משרד התחבורה מזהיר: שיבושים קשים בקווי האוטובוס עד יום שישי

אגב נקודה למחשבה: כאן בפורום דובר רבות על יתרונות או צורך במערכת מבוססת החלפות עם קווים מזינים וקווים ראשיים בתדירות גבוהה. אז מערכת כזאת הייתה מפסיקה לתפקד לחלוטין בתקופת הרמאדן. לפחות המערכת של היום מאפשרת לצמצם שירות בחלק מהקווים ולא לצמצם שירות בחלק אחר כדי שעדיין תהיה רמת שירות מינימלית.
קו 464 מהיר ירושלים אריאל בוטל לחלוטין, חלופות איטיות מאריכות בחצי שעה עד שעה את הדרך
 

Ccyclist

Well-known member
קו 464 מהיר ירושלים אריאל בוטל לחלוטין, חלופות איטיות מאריכות בחצי שעה עד שעה את הדרך

צריך להוסיף חצי מזמן ההמתנה לחישוב. זה שהיה קו כל שעה לא אומר שבשעה הזו לא היה אפשר להתקדם לנקודת החלפה לקווי כביש 5 באמצעות 950 או רכבת לאוניברסיטה. יתכן שלעיר שנמצאת באזור חיוג 03 מסיבות פוליטיות עדיף להגיע מכביש 5 ולא דרך שילה ועלי בכביש 60. גם אם היה מדובר בקו בכבישים 1-6-5 ההמתנה הספציפית לאופציה יחידה מירושלים כאשר יש יותר אופציות לנקודת ההחלפה במישור החוף היתה מאריכה את זמן הנסיעה הכולל.
 
קו 464 מהיר ירושלים אריאל בוטל לחלוטין, חלופות איטיות מאריכות בחצי שעה עד שעה את הדרך
צריך להוסיף חצי מזמן ההמתנה לחישוב. זה שהיה קו כל שעה לא אומר שבשעה הזו לא היה אפשר להתקדם לנקודת החלפה לקווי כביש 5 באמצעות 950 או רכבת לאוניברסיטה. יתכן שלעיר שנמצאת באזור חיוג 03 מסיבות פוליטיות עדיף להגיע מכביש 5 ולא דרך שילה ועלי בכביש 60. גם אם היה מדובר בקו בכבישים 1-6-5 ההמתנה הספציפית לאופציה יחידה מירושלים כאשר יש יותר אופציות לנקודת ההחלפה במישור החוף היתה מאריכה את זמן הנסיעה הכולל.
קו 464 נוסע דרך כביש 60 מגבעת התחמושת דרך כביש 6 יש אוטובוס מהמרכזית לאריאל פעם ביום לכל כיוון.
 

Ccyclist

Well-known member
קו 464 מהיר ירושלים אריאל בוטל לחלוטין, חלופות איטיות מאריכות בחצי שעה עד שעה את הדרך

קו 464 נוסע דרך כביש 60 מגבעת התחמושת דרך כביש 6 יש אוטובוס מהמרכזית לאריאל פעם ביום לכל כיוון.

קווים 86, 95 ו 100 של אריאל מחברים לתחנות הרכבת סגולה וראד העין צפון כל 10 דקות בערך.

רכבת נירושלים לאיילון ורכבת לתחנה הנכונה מאפשרות לעשות את הנסיעה פעמיים בשעה בלי תלות בשיגיונות האוטובוסים.

בצומת היציאה מאריאל 32 קווים שונים כמקובל בארץ ואין לי זמן ללמוד את כולם, אבל יש מספיק קווים על כביש 5 שתהיה גם אפשרות להחלפה מ 950 וקווים דומים מירושלים לכביש 5. אין חובה להמתין לאוטובוס האחד ביום שעושה את המסלול הישיר.
 
קווים 86, 95 ו 100 של אריאל מחברים לתחנות הרכבת סגולה וראד העין צפון כל 10 דקות בערך.

