נגמרה הוואלטה ועכשיו שלב התודות!!!!

arieleco

New member
נאה, נאה

קבוצה טובה הייתה שם לפני הקריסה, וזה עוד בלי לציין את זולה וקסארו. פרנצסקו לרה מצטרף לאולריך בשנה הבאה יחד עם אוסקר סביליה ומרקוס סראנו, שהוא לפי דעתי הרכש המשמעותי ביותר של טי מובייל
 
פיספסת את הרכש הכי משמעותי של

טי מובייל. יש אמנם חפיפה של שנה, אבל טי מובייל מחליפה מנהל. אולף לודוויג יחליף ב-2006 את וולטר גודפרט.
 

arieleco

New member
לא מחליף, אלא ניהול משותף

כשהדבר המשמעותי ביותר הוא שרודי פבנג' מתקרב לקבוצה, ויוכל ללוות את יאן במירוצים מקרוב
 
מחליף ב-2006

חפיפה של שנה (2005, ניהול משותף) וב-2006 הוא יהיה המנהל היחידי. Former rider Ludwig and Godefroot will jointly manage the team next year. Belgian Godefroot will then withdraw from the team at his own request at the end of 2005 and Ludwig, currently the team's spokesman, will become the sole manager, T-Mobile said in a statement.
 

Sybh

New member
תודות../images/Emo51.gif../images/Emo140.gif

תודה רבה לבועז על ניהול הפורום. תודה רבה למונט ונטו על המשחק ועל השיתוף בידע הרב. כנ"ל גם לאפרת, אודי, נתי אריאל ולכולם. כבר כמה חודשים טובים, כל גלישה באינטרנט מתחילה בפורום הזה.
 

arieleco

New member
וחידה קטנה נוספת

מה המשותף לסנטי פרז ואנדראס קלודן [לא קשור לאולריך, ולא לעובדה ששניהם סיימו במקום השני בגרנד טורס]
 

arieleco

New member
נו טוב, באין פותר לחידתי אחשוף את

הפיתרון: שניהם עובדים עם אותו המאמן, מאמן שזכה 3 פעמים בוואלטה, ולא קוראים לו הראס, הוא שוויצרי ואימן עד לאחרונה רוכב גדול שזכה בשתי וואלטות. זהו טוני רומינגר, שהצליח השנה להשחיל שתי הפתעות כאלו, שאף אחד לא חזה
 

ido mazor

New member
מה תודה?!

תודה לבועז ואפרת ואודי טל ושאר המומחים, מנהלים או לא. תודה למונט וונטו האגדתית על הידע העצום ועל ניהול משחק הפנטזיה, אבל "אני באמת חושב שכדאי שנתקדם" - תיחשף מונט וונטו לאלתר! תוסרנה המסיכות! די למחבואים! דורשים שקיפות בפורום!!
 

Mont Ventoux

New member
הגזמת

גם בסופרלטיבים וגם בדרישות. שקיפות בוירטואליה = אוקסימורון חוץ מזה, העניין עם אגדות הוא, שאתה לא יודע אם מקורן באמת או בשקר, אבל הסיפור שהן מגלגלות הוא מספיק טוב בשביל להמשיך לספר אותו הלאה.
 
