נביאי שקר

נביאי שקר

כמו בכל תחום בחיינו קמו אף בתחום לקויות הלמידה נביאי שקר אשר מוכנים תמורת סכום לא סימלי ל``טפל`` - אכן במרכאות בבבעיה זו אנשים אשר הגיעו מתחומים הרחוקים אלפי מילין מנושא אבחון לקויות למידה עורכים ``אבחון`` מורה להתעמלות או קינסיולוג או בבא - הפך למומחה ויתרה מכן אף אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים לא תמיד הוכשרו לאבחן על כן משרד החינוך נתן רשוי ממשלתי למאבחני לקויות למידה וכמו בעת הליכה למוסך מורשה יש להקפיד על כך או לקבל המלצה מגוף צבורי כמו ``ניצן`` ולערוך אבחון במסגרתו או על ידי מאבחן שהומלץ על ידם
 
ברכת ישר כוח

לשמשון שושני מברכת על אמירתך בנושא נביאי השקר. אני מאבחנת ליקויי למידה עם מספר רישוי ועובדת באוניברסיטת תל אביב, בניצן ובקליניקה פרטית. לצערי, נתקלתי בסיפורים רבים מדי של הורים שנענו להבטחות מטפלים למיניהם בשיטות שונות ומשונות. הורים השקיעו הרבה כסף ללא תוצאות.והנזק הנגרם לילדים הוא עצום. אני שותפה לתהליך הארוך והמייגע בנושא חקיקה בתחום לקויות הלמידה. אך עד שהדברים יקבלו תוקף ייקח עוד הרבה זמן לכן אני חושבת שיש חשיבות רבה מאד לאמירות של אנשי מקצוע כמוך בפורומים שונים.
 

גיגוש

New member
זהו פירסום עצמי זול..

פרסום של שמך המלא ופרטים על מקצועך מהווה עברה על כללי האתיקה הבסיסיים. רמתם המקצועית של המאבחנים הדידקטים שנויה מאד במחלוקת. הרשיונות שניתנו היו ללא פיקוח מקצועי להרבה מורים ומורות שחוקים שחיפשו תעסוקה חילופית. לגבי הצעת החוק שבה מעורבת ניצן הרי שהיא חובבנית ורוויה באינטרסים שבינם ובין מקצועיות אין הרבה. כשמשרד החינוך שלל מהמאבחנים של ניצן את הסמכות לעסוק באיבחון השאירו בניצן את העבודה השחורה לגורמים אחרים כדי לא להסתבך עם המשרד המממן את פעילות ניצן.תעריפי ניצן לאיבחון הם שערורייתים וגבוהים מאיבחונים הנעשים באופן פרטי.
 

CAT4

New member
התמחירים שניצן גובה גבוהים???

אני לא חושב שהם גובהים יחסית לאבחונים פרטים מקצועיים אבחון מקצויע עולה בין 1000-5000 ש``ח ואני לא מדבר אל עושיה הכשפיים!!!
 

גיגוש

New member
ניצן זו עמותה ומחיריה צריכים להיות

אכן המחירים של ניצן אינם גבוהים יחסית למחירים שגובים מכונים פרטיים אך הם היו צריכים להיות נמוכים יחסית. מדובר בעמותה המקבלת תקציבים ממשרד החינוך ואשר מתגאה שלא בצדק בתעריפיה הנמוכים. האמת היא שעבור איבחון דידקטי גובה ניצן מחיר של כ700-800 ש``ח אך איבחון דידקטי איננו מספק לצרכי בית ספר ובעיקר לא לצרכי מתן התאמות במבחנים. הורים משתכנעים לעבור איבחון דידקטי ואז נאלצים לעבור איבחון פסיכולוגי וכשיש בעית קשב וריכוז נדרש איבחון נוסף.
 

ש.עמיחי

New member
גיגוש - go home

לגיגוש כואב , פגעו בפרנסתו , גיגוש -ואם הניחוש נכון לא נראה כמו גיגוש אלא זועף כמו גרגמל אשר הדרדסים ברחו לו אם לפסיכולוג שיקומי מותר לפרסם עצמו - והדבר לא מפריע לאתיקה של גיגוש והוא שותק אז למה לפתע רגשו גויים ניצן מתחרים בו ואנשי מקצוע החלו להכנס לאתר ולתת עצות טובות ללא תמורה והדבר מפריע לגיגוש , לא הפריע לגיגוש כאשר כל מיני נביאי שקר החלו לעסוק הנושא ויותר מזה אף להעמיד תלמידים , גיגוש קרא את חוזר מנכ``ל החדש וראה עד כמה אינך מעודכן ואינך מבין כלום היה הוגן והחשף בשמך ובתארך וטרח להתנצל בפני כל אלה אשר בם פגעת
 

גיגוש

New member
ש. עמיחי didn`t you go home lately?

