ציטוט"זאת בזמן שרבים מהדוברים סיפרו כי קיבלו דו״ח משום שלא הצליחו לתקף את הרב-קו בזמן, או בגלל בעיות טכניות בתיקוף."כדאי לפקח לתת לכם דו"ח באוטובוס - הוא מקבל על זה בונוס
במסגרת דיון של הוועדה לפניות הציבור של הכנסת, אשר דנה באלימות פקחים כנגד נוסעים, הובהר כי על כל דו"ח שמחלק פקח לנוסע על אי תשלום, הוא מקבל תמורה כספית מעבר למשכורת הקבועה
[URL unfurl="true"]https://www.icar.co.il/news/bjwrmj2y6/[/URL]
ציטוט"זאת בזמן שרבים מהדוברים סיפרו כי קיבלו דו״ח משום שלא הצליחו לתקף את הרב-קו בזמן, או בגלל בעיות טכניות בתיקוף."
מישהו יכול להסביר למה בעצם אי אפשר לקנות כרטיס בבית שלי? אני יודע מה המוצא והיעד כבר בבית, למה צריך את הqr המצחיק הזה?
אם הבנתי נכון המדבקה לא מחתימה או משהו בסגנון, יש בה רק מידע.המשל: בשיטת הנייר האיטלקית אפשר לקנות כרטיסי נסיעה מראש בקיוסקים וחנויות טבק, ולהחתים אותם באוטובוס. נוסעים תחמנים יכולים לנסוע עם כרטיס לא מוחתם ולהחתים אותו בדיוק כשעולה פקח. עד שבא הפקח הנוסע יכול לנסוע מספר פעמים עם אותו הכרטיס הריק.
בארץ היה נדיר לרכוש כרטיס עירוני בודד שלא דרך הנהג (בתחנה המרכזית הישנה היה אפשר לרכוש כרטיס לקו 4), אך שיטת הניקובים בכרטיסייה מרובת נסיעות מוכרת לכל מי שנסע באופן שוטף בתח"צ לפני הרב קו. כל פעם שנסעת בכרטיסייה הנהג היה מנקב ניקוב כדי להוריד נסיעה אחת מהנסיעות ששילמת עליהן מראש.
הנמשל: אם אתה קונה כרטיס בבית - צריכה להיות דרך כלשהי לתקף אותו. מכשיר המגע של הרב קו או הברקוד של האפליקציות הן מקבילותיהן של מכשיר ההחתמה האיטלקי (שנפוץ גם בגרמניה ומדינות אירופאיות אחרות) או המנקב של הנהג בעידן כרטיסיות הנייר בארץ.
אם הבנתי נכון המדבקה לא מחתימה או משהו בסגנון, יש בה רק מידע.
את רוב המידע הרלוונטי יש לי בבית מה שחסר לי הוא רק שעת העליה המדויקת ואם עליתי, בשביל זה צריך רק כפתור בסלולרי שאלחץ עליו כשאעלה או לחלופין אני יכול להמר: יש לי 90 דקות, 20 לא משנות הרבה.
לא יאומן שנותן שירות מעליל על 20% ממקבלי השירות שלו שהם לא משלמים.לא יאומן שצריך להילחם עם אנשים בחברה מתוקנת (לכאורה) שישלמו על נסיעה באוטובוס.
זה ממוצע.לא יאומן שנותן שירות מעליל על 20% ממקבלי השירות שלו שהם לא משלמים.
היה לנו כבר דיון על זה בעבר בפורום, מדובר בטענה שלעת עתה לא נמצאו לה סימוכין.
אפילו אם הטענה נכונה, הפעלת פקחים לא יעילה.
שמנתונים שביקשתי בעבר ממידע מחופש המידע עולה שהפקחים קונסים 2% מהנבדקים.
לא ממש מסתדר עם הטענה ש20% לא משלמים.
איש תכנון של אגד אמר לי שמקובל לחשב לצורך תכנון לו"ז את נתוני העבר בתוספת 25%, מתוך הבנה שחלק פטורים מתשלום (מתחת לגיל 5), שיש תקלות עם הנתונים, וכן שתוספת שירות מביאה עוד נוסעים, יתכן שמכאן מגיעה הטעות הזאת.
שנים התלוננו שעליה וכרטוס מהדלת הקידמית מעכבים את הנסיעה, הנהג לא "קופאי" וכד'זה ממוצע.
