מתלבט...

אורי 0

New member
לא, אני מצטער

הוא מדבר על נושא מסוים בהרצאה שלו, מותר לו להכיר "קצת" את הנושא. זו לא הפעם הראשונה. חדש ומהפכני-לא. האמת היא שהרושם שלי ממנו, שהוא יודע לצפות במילים הנכונות את הרצון שלו להשתעתשע בדמויות קאמפיות. לא שזה רע, אבל רבכ. היו שתי הרצאות (!) על סרטי איתן פוקס, הרצאה שלישית - מעניינת, אם כי לא מהפכנית - על סרט תעודי בשם "סיבת המוות: הומופוביה". שנעשה על רציחות "על רקע הומוסקסואלי". המרצה, מרב אמיר, טענה שמטרת הסרט, באמצעות שורה של דוברים מהקהילה, היתה להציג את הנרצחים כחברי קבוצת שוליים של הומואים הנמצאים בארון, מסתובבים בגנים, משתמשים בשרותי זנות ממין זכר וכו', ולמנוע את הזיהוי שלהם עם ה"קהילה". או בקיצור - הומואים שהולכים בדרך הנכונה, מקבלים את עצמם, יוצרים קשרים רגשיים מונוגמיים ארוכי טווח, לא מזדיינים בגן החשמל ובמקבילו החיפאי עם נערים ערבים ולכן הם גם לא נרצחים. במושב הבא, ההיסטורי. היתה הרצאה אחר שאכזבה אותי, על היחס של הספרדים הכובשים למיניות ולזהות המגדר של האינדיאנים. אכזבה אותי בגלל שהיא עסקה בעיקר באיך הספרדים תפסו אותם ולמה, ולא במגדרים הנוספים שהיו קיימים בחברה הילידית טרם הכיבוש. עוד אכזבה היתה הרצאה על דיבוק - רוח של הומו שנכנס בגוף של נער. וגם פה לא מיצו את הפוטנציאל. מעניין יותר היה ספר מוסר שכתב רב אשכנזי שנקלע לתורכיה בתחילת המאה ה19, וחטף חררה מהסלחנות שבה התייחסו בקהילה היהודית המקומית למשכב זכר. הניגוד בין התפיסה האשכנזית-נוצרית, שראתה במשכב זכר דבר חולני, לבין התפיסה באימפריה העותומנית, שהיתה יותר סובלנית, היה בהחלט חדש לי. אבל בשאלות הדוקטור להומואים יהודים עותומנים, ירון בן-נאה, שתק, ואחרי שבאתי אליו אמר שאני אקרא קודם את המאמרים שלו (בטח... אחרי... ואחרי...), צודק.
 
לא חוסר בטחון עצמי מובנה.

חברות נשי, כמובן בהכללה גסה, מחברת נשים לדבר פחות בקבוצות גדולות, בעיקר מעורבות, להתבלט פחות ולשתוק יותר. יש אולי רק שמונה מיליון וארבעים אלף מחקרים על זה, על יחס של מבוגרים לתינוקות, על הבדלים בין ילדים לילדות, על בנות בכיתות מעורבות לעומת כיתות של בנות בלבד, על היחס של מורים ומורות לתלמידים לעומת תלמידות, על דיבור פומבי של נשים לעומת גברים, וכן הלאה. אין בכך כדי להכליל על כלל הנשים, ו/או על כלל הטרנסג'נדרים שחוברתו כנשים. רק שסטטיסטית זה גורם מאד משפיע. ונראה לי שזה ברור ממה שכתבתי, ואין צורך בפרצופים מאדימים (בכלל הם מיותרים לשיחה, לטעמי). בהרצאות של גלעד פדבה הייתי בשתיים, שנה שעברה בכנס והשנה בכנס, ויותר לא אלך.
 