רכבת נירושלים לאיילון ורכבת לתחנה הנכונה מאפשרות לעשות את הנסיעה פעמיים בשעה בלי תלות בשיגיונות האוטובוסים.

בצומת היציאה מאריאל 32 קווים שונים כמקובל בארץ ואין לי זמן ללמוד את כולם, אבל יש מספיק קווים על כביש 5 שתהיה גם אפשרות להחלפה מ 950 וקווים דומים מירושלים לכביש 5. אין חובה להמתין לאוטובוס האחד ביום שעושה את המסלול הישיר.
עדיין זה יותר ארוך מראש העין לירושלים זה לפחות שעה ועוד לפחות 40 דקות מאריאל לראש העין (יש פקקים ברמזור, והקווים מאוניברסיטת אריאל מאספים)
קו ישיר מאריאל לירושלים דרך 6 וחמד יצליח בייחוד בתקופות הלימודים באוניברסיטה. החלפה לוקחת עוד 10-20 דקות כולל חציית מחלף ירקון

בנוסף כמו שאתה יודע ירושלים גדולה, אין דין מי שיוצא מהאוניבסיטה לפסגת זאב שנסיעה ב60 קצרה לו למי שעולה בכניסה המערבית לאריאל וצריך לבית הכרם.
 

Ccyclist

Well-known member
עדיין זה יותר ארוך מראש העין לירושלים זה לפחות שעה ועוד לפחות 40 דקות מאריאל לראש העין (יש פקקים ברמזור, והקווים מאוניברסיטת אריאל מאספים)
קו ישיר מאריאל לירושלים דרך 6 וחמד יצליח בייחוד בתקופות הלימודים באוניברסיטה. החלפה לוקחת עוד 10-20 דקות כולל חציית מחלף ירקון

בנוסף כמו שאתה יודע ירושלים גדולה, אין דין מי שיוצא מהאוניבסיטה לפסגת זאב שנסיעה ב60 קצרה לו למי שעולה בכניסה המערבית לאריאל וצריך לבית הכרם.

ירושלים די קטנה באופן גאוגרפי אמיתי, אבל ההרריות, הצפיפות והמגוון שלה הופכים אותה לגדולה יותר מבחינת תפישת מרחב. העיר גדולה בערך כמו תל אביב בתוך גוש דן או טיפה יותר מאזור הגודש של לונדון שמכסה כחצי מאזור 1. היא ברת השוואה לעיירות וערים בינוניות באירופה (בהזזת המפה עברתי דרך שורת ערים גרמניות כמו שטוטגארט) וברת השוואה מבחינה אורכית לברייטון, אם כי מבחינה רוחבית ירושלים יותר רחבה.

במקומות אלו הנוסע הבינעירוני צריך להגיע לתחנה מסויימת או קו מסויים כדי לנסוע ליעד כלשהו. כדי להגיע מציר בינעירוני אחד למשנהו צריך לעיתים קרובות לנסוע לאורך המסילה הראשית לכיוון נקודה שבה יש או צומת ענפי מסילה או קישור רוחבי כלשהו עם מסילה אחרת כדי לעשות נסיעה בי עירונית למקום שאינו על הקו הראשי מהישוב שלך.

הכיסוי הצולב הנרחב שישנו בארץ די יוצא דופן. מצד אחד הוא מנסה לתת מענה לכל אפשרות ואפשרות, אך מצד שני המחיר הוא ריבוי קווים בתדירות נמוכה שדורשת מהנוסעים דיוק רב.

בעוד כמה שנים אני מקווה שיהיה שירות רכבתי מירושלים למסילה המזרחית שיאפשר החלפה לקווי אריאל בתחנת הרכבת ראש העין.

כביש 60 אולי ישיר יותר גאוגרפית, אבל המהירות בו וודאי נמוכה יותר מהמותר בכבישים המהירים ובמסילות, וכמובן שישנה הפוליטיקה שלו. אני מניח שקווים שעוברים ליד שילה ועךי חייבים לעצור בהם.
 
למעלה