נוסטלגיה משובחת: תיעוד מרוץ הבשור 120, אפריל 1996

המחשמל 64

New member
מנהל
מתי יהיה כאן כזה ראלי כמו שהיה לפני 20 שנה.

אכן נוסטלגיה משובחת.
איך נאמר: קח לך אופנוע ,2 פעימות ,4 פעימות ,ממש לא משנה .
רק לצאת לשטח ולתת גזזזזז.
 

yoe66

New member
אל תמהר להתגעגע

קרא את התגובות עד הסוף
לא ליקקו דבש אז
 

מיכהWR

New member
לא מסכים. לרוכבים זה היה גן עדן, פשוט לבוא ולרכב

תהליך רישום קל כולל תשלום סביר בבוקר התחרות, בדיקה טכנית של האופנוע (ושל קיום ציוד רכיבה אצל המתחרה..) וקדימה לפארק פרמה. אפס בירוקרטיה ומינימום הוצאות אם משווים למצב היום.
למארגנים באמת היה קשה אז. למה כאילו היום הם מלקקים דבש?
 

enigo

New member
אבל צריך להגיד גם את האמת - אפס בירוקרטיה משמעה גם המון

בלגאן. מינימום הוצאות משמעו גם אפס ביטוח. ועל זה צריך להוסיף המון רמאויות ותחמנויות (שהתאפשרו בגלל מגבלות טכנולוגיות ומיעוט משאבי פיקוח של המארגנים) וכן הלאה וכן הלאה.
בתור אירוע לבוא לתת בגז ולהנות? סבבה (מלבד עניין הביטוח).
בתור תחרות רצינית? לא ממש.
עובדה שגם לפני הרגולציה, המירוצים התפתחו ברמה המקצועית. אלא שמכיוון שהשוק שלנו קטן, נוצר ואקום - הרמה העממית ננטשה לחלוטין, ולא התפתחו "שכבות" כמקובל בחו"ל, של מרוצי מועדון (מקבילים למה שהיה בהתחלה מבחינת רמת הוצאות וארגון), מרוצים ברמה מחוזית ומרוצים ברמה ארצית. בדומה למה שקורה בכדורסל, נגיד.
 
אניגו, בוא נעשה סדר באוסף העובדות השגויות שהעלית פה:

א- היה ביטוח שהיו מתים שיהיה היום. בועז (אחי הגדול) וברוך (שותפו למרוצים) קיבלו אישור מיוחד וחריג להביא פוליסה מחברת ביטוח מחו"ל.
ב- הביטוח עלה המון כסף, אם אני זוכר נכון סביב ה1000 שח למרוץ. זה חלק מהסיבה שבליגה הסדירה שהתקיימה ב97-98 היו 3 מרוצים בשנה.
ג- מערכת מדידת הזמנים אכן היתה לא אמינה בגלל חוסר בשלות טכנולוגית, על אף שהיא יובאה מחו"ל במיוחד ע"י בועז וברוך.
ד- דווקא במרוצים של מועדון מרוצי ישראל היו מעט מאוד רמאויות, אתה מבלבל כנראה אם מרוצי ראלי אחרים שהיו באותם שנים.
ה- המרוצים עלו המון כסף למתחרים.
ו- המרוצים היו סופר-מאורגנים וההכנות לכל מרוץ התחילו חודשים לפני המרוץ עצמו. כל המרוצים אושרו ע"י כל הרשויות, כולל המשטרה. אתה זוכר את הניידת שהובילה את הספידוואי במרוץ הגלבוע? זו רמת השת"פ שהיתה עם המשטרה.
&nbsp
בקיצור - כמי שליווה את המרוצים האלה מאחרי הקלעים, כמי שישן בשטח שבוע לפני כל מרוץ, המציאות היתה שונה מאוד ממה שאתה מתאר.
 

