נושא לדיון מס'1 -לפתוח או לא לפתוח

alon3232

New member
נושא לדיון מס'1 -לפתוח או לא לפתוח

שאלת השאלות או יותר נכון השאלה הראשונה שאני שואל אספן אחר כשאני פוגש אותו או משוחח איתו ברשת היא: "האם אתה שומר את הדמויות באריזה או מציג אותן לראווה ומשליך לאחר כבוד את האריזה" ? זו החלוקה הגסה ביותר בעייני של אספני Action Figures וכל אחד בוחר לו דרך ובה הוא בד"כ דבק. אני מאלה שפותחים ומציגים מהשיקולים הבאים: 1. יופי ואסתטיקה - בשביל מה נוצרו אותן דמויות בדיות כ"כ רק ותוך תשומת לב מיוחדת לפרטים ? ע"מ שיהיו "כלואות" בתוך קופסאות האיחסון שלהן נסתרות ע"י קרטון או פלסטיק שקוף שלא מאפשר לראות אותן ? אין דבר יפה יותר מ-Action Figure, Statue או Bust המוצג לראווה בשיא יופיו והמעניק לך תחושה שאתה מביט במשהו בעל ערב אסתטי ולאו דווקא במוצר אספני בעל ערך כלכלי זה או אחר. 2. יצירת עניין ונושא לשיחה - אתם חייבים לראות את המבט המופתע שלא לאמר מזועזע של עמיתיי לעבודה הנכנסים בפעם הראשונה למשרד שלי - אני עובד בחברת מחשבים - ועיניהן רצות מ-Action Figure של Wolverine ל-Punisher ומשם ל - Hellboy ומקנחות ב-Bride מ-Kill Bill. רובם לא מבינים מה ה"בובות" האלה עושות אצלי במשרד וחלק קטן נדלק ומתחיל לנהל שיחה על הסרטים או הקומיקס או כל נושא אחר שהדמויות עוררו - מעניין לשבור את שיגרת המשרד המשעממת בדמות כמו של קרואנן מהלבוי שמזעזעת ולא מותירה אותך אדיש. אלה שמאחסנים או אפילו מציגים את האוסף כשהוא באריזות המקוריות, עושים זאת בעיקר מהשיקולים הבאים: 1. שמירה אופטימאלית על הדמות - אין צורך לנקות אבק והבלאי מינימלי כי אין התעסקות (הפלה לריצפה) או דהייה של הצבעים מאור שמש או ניאון. 2. שמירה על ערך במידה והדמות נדירה או יהיה צורך למכור אוצה בעתיד. דמות השמורה באריזתה תימכר בסכום גבוה יותר מדמות שהיתה בתצוגה - כמובן שכל דמות שהפכה לנדירה תימכר במחיר טוב. ויש עוד שיקולים רבים אחרים. אז בואו תכתבו איזה סוג של אספנים אתם ומה השיקול המנחה אתכם. אגב - למרות שאני מהסוג הראשון שלא מוכן לוותר על הצגת הפריטים מחוץ לאריזתם אני לאחרונה נמנע מלהציג פריטים שרכשתי משום שפשוט אין לי מקום ! חבל לי שהדמות תוצג בצפיפות ופריטים קטנים שנמצאים באריזה יתפזרו ויאבדו - לכן אני מחכה לאירגון ארונות או מדפי תצוגה שיאפשרו הצגה מיטבית של האוסף ועד אז הם מחכים בסבלנות באריזתם.
 

liorb22

New member
זה תלוי בטיב האריזה בה שוכן הפריט

במקרה של פסלוני מהדורות האספנים של שר הטבעות, העדפתי להשאירם בפנים מאחר וזה נראה טוב יותר. לעומת זאת, אחי קנה לי לפני כמה שנים טובות את הנינג'ה מגה-זורד ואת הריינג'ר הלבן (כמעט ושכחתי מהם) . אם זכרוני אינו מטעני, העטיפות שלהם היו פשוט זוועתיות ולכן בזמנו העדפתי להציגם מחוץ לאריזה המקורית. היום לצערי, מחוסר מקום, הם זרוקים בארגז איפשהו בחדר שלי... באמת הגיע הזמן לנקותם ולמקמם מחדש.
 

MajorWinters

New member
פותח לרב.

במחירה הרצינית האחרונה של דמויות מלחמת הכוכבים הייתי פותח את הדמויות, כי בכל זאת, כמו שאמרת, תצוגה והכל, וגם: זה פשוט כיף! לגעת בדמות לסדר לה את החפצים... במכירה הגדולה הענקית האחרונה (בהייפ של פרק 2) לא נראה לי שיהיו דמויות נדירות- הן גם יצאו במיליוני עותקים, וגם אלה שהביאו לארץ בטוח לא נדירות. חצי שנה בערך לאחר יציאת הדמויות, כשנשארו עודפים, קניתי עוד כמה דמויות, בפעם השניה, הם עלו 10 שקלים לדמות- אותן השארתי באריזה. זה גם כיף, ליצור מעין קיר כזה של דמויות...
 

Wing Chan

New member
אני את הסמוראים שלי...

מרכיב ומציג. חלקם בובות קטנות שצריך להרכיב אותן ואת הקופסאות שלהן אני זורק, גם כי זה תופס לי המון מקום וגם כי אין שום דבר מיוחד בקופסאות האלה. אבל, (!!!) כזה מגיע לאקשן פיגיורס של אלפרקס\דראגון (אלה גודל 1:6), הקופסא שלו בדר"כ ממש יפה, ואני שומר אותה. עוד דבר, ברגע שהפריט הוא בתוך הקופסא יש לו את אותה פוזה מסויימת שהוא תקוע איתה בתוך הקופסא, לפעמים בתצוגה רוצים לשנות את זה.
 