חיברות

לא מתייחס למה שההורים שלך עשו. הוא מתייחס גם להורים שלך, אבל גם לכל מי שאי פעם בא אתך במגע חברתי, מהשניות בהן נולדת ועד לרגעים אלו ממש - אם כי כמובן שהרגעים המעצבים יותר נתפסים כרגעים שמינקות ועד אי שם בגיל ההתבגרות. רוב האנשים ורוב הנשים עיוורות לחיברות שלהן. צריך להיות פמיניסט/ית כדי להתחיל לראות את מבני הכוח בחברה, כדי להתחיל לראות איך בקבוצה מעורבת גברים מדברים הרבה יותר ותופסים הרבה יותר חלל פיזי וחלל וורבאלי,כנראה שהיה צריך להיות פמיניסט כדי לראות ולקבל צביטה בלב כל פעם איך בכל מושב בכנס הקווירי, באופן אבסולוטי גברים בקהל דיברו הרבה יותר מנשים, שהיו רוב (קטן) בקהל, שרוב הדוברים על הבמה היו גברים, שגם כשנשים דיברו הן עסקו פעמים רבות בגברים. גברים (ומי שחוברתו כגברים) מן הסתם יהיו יותר עיוורים לסוגיות הללו מנשים, אם כי גם נשים עיוורות יחסית, אבל פחות (ויותר נוטות להזדהות עם זה כשמצביעים להן על כך). בדרך כלל קבוצות מוחלשות או מדוכאות יותר שמות לב לדיכוי, וקבוצות כוח פחות שמות לב לעובדה שהן תופסות יותר חלל פיזי או מילולי. וממש לא מדובר כאן על הבדלים במבנה המוח (שגם הם קיימים, הבדלים הורמונליים ומוחיים ופיזיים, מן הסתם) אלא רק על יחס חברתי ועל אופן הגידול והחיברות של בנים ובנות. לגבי טרנסקסואליות וטרנסקסואלים וטרנסג'נדרס בכלל, השאלה הופכת יותר מורכבת. אני משוכנע שטרנסקסואלית שהיתה מודעת להיותה אשה כבר מינקות, מתנגדת לחיברות שלה כגבר - אבל עדיין הסביבה מחברתת אותה כגבר. כנ"ל טרנסקסואל שמינקות הרגיש כגבר, מתנגד לחיברות שלו כאשה אולי אבל החברה בהחלט משתדלת לחברת אותו ככזו. מצד אחד ודאי התנגדת לכל החיברות הגברי שהושלך לעברך, כדברייך. מצד שני, אני לא יודע איך התנהגה הסביבה שלך (שוב - לא רק הורים) בדרכים שודאי גם לא היית שמה לב אליהן, אפילו לא כיום (למשל העובדה הבלתי מורגשת שהן מורים והן מורות נוטים לתת לתלמידים בנים לדבר הרבה יותר, אפילו כשגם תלמידות בנות מצביעות, ובמחקרים שנעשו אפילו לא שמו לב לעובדה הזו, כל כך היא מוטמעת ולא מודעת). ואולי בגלל זה זה מרגיש "נייטראלי", כי היית במין תערובת בלתי אפשרית כזו של פער בין הגוף לנפש? אני מניח שאצל טרנסים וטרנסיות זה שונה, אם כי לא בכל המקרים ולא באופן מוחלט, זה פשוט נהיה מורכב יותר ופחות חד-משמעי, מה שדי הגיוני למי שגדלה עם גוף של בן והרגישה שהיא בת, ולהיפך. אבל זה גם בטח יהיה שונה מטרנסים וטרנסיות שלא הרגישו מינקות שהם נפש כלואה בתוך גוף זר. בלאגן, בקיצור. אני סתם מהרהר כאן. על "חיברות נייטראלי" לא שמעתי (והשאלה והמונח ממש מצאו חן בעיניי) כי כל מערכת המושגים הזו הומצאה כדי להתמודד עם מציאות גידול פטריארכלית, והמערכת הפטריארכלית לא נייטראלית ביחס לנשים ולגברים.
 