enigo

New member
אני לא מדבר על מרוצי הספידווי. אני מדבר על מרוצי הראלי, עוד

לפני שהתחילו לקרוא להם "ראלי רייד".
על המרוצים שבהם ניתנו למתחרים נ"צ בשטח, והם היו מגדירים מסלול שעובר בין הנקודות והיו צריכים לרשום קודים שהיו על אבנים/חביות/מטרות בשטח.
במרוצים הללו, למיטב ידיעתי - והתחרתי/מרשלתי/הייתי במרוצים כאלו באופן די עקבי מ98 עד 2006, פחות או יותר - לא היה ביטוח.
במרוצים הללו, וזה בוודאות, היו המון רמאויות כי למארגנים לא היתה שום דרך לדעת האם המתחרה באמת הגיע לנקודה, או רק דאג לקבל את הקוד מחבר (עד שה-GPS נכנסו בצורה רצינית לקראת סוף התקופה האמורה). ואני לא מזכיר בכלל מתחרים חארות שהיו הופכים את האבן עם הקוד, או פשוט מזיזים אותה.
יותר ממרוץ אחד כזה פוצץ על ידי המשטרה. יאמר לזכות המשטרה שהם לא "חיפשו" את המרוצים, אלא בדרך כלל פעלו רק כשמישהו התלונן - והיו לא מעט חקלאים או מטיילים שהתלוננו. יאמר במפורש - לא פעם בצדק. מהסיבה הזו המרוצים נדחקו אט אט דרומה, לאזורים פחות מיושבים.
המרוצים עלו סכום מצחיק - ברמת מאות שקלים בודדות לצוות ג'יפ. עוד פחות מזה לאופנוען. היום הם עולים הרבה יותר.
לגבי סופר-מאורגנים... עזוב. היו טובים יותר בנושא הזה, היו טובים פחות. זו לא הנקודה מבחינתי.
 
אתה עושה סלט מישמיש מכל המרוצים שהיו בשנות ה90.

הסרטון הזה הוא לא של ראלי, אלא של מרוצי אינדורו כפי שחשבו שאמור להיות אינדורו בשנים ההן בארץ. לא היה שום אלמנט ניווט במרוצים האלה.
ברוך ובועז הפסיקו עם מרוצי הניווט כבר בסוף שנות ה80 ועברו אך ורק למרוצים של מהירות נטו, ללא אלמנט ניווטי כלל.
המרוצים האלה אלו לא מעט כסף ובהתאם, ההפקה היתה מושקעת באופן חריג ובכל קנה מידה.
 

enigo

New member
רק כשראיתי את הסרטון עד הסוף הבנתי שזה לא היה מרוץ ראלי

חשבתי שהכיתוב "ליגת אנדורו" בהתחלה היה סתם טעות כיתוב, והתייחסתי להגדרה שלו כמרוץ ראלי באחת ההודעות כאן.
אני זוכר מרוצים של ברוך עם אלמנט ניווט גם בשנות התשעים. הוא אפילו ישב במשרדי "מגהמוטו" שבו כתבתי בזמנו, בתקופה מסויימת. אבל יודע מה? עשרים שנה - יש מצב שאני מבלבל.
בכל מקרה, כדי להסיר ספק - כל ההודעות שלי נוגעות למרוצי הראלי של אותה תקופה. לא למרוצי ספידווי, ולא למרוצי הקפות בסגנון שמופיע בסרטון (משעשע, אבל בסוף חזרנו למרוצים בסגנון הזה - רק תחת השם ראלי רייד...).
&nbsp
אבל לגבי מה שאמרת לגבי הארגון - הנה מה שכותב בועז אברהמי בעצמו (מכיר אותו?
)
"לא יודע מה המצב כשיש חוק אבל מה שעשו בתקופת הביניים זה היה רווחי בקושי וגם זה בזכות זה שלא היה ביטוח, שוטרים בשכר, אמבולנס, מכבי אש, סדרנים וצילום..."
 
לא שאלתי אותו למה הוא כתב מה שהוא כתב. את האמבולנסים אני

זוכר, הם גם פינו פצועים פה ושם.
את המשטרות אני זוכר מצויין.
מכבי אש אכן לא היו שם. אני גם לא מוצא סיבה שבגלל הם יגיעו היום מעבר לאיזה חוק יבש שנכתב ע"י פקידונים.
צילום היה כמו שאתה רואה - היה צילום ברמה הכי גבוהה שיש.
ביטוח - אני זוכר את הסאגה סביב הנושא ואת המלחמות בשביל להשיג את הפוליסה. אני גם זוכר את התלונות על התורים הארוכים שהיו על מנת לחתום על הפוליסה ולשלם לפני המרוץ.
&nbsp
בקיצור - אני לא מבין על מה הוא מדבר, וכמו שאתה מבין כבר כל בזנט וכל סס"ל אני במו ידי תקעתי.
 

enigo

New member
לדעתי אתה זוכר תקופה קצרה, של מרוצי הספיד-ווי שבאמת

היו מאורגנים בצורה טובה יותר. אפילו את סאגת הביטוח אני זוכר, ואת ההתרגשות סביב השגת הפוליסה. אבל עד כמה שאני זוכר - ובכל זאת עברו עשרים שנה - זה היה לתקופה מוגבלת.
אגב, הוא מספר באחת ההודעות שם על מרוצים שבוטלו על ידי המשטרה. לא נראה לי שהוא זוכר פחות טוב ממך.
בכל מקרה, במרוצי הראלי - סליחה, מסעות הניווט הבלתי תחרותיים - לא היה ביטוח, ואם היו משטרות, זה היה רע מאוד.
 
