נוסטלגיה משובחת: תיעוד מרוץ הבשור 120, אפריל 1996

DAN TAL

New member
אתה פשוט היית צעיר מכדי להבין מה קורה.

הייתי בכל המרוצים בהם קרה מה שכתבתי.
 
אני אולי הייתי צעיר מכדי להבין (גיל 17-18) אבל אתה זקן מספיק

כדי לשכוח מה קרה, כנראה.
הכל מתועד.
 

מיכהWR

New member
יא אלוהים, מצאתם על מה להתווכח..

עזבו אתכם משטויות, הכוונה היתה להזכיר את מה שהיה טוב, לא את מה שהיה רע:
במירוץ נחשונים אתם זוכרים את מעבר פסי הרכבת הפסיכי? כאילו מאיפה הם שאבו את האומץ להגדיר מעבר כזה?..
ומירוץ הבוץ בצפון (איזור עכברה/נחל עמוד נדמה לי) שבו שולב קטע ניווט 'סודי' שבלבל את כולם - אני ושותף פשוט התיאשנו מתישהו ונסענו על הכביש לסיום, ואז גילינו שלא היו עוד נקודות ביקורת ובעצם דורגנו בין הראשונים.
יש לי עדיין איפשהו את תעודת הסיום של העונה כולה, חתומה ע"י ברוך שליט.
 
אני דיברתי אך ורק על המרוצים ב97-98, אז היתה "ליגה" מסודרת.

המרוץ ב94 היה לפני שבועז נכנס ממש שותף עם ברוך ואז הייתי בן 14. גם גיל מספיק בשביל לזכור הכל. כולל הלאדה ניבה שקיבלנו מהספונסרים והתפרקו לבועז בידיים.
 

DAN TAL

New member
נו אז אתה רואה? זה כבר שניים שבוטלו ויש נוספים.

היה מרוץ נוסף בקצרין, (1992) שלא יצא וזה היה לאחר שכל הבדיקות הטכניות הסתיימו,המתחרים עמדו לבושים ומוכנים ואז התחילה הסאגה של העיכובים,שהגיעו לכדי ביטול.
 

enigo

New member
במקרה או שלא, גם ליגת הקרטינג הגיע לשיא באותה תקופה

כשהשיא היה בעונת 99, אם אני זוכר נכון.
משום מה, אחרי זה העסק קרס די מהר.
בליגות מסעות הניווט העסק דווקא המשיך להשתפר, הגיע לשיא לפני כמעט עשר שנים, עבר למרוצי הקפות בצאלים/אשלים (כמו מרוץ ה"אנדורו" שבסרטון...), ואז נעצר בחריקה עם החלת החוק.
 

hananlv

New member
למען הסדר הטוב - זכרונות של קשיש אמיתי

את עידן המרוצים בעידן המודרני (כן היו פה מרוצים בשנות ה 50 שלמרבה הפלא היו גם חוקיים וגם בעידוד ממשלתי!!) החל הירחון מוטו בסוף שנת 88 ..
אלו היו מרוצים של הקפה אחת שנעו בין יום אחד לשיא של 3 ימים (מצפה רמון)
וכמעט שלא היה בהם אלמנט ניווט.
אא"לט היו משהו כמו 8 מרוצים עד שנת 92 - מאורגנים לתפארת ומתוקתקים בזכות טל ז"ל וגידי יבדל"א...וכללו גם הרחבה של ביטוח החובה.
המרוץ האחרון התקיים ברמות מנשה אבל עקב ריבוי פציעות ותביעות אסטרונומיות לביטוח מוטו חדל לארגן מרוציםץ
אחר כך הגיעו המרוצים של ברוך שליט ושל צוקר שהיו כמו שדנטל מתאר בזיון אחד גדול - ברדק ,תחמונים , פציעות ,משטרה ומה לא.
וכל זה דעך למרבה השמחה עד שנת 98 אז התחילו מרוצי העמותה.
 

Boaz Av

New member
אחח דנן, איזה נוסטלגיה...

שלוש סיבות דנן גרמו לי להפסיק להתעסק בענף הזה

1. זה לא רווחי
2. ערסים שעשו בנו שמות וגנבו אותנו תוך כדי המירוץ בכמה מקרים... (הטרקטורון שלי, 20 מכשירי קשר, בזנטים ועוד)
3. ביקורת מאנשים וכתבים קטנים שבשביל להראות חכמים מעמיתיהם חייבים ללכלך גם במחיר של לדבר שטויות.

וברשותך אתקן מקצת מהטעויות שרשמת בעיקר אתה וגם כמה אחרים:

א. רק מרוץ אחד בוטל - רמת הגולן ב 93. המרוץ שבו אחיך נתן בסוף מופע קפיצות וקיבל תמונה נהדרת בידיעות אחרונות עם שלט ענק של מעריב ברקע... ( מעריב היו הספונסרים)

ב. כל המרוצים שלי היו עם ביטוח עצום של הלויידס. פעם אולי אכנס לנושא המורכב של הביטוח.

ג. למעט מרוץ הבשור (בו לא השתתפת) הזינוקים היו סמוך מאוד למועד המקורי.
מרוץ הבשור התעכב בגלל שביום שישי אחה"צ הטיל מטוס פנטום את הפצצות שלו בלחיצת "פאניק" על שטח המרוץ.