סיכומון וואלטה מעיניו של צופה לרגע

לצערי נמנע ממני לעקוב מקרוב אחרי המרוץ, ובכל זאת כמה התרשמויות: 1. מדובר במרוץ המרתק ביותר מבחינת המסלול, בין הגראנד טורים ואולי בכלל. 2. הבעיה היא בהרכב הרוכבים ובכושר שבו הם מגיעים למרוץ: הוא פשוט לא מארח את הרוכבים הטובים בעולם - ואם כן - הם לא מגיעים במטרה לנצח. העובדה (שכבר התייחסתי אליה כאן) שהספרדים שלטו במקומות הראשונים, כפי שלא נראה במרוצים אחרים, היא תעודת עניות למרוץ ולא מקור לגאווה לאומית. 3. ולוורדה: נראה, מבחינת היכולת והנתונים, כמו מי שיכול להיות "הדבר הבא", אבל הוכיח גם שהדרך לשם עוד ארוכה מאד. 4. הצופים: אכזבה קשה. לא ראיתי הרבה, אבל מה שראיתי היה די עצוב מבחינת נוכחות הקהל.
לבועז ולמון וונטו על משחק הפנטזייה, שלא הצטרפתי אליו פשוט משום שלא הייתי ליד מחשב כשהוא יצא לדרך. יש לנו בעיה חוקית מבחינת הענקת פרסים, כך התבשרתי, אבל ננסה לפתור אותה.
 

צחי נ

New member
ועוד פרט קטן

לאן לכל הרוחות נעלמו כל הבסקים היה חסר לי החולצות הכתומות של הקהל שהתרגלתי לראות בכל עליה הן בוולאלטה והן בטור (במיוחד לאור שנה שעברה )
 
