ישראל שורק
New member
ספארקיס, אהלן... יש לי דיבור איתך
שלום! קודם כל, ברוך הבא. אתה תוספת רצינית ומבורכת לפורום שלנו המתגבש והולך. שנית, אולי תגיד לי ולחברים איך לקרוא לך? אין לך איזה כינוי ידידותי? שלישית, אני לא באמת שאלתי איפה אלהים. רק רציתי להראות שאותה לוגיקה שכביכול גוזרת את מציאותו של אל מיטיב נוכח היפעה והטוב שבעולם, היא אותה לוגיקה עצמה שגוזרת את אי הימצאותו (או את הימצאותו של אל מרושע) נוכח הכיעור, הזוועה והסבל שבעולם. לכשעצמי, לא דרך זו אף לא רעותה יש בהן כדי לבסס איזו שהיא השערה שחורגת מגבולות הנסיון שלנו, ולא אחזור על דברי קאנט הזקן בעניין זה. כלומר לא נכון שמהיופי שבעולם אפשר לגזור מסקנה תקפה ביחבס להימצאות אלהים וגם לא להפך.
שלום! קודם כל, ברוך הבא. אתה תוספת רצינית ומבורכת לפורום שלנו המתגבש והולך. שנית, אולי תגיד לי ולחברים איך לקרוא לך? אין לך איזה כינוי ידידותי? שלישית, אני לא באמת שאלתי איפה אלהים. רק רציתי להראות שאותה לוגיקה שכביכול גוזרת את מציאותו של אל מיטיב נוכח היפעה והטוב שבעולם, היא אותה לוגיקה עצמה שגוזרת את אי הימצאותו (או את הימצאותו של אל מרושע) נוכח הכיעור, הזוועה והסבל שבעולם. לכשעצמי, לא דרך זו אף לא רעותה יש בהן כדי לבסס איזו שהיא השערה שחורגת מגבולות הנסיון שלנו, ולא אחזור על דברי קאנט הזקן בעניין זה. כלומר לא נכון שמהיופי שבעולם אפשר לגזור מסקנה תקפה ביחבס להימצאות אלהים וגם לא להפך.