ד. רק מרוץ אחד התקיים ביולי ודווקא הוא לא התעכב בזינוק.
שאר המרוצים התקיימו באביב ובסתיו אבל אולי היה לך חם כי היית על הטריבונה. למיטב זכרוני מעולם לא התחרית במרוץ שלי.
פעם אחת היית צוות פינוי מהמסלול וזה היה במרוץ עין השופט.
ככול שאני זוכר היית חזק יותר בדיבורים מאשר בתחרויות. הפעם היחידה בתקופה ההיא שהתחרית הייתה במרוץ של מוטו וגם אותו סיימת בהתרסקות, לא?

ה. בכל המרוצים שלנו היו שרותי הצלה. במרוצים שבהם היו ג'יפים או מכוניות היה גם מכבי אש כחלק מתנאי המשטרה.

ו. פצועים-
במרוצים שלנו לא היו רשימת פצועים. זה בלבול עם המרוצים של מוטו.
אצלנו היו פצועים בודדים ברמה קלה.
טרקטורון בעין השופט - הוא לא היה מתחרה.
עוד מחורה ששברה יד באחד המרוצים האחרים (כנראה הגלבוע)
וזהו.....

ביטוח החובה הפסיק לאחר ראלי הפרעונים שעבר בארץ בחסות מוטו ורמי גלבוע ובו הייתה רשימת פצועים ארוכה - כולל יואב טל ששבר את היד.

גם היום בפרספקטיבה של 20 שנה אני לא בטוח שמישהו אירגן מרוץ עם פרוצדורה לוגיסטית כל כך מורכבת, קהל וצילום מקצועי ששודר בערוץ טלביזיה כלשהו.
כולנו מבינים שלאגן מרוץ חמוד לכמה עשרות משתתפפים בשטח של חמישה קמ"ר מרובע שאין בו קהל וקושי שליטה בשטח, אין בו צילום שמביא חסויות - זה ממש אופרה אחרת.
אשמח לראות סרט של מרוץ שעומד היום באותו סדנדרט של אז.
 
נוסטלגיה זה נחמד אבל ככה בשקט בלי הרבה רעש מתקיים כבר

הסבב החמישי של ליגת האנדורו, כולו הירסקרמבל, מבוטח, מסודר מאושר ועכשיו גם ללא צורך ברשיון דואלי.

איזו ביורוקרטיה? הוצאת רשיון נהיגה ובדיקות ארגומטריות מעל גיל 40? יש את זה גם במירוצי אופניים

 

enigo

New member
הרגת אותי... אני קורא ומנסה להבין איזה מירוץ אנדורו

אפשר לארגן בסובב נס הרים, עד שקלטתי את ה"איגוד אופניים" בסוף
 

enigo

New member
רק שלמיטב זכרוני הרוב שם שמורות טבע, לא?

שלא לדבר על זה שמסלול שיקיף את כל נס הרים יהיה וואחד מסלול ארוך.
 

doutsh

New member
יותר מרשים מהמירוץ עצמו, זו הכתבה

הצליחו לגרום למירוץ להראות כמו איזה באחה, או אפילו סקשן בדקאר.
והמוזיקה...
 

DRZיוגי

New member
בימי השיא של מרוצי הראלי

אי שם בתחילת שנות האלפיים התקיימו שתי ליגות מקבילות אחת של גדי צוקר ואחת של נועם היימן,והיה קשה להחליט באיזה להשתתף .ימים נפלאים לעשיה המוטורית שלעולם לא יחזרו.
 

enigo

New member
למה ככה? בשיא היו גם שלוש ליגות - שכחת את זו של ברוך שליט

אם כי הוא באמת היה פחות סדיר.
אני זוכר שישבתי פעם עם גדי צוקר ודיברנו על הכדאיות הכלכלית של הפקת מירוצים כאלו - שבהם חצי מהעושים במלאכה עבדו בהתנדבות, כן? - והוא אמר שנקודת האיזון לכיסוי ההוצאות היא 70 משתתפים, ורק מאזור 100 משתתפים זה מתחיל להיות משתלם כלכלית.
היום? אם מגיעים 70 משתתפים לאירוע זה משהו שמופיע בכותרת...
אבל אלו היו מירוצים שונים מאוד. היה בהם הרבה כיף בתולי, אבל גם הרבה רמאויות, הרבה שטויות ולמזלנו - גם הרבה מאוד מזל. אנשים היו יוצאים למרוץ עם ילדים במושב האחורי (זה היה אפילו תנאי בקטגורית המשפחות, לדעתי), ושמים גז בכלים סטנדרטיים לחלוטין כאילו אין מחר, בזמן שהילד מאחור עושה סימולציה של כדור פינג-פונג...
 

DRZיוגי

New member
והיו גם אופנועים אמיתיים

כאלו שהיו מצריכים רוכבים קשוחים שיודעים להניע 620SC ברגל שמאל אחרי נפילה,XR600 חבוטים DR לסוגיו וכמובן ה KLX .
 

a c t i v e X

New member
איזה חיות... חיות נכחדות

חליפות ליצן, מגינים כמו ארגז תנובה שגזרו וחיברו עם אזיקונים ואופנועים כמו כפר באפריקה
אבל נותנים בגז בטרוף
וכל הכבוד למקום 3 מרובעי פעימות קטנים
 
למעלה