משחק הפנטזיה סיכומון

אני שמח שלקחתם את נושא המשוב ברצינות, וזה יעזור בבניית משחקים דומים ומשופרים בעונה הבאה. אני רוצה להתחיל בנקודה שלא קשורה ישירות למשחק עצמו, והוא מיעוט המשתתפים. אני לא חושב שלהעדר הפרסים הייתה השפעה גדולה מדי, משחק הפנטזיה השנתי לדוגמא ללא פרסים ויש בו יותר משתתפים. יש כמה סיבות למיעוט היחסי של המשתתפים: 1) זמן קצר לבניית הקבוצה, לצערי היה פחות משבוע לבנות קבוצה, וזה כנראה לא מספיק. אבל לצערי יש קושי להעניק זמן גדול יותר. מסיבה אחת עיקרית, רשימת הרוכבים השתנתה כמעט עד הזינוק. ובמשחק בו יש תעריף לכל רוכב, קשה לבנות אותו חודש לפני תחילת המרוץ. 2) הוואלטה לא מספיק פופולארית, זה ברור. ובדומה לשנה שעברה העניין בוואלטה מתגבר תוך כדי המרוץ, ובשבוע האחרון אני מאמין (עדיין לא ראיתי את הסטיסטיקות של החודש) היו כבר משתתפים רבים בפורום (פעילים ושקטים). 3) רמת המשחק, רוב האנשים פה טענו שהמשחק לא מסובך. אבל צריך לזכור שמי שהשתתף במשחק, זה "הגרעין הקשה", שעוקב אחרי מרוצים לכל אורך העונה. והוואלטה והרוכבים שלב לא זרים להם לחלוטין. במשחק של הטור, בו יש למעלה מ-100 משתתפים, שחלקם לא עוקב באופן קבוע אחרי מרוצי אופניים, אני חושש שהמשחק יהיה קצת מסובך להבנה. * החלפת רוכבים ורישומם: אני יתחיל עם רישום קבוצות, הסיבה העיקרית לכך שהרישום עבר דרכי, הוא מניעת בלגן. במידה והרישום היה דרך הפורום בשרשור, היה נוצר בלגן. ולא בטוח שהיינו מצליחים לזהות איזה קבוצה היא קבוצה סופית, והיכן זה מישהו שמתלבט בקשר לקבוצה. ברגע שהרישום עבר דרכי, והוכנס על ידי למאמר, ניתן היה לזהות את הקבוצות ברור. אבל לדעתי בפעם הבאה נקבע צורה קבועה להעברת הקבוצות. דרך שתמנע בילבול ברוכבים, וכמובן תחסוך את העבודה שלי ושל ונטו בתרגום וזיהוי הרוכבים (בספרד יש ליותר מידי רוכבים שם משפחה זהה). החלפה- חלון ההחלפה היה יחסית ארוך, כמעט 40 שעות. הבעיה הייתה שזה היה ערב חג, ואולי זה קצת הקשה על מנהלי הקבוצות. אני חושב שדי בהחלפה של 2 רוכבים, אבל אולי אפשר לשקול החלפה של 3 רוכבים, יותר מזה לדעתי זה מוגזם. * קטעים ששוים יותר מאחרים- אני בעד, אבל צריך לשנות את המתכונת. נג"ש קבוצתי יהיה באותה מתכונת (רוכב מהקבוצה המנצחת) אבל בערך רגיל של 100. קטעי ההרים והנג"שים לדעתי חייבים להיות שווים יותר, כי אלו הקטעים האמיתיים, הקטעים בהם מוכרע המרוץ. איך אפשר להשוות ניצחון בפסגה של אחד המטפסים, לניצחון נוסף של פטאקי בספרינט. * פרישות משקל גדול מידי- כמו שכבר אמרתי בעבר, אני הופתעתי מהמשקל הגדול של הפרישות על התוצאות הסופיות. אבל למען האמת זה הוסיף פילפל למשחק, בוואלטה היו כל כך הרבה פרישות, שכל יום הייתי במתח מי יפרוש לי מהקבוצה. בנוסף זה מחזק איזה אמונה שלי, שכל רוכב שמסיים גרנד טור הוא מנצח ולא משנה המיקום הסופי שלו. אני בעד להשאיר את הקטגוריה הזו כפי שהיא, אבל הנושא הזה פתוח להצעות ואני אקבל כל הצעה טובה יותר או הצעה שתהיה מקובלת על רוב האנשים. * מחירון רוכבים: בגרנד טור כמו הוואלטה והג'ירו אני חושב שלא תמיד יש לדרוג ה-UCI משמעות. בספרד ובאיטליה יש חוקים שונים ותמיד יש רוכבים מקומיים שמתעלים בעיקר במרוצים האלו, ולא מרשימים במהלך העונה הרגילה. אני חושב שצריך להמשיך עם דרוג אישי, שמבוסס על הערכה של הרוכבים לפי המרוץ הספציפי בו הם מתחרים. הפעם בגלל קוצר זמן רק אילן שחם ואודי טל עברו וייעצו לפני העלת המשחק. בפעם הבאה אני ירחיב את מעגל המייעצים (ונטו לדוגמא), ואז אני מאמין שיהיו פחות טעויות בהערכה של הרוכבים (תמיד יהיו כמה הפתעות מבחינת הרוכבים). בכל מקרה הטעויות האלו מוסיפות עניין, היו כמה רוכבים זולים יחסית שהביאו המון נקודות. לסיום אני חייב לציין שמאוד נהנתי מהמשחק (ולא בגלל שאני הכנתי אותו), הוא הוסיף פילפל למעקב אחרי הוואלטה. ואני אשמח לשמוע כל הצעה שיש לכם בקשר למשחקים הבאים, המשחק בוואלטה היה משחק ניסיוני, ולמרות שהוא הצליח, יש בו עדיין מקום רב לשיפור בעתיד.
 

