מתלבט / כניסה להשקעת נדל"ן / קולמקס

  • פותח הנושא shac
  • פורסם בתאריך

סתיו SG

New member
חברים לא ליפול בפח!

שלום חברים,
ראשית כל אני שמח ששניכם מעורבים בעולם הנדל"ן.
יש לזכור מספר כללים לפני שרוכשים נכס או נכנסים לקבוצה כזאת או אחרת.
נבות היקר:
ברצוני לציין כי אין דבר כזה תשואה מובטחת וכי לא ניתן להבטיח הבטחה כזאת.
מוכרים לך חלום! ( נכון שיש הזדמנויות פנטסטיות בארה"ב אבל בלי ידע לא ניתן להגיע אליהם)
אז איך בכל זאת מבטיחים לנו תשואה?
פשוט מאוד! רוכשים נכס זבל בשכונת פשע ב5K עושים שיפוץ קוסמטי, ומעבירים מיד לצרכן/אליך ב60K.
הרווח עובר מיד ליזם. מהרווח העצום שעתה הרוויח איש המכירות הוא מחזיר לך חלק מהכסף בשנים הראשונות. ומכאן מגיע המנוח "תשואה מובטחת".

אני מוכן לנתח לך ללא עלות כל עסקה שתבחן. כל שעליך לתת לי הוא את כתובת הנכס.
מה בודקים? את רמת ההגירה, הכנסה, פשיעה, חינוך, תפוסת בתים ריקים ועוד.
ואני מבטיח לך כי אין השקעות טובות בסכומים כאלה או בהבטחות תשואה.

לגבי השאלה השניה:
יש הרבה שאלות אותן צריך לשאול במידה ומתעניינים בקובצת השקעה תחת LLC.
אשמח לסייע ולעזור לך לבדוק האם ההשקעה שאתה בוחן היא "כשרה"
 

dvir831

New member
סתיו נראה לי שדנה הוט (וגם אני האמת) עדיין מחכים

לתשובתך בנוגע לפתיחת חשבון בנק אונליין לדברייך... היא שאלה אותך אחרונה משהו וטרם התייחסת.....
 

taughost

New member
סתיו, מה הקשר?

סתיו, אתה עונה ללא קשר. קולמקס מוכרת השקעות יזמיות באזור ניו יורק ודאלאס. היא מארגנת קבוצות משקיעים לפרויקטים גדולים ולא מוכרת בתים פרטיים שעלו 5K! למרות שניתן להשקיע החל מ50K, לא מדובר בבתים של 50K אלא בהשקעות במיליונים. אני לא אומר שזאת השקעה טובה (דעתי הפוכה) אך לא נראה לי שהבנת את מודל ההשקעה שהוא סיפר עליו
 

shac

New member
מתלבט / כניסה להשקעת נדל"ן / קולמקס

סיועכם.
הוצעה לי הצעה להשקיע בכניסה עם עוד משקיעים נוספים (35 זה נראה לי המקסימום אם אני מבין מהאינטרנט) תחת חברת קולמקס להשקעה בבניין שהולך להיבנות בברוקלין/שכונת "קראון הייטס". תוכניות המבנה עברו אישור, מעורבים בעסקה הזאת "קולמקס" הישראלית שמגייסת כסף ממשקיעים ישראלים וחברת בנייה אמריקאית "נקסוס".

אני בנאדם סקפטי ולא נוטה להיסחף להשקעות באופן כללי. שנים לקח לי להיכנס לשוק ההון (וגם זה דרך חברת השקעות ומו"מ ארוך על דמי ניהול והרכב התיק), ומאז אני מפסיד שם יופי את הכסף, כי נכנסתי ב-2014 וכולם צוללים.

ישבתי לשתי פגישות עם נציג מכירות של קולמקס שעשה רושם של אדם מקצועי והגון, ועדיין - איש מכירות, זה תפקידו. לא הצלחתי לאתגר בשאלות אמיתיות שיחשפו איזה "קאצ'" או לפחות סיכון משמעותי, אינני איש נדל"ן ומבין די קטן בארה"ב. שאלות כמו 'אם זה כל כך טוב אז למה האמריקאים צריכים את הכסף שלי" נענו, וכן הבהרות על השכונה, הנכס, אישורים, מיסוי, הסיכוי ל'נפילת' העיסקה למול האמריקאים והתכנון הכללי.

