נהג עם 154 עבירות תנועה ערער על שלילת רישיונו

קרבינוש

New member
נהג עם 154 עבירות תנועה ערער על שלילת רישיונו

ונדחה !!!! ואללה,,, ממש מזל שנדחה. http://cars.walla.co.il/?w=%2F4705%2F1846171 מאת: ירון אדרי, מערכת וואלה בית המשפט המחוזי בירושלים דחה ערעורו של נהג כנגד דרישת רשות הרישוי לפסול את רישיון הנהיגה שלו. "המערער מהווה סכנה של ממש" בתי המשפט ממשיכים לדחות ערעורים של עברייני תנועה סדרתיים לקבל בחזרה את רישיון הנהיגה שלהם לאחר שנפסל על ידי רשות הרישוי ומשרד התחבורה. מדובר בעברייני תנועה סדרתיים להם עשרות רבות של הרשעות קודמות. המקרה המדובר הוא של נהג אשר צבר מעל ל-150 הרשעות ורישיון הנהיגה שלו נפסל לתקופה של חמש שנים על פי סעיף 56 לפקודות התעבורה. הנהג, אנואר נבלסי, פנה לבית המשפט לתעבורה בירושלים בדרישה להשיב לו את רישיון הנהיגה שנפסל על ידי רשות הרישוי. לאחר שנדחה, ערער לבית המשפט המחוזי שדחה אף הוא את בקשתו. את ערעורו ביסס הנהג על כך שכבר ריצה עונשים שונים עבור כל אחת מההרשעות שביצע בעבר וכעת הוא נענש בשנית וכן כי פסילת הרישיון תפגע בפרנסתו ותפר את חופש עיסוקו. כמו כן, הוסיף נבלסי כי "מעולם לא עברתי תאונה. 80 אחוז מהעבירות זה הפועלים שלי, אבל לא אתווכח כי המכוניות על שמי". השופט אמנון כהן דחה כאמור את ערעורו של נבלסי. לדרישתו הראשונה השיב כי סעיף 56 לפקודות התעבורה אינו עוסק בענישה אלא בהגנה על הציבור מפני נהגים מסוכנים. לעניין פרנסתו השיב כהן כי בשל היותו מסוכן לציבור אין להתחשב בפרנסתו ובחופש עיסוקו. "המערער מהווה סכנה של ממש לעוברי דרך בכביש, גם כיום. בנסיבות אלה, הרי שהרחקתו מן הכביש לתקופה של 5 שנים, הינה סבירה בהחלט", כך בפסק הדין. עוד בפסק הדין ציין השופט חלק מ-154 הרשעותיו הקודמות של נבלסי: שש עבירות של נהיגה במהירות מופרזת, 12 עבירות של אי ציות לרמזור ושש עבירות של אי ציות לתמרור עצור בחודש מרץ האחרון הגיב משרד התחבורה עם תקנה חדשה (212ב') בהמשך לסעיף 56 לפיה בסמכות רשות הרישוי לפסול לתקופה של חמש שנים רישיון נהיגה של נהג שצבר 30 עבירות תנועה בחמש השנים האחרונות, כאשר חמש מהן חמורות.
 
בושה ../images/Emo243.gif היו צריכים לשלול אותו ממזמן

לא מובן איך נתנו לו להגיע ל 154 עבירות בכלל לא מובן
 
יש בפורום פרסומות לעורכי דין המטפלים בשלילה

אני מאוד מקווה שלא מדובר בעורכי דין שמטפלים בשלילה במצבים כאלה אחרת זה גרוע מאוד
 

קרבינוש

New member
עורך דין מקבל כסף בכדי לשחרר רוצח מכלאו !!!

אז מה זה בשבילו כל הנושא הזה של שלילת רישיון צריך שיהיה חוק יבש בנושא הזה שלמישהו עם כל כך הרבה עבירות מיד יקבל שלילה ואין כאן שום סיכוי לביטול על ידי עורך דין.
 
עורכי הדין יטענו שהנאשם לא עבר את העברות האלה

שזה לא בדיוק ככה ושזה משהו אחר ואז יצטרכו להוריד את המספר הכולל של העבירות שמדובר עליהם ואחרי שיורידו את הכמות אז כבר זה יהיה פחות ממה שהחוק מחייב בשביל לשלול רישיון ואז השלילה יכולה להתבטל בעעעעעעעעעע
 

ghost7

New member
אבל זאת בדיוק הבעיה עם "חוק רטרואקטיבי".