DarlingAdam

New member
סתם אילתור,

אבל ייתכן שזה קשור לעובדה שכבר הרבה שנים נשים לובשות מכנסיים, אבל גברים בחצאית זו עדיין "בעיה" להרבה אנשים? אולי זה איזשהו סוג של מרד, של התנגדות פעילה. כשאתה "מיעוט מדוכא", האקט הכי קטן של מרד גורם לך המון אושר. שלא לדבר על זה שפשוט בד"כ בשירותי גברים יש יותר מקום. :)
 

אורי 0

New member
בכתה זה ללא ספק קורה

גם בלימודי נשים - גברים נוטים לדבר יותר. בכתה הירושלמית שלי, שני הסטודנטים עם עיקר הבטחון העצמי הם גברים (בערך שתי חמישיות מהגברים בכתה). צריך לעבוד כדי להתגבר על זה - וזה עוד יותר בעייתי בפוזה של גבר-שמלמד-פמיניזם. שלא לדבר על גבר-יהודי-אשכנזי, שמלמד כתה שמיעוטה יהודיות (רובן מזרחיות), ויהודים (רובם אשכנזים), ורובה ערביות בדואיות (למרות שעמית שלי טוען שבדואים זו לא קטגוריה תקפה), ובדואים. אני מודה שלא תמיד יש לי כוח לזה. יהודים מדברים יותר מערבים-בדואים. ערבים "צפוניים" מדברים יותר מבדואים, ללא ספק (זה ענין של כשורים לשוניים). בחיפה בשנה שעברה הגעתי, אני חושב, למצב שהערביות הרגישו נוח לדבר לא פחות מהיהודים ומהערבים. אולי בגלל שנשים היו רוב, דיברתי ברבים נקבה, התחלתי על זה דיון וכו'. דרוזים מדברים יותר, נראה לי, אבל אין לי מספיק לסטטיסטיקה.
 

אורי 0

New member
לא - מפני שזה נתפס כחדירה

למרחב נשי מוגן => רבע תקיפה מינית
 

Yונתן

New member
מתלבט...

היי, אני יונתן בן 25, סטודנט בהתמחות, ונראה טוב. נכון להיום אני סטרייט סטנדרטי, אפי' חנון משו (לימודים, חברה, עבודה). יש לי פנטזיה כבר הרבה זמן, לנסות לקיים יחסים עם גבר. אבל בפנטזיה זה אמור להיות בחור אחרי ניתוח לשינוי מין. השאלה שלי, אם כדאי לי ללכת על זה ולנסות, ואם כן איך יוצרים קשר ? מקווה שתעזרו לי. Y
 

FreakOnALeash

New member
-אצלנו בבי"ס בצפון ת"א

הגברים פשוט היו פחות חכמים
. חוץ מאחד אולי, שיש לי היסטוריה ארוכה של לקנא בו, מישהו שאני בחיים לא אגיע לרמה שלו.
 

ליאתו

New member
הסבר קצת שונה

דנתי בשאלה הזאת בדיוק עם חברה שלי לפני כמה חודשים, כשליטל שמה כאן קישור לפרסומת שהשתמשה במוטיב של סמלי שירותים אמביבלנטיים. שאלתי אותה למה לדעתה חברתה ג'יימי (שמגדירה את עצמה כקווירית ויכולה לעבור גם וגם) מרגישה יותר נוח בשירותי גברים מאשר בשירותי נשים, וההסבר שלה היה שגברים מניחים שמי שנמצא בשירותים שלהם אמור להיות שם; שאף אחד לא נכנס לשם סתם. בשירותי נשים, לעומת זאת, נשים חוששות ממתחזים/מציצנים, מכינות את עצמן לאפשרות שמישהו עם מראה אמביבלנטי עלול להיות כזה.
 