אשמח לעצות שלכם - אם מישהו השקיע בעבר עם קולמקס, או לפחות מהן הבדיקות שאני יוכל באמת לעשות בשביל להחליט בלב שקט יותר. הסכומים לא עצומים, הם מוכנים להכניס משקיע גם בסכומים לא גדולים יחסית (50K דולר ומעלה), אבל זה עדיין סכום משמעותי.
ממה צריך להיזהר?

תודה :)
 
יועץ השקעות

אדם רוכש לו עם השנים מקצוע וידע. אולם כאשר הוא מצליח להתפרנס ואף לחסוך סכומים לא מבוטלים אין לו את הכלים הדרושים להחלטה: איך לחסוך? באילו אפיקים להשקיע? באילו רמות סיכון? מהם ההבדלים ומהם היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אפיק השקעה? ועוד שאלות רבות אחרות.לפרטים בנושא יועץ השקעות

למידע נוסף בנושא :ייעוץ משכנתא
 

סתיו SG

New member
קבוצות השקעה

בהמשך לתגובתך,
התייחסתי בקצרה לנושא הקבוצות...
מה שהיה חשוב לי להעביר הוא המסר שלא קיימים בתים ב50K.
לצערי רוב המשקיעים הישראלים רוכשים נכסים מחברות שמתמחות רק בהשקעות מהסוג הזה.

לגבי קבוצות, ישנם מספר פרמטרים שצריך לבדוק לפני שמצטרפים.
אם היו נשלחים פרטים עם הצעה קונקרטית, הייתי יכול לנתח את ההצעה ולהגיד את דעתי בנוגע לכדאיות שלה.
מכיוון שלא נשחה אחת כזאת הגבתי בצורה כללית
 

shac

New member
למה דעתך הפוכה?

אוף, אני לא מבין בזה מספיק. הלב דווקא אומר ללכת על זה. להתנסות, כי הם עשו רושם טוב לא בקטע של איזה שולחן פגישות מהודר (זה שטויות בעיניי), בקטע של התוכנית.
&nbsp
אם תשאיר מייל אשלח לך אותה ותוכל להגיד לי איפה הקאצ' אם יש לך זמן וחשק בסופ"ש. זאת לא תוכנית סודית או רעיון מהפכני לסטארט אפ שאני לא יכול לשתף. הם נותנים אותה בפגישת היכרות.
 

taughost

New member
כצאן לטבח! מסוכן!

אם יש מימון בנקאי לפרוייקט אז הם לוקחים ממך הלוואת "מזנין", זאת הלוואת הון עצמי שנחשבת מאוד מסוכנת ויקרה, כי היא שניה לבנק המלווה. כל החברות הללו פונות לציבור בארץ כי העלות לכסף היא הרבה יותר זולה כי 9% ריבית להלוואת מזנין זה חלום רטוב עבורם. גם במקרה של נפילה הם מעדיפים להתמודד עם קבוצת משקיעים חסרת ניסיון מאשר עם גוף פיננסי גדול. שים קצת יותר פרטים ואני אמצא לך את הקאץ'.
 

shac

New member
קצת פרטים נוספים שאולי בהם הקאצ'

הלוואי ותאירו את עיניי. בינתיים הסיבות נגד הן (והן לא קלות משקל) :
* אני לא מבין בזה מספיק
* לא טסתי לראות את הנכס, ולא גיגלתי כל אתר אפשרי אודותיו.
* זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי.
=======================
הסיבות בעד הן כל מה שכתוב בתוכנית המפורטת שיש לי. זה המון פרטים, אם יש מישהו שרוצה/מוכן לעבור עליה ולו בשביל הספורט שבעניין, שישלח לי מייל שלו בהודעה פרטית, הוא ימצא כבר בטח במהירות את הקאצ' אם הוא שם ועם יותר ידע ממני.
 

Boston Guy

New member
מספיק הסעיף הראשון שכתבת.

