מתקרצץ שוב,שאלות שאלות...

S A T L A N

New member
טוב קרה ולא הבנתי נכון תנקרא...

בסדר לא צריך לעשות מיזה כזה ביג דיל סבבה לא שטעיתי באמרתי אלא פשוט זה לא היה במקום!!! ואתה יודע מה אולי אתה לא תסכים איתי כי אתה פשוט סתום אבל אני בטוח שכל אחד אחר יוכל להסביר לך שלפעמים ההבדל בין ב-10 עד 15 קמש הם כן חשובים נגיד ככה אם אתה רוצה לנסוע בצורה שלא לקרוע תכלי אז אתה צריך לנסוע ב3/4 גז בראנר זה יוצא 75-80 קמש (שזאת המהירות הסופית של הטייפון) אז בטייפון זה כנרא משו כמו 60-65 קמש ותאמין לי לנסוע 30 קילומטר באופן קבוע זה לא נעים במהירות הזאת (לא שב-80 זה יותר טוב אבל זה עדיף!!!) ובהרבה כבישים התנועה זזה בסביבות ה-75 עד 80 קמש ככה שלראנר קל לעלות על הכבישים האלה (בדרך כלל הכבישים הבין עירוניים!!!) ככה אז גם יש לו קירור מים גם הוא רק על שלוש תרבעי גז אז בוא נגיד ככה זה לא משו לא נעים עבורו לעומת זאת הטייפון יאלץ קצת יותר למשוך את ידית הגז דבר שיגרום להתחממות מהירה יותר (כזכור לטייפון קיימת מערכת קירור אוויר! היא כנראה טובה אבל אני בטוח שמבחינת קירור כולם מסכימים איתי שלראנר ולאירוקס יש עדיפות וזה מה שבאתי להסביר בעצם לחבר שלי!!!) אתה יודע מה רק כדי שתפסיק לדבר שטויות ושאני יעלה לך חיוך על הפנים אז כך מפי הסטלן: "הטייפון מסוגל לנסוע בדרך בין עירונית וצריך לקחת אותו בתור אופציה מעניינת בעת קניית קטנוע 50 סמק!!!" אבל שאף אחד לא יטעה אם אני יצטרך להמליץ לחבר או לכל אחד אחר, אם הוא נעול על 50 סמק... ללכת רק על ראנר ואירוקס!!! אבל שכל אחד יעשה מה שבא לו!!!
 

S A T L A N

New member
ודרך אגב...

שחכתי לציין יש לך עסק איתי ולא עם הכלי שלי חושב שהוא מכוער אז **** ותרשה לי לפחפח מעטות הטייפון יותר יפה מהרנאר טוב שיהיה מה שתגיד!!! חחחחחחחחח אחד גדול עלייך!!! ושום חיבוקים לא יגרמו לי לסלוח לך על הקללות שהרבצת על הראנר!!!
 
יובל, תרשה לי ?

קבל :
על ההודעה הזו.
 

Ofirdt

New member
אני לפעמים עושה נסיעות ממש ארוכות..

למשל למפגש נסעתי על הדיטי מחדרה לתל אביב בלי הפסקות וגם חזוא נסעתי בלי הפסקות ונסעתי עוד מלא פעמים טיולים ארוכים של הרבה קילומטרים ולא הייתה שום בעיה.......אם אתה לא מנסה לסחוט את המנוע ונוסע בכיף( נסעתי כל הדרך לתל אביב וחזור על 70-80 בסבבה)
 

ixmix

New member
ילדים להירגע!

אני מביט במה שכתבתם ולמעשה לא רואה ויכוח אמיתי, למעט העלבות מזדמנות שאינן ראויות לטעמי. לגבי הנושא העניני - הרי הראנר קטנוע בעל קירור טוב יותר משל הטייפון, מה שמאפשר לו לשמור על ביצועים לאורך זמן. מה זה "לאורך זמן"? - אישית נסעתי על טייפון מעל חצי שעה רצוף במצערת בין 3/4 למלאה והוא עשה את העבודה יופי - אני יודע שזה אינו ייעודו, אבל אם מדובר בנסיעות מזדמנות לא נראה לי שהנזק משמעותי. מה שכן - לא הייתי הולך על 15 ק"מ לכיוון על טייפון מחשש שיתעייף. לגבי הראנר - כלי שאני אישית לא מחבב, אך אין ספק שלנסיעה כזו הוא עדיף. יכולת צידוד הכידון המוגבלת וזוויות ההטיה אינן נעימות לי (לטעמי עדיף להוריד את הג'ק ולהשאיר ג'ק צד כמה שיותר צמוד לגחון). מבחינה חיצונית - איני אוהב את שניהם, ואם תלחצו אותי לפינה אז הכי יפה בעיני הוא הג'ילרה אייס, אם כי הספידפייט גם הוא לטעמי (ושוב - ענין של טעם). בשורה התחתונה - בכל מקרה לנסיעות כאלה ישנה עדיפות משמעותית לקטנוע 125 וצפונה. לא הייתי עושה את זה על 50. אם הבחירה היא בין שניים: טייפון וראנר - עדיין הייתי הולך על ה 125 ולא על אף אחד מהם. אם אקדח צמוד לרקה - הראנר עדיף (ועדיין הייתי הולך על...) דבר אחרון - נא ללחוץ ידיים וירטואליות - צפויים לכם עוד הרבה ויכוחים ומנהלי הפורום (אני מדבר בשם שנינו) לא יסבלו ויכוח לא עניני. בפעם הבאה יימחק השרשור כולו.
 

yuvalfra

New member
צודק ב-100%

פשוט קשה לי שבנאדם תוקף אותי מכל הכיוונים על דברים שכלל לא נאמרו ולא מסוגל לשמור על איפוק מינימלי. הויכוח הזה יותר מתאים למסר, אז
 

aerox

New member
לא אמרתי שארוקס לא טוב

תבינו אני אוהב את הארוקס הוא יפה מדהים תותח והכל אבל בלי קיט לעומת טייפון וג'ילרה הוא לא ממש זז בוא אל תפנימו ותגידו את האמת חברים!! נ.ב: ארוקס שפו יפיוף אמיתי !!!!
 

