מתעמלות ושיעורי חנ"ג

אמא לה3

New member
נכון/לא נכון

אין ספק שמה שנקרא ,נכון" עבור חוגי התעמלות לא בהכרח "נכון" עבור שיעורי ספורט. השאלה היא מה "נכון". האם "נכון" ללמד תלמידות בשיעורי ספורט גילגול לפנים דרך קיפול או להסתפק בגילגול לפנים רגיל? האם "נכון" ללמד תלמידה עמידת ידיים עם מכרע רחוק לפנים ופתיחת כתף 180 או להסתפק בילדה שמניפה את שתי הרגליים ישרות למעלה? יש כמה תשובות ולכל מורה/מאמנת יש את התשובות שלה. עבורי, אני כן מתפשרת כשאני מלמדת תלמידות לעומת מתעמלות. אני גם דואגת להבהיר להן שיש הבדל בין לעמוד על הידיים לבין עמידת ידיים, לכל תלמידה את הדרך שלה, למתחילות או לבנות חסרות כישרון אני מסתפקת ב"לעמוד על הידיים" לעומת בנות שמתעמלות גם בחוגים או מראות כישרון אני כן אלמד "עמידת ידיים" לפי החוקים. ולדעתי הרמת הידיים בסוף/תחילת אלמנט היא בוודאי לא הדבר הכי חשוב, אם כי אני כן מבקשת מהן את זה.
 
מחוויותיי האישיות בביה"ס

החוויות שלי וודאי מעט שונות, היות והרקע שלי בהתעמלות לא נרחב [לא מבחינת שנים, מבחינת הצלחת אלמנטים. הייתי מעמלת די כושלת
]. אבל יחסית לתלמידים בביה"ס, מן הסתם הייתי המתעמלת המצטיינת
אני זוכרת שביסודי היו מידי פעם שיעורי התעמלות בחנ"ג. כפי שכולם אמרו, למדנו דברים בסיסיים כמו גלגול, עמידת ראש וכו'. הזיכרון שלי מזה היה שהמורות בד"כ היו שמחות שיש להן מתעמלות בשיעור [אני וחברה שלי
]. הן היו מדגימות באמצעותנו ואפילו נותנות לנו לפעמים לעזור לאחרות. זה היה עד כיתה ג'. ב-ד' עברתי בי"ס, בו התייחסו אליי כאחת מכולן בעת שיעורי ההתעמלות בחנ"ג [שכללו, כפי שנועה צדקה לציין, את אותו החומר בדיוק...]. בתיכון גם התייחסו אליי כאחת מכולן בזמן השיעורים. המורה שלי השתמשה בידע שלי מחוץ לשיעור הפרטי שלי - למשל, ביקשה ממני להראות את התרגיל שלי לכיתות הנמוכות יותר בביה"ס כדוגמא לתרגיל מצטיין מהשנה שלי, כדי לתת להן "השראה" לבגרות בי"ב. אבל רוב שיעורי החנ"ג, אלו שלא קשורים להתעמלות, הועברו בזלזול מצד הבנות - מה שלא אפשר למורה לעשות הרבה. דווקא לי הייתה מורה שלקחה את עצמה מאוד ברצינות, אבל גם הבינה את המסגרת והאילוצים שהיא נמצאת בהם. אולם הבנות פשוט לא נתנו לה לעשות כלום... מה שקרה בי"ב שלי זה שהמערכת שלי קצת התחרפנה והיה לי שיעור חנ"ג בבוקר יום חמישי, ארבע/חמש שעות חלון ושעתיים בסוף היום. סידרתי אישור מהמורה לא להגיע לשיעור ההוא, אלא לבוא בשעה לפני השעתיים בסוף היום ולעבוד על תרגיל במקום השיעור שפספסתי [עשיתי מספר תרגילים באותה שנה, לא רק את התרגיל לבגרות...]. מתוך קריאה של ההודעות שלכן, אני מבינה שאולי היתה טעות בעניין - לא חוויתי ככה את מלוא השיעורים ומלוא מקצועות הספורט שבי"ס יכול להעביר לנו! אבל אז נזכרתי באווירה שבה היו מועברים השיעורים... המורה שלי כנראה הבינה שמהשיעורים בביה"ס אני לא אתרם יותר מידי - כי אף אחד לא נתרם מהם יותר מידי - והבינה שכנראה אתרם יותר מלעבוד בעצמי על תרגיל. בהתחשב בעובדה שבתקופה הזו כבר לא הייתי בחוג התעמלות, היה הרבה צדק בעניין - פתאום היה לי אימון אחת לשבוע, אפילו אם הוא היה קצת קצר ומאוד פרטי
 
למעלה