אתה מדבר בהודעתך על פרוייקט בניה.
גם בישראל - להיכנס לפרוייקט בניה זה עניין שנושא סיכון. הרבה אנשים שברו את הראש ואת הכיס בפרוייקטים כאלו. בעיתונים קוראים כל עשור איך "הקבלן הכי גדול בארץ נפל" - פעם זה גינדי, פעם זה דורי, פעם זה תשובה...

אתה מדבר על פרוייקט בארץ זרה. אתה לא מכיר את חוקיה, אין לך מושג אם הניירות שהראו לך תופסים מיים מבחינה משפטית, אין לך מושג אם אישורי הבניה שהראו לך הם כל האישורים הנדרשים... זה לגמרי לא פשוט לבנות בתוך רשות מקומית כל כך מסובכת כמו NYC - צריך הר של אישורים ורשיונות שבישראל אפילו לא שמעת עליהם. פרוייקט בניה יכול להימשך שנתיים - ויכול להתקע ל 10 שנים... ואם הוא ניתקע הריביות של ההלוואות בהרבה מקרים הופכות רווח להפסד, ובחלק מהמקרים מביאות קבלן לפשיטת רגל.

לא יודע מה אתה יודע על מי שאיתו אתה נכנס למיטה. קולמקס הם חברת ברוקראז' - הם מתעסקים בשוק ההון. הם לא מתעסקים בשיווק נדל"ן, הם לא מתעסקים בבניה. מה אתה יודע על העבר וההוה של האנשים שהולכים לקבל את כספך?
 

shac

New member
הם מתעסקים גם בנדל"ן

לגבי שאר מה שכתבת, אני מסכים עקרונית ואני מודע לזה שאין לי זמן כלים וידע בשביל לבדוק את כל האישורים, הניירת, העניינים המשפטיים וההנדסיים. אני גם לא באמת מכיר את חברת קולמקס וגיגול לא מספיק מלמד עליה.
&nbsp
מעניין אם בצד הסיפורים הלא מוצלחים אפשר למצוא גם סיפורים שכן עובדים ככה, קצת אופטימיות ואמון בעולם ההשקעות בסגנון 'שלח לחמך כי אולי הוא יניב תשואה כמו בברושור המהודר...'
&nbsp
תודה על התגובות עד כה.
 

anchy

New member
לגבי פסיפיק הולדינגס

הסתכלתי באתר שלהם, וראיתי את הנכס הזה לדוגמא. המחיר במודעה אפילו נמוך ב-2000$ ממה שמופיע בזילו.
עכשיו אני קורא את מה שאתה כותב, אבל אני שואל באמת, האם כל השקעה שכזו חייבת להיות "קץ'"? אחרי הכל מדובר פה בהשקעה, וברור לכל משקיע (ואם לא אז חבל) שיש סיכון מסוים. ברור שיש ניסיון למזער נזקים, אבל סה"כ נשמע כמו עסקה לא רעה במקרה הזה.
 

taughost

New member
תסתכל על ה COMP

המספרים של זילו לא מצוצים, הם נותנים כיוון אבל הם בהחלט לא מדע מדוייק.
תסתכל בזילו על recently sold באזור, ותראה באיזה מחיר נמכרו בתים באזור. כמובן תן התייחסות ל לגודל הבית והשטח, ותראה את מספר החדרי שינה + חדרי אמבטיות. אם באזור ברוב הנכסים יש 2 אמבטיות ובנכס שמציעים לך יש רק 1, אז ברור שיהיה קשה להשכיר או למכור במחיר של בית עם 2... אותו דבר עם אמבטיות, אם באזור מקובל שבאמבטיה יש שיש, ובמה שמוכרים לך יש DRY WALL, וקרמיקה רק באזורים הרטובים, שוב תהיה לך בעיה במכירה...
הפרטים הקטנים הם החשובים והם משנים את המחיר.
 

taughost

New member
קולמקס

קולמקס מתעסקת ביזמות ובניה. זה פרויקט מורכב ומסובך וקולמקס בעצם לווים ממך את הכסף להון העצמי. אם בשלב מסויים הפרויקט לא יצליח הבנק המלווה יהיה ראשון לקחת את הנכס ולא המשקיעים והם יאבדו את כספם.
סרוק את ההצעה של קולמקס ואניבטוח שמישהו כאן ימצא לך את הקאץ
 
למעלה