אני לא טועה ולא מבלבל, אני זוכר יופי. ספידוואי היה רק ב2

מרוצים של מועדון מרוצי ישראל, שניהם היו בגלבוע ושניהם היו סתם קוריוז, לא חלק מה"ליגה" שהיתה באותן שנים.
הפוליסה היתה כל 2 העונות. בלעדיה אחי לא היה מוכן לקיים אף מרוץ.
&nbsp
המרוץ שבוטל היה ב94 וקראו לו "ראלי רמת הגולן" ואני זוכר אותו ואת התמוטטות העצבים של ברוך באותו היום כאילו זה היה אתמול.
קיצר - אתה עושה משמש מהכל.
 

enigo

New member
אז מה היה לנו - אחד שהתחרה, אבל לא זוכר

אחר שארגן מרוצים - אבל לא זוכר
ואחד שליווה הרבה מאוד מרוצים - אבל לא זוכר.
ויש אותך - עם זיכרון מושלם.
&nbsp
 
בדיוק, אבל דיוק ככה. אתה יכול לחשוב שזה דבילי - אבל זה ככה.

ושוב, הכל מתועד למי שיש מוטו מהשנים האלו.
אתם כולכם עושים סלט בין המרוצים השונים שהיו בשנים האלה - זה הכל.
 

enigo

New member
אתה זה שהחליט להפוך מקטע קטן אחד לחזות הכל, בעוד שהכל

נראה אחרת לגמרי.
 
אתה לגמרי לא הבנת אותי. אני דיברתי אך ורק על 2 העונות האלו

ואתה דיברת על כל המרוצים שהיו בשנות ה90, זה הכל.
אבל התקיימו מגוון רחב של מרוצים בשנים ההן.
היו המון מארגנים שונים וארועים מסוגים שונים ומשונים. לכל מארגן ואורע היו ייתרונות וחסרונות.
 

enigo

New member
אז זה כנראה מקור המחלוקת. אני באמת דיברתי על המכלול

כתגובה לנימת הנוסטלגיה שעלתה כאן לגבי "כמה כיף ופשוט היו פעם המירוצים". לא התייחסות לליגה ספציפית. והאמת שאת הליגה של ברוך שליט הכרתי קצת פחות טוב.
 

מיכהWR

New member
אז זהו שאני התייחסתי אך ורק לעונה שהרימו בועז וברוך ב96

והעונה ההיא היתה מעולה, מסודרת וגן עדן לרוכבים - כן.
 

DAN TAL

New member
סיוט מתסכל.שום דבר לא מתחיל לפני שעוברות שעות של המתנה

על ציוד בקו ההתחלה, בשמש היוקדת,כי כבר צהריים באמצע יולי.
היו מקרים,שהמרוץ בכלל לא התחיל וכולם פרקו את היצר בהשתוללויות באיזור,אחרי שהתקבלה הודעת ביטול,בגלל כל מיני סיבות,שקדמו להן,אין סוף שמועות,שהקימו והושיבו אותך שוב ושוב.

וכשכבר יצא מרוץ לרך,לפעמים הופסק בגלל משטרה,או פקח רט"ג עם יוזמה...

נתיבי המרוץ,נטו לפרשנויות שונות וכך גם העונשים על סטיה מהם.

תוצאות המרוץ,איחרו,לא הגיעו, או היו לא קשורות למרוץ עצמו,בגלל הסיבות הנ"ל.(פרשנויות וכו')

לרוב הייתה רשימת פצועים,שלא הייתה מביישת את כיבוש החרמון מחדש.(ויסלחו לי על ההשוואה גבורי גולני ממלחמת יוה"כ).

וכו' וכו',,,
 
דווקא ב2 העונות ההן של 97-98, ממש לפני שהוקמה העמותה, שום

מרוץ לא בוטל.
דחיות בזינוק היו, אבל שום מרוץ לא התבטל.
גם בסימון המסלול לא היו בד"כ בעיות. גם אתה קצת עושה, בגלל מרחק הזמן, סלט עם מרוצים אחרי של מארגנים אחרי בשנים אחרו.
ספציפית העונה ההיא היתה (כמעט) למופת.
&nbsp
ולגבי רשימת הפצועים - לי זכורים מעט מאוד כאלה, אבל מטבעם של מרוצי שבילים מהירים (שזה מה שהם היו - מרוצי שבילים סופר מהירים) שהתרסקויות נגמרות רע בהרבה מאשר התרסקות ב15קמש בסינגל.
הפצועים לא הפריעו לך לחלום על הGNCC או על הבאחה ספציפית.
 
למעלה