Yaki J

New member
זה לחלוטין תלוי במטרה שלשמה הוקם

האוסף. האספנים ה"כבדים" לרוב ישמרו את הAF באריזה. כשלרוב השיקול הוא הירידה/צניחה בערך של הדמויות ברגע שהן לוס (אגב גם אם משאירים את הדמויות באריזה צריך לנקות באמצעי איחסון טובים כדי להימנע משחיקה של האריזה, דהיית צבע וכו') או שאובד להן חלק. בעוד שאני לחלוטין מבין את שיטת הדירוג לקומיקסים למשל, לפעמים במקרה של AF זה נראה לי היסטרי יתר על המידה (ומי שרוצה לראות היסטריה מה היא, שיעשה חיפוש בגוגל על הזעקה שקמה בעקבות ניקוב האריזות בטארגט לפני שנתיים) והופך מהרגל מהנה לאובססיביות יתר. אני אישית מעדיף להוציא מהאריזה - אלא אם כן האריזה אינטגרלית להצגת הדמות ולמעשה הדמות נראית בה יותר טוב מאשר מחוץ לה. באופן כללי בובלהדס, פרופים ודמויות ענקיות (30 אינץ' ומעלה) פשוט מתבקשות להוצאה מהאריזה ונראה לי מטופש להמשיך לשמור אותן בתוכה. באשר לשאר הדמויות - אני באופן כללי מוציא, ואם אני יודע שיש דמויות שאני רוצה להוציא אבל עדיין שיהיה לי אותן בוקסד, אני טורח לקנות 2. בכל אופן, אני שומר את האריזות המקוריות של כל הדמויות וכשמגיעה העת "להחליף תצוגה" (גם בעבודה - גם אצלי נדהם כל מי שנכנס למשרד, וגם בבית) אני מכניס אותן חזרה לאריזות המקוריות ומאחסן אותן.
 
כמוך,

גם אני מוציא את הדמויות מהאריזות מאותם טעמים אסתטיים. האפקט של דמות ב"פוזת קרב" שעומדת על המדף עושה את הכל... את האריזות של הדמויות שאני מוציא איני שומר מטעמי מקום אחסון. למרות זאת, יש לי 3 דמויות שנשמרות סגורות בקופסא. יש לי שתי דמויות "ספיישל" של Star Wars. דמות של R2D2 ו-Clone Trooper, שתיהן כסופות לגמרי בכרום לרגל 25 שנה לסרט המקורי. הדמות הנוספת הסגורה היא Tare מסדרת Realm Of The Claw של Creatures של אמן האפקטים המיוחדים Stan Winston. הדמות נחתמה בשבילי ידנית ע"י סטן ווינסטון ע"ג הקופסא, ולכן נשמרת סגורה. אגב, זה בדיוק היה הדיון שהעסיק אותי ואת שאר האנשים בזמן שהמתנו לסטן, וחלק החליטו כמוני וחלק פתחו וביקשו מסטן לחתום בתחתית הסטנד של הדמות...
 

alon3232

New member
ספר לי ולקוראים עוד על המפגש עם סטן

בטח לא כולפ פה מכירים אותו - אז הינה קישור לאתר שלו:
 

Islington

New member
כולא אותם ותולה על הקיר

אקשן פיגרס בעיניי הם כמו תמונה תלת מימדית, אפשר להבחין בפרטים בדיוק באותה מידה אם זה בקופסה ותלוי על קיר פלוס זה לא נהרס או נאבד.
 

עטלפוני

New member
לרוב - פותח

אוסף בשבילי זה רגש, לא כסף. העובדה שהפריט מאבד מערכו לא מפריעה לי בכלל. אני מעדיף לראות ולהעמיד את ה AF כפי שנראה לי, ולא לתת לו לשכב לנצח כלוא מאחורי פלסטיק (הממ.. ממש הדילמה שמעלים ב Toy Story 2). יש לי פריטים בודדים שאני שומר סגורים, עד שאוכל לרכוש להם סטנד או זכוכית להגן מאבק, אבל כעיקרון אני פותח. מבחינת בלאי... זו שאלה קשה... אני לא חושף אותם לאור שמש (החלון סגור כל הזמן), ומנקה יסודית מאבק אחת לחודש. בעתיד אשדרג את הסטנד לאחד עם דלתות זכוכית.
 

oren*

New member
אני מוציא את הדמויות מהאריזה ושומר

אותה כי בעיני גם האריזה היא חלק מהמוצר - עיצוב, פרטים נוספים על הדמויות, איורים ברוח הדמויות, מסגרת חלון התצוגה ותושבת הדמות בפנים וכו... אוהב בעיקר דמויות גותיות, SCARY GIRL, TIM BURTON's TRAGIC TOYS ואת סדרות דמויות ה-QEE המעוצבות.
 

humm

New member
OMG זה הילד עם המסמרים בעיניים

של טים ברטון יויווי ;[ |התפרצות התלהבות|
 

oren*

New member
מתוך סידרה של 12 דמויות, חסרות לי 3

שחיפשנו באינספור חנויות בניו-יורק, בסופו של דבר אזמין ב-EBAY. מצורפת תמונה של הבובות בתוך אריזה (את הדמויות הללו יש לי).
 
למעלה