ש. עמיחי( האם מדובר בעוד מנכ``ל לשעבר?), לא אתיחס לכל הגיגיך שרובם אינם עניניים אבל העוות של אחרים זועק לשמים. 1.לא צריך להיות גאון או תחקירן כדי לגלות את זהות הכותב/ת. בניגוד אליך שמי מצויין במפורש בדואר האלקטרוני שהינו גם מדויק ולא מזוייף כשלך. השימוש בכינוי הינו זכות בסיסית. 2.מי שפגע בניצן יותר מכל זה משרד החינוך באמצעות השרות הפסיכולוגי החינוכי שקבע ב-1996 שמאבחנים דידקטים לא יוכלו יותר לבצע איבחונים ורק פסיכולוגים חינוכיים רשאים לכך. משרד החינוך פגע בכך בחופש העיסוק של המאבחנים הדידקטים ושל אנשי מקצוע רבים אחרים. 3. הפסיכולוג השיקומי שאת/ה מזכיר/ה תרם הרבה מזמנו וכספו, ביחד עם עוד נוירופסיכולוג, בעתירה לבג``צ שאכן ביטלה את הפגיעה בניצן ובמאבחניו הדידקטיים. 4.הברית כיום בין משרד החינוך וניצן איננה קדושה. זהו שיתוף של אינטרסים מול אנשי מקצוע אחרים. בניגוד לפסיקת בג``צ ישנן הוראות ברורות של אגף הבחינות שעדיין מצינות שרק איבחון של פסיכולוג חינוכי תקף לצורך התאמות. אפשר לשאול כל יועצת חינוכית למי ``כדאי`` להפנות לאיבחון.
 

גיגוש

New member
ובכדי להראות שאני מעודכן..

אני מצטט מתוך מיסמך של אגף הבחינות הנקרא``דיווח התאמת דרכי היבחנות לתלמידים בעלי לקויות למידה`` מתאריך ה5 לפברואר 2001 כלומר כשנה וחצי לאחר פסיקת בג``צ: 1.3 לועדת חריגים יופנו איבחונים תקפים של פסיכולוגים חינוכיים או מאבחנים דידקטים... חוזר נמכ``ל הוא מיסמך יפה אך הוראות אגף החינוך הן הקובעות בשטח.
 
אז זהו, שלא...

ציון הידע המקצועי, ללא פרסום למקום העבודה, כמו שנעשה בידיה, הוא לגיטימי לחלוטין, ואף נדרש. אולם, מה איתך? פרט להשמצות, שיכול להיות, נכתבו מתוך זעם על המערכת, שאורלי ארבל מיצגת, לדעתך, עדיין לא ציינת שום דבר, שיסביר את נקודת מבטך. אני חושב, שלגברת ארבל, מגיעה התנצלות
 

m-katzmann

New member
יש יותר מדרך אחת אל הפסגה

שושני אתה דוקר כמו שושנה עם הרבה קוצים, חבל שלא יצא לך לחוות את הסבל הרב שעוברים ילדים ונערים במערכת החינוך כשיש בידם כבר אבחון. עם האבחון משרד החינוך לא עושה הרבה, ולצערי הרב גם המלצות של ניצן הן בגדר המלצות בלבד ומי שמחליט לאן פניו של הנער הוא בית הספר בלבד. קנסיולוגיה היא תורה של איחוד גוף מוח והיא מוכרת במערכת החינוך בארה``ב,גרמניה וקנדה. קנסיולוגיה עובדת על נטרול ממתחים שליליים ועל איחוד מוח ימין ושמאל שלצערי הרב במשרד החינוך רק מי שחושב בצורה אנליטית יכול להגיע להשגים. הגיע הזמן שמשרד החינוך יבין שלמוח שלנו יש אין סוף ערוצים ואפשר להגיע ללמידה על ידי שימוש במגוון של ערוצים לא רק בערוץ החזותי. ואם כבר מדברים על משרד החינוך אז בשנות ה-2000, אני חושבת שמשרד החינוך צריך לתגמל את כל הנערים ה``דיסלקטים`` ולאלה מהם שלא נשברו ורוצים להמשיך ללמוד - לא לתת למשפחות לשאת בהוצאות ענקיות. אני עד היום לא מבינה מדוע מכללות גובות סכום של 6000 ש``ח לקורס לדיסלקטים. מה שמשרד החינוך עושה הוא שגורם לאוצרות שכאלה שמסתובבים סביבנו להפוך לאנשים מתוסכלים,מדוכאים ואם המשפחה לא תומכת ילדים אלה בהחלט יכולים להפוך לנטל על כל החברה - וחבל! מאיה
 