S A T L A N

New member
שוב פעם אני יגיב לך ואני מקווה...

שהפעם כן נגיע להבנה למה יש לי תחושה שאתה לא מבין!!! דבר ראשון נסעת פעם על אירוקס שהיה במצב טוב אולי נסעת על אחד שחוט שלא טיפלו בו אולי לא היו רולים מקוריים אולי יש חור באגזוז לך תידע יש אלף ואחת סיבות למה הארוקס שנסעת עליו הרגיש עגלה (זה אפילו לי קרה פעם אחת נסעתי על ארוקס של חבר עם רולים לא מתאימים והרגשתי כאילו אני על איזו עגלת סופר ואז ישר חבריי הפורום הטיפו לי ואני לעומתך הפנמתי תעניין ויותר לא דיברתי רעות על הכלי כי באמת אין כמעט שום דבר רע אצלו חוץ מהצורה המוזרה לדעתי!!!) בכל אופן אם אתה מתכוון לאירוקס בכללי ויצא לך לנסוע לפחות על שלושה כלים שונים ואתה בכל זאת חושב שטייפון יותר טוב... אז אתה טועה בגדול קודם כל כמו שאיזה אחד אמר "ונזף" בי כל כלי מתאים למטרות שונות ולכן אין יותר טוב פחות טוב לעומת זאת יש מהיר יותר מהיר פחות ואני חותם לך פה על הבית שלי שאירוקס יותר מהיר מטייפון!!! מקווה שהפעם הבנתי... ואם לא אז שקם את עצמך!!!
 
האומנם ? איקסמיקס ? האומנם ?

האם באמת אתה חושב שמנועי קירור מים עמידים יותר ?
 

ixmix

New member
אני אמרתי "עמידים יותר" ?!?

ממש לא. מה שאמרתי, אם לחדד את הדברים, הוא שקירור טוב יותר מניב ביצועים לאורך נסיעה מאומצת וארוכה. עמידים - דווקא פחות (עוד מערכת להתקלקל). ואם נהיה יותר מדויקים - אמרתי בזמנו שGS בעל קירור אוויר, וכמוהו הדיוקים - וזה מוכיח את עצמו בעמידות, מה שכן אני חושב שמבחינת שמירה על הביצועים לאורך הנסיעה ישנו יתרון לקירור הנוזל, לא?
 
קשה לי להסכים עם המשפט הזה.

ולו בגלל שלא הבנתי את "שמירה על ביצועים" בוא נסכם ככה... קירור מים יכול לספק את האפשרות להפיק יותר הספק מהמנוע מבלי לפגוע בעמידותו... מכאן אין להסיק שמנוע מקורר נוזל הוא אמין יותר או פחות, כי הרי מקררים אותו יותר כי מוציאים ממנו יותר... בשורה התחתונה... ל-ד-ע-ת-י... בנסיעה בפול גז לאורך זמן... שני המנועים יפגינו עמידות זהה. בנסיעה ב-70 קמ"ש המנוע המקורר מים יפגין עמידות גבוהה יותר ולו רק בגלל שהוא נועד לנוע גם ב-90 קמ"ש לעומת מקורר האוויר שנועד לנוע ב-80 קמ"ש... (המספרים נבחרו כדוגמה ולאו דווקא מציאותית). ההבדל בהגדרה ביננו ברור, כן ? מוסכם ?
 

ixmix

New member
כמובן. ועוד:

"שמירה על הביצועים" לא התכוונתי לאורך זמן, אלא לאורך נסיעה (כלומר יתחמם פחות ולא "יתעייף" ויפגין חולשה לאורך נסיעה מאומצת).
 

Moo Moo

New member
../images/Emo80.gif 50 סמ"ק מוזר יש לי../images/Emo35.gif ../images/Emo80.gif

כולם פה אומרים שלא מומלץ לעשות נסיעות ארוכות על 50 סמ"ק, משום מה בטיול שלי לצפון עשיתי איזה 100 ק"מ, רצוף, והשוס הוא שאצלי אחרי איזה שעה נסיעה המנוע "נפתח" תמיד שאני נוסע הרבה (שוב סביבות שעה) פתאום אני מקבל ביצועים הרבה יותר טובים ממנוע קר/פושר והסקאלה מגיע ל95-100, ובנסיעות רגילות הסקאלה קרובה ל90, אז ככה שזה מוזר. X הגיוני ששהמנוע אחרי הרבה עבודה תיהיה לי תוספת של 5-10 קמ"ש, במקום ירידה בביצועים
ודוגרי, ילדים חאלס לריב, פה זה דיון, רוצים לכו לזופזאנה תעשו שם באלגן
 

Shlomi TC

New member
כמה דברים

1-קצת מוזר לי העניין של ה 5-10 קמ"ש יותר אחרי הרבה זמן נהיגה, יכול להיות שהספידומטר מזייף? 2-למה מוכר את הקאג'יבה? 3-מה קונה במקומה?
 
למעלה