מתי יודעים אם לילד יש בעיה/קושי?
או איזה שהו ליקוי למידה? מתי יודעים לעזוב ולתת לילד ללכת בזמן שלו, בקצב שלו? הבת שלי עולה לכיתה א'. היא קטנה יחסית (ילידת סוף אוקטובר). מהמון בחינות ובסיטואציה שבה אנו נמצאים העליה לכיתה א' הינה נכונה. גם לדעתי וגם לדעת הגננת. יחד עם זאת, מבחינת מוכנות "לימודית" אני לא חושבת שהיא עוד שם... היא עוד לא יודעת את כל האותיות (בעיקר מתקשה לזכור איך קוראים להן - כלומר לשיים. ולפעמים גם מתקשה להצביע על האות הנכונה כאשר אומרים את שם האות). בזמן האחרון היא מראה המון רצון ומוכנות ללמוד (מה שלא היה בעבר). היא ביקשה ללמוד לקרא ואני יושבת איתה עם המשחק "עת לאיית" (מישהו מכיר?). היא נהנית לעבוד עם המשחק הזה ומצליחה יפה להתאים את האותיות הנכונות בהתאם לציורים (כלומר התאמה פונטית) למרות שלפעמים היא נעזרת בפינים על מנת לבדוק איזה אות מתאימה. מה שאני רוצה לשאול, ויצא לי קצת מסובך, זה שנראה לי שלמרות הרצון שלה והעובדה שהיא יושבת ולומדת ומצליחה להתאים את האותיות במשחק, כאשר היא מגיעה לספר רגיל ומנסה לקרא את האותיות, היא בדרך כלל לא זוכרת איזו אות זו... ואני לא יודעת האם מדובר כאן על קושי אמיתי או לא?...
או איזה שהו ליקוי למידה? מתי יודעים לעזוב ולתת לילד ללכת בזמן שלו, בקצב שלו? הבת שלי עולה לכיתה א'. היא קטנה יחסית (ילידת סוף אוקטובר). מהמון בחינות ובסיטואציה שבה אנו נמצאים העליה לכיתה א' הינה נכונה. גם לדעתי וגם לדעת הגננת. יחד עם זאת, מבחינת מוכנות "לימודית" אני לא חושבת שהיא עוד שם... היא עוד לא יודעת את כל האותיות (בעיקר מתקשה לזכור איך קוראים להן - כלומר לשיים. ולפעמים גם מתקשה להצביע על האות הנכונה כאשר אומרים את שם האות). בזמן האחרון היא מראה המון רצון ומוכנות ללמוד (מה שלא היה בעבר). היא ביקשה ללמוד לקרא ואני יושבת איתה עם המשחק "עת לאיית" (מישהו מכיר?). היא נהנית לעבוד עם המשחק הזה ומצליחה יפה להתאים את האותיות הנכונות בהתאם לציורים (כלומר התאמה פונטית) למרות שלפעמים היא נעזרת בפינים על מנת לבדוק איזה אות מתאימה. מה שאני רוצה לשאול, ויצא לי קצת מסובך, זה שנראה לי שלמרות הרצון שלה והעובדה שהיא יושבת ולומדת ומצליחה להתאים את האותיות במשחק, כאשר היא מגיעה לספר רגיל ומנסה לקרא את האותיות, היא בדרך כלל לא זוכרת איזו אות זו... ואני לא יודעת האם מדובר כאן על קושי אמיתי או לא?...