עדיין זה יותר ארוך מראש העין לירושלים זה לפחות שעה ועוד לפחות 40 דקות מאריאל לראש העין (יש פקקים ברמזור, והקווים מאוניברסיטת אריאל מאספים)
קו ישיר מאריאל לירושלים דרך 6 וחמד יצליח בייחוד בתקופות הלימודים באוניברסיטה. החלפה לוקחת עוד 10-20 דקות כולל חציית מחלף ירקון
בנוסף כמו שאתה יודע ירושלים גדולה, אין דין מי שיוצא מהאוניבסיטה לפסגת זאב שנסיעה ב60 קצרה לו למי שעולה בכניסה המערבית לאריאל וצריך לבית הכרם.
ירושלים די קטנה באופן גאוגרפי אמיתי, אבל ההרריות, הצפיפות והמגוון שלה הופכים אותה לגדולה יותר מבחינת תפישת מרחב. העיר גדולה בערך כמו תל אביב בתוך גוש דן או טיפה יותר מאזור הגודש של לונדון שמכסה כחצי מאזור 1. היא ברת השוואה לעיירות וערים בינוניות באירופה (בהזזת המפה עברתי דרך שורת ערים גרמניות כמו שטוטגארט) וברת השוואה מבחינה אורכית לברייטון, אם כי מבחינה רוחבית ירושלים יותר רחבה.
במקומות אלו הנוסע הבינעירוני צריך להגיע לתחנה מסויימת או קו מסויים כדי לנסוע ליעד כלשהו. כדי להגיע מציר בינעירוני אחד למשנהו צריך לעיתים קרובות לנסוע לאורך המסילה הראשית לכיוון נקודה שבה יש או צומת ענפי מסילה או קישור רוחבי כלשהו עם מסילה אחרת כדי לעשות נסיעה בי עירונית למקום שאינו על הקו הראשי מהישוב שלך.
הכיסוי הצולב הנרחב שישנו בארץ די יוצא דופן. מצד אחד הוא מנסה לתת מענה לכל אפשרות ואפשרות, אך מצד שני המחיר הוא ריבוי קווים בתדירות נמוכה שדורשת מהנוסעים דיוק רב.
בעוד כמה שנים אני מקווה שיהיה שירות רכבתי מירושלים למסילה המזרחית שיאפשר החלפה לקווי אריאל בתחנת הרכבת ראש העין.
כביש 60 אולי ישיר יותר גאוגרפית, אבל המהירות בו וודאי נמוכה יותר מהמותר בכבישים המהירים ובמסילות, וכמובן שישנה הפוליטיקה שלו. אני מניח שקווים שעוברים ליד שילה ועךי חייבים לעצור בהם.