בדרך כלל חוק חל לגבי עברות שבוצעו *לאחר* שכבר נכנס לתוקף. לא לפני. אחרת: תמיד יכולות להיות טענות. החל מ"בעת שהעברה בוצעה, זאת בכלל לא נחשבה לעברה", דרך "אם החוק הנוכחי היה חל כבר אז, היה נזהר יותר שלא לעבור", וכלה ב"בכלל לא עבר העברה. רק שלא היה שווה, בתנאים שהיו, להכנס לעימות משפטי". ולגבי מקרה זה: יכול להיות שהדברים אכן כפי שאמר. לא מעט בעלי עסקים, שהרכב רשום על שמם, מקבלים דוחות על עברות בהן הרכב צולם, מבלי שבוררה זהות הנהג. (חניה, ומצלמות רמזור/מהירות). ואז= לא מספיק שיוכיחו שלא הם נהגו (היו באותו זמן במקום אחר, לדוגמה). הם נדרשים להוכיח מי *כן* נהג ברכב. ולא מעט פעמים זה מסובך (ויקר) יותר מאשר לשלם את הקנס.
 

קרבינוש

New member
שיורידו את המספר הכולל ויקפידו על חמורות

עורכי הדין יצטרכו להיאבק בבתי משפט על כל עבירה ועבירה בכדי שלא תחשב לנאשם במספר הכולל. נניח מ 40 עבירות ב 5 שנים ישללו את הרישיון אלא אם כן נעשו עבירות חמורות שיוגדרו בחוק ואז גם אם עבר 3 עבירות חמורות ב 5 שנים ישללו ממנו את הרישיון וגם כשיחזירו לו את הרישיון זה יהיה על תנאי ולאחר לימוד מחדש ואם שוב יעבור עבירות אז הרישיון ישלל לצמיתות וגם אפשר להוריד לו את הכמות הכוללת של העבירות שבגללם רשיונו ישלל ככה שבמקום 40 ל 5 שנים יהיו לו 25 ל 5 שנים וברגע שיעשה עבירה חמורה מיד ישלל רשיונו. משהו בסגנון הזה וכמובן שעל המשטרה יהי הלהראות ולהוכיח בצורה ברורה ומעל לכל ספק שאכן החשוד ביצע את העבירה ולכן העבירה כן תחשב לעניין מניין הכמות הכוללת המותרת של העבירות.
 

ghost7

New member
לא התיחסת לבעיתיות

השאלה אינה "על כמה עברות ייפסל הרשיון?". זה עניין לקביעת השר. בעיות: א. כשרוצים "לנפח" מספרים, אז כוללים בהם גם דברים שאינם קשורים. לדוגמה: דוחות חניה. ב. דוחות שניתנו "לרכב". דוחות חניה, או דוחות ע"ס מצלמות. בלי שבוררה זהות הנהג. במקרים כאלה: בעל הרכב הרשום מוחזק כאחראי, עד שיוכיח מי כן נהג ברכב, באותו זמן. ולהבדיל מרכב שבו משתמש אדם אחד, כבר כאשר מדובר ברכב בו משתמשים מספר בני משפחה, לא תמיד קל לברר. מה במקרה של עסק? בו מספר רכבים, ועובדים רבים נוהגים בהם? (וכל הרכבים רשומים ע"ש בעל העסק). ומה במקרה של חברה, בה הרכבים רשומים ע"ש החברה? ישללו את רשיון הנהיגה של החברה?
 

קרבינוש

New member
הדוגמאות שנתת די מעניינות ובעייתיות

כמו עם הרכבים שרשומים על שם בעל העסק ואז העובדים שלו עלולים לסכן את הרישיון של בעל העסק וזה די כבד להתחיל להוכיח כל עבירה ועבירה מי עשה מה. ואם מדובר על חברות גדולות שהרכב רשום על שם החברה או כמו חברות ממשלתיות או רכבת ישראל , נתב"ג והנמלים, זה מאוד מעניין לדעת מה יעשו במקרים אלו. אני מאמין שתהיה פרוצידורה למקרים האלה מכיוון שיש הרבה חברות והרמון רכבים שנעים בכבישים וששיכים לבעל החברה או רשומים על שם החברה. אם תדע משהו אז תעדכן כי נגעת כאן בנקודה מעניינת.
 
למעלה