עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?
עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?
על 5ק"מ יש גם מישור גם עליות גם ירידות? זה מעניין וצריך פירוט.
ברור שהחלפת הילוכים נדרשת לפי התנאים, יחס העברה שמתאים לטופוגרפיה ולרוח. עדיף להמנע מלהחליף קדמי אם ניתן, כי זו העברה שעלולה ליצור עיכוב, אבל רק אם ניתן.
על 5ק"מ יש גם מישור גם עליות גם ירידות? זה מעניין וצריך פירוט.
ברור שהחלפת הילוכים נדרשת לפי התנאים, יחס העברה שמתאים לטופוגרפיה ולרוח. עדיף להמנע מלהחליף קדמי אם ניתן, כי זו העברה שעלולה ליצור עיכוב, אבל רק אם ניתן.
עושה עם אופני כביש, על כביש, מסלול של 5 ק"מ נג"ש . יש את כל סוגי הגבהים , מישור עליות ירידות.
איך נכון לנסוע מבחינת הילוכים, האם להחליף הילוכים (קדמי אחורי) לפי המצב או לנסוע בהילוכים קבועים לאורך כל המסלול ואיזה?
אין מספר בתשובה. התשובה נגזרת מנתוני הרוכב, ואינה פשוטה כלל - נושא לדיונים מקצועיים רבים. שלא לדבר על השאלה איזה נג"ש - ק"מ ספורים, עשרות ק"מ, או איירונמן. נגזר משאלות יותר בסיסיות כמו מה הקאדנס המומלץ, מה ההספק המומלץ, מה הדופק המומלץ כדוגמאות - ואף אלו לא שאלות פשוטות.
זו שאלה של גישה.
יש גישות כי עדיף להימצא במקסימום סיבובי פדלים לדקה ולכן מהלכים נמוכים יחסית
יש גישה של מקסימום כוח מהלכים גבוהחם ויש גישות בין לבין אם אלו השאלות כדאי למצוא מאמן רציני ולהתאמן תקופה .