נדודי שינה, רישיון נהיגה וצה"ל

  • פותח הנושא uhdtp
  • פורסם בתאריך

uhdtp

New member
נדודי שינה, רישיון נהיגה וצה"ל

שלום לכולם. התגייסתי לפני מספר חודשים לצה"ל ומאז אני סובל מנדודי שינה ארוכים. לפעמיים אני שוכב בחדרי בבסיס במשך 3 שעות ויותר עד שאני מתחיל להירדם [!] הייתה לי תקופה קצרה באזרחות שבה לא הצלחתי להירדם במשך כמה שעות, אבל היא עברה תוך שבועיים שלוש. הבעיה היא שאני מפחד לדווח על כך בבסיס, מכיוון שאני מפחד שתהיה לכך השפעה על רישיון הנהיגה שלי. אני חייב לציין שלמעשה הפעם האחרונה שלא ישנתי בבית (מלבד הצבא) הייתה כאשר למדתי בבית ספר יסודי...... קרי יותר מעשור... יש לכך קשר? מה עליי לעשות? יכולים לקחת לי את רישיון הנהיגה בעקבות נדודי השינה?
 

elhanan10

New member
אני כבר מזמן לא חייל...

ולכן לא מבין בזה לצערי. אני מזמין חברים שכן יכולים לסייע - לחוות דעה.
 

elhanan10

New member
אני ממש לא יודע

האם אין משקית תש שאתה יכול להתיעץ איתה באופן דיסקרטי? אולי שווה לבדוק.
 

Ortal D

New member
לך לרופא היחידה

ספר לו על הבעיה שלך, הוא ישלח אותך לחוו"ד מקצועית ויתכן שתקבל הקלות. לא נראה לי שיערבו בזה את הרשיון שלך, אבל אם אתה נהג בצבא אז יתכן ותהיה השפעה על התפקיד. יש מצב שיעשו עם זה בעיות לפני שמוציאים רשיון, אבל לא חושבת שבודקים את זה אחרי. כשאני דיווחתי בצבא על בעיות השינה שלי, אף אחד לא דיבר איתי על רשיון (עזוב את העובדה שעוד אין לי כזה, פשוט אף אחד לא שאל) ישלחו אותך לנוירולוג ולמעבדת שינה, ובסוף כשתקבל תוצאות יחליטו מה קורה איתך בהמשך השירות. אל תדאג בקשר לרשיון. תטפל בבעיה זה הרבה יותר חשוב כרגע...
 
בגלל נדודי שינה לא יקחו לך הרישיון

בגלל חוסר שינה אתה עלול לבצע תאונת דרכים ואז זה יותר מסוכן.... מציע שתשוחח עם רופא היחידה , ייתכן מאוד שהוא יפנה אותך לקב"ן היחידה למספר שיחות לבירור גורמי מתח ודחק , רופאים צבאים מורשים לתת טיפול כמו רופא משפחה ובכלל זה. טיפול לשינה לטווח קצר. השיחות עם הקב"ן יוכלו לסייע לך להירגע וייתכן שתופנה למכון הביופידבק החדש בתה"ש שבו ילמדו אותך להירגע ולישון טוב. בהצלחה ואין קשר לרישיון הנהיגה , רק שחרור בגין 21 מסיבה פסיכיאטרית מהווה אינדיקציה לבדיקת המכון לבטיחות בדרכים וגם אז אחד כן השני לא והשלישי למה לא , שיחה עם קב"ן אינה מעידה שיש לך בעיה שמצריכה שחרור מהצבא, השיחה היא כמו שיחה עם פסיכולוג או עובד סוציאלי באזרחות.
 
למעלה