כאשר מדובר במסות של תלמידים שעולים על אוטובוס לקטע קצר יחסית, חלק גדול מהם לא מתקפים. לכן ב"מר קו" אתה יכול לראות קווי תלמידים שלכאורה נוסעים ריקים שבפועל הם מלאים.
אם הרווח מהנסיעה היה מגיע למפעילות ולא למדינה, הן כבר היו מזמן מחזירות את העלייה מהדלת הקדמית בלבד. כמו שבלונדון עשו לפני כמה שנים.
הכוונה היא שהנהג ימשיך להתעסק רק בנהיגה ולא בכסף. אבל שיהיה לך ולדיאטור אחד לידו וזה יוצר משהו פסיכולוגי שיגרום לך לתקף.שני התלוננו שעליה וכרטוס מהדלת הקידמית מעכבים את הנסיעה, הנהג לא "קופאי" וכד'
אבל כניראה ששיטת כרטוס המבוססת על אמון בציבור, לא מתאימה לקהל הנוסעים הישראלי.
הכוונה היא שהנהג ימשיך להתעסק רק בנהיגה ולא בכסף. אבל שיהיה לך ולדיאטור אחד לידו וזה יוצר משהו פסיכולוגי שיגרום לך לתקף.
אם בגרמניה אין מחסומים בתחנות מטרו, ואין צבא של פקחים כי סומכים על הנוסעים ששילמו, אתה לא תראה את זה באנגליה ובארצות הברית.
השתמשתי בתח"צ של מינכן ולא ראיתי פקחים פעם אחת. בניגוד לאיטליה ששם יש פקחים כל הזמן.בגרמניה באות יחידות פקחים בליווי משטרה, עוצרות את הרכבת בתחנה ומי שלא שילם - צריך גם להזדהות עם מסמכים. זה הליך שקורה מדי פעם ומאפשר את האמון בתחנות ללא מחסומים.
שום פסיכולוגי ושום בטיח...הכוונה היא שהנהג ימשיך להתעסק רק בנהיגה ולא בכסף. אבל שיהיה לך ולדיאטור אחד לידו וזה יוצר משהו פסיכולוגי שיגרום לך לתקף.
אם בגרמניה אין מחסומים בתחנות מטרו, ואין צבא של פקחים כי סומכים על הנוסעים ששילמו, אתה לא תראה את זה באנגליה ובארצות הברית.
אם אתה מתקף באפליקציה אין משמעות לעליה מהדלת הקדמיתזה ממוצע.
כאשר מדובר במסות של תלמידים שעולים על אוטובוס לקטע קצר יחסית, חלק גדול מהם לא מתקפים. לכן ב"מר קו" אתה יכול לראות קווי תלמידים שלכאורה נוסעים ריקים שבפועל הם מלאים.
אם הרווח מהנסיעה היה מגיע למפעילות ולא למדינה, הן כבר היו מזמן מחזירות את העלייה מהדלת הקדמית בלבד. כמו שבלונדון עשו לפני כמה שנים.
מצד שני - התופעה של אי תשלום/ תיקוף באוטובוסים, בטח אצל צעירים מתחת ל-18 (וגם בוגרים יותר...) משמעותית.
אין ספק שהפקחים שהועסקו לא תאמו את התפקיד שניתן להם מבחינת ההתנהגות והיחס המצופים, וההתנהלות הייתה שערורייתית, לא מתחשבת ואפילו בריונית ואלימה, אך הבעיה היא גם בהרגלים של החברה הישראלית ביחס לתשלום ולפקחים עצמם, ולא רק בפקחים.
סריקת הבר קוד חשובה על מנת שידעו איפה בערך הנוסע עלה לקו, זה חשוב לצורך פיתוח מערכת הקווים, בדיקת קיבולת התחנה, חישוב נסיעות המשך, פיצול קווים ועוד.לי יצא המון פעמים לא לתקף כי המכונות תקולות והסריקת בר קוד לא עבדה.
פניתי עשרות פעמים בשאלה למפתחי האפליקציות למה צריך בכלל לסרוק בר קוד למה אני לא יכול פשוט להכניס את מספר הקו ולתקף בשביל מה הסריקה? לא קיבלתי תשובה טובה.
איפה הנוסע עלה על הקו, זה לפי gpsסריקת הבר קוד חשובה על מנת שידעו איפה בערך הנוסע עלה לקו, זה חשוב לצורך פיתוח מערכת הקווים, בדיקת קיבולת התחנה, חישוב נסיעות המשך, פיצול קווים ועוד.
אבל בהחלט היה טוב אם היו מוסיפים כזאת אפשרות למקרים של תקלות.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.