ליטל ו

New member
בכיתות שבהן למדתי

תמיד היה רוב מהדהד של נשים, אולי זו הסיבה שפחות ראיתי את זה שם (אם כי אני מכירה היטב את התופעה, וגם חטפתי בגללה על הראש המון). האמת שבשנים האחרונות, כשאכפת לי ממה שאני לומדת, אני לרוב משתתפת בערך פי שתיים מכל תלמיד אחר (חוץ מיפתח אחד, שהשיג אותי בכמה שיעורים). והאמת נוסף, שזה אכן גרם לאחד המורים הזכרים שלי להעיף אותי מהשיעור לצמיתות, אבל זה היה (לדעתי) כי הוא לא ידע לענות על השאלות שלי, נלחץ מזה שהתעקשתי לנסות למצוא תשובות, וסימן אותי כגורם מפריע. Oh well - זה היה אותו מורה שסירב לתת פידבק על תרגיל שבו שיחקתי בן, בטענה שלא הוא ולא אף קהל שהוא היה מסוגל לראות בתרגיל דבר מלבד העובדה שאני לא בן. אז מה כבר אפשר לצפות? :) כשאני מלמדת, אני מאמינה שאני נוטה לעודד לדבר את מי שנראה לי שהנושא הכי מעניין אותם/נוגע להם/הם הכי רוצים אותו, בין אם מדובר בקיפוצים ובהתלהבות ובין אם זה משהו שקט שאפשר לראות בעיניים. אני מקווה שלא דרכתי על יותר מדי אנשים, בזה.
 
זהו שגם אני

לא בהכרח זוכר שבנים דיברו יותר בכיתה שלי, אבל זה היה כל כך מזמן (גם אצלך, לא?) שאני בטוח שממילא אני משכתב את ההיסטוריה, וברור לי שכולנו כיצירי החברה שלנו כל כך עיוורים לזה, שיהיה קשה לזכור. אבל כן ראיתי את זה בכל שיעור או הרצאה בהם נכחתי, בתקופות בהן כבר הייתי מודע לזה יותר (ובכל מקרה, מן הסתם יש יוצאות מן הכלל, וגם ככל שיהיו יותר נשים בכיתה, כך ישפר עליהן גורלן).
 

ליטל ו

New member
בכיתות

המוקדמות יותר, אני באמת לא זוכרת. בחלק מהמאוחרות אני זוכרת מי היה משתתף הכי הרבה, ואני חושבת שהרבה מהן היו נשים. אבל שוב, אני מסכימה שיש שם בעיה, ללא ספק, ושאני רגילה לרוב של נשים שותקות ויחסית חסרות ביטחון מול המעטות שכן מדברות. אני רגילה לווייב הזה בכיתות, ושונאת אותו.
 

DarlingAdam

New member
ההודעה לא תימחק,

למרות שזה לא פורום היכרויות, בגלל השאלה שהיא מעלה: אתה מתכוון לבחור FTM? או שאתה מתכוון לאישה לכל דבר, טרנסית, ואז אין לי מושג על מה אתה מדבר כשאתה מזכיר יחסי מין עם גברים?
 

Yונתן

New member
הבהרה לבקשתכם,

אני מתכוון לבחור שעבר ניתוח אבל נשאר לו זין. זה נראה לי פתח להתחיל את ההתנסות בצורה יותר מרוככת. אני עצמי מרגיש כדו מיני, ולא יודע כל כך איך ללכת עם זה קדימה. Y
 

DarlingAdam

New member
מה שאתה מתכוון,

היא בד"כ בחורה. שעברה ניתוח כלשהו ויש לה זין. וזה ישאיר אותך סטרייט לגמרי, אבל סטרייט שניצל בחורה טרנסית. אתה אוהב בחורים? חופשי. לך תמצא בחורים, עם או בלי זין, בברכתי המלאה. אל תנצל אותם, אם אפשר. אתה נראה לי לחוץ ומבולבל, וזה מובן, וזה דורש מחשבה מצדך ואולי עזרה מבחוץ, אבל זה בטח לא דורש שתמצא בחורה חביבה ונחמדה שבמקרה יש לה זין ותתייחס אליה כאל בחור, ו"תתנסה" עליה.
 

