים האחרים, אבל מאוד חשוב לו שהתח״צ תשמור שבת.

הוא במתק שפתיים, כשברקע "הארטילריה הכבדה" של החיתולים, קריאות שקוראיהם איבדו את הקשר לעם ישראל, ונס הפח הבוער. זו שיטת מלקחיים.
 

עידן יו

New member
קורא את הנכתב עלי ומגחך. סדר היום שלי בהחלט כולל קידום התחבורה הציבורית בימי חול וצמצומה בימי המנוחה. איני מסתיר זאת. יש מכם הכועסים עלי כי לדעתם זו כפייה דתית, פגיעה בחופש התנועה וכו'. אבל יש אחרים שלא מסכימים איתי אבל לא כועסים, ואנחנו חברים טובים מאוד. כלומר, המחלוקת הרעיונית אינה גולשת למישור האישי.
משום מה, חושבים שאם יצבעו אותי בצבעים פוליטיים או יְיַחסו לי מניעים דתיים זה ישנה את עמדתי, כשם שאם אני אבוא ואייחס את עמדתם למניע חילוני זה ממש לא ישנה את דעתם.

בסופו של דבר, וכבר כתבתי זאת לא פעם - לשון החוק היא הקובעת. גם אם איני אוהב תחב"צ בשבת, יש נסיעות בשבת שאיני כותב שיש להפסיקן מהסיבה הפשוטה שהן מעוגנות בחוק. מנגד, המחוקק נותן לשר התחבורה סמכות לצמצם תחבורה ציבורית בשבת ולא להרחיב אותה, בניגוד לסילוף לשון החוק שמנסים להציג (וגם על כך כתבתי לא פעם בהרחבה) - ולכן כתבתי ואמשיך לכתוב על כל הפרה של החוק, ואם יש מי שיתחילו לעקם על כך האף, אז יהיה להם אף עקום - כדברי בגין.

לעצם הכותרת בדה-מרקר - כתבתי על כך מאמר בשבוע שעבר.
 
למעלה