גיגוש

New member
שמשון שושני צריך להתעדכן

שמשון שושני צריך לעדכן את עצמו בכל מה שקורה בתחום ליקויי הלמידה. בזמן העדרותו החליטו במשרד החינוך של`ניצן` אין כל סמכות לעסוק באיבחון ליקויי למידה. רק פניה לבג``צ של גורמים מחוץ למשרד החינוך מאפשרת לניצן לעסוק בתחום. במשרד החינוך בוכים כיום על הרשיונות שניתנו ל`ניצן` וכיום לא ניתנים רשיונות כאלה. ישנם אנשי מקצוע רבים שעוסקים בתחום והם רציניים יותר ממה שיודעים פקידי משרד החינוך שאחראיים לעוולות של שנים. שמשון שושני הוא אחד מאלה שהדגיש תמיד את המצוינות על חשבון הבנה מעמיקה של מהו פוטנציאל אינטלקטואלי.(בהנחה שאכן מדובר במנכ``ל המשרד לשעבר).
 

אורן לם

New member
יש מומחים ויש מומחים

לא ברור לי על מה מלינים שני מנכ``לים לשעבר של משרד החינוך. כאשר היתה בידם האפשרות לפעול באופן תבוני להסדרת מעמדם של מאבחנים בעלי הכשרה מתאימה לא נקפו אצבע. כיום מונחת לפני ועדת החינוך של הכנסת הצעת חוק ביזמת ניצן להגדרת מומחה ללקויות למידה, הצעת חוק אשר המועצה להשכלה גבוהה באמצעות פרופ` פרוסט מן האוניברסיטה העברית - מומחה בעל שם בחקר תהליכי הקריאה - מתנגדת לו נמרצות מן הטעם הפשוט שתהליך הכשרת `המומחים`על פי הצעת חוק זו הוא כל מה ששני המנכ``לים הנכבדים לכאורה מתנגדים לו. יתר על כן הגב` עמיחי יכולה היתה עוד בתקופת כהונתה לדאוג לכך שחוק אלטרנטיבי (אני בין יוזמיו לידיעת הקורא התמים)ואשר בו מצדדת האקדמיה והמומחים בחקר לקויות למידה יהפוך לתקן המחייב להכשרת מומחים אמיתיים לאבחון וטיפול בלקויי למידה ובא לציון גואל. הואיל והדיון בפורום זה גולש לגופו של הטוען ולא לטענותיו הריני לחשוף את האינטרסים `האפלים` שלי. בראש וראשונה הנני מורה בחוג ללימודי תואר שני בלקויות למידה באוניברסיטת חיפה ואכן חורה לי שתלמידינו שמשקיעים שלש שנים קשות ועמוסות ולעתים יותר בהתמודדות עם דרישותינו יקבלו אישור לעבודה מאנשי `מקצוע` שכל הכשרתם בנושא לקויות למידה היא במקרה הטוב אי פה אי שם קורסים שחלקם אינם עומדים אפילו בתקן אקדמי מינימלי. פרט לכך אני עוסק גם בתחום כקלינאי (כן אני מרויח כסף אבל כנראה פחות ממנכ``ל). מהיבט זה טוב לי שהחנטרישים ייכנסו לענף- התחרות אז נעשית קלה יותר בטווח הארוך. הבעייה שלי היא הצורך להתחכך ב`מומחים`מסוג זה שרמת השכלתם בנושא היא כשל מי שמגדיר עצמו אסטרונום וחושב שהירח עשוי מגבינה צהובה.האמינו לי שבגילי אני כבר יודע שכסף זה לא הכל ובמיוחד אם צבירתו כרוכה בהתחככות יומיומית בעובדי אלילים.
 
למעלה