abgilat

New member
הוואלטה במשקפיים שלי

שלום לכל עמיתי כמדי שנה אני צופה בוואלטה ואינני מבין איך מרוץ כל כך איכותי לא מגיע למקום הראוי לו כל כך. בעייני הוואלטה היא היא המרוץ הטוב והקשה בעולם אפילו יותר מהטור דה פרנס. אני רוצה לשתף אתכם במספר הגיגים שיש לי על הוואלטה כפי שראיתי אותה השנה: 1) הפרופיל של המרוץ הזה מתאים בעיקר לרוכבים שיש להם את היכולת לטפס. נקודה. העליות של הוואלטה הן גרועות יותר מהעליות של הטור דה פרנס. 2) מספר הנתישות של הרוכבים בוואלטה השנה היה גדול במיוחד. 3) הדבר הכי בולט בוואלטה היא חוסר היכולת של רוכב אחד להיות דומיננטי מעל לכל הפלוטון ולכן המרוץ הזה מגיע לרוב לשלבים המכריעים שלו בלי לדעת בדיוק מי יהיה המנצח הסופי. דבר המגביר את העניין והתחרותיות. 4) אין כיום רוכב שאיננו ספרדי המסוגל לנצח את הטור של ספרד. 5) ספרד היא מעצמה של אופניים המייצרת רוכבי עילית בסיטונות. 6) פרשת הסמים. לדעתי ראינו רק את הקצה של הקרחון וההמשך יבוא... 7) ההשג של הראס הוא מדהים. לזכות בוואלטה 3 פעמים עם 3 קבוצות שונות זה דבר שאף אחד עוד לא עשה לפניו. 8) לחשוב שהראס היה פועל של ארמסטרונג בקבוצת הדווארים. גורם למחשבה על התפקיגים של חוטבי העצים ושואבי המים שמוכנים לעיתים לעשות רוכבים למען רוכבים אחרים בכירים יותר. 9) יש רוכבים עם פוקר פייס אבל לשבת ולראות את הפנים של מנצ'בו ונוזאל סובלים ולהבין את גודל המאמץ הנדרש מהרוכבים הרמות הללו. 10) לכל רוכב יש את רגע האמת שלו. לדעתי לכל אדם יש בחייו 2 הזדמנויות לפחות כדי לתקן את מה שעשה בפעם הראשונה. בפעם הקודמת הפסיד הראס בסיום דומה בשלב האחרון במרוץ נגד השעון במדריד. הראס קיבל הזדמנות נוספת הפעם הוא הצליח. 11) כפי שאמרתי לא פעם אנו נמצאים כעת בתקופת מעבר בין השמות הגדולים ושמות אחרים עליהם נשמע רבות בשנים הקרובות. אלחננדרו ולורדה הוא שם שכדאי לזכור אותו. 12) כמה הפכפך הוא הספורט הזה של מרוצי האופניים. סנטיאגו פרז שנתן פשוט את הופעת חייו בוואלטה היה בסך הכל פועל של המילטון ואוסקר סביליה בפונאק. הוא הלך לחפש את האתונות ומצא את המלוכה. בשבוע האחרון הראס שמע היטב את נשימותיו בערפו. 13) המהירות הממוצעת של המנצחים בנגד השעון הייתה 48 קמ"ש. מאוד נמוך יחסית לרמה. צריך מחד להצדיע להם היות וזה היה בשלב האחרון של המרוץ ומאידך פשוט לא נשארו במרוץ כמעט שענים קלאסיים. 14) מאוד חבל שמארגני הוואלטה מחקים את הטור בקטע של הפודיום במדריד שמאוד הזכיר את הפודיום בשאנז אליזה בפאריז. כדאי למצוא רעיונות אחרים מקוריים יותר. היה טוב וחבל שנגמר. להתראות בוואלטה הבאה
 
השאלה היא מה הופך מירוץ לקשה יותר

או לאיכותי יותר- המסלול? או המשתתפים? כנראה לשני המשתנים יש משקל, אבל לדעתי המשתתפים משמעותיים יותר. בכל מירוץ שיש בו רוכבים מובחרים יותר האיכות תעלה כנראה שאם בוואלטה היו כל המשתתפים שהיו בטור- המירוץ היה איכותי יותר, זוכה ליותר חשיפה, וההשערה שלי היא שגם הפערים בין המנצח למסיים והיכולות של המשתתפים (מהירות ממוצעת, נג"ש וכד') היו גבוהות יותר
 

nitsansh

New member
נקודה למחשבה...

האם העברת הוואלטה ממאי לספטמבר עשתה טוב לוואלטה או להפך??
 

carlos9999

New member
הטור

לדעתי בטור הצרפתי אין מספיק עליות אם היה יותר הרים אולי היה יותר מעניין והמרוץ לא היה מוכרע ביומיים הראשונים בהרים
 
למעלה