אורי 0

New member
אין לי טענות אליו

הוא לא מכיר את הנושא. לעומת זאת, מרצה מכובד בכנס, גלעד פדוה שמו, הציג בדיוק באותה דרך את "עדה ולרי טל, עולֵה מרומניה, הומו נשי שהיה הגבר הראשון בישראל שעבר ניתוח לשינוי מין". מאוחר יותר דיבר על "קרוס דרסרים, שהם גברים שמתחזים לנשים". זאת לא הפעם הראשונה אצלו, והזלזול לא נראה לי מקרי. אף אחד בקהל, כולל שני פאטמים, שני ג'נדר-קוירים, אחד שאין לי מושג ואילנה ברגר אחת לא נע ולא זע. כשהערתי לו בסוף ההרצאה הוא לא הבין, והאמת שהוא לא בדיוק הקשיב.
 

ליטל ו

New member
גלעד פדבה

היה מקסים, ואין לי שום טענה אליו. אז בסדר, הוא לא התנסח מספיק נכון. אבל ההרצאה שלו עסקה בזה שצריך לכבד אנשים עם וויזיבליות ג'נדר או ג'נדר לא רגיל, לדוגמא אניטה פללי. ההרצאה היתה מרתקת, מלאת חן, וגרמה לי להרגיש יותר מובנת ומקובלת מכל הרצאה אחרת שהייתי בה בכנס.
 
הרצאה מזעזעת

היתה הרצאתו של גלעד פדבה. מתנשאת, פופוליסטית, סקסיסטית, מטופשת וזולה. פדבה עסק במשך חצי שעה בהצחקת הקהל על חשבונה של אניטה פללי, כשההבדלים המעמדיים ביניהם פשוט זועקים לשמיים - גבר, אקדמאי, אשכנזי, מבוסס, שעומד ומריץ דאחקות מול קהל שלם של אקדמאים, כשאפילו המרצים המכובדים בפאנל לא מתביישים לצחוק בפה מלא. זה היה הרגע העיקרי בכנס בו הרגשתי גועל מהעובדה שאני יושב בכנס *אקדמי*, על כל הקשיים שלי עם "אקדמיה" והמרחק שלי מזה. רגע השיא של הגועל, הקושי והייאוש שלי היה כשפדבה השמיע שיר של פללי, עם המילים הקשות והעצובות "שלום, שמי כאב", כשכל הקהל צוחק בהיסטריה. אשה מקסימה שאני מאד סומך על רגישותה אמרה לי אחר כך "אולי באמת כדי שפדבה יצליח להבין את אניטה פללי הוא היה צריך להביא פחות ג'ודית באטלר, ויותר נשים שמזדהות עם כאב". אורי, באופן אישי אם הייתי קם כדי להעיר לפדבה על משהו היו לי עשרים דברים יותר בוערים ברשימה מאשר מה שציינת (הראוי להערה כשלעצמו, כמובן), ודחילק לא לצפות מ"ג'נדרקווירים" או "פאטמים" שדוקא דוקא הם יהיו אלה שיוכלו לקום ולהעיר למרצה, על כל חוסר הבטחון שלהם (בעיקר כשמנקודת העיוורון שלך אתה שוכח שכל אלה שהזכרת, אם אני לא טועה, חוברתו כנשים במהלך שנותיהם המעצבות, וסוחבים את החיברות הזה בהרבה דרכים לא מודעות ומודעות, מי פחות ומי יותר). להרצאה הבאה של גלעד פדבה, אם אי פעם ייארע שאקלע, אני פשוט לא אכנס (אחרי שגם בכנס הקווירי הקודם הוא נתן הרצאה פופוליסטית וזולה, ובעיקר מיזוגנית; בכלל, האיש פשוט לא מצליח להסתיר את שנאת הנשים שלו, ומשנה לשנה זה נהיה דוחה יותר וראוי פחות). זהו, פרקתי את כל הקיטור (כבר מאתמול אני בשיחות על זה, ובכל זאת נשארו משקעים).
 
למעלה