משרד התחבורה מגביל את הפקחים

Ccyclist

Well-known member
איפה הנוסע עלה על הקו, זה לפי gps
לא לפי ברקוד.
אני חשבתי שהסיבה לברקוד היא כדי לוודא על איזה אוטובוס ספציפי הנוסע נמצא

אם היה איזה כפתור "עליתי לאוטובוס" באפליקציות - היה אפשר להסתמך על GPS. להבנתי סריקת הברקוד של האוטובוס הוא המכניזם שבו האפליקציה יודעת שעלית לאוטובוס. אם האפליקציה היתה מסתמכת על זיהוי תנועה ב GPS בלבד - יכול להיות שהיא היתה מחייבת גם על נסיעות רכב פרטי, מוניות ואפילו דו גלגלי כי הן מהירות יותר מהליכה.
 

מוישי67

Active member
אם היה איזה כפתור "עליתי לאוטובוס" באפליקציות - היה אפשר להסתמך על GPS. להבנתי סריקת הברקוד של האוטובוס הוא המכניזם שבו האפליקציה יודעת שעלית לאוטובוס. אם האפליקציה היתה מסתמכת על זיהוי תנועה ב GPS בלבד - יכול להיות שהיא היתה מחייבת גם על נסיעות רכב פרטי, מוניות ואפילו דו גלגלי כי הן מהירות יותר מהליכה.
כמובן שהתכוונתי שיהיה כפתור "עליתי לאוטובוס" ואז יצטרכו לבחור ידנית את מספר הקו, ובבינעירוניים גם את תחנת הירידה.
כפתור "עליתי לאוטובוס" יחליף את סריקת הקוד, שהוא דבר קצת לא נח במהלך נסיעה
 

מנכל אחד

Active member
איפה הנוסע עלה על הקו, זה לפי gps
לא לפי ברקוד.
אני חשבתי שהסיבה לברקוד היא כדי לוודא על איזה אוטובוס ספציפי הנוסע נמצא
זה לא מספיק, לפעמים יש אוטובוסים צמודים, ועלולים להיות טעויות לאיזה אוטובוס עלית
 
בכמה מבירות אירופה (בודפשט,רומא,ברלין) קונים כרטיס יומי/שבועי/חודשי שנכנס לתוקף עם רכישתו.לא צריך לתקף כמעט בכלל
רק להציג את הכרטיס בפני הפקח .
כמובן בכל מדינה/עיר יש נוהל שונה .אין אחידות.
 

Ccyclist

Well-known member
בכמה מבירות אירופה (בודפשט,רומא,ברלין) קונים כרטיס יומי/שבועי/חודשי שנכנס לתוקף עם רכישתו.לא צריך לתקף כמעט בכלל
רק להציג את הכרטיס בפני הפקח .
כמובן בכל מדינה/עיר יש נוהל שונה .אין אחידות.

תלוי אם הכרטיס חכם או נייר.

בעידן הנייר כרטיסים רבים בשיטה המרכז אירופאית היו צריכים החתמה כדי שיהיו תקפים. כרטיס ללא תאריך חתום - דינו כנסיעה ללא כרטיס. הסיבה היא שזה למעשה כרטיס ריק לשימוש עתידי.

בוודאות קניתי כרטיס שבועי בברלין ב 1999 והוסבר לי שצריך לתקף אותו כדי שיהיה פעיל.

נסיעות בכרטיס אוטובוס בודד איטלקי מנייר או כרטיס יומי מנייר מחייבות החתמה. זה נכון גם לכרטיסי הנייר הגדולים של הרכבת הבינעירונית כמו כרטיס "המחלקה הראשונה" לנמל התעופה דה ווינצ'י, אף שהפקחים ברכבת מסתפקים בהחתמה.

בשוויץ ה Swiss Pass מחייב או החתמה או שהנוסע ירשום את התאריך ידנית. נסענו ל8 ימים, מרכז התיירות השוויצרי הנפיק לנו 5 כרטיסים כאלו בלבד. התיכנון שלהם כלל 5 ימי נסיעה ו 3 ימי שהות בערים שונות. בימים של השהות היינו צריכים לקנות כרטיסים מקומיים בשתי ערים ובשלישית קיבלנו כרטיס חכם לנסיעות חינמיות, אך היה עליו פיקדון של 50 פרנק לכרטיס.
 
למעלה