נושא לדיון!!!

הייתי בחנות הזאת פעם...

מיזמן מיזמן שחשבתי ליקנות נחש, היה שם בירית אחד בטרריום כל כך קטן אם כוס חד פעמית בתור קערת מים ואיזה 6 נשלים בתוך הטרריום אם מים שחורים.. המוכר אמר לי שהנחש הזה לא צריך שום חימום. באותו זמן המידע הזה ממש הטעה אותי! וקשקניתי בירית מחנות אחרת חשבתי שהם לא צריכים חימום, עד שראיתי שהבירית לא אכל..
 
זה בגלל שלמוכר

היה קר בחנות והוא החליט להדליק לעצמו (לא לבעלי חיים כמובן) חימום בחנות.
 

1צחי

New member
אני מזדהה

עם רב הדברים שנאמרו כאן. לטעמי יש כמה בעיות, בעייה אחת היא שיטת ה"חפרי" שנהוגה בארצנו, דבר שני רב האנשים ולא חשוב גילם קודם עושים(קונים) ורק אחר-כך חושבים במקרה הטוב... האני מאמין שלי הוא שאם רוצים להביא בעל חיים הביתה ולא רק זוחל קודם צריך לקרוא על ב"הח ליצבור ידע ריאשוני ורק אחר-כך להביא את ב"הח הביתה. הנחת היסוד צריכה להיות לא "יש לי 2000 ש"ח לקנות זוחל" אלה צריך תנאים וטרינר מזון וכד'וכל אלה עולים. לגבי מכירה אני מצטרף לדעתו של יונתן,לי אישית יצא לקחת החודש נער שרצה לקנות פיתון מתכדרר לבית החיות להסביר לו על כל הדרוש ולוודא שיש לו את הידע ההתחלתי לגידול. במקרה הנ"ל לא אני מכרתי אך זה כבר שולי. אני חושב שכל עוד לא יהיו יותר יבואנים ושוק גדול יותר תהיה בעייה של בורות בתחום הזה. אני נתקל גם במגדלים ותיקים אשר לא מודעים לפורומים ולא לאתרים בחו"ל ולכן התפוצה לא מספיקה, והיבואנים לא טורחים להפיץ ידע, אם כי יאמר לזכות שמעון לפחות שהוא עונה ומסביר לכל החפץ בכך.
 
אני לא ממש מסכים איתך בקשר ליבואנים

לפני כ8-10 שנים היו מספר יבואנים ולא זכור לי שהרמה הייתה גבוהה יותר, נהפוך הוא היו יותר חיות חולות מהטבע. אני לא חושב ששוק גדול עושה הרבה ידע דווקא בשוק קטן יותר קל להנחיל את הידע, אני חושב שאם היבואנים שפועלים היום בשוק היו משקיעים יותר בקונים ובחיות שלהם כולם היו מרווחים. זה שיש מגדלים ותיקים שלא מכירים את האינטרנט זו בעיה, אבל אין סיבה שהם לא יקראו ספרות בנושא ויש ספרות... לענות לאנשים על כמה שאלות שקופצות להן לראש בזמן שהם באים לקנות חיה זה לא מספיק, גם המוכר וגם הקונה לא יכולים לענות על כל השאלות שיצוצו בהמשך, ברגע בו נקנת החיה. התפקיד של המוכר הוא לנסות לידע את הקונה כמה שיותר על בעל החיים בו הוא מעוניין ולהפנות אותו למקורות מידע שונים כולל מאמרים ואולי גם לספק כאלו בעת הקניה. בכל מקרה אני חושב שיש מעין שליחות כשמוכרים חיה לפחות ככה אני מרגיש בחלק מהמקרים ויש לי גם עניין לעודד את הקונה לקרוא כמה שיותר על בעל החיים להשקיע מזמנו ולמצוא את המידע רצוי לפני הקניה וגם אחריה, ותמיד להתעניין וללמוד דברים חדשים. תחום גידול הזוחלים תופס תאוצה בשנים האחרונות והידע שנצבר הוא עצום ולכן הרבה דברים שידענו מתגלים כלא מדוייקים או לא נכונים חייבים להיות עם האצבע על הדופק. תודה יונתן
 

1צחי

New member
לגבי היבואנים

זה שהם לא שרדו רק מראה שהבסיס לא יציב דיו.אני בהחלט מסכים שאי אפשר להנחיל ידע על רגל אחת אך בהחלט אפשר וצריך להוציא חוברת הנחיות. בכל זאת זוחל היא עדיין לא חיה שגרתית והדרישות אינן רגילות. לגבי ספרות כמעט ואין כזו בארץ, והרבה מהמגדלים לא שולטים באנגלית. דבר נוסף בעבר כשהיו יותר יבואנים אז היו יותר תערוכות (לא יודע אם היה קשר ישיר)ותערוכה היא אמצעי טוב לתחילת רכישת ידע ועידוד הקונה הפוטנציאלי לחקור וללמוד את הנושא.
 

naja

New member
יבואנים.

אני אישית דווקא חושב שאם יקומו עוד כמה יבואנים רציניים, הרמה של הענף תעלה מפני שתיווצר כאן תחרות ואז כולם ישאפו ליותר. דווקא בשנים האחרונות היה שיפור רציני באיכות החיות המגיעות לארץ אבל מסתבר שזה לא מספיק. לדעתי אף אחד משני הגופים המייבאים כיום לארץ לא עושה מספיק כדיי להעלות את רמת וכמות הידע הקיימים כיום בארץ ונגישים לכל אחד כגון חוברות הדרכה, דפי מידע, אתרי אינטרנט ועוד. אני פגשתי בעבר ועדיין פוגש לא מעט אנשים וחנויות שרוכשים זוחל מאחד הספקים ויוצאים ממנו ללא הידע המינימאלי הדרוש. אפשר להאשים פה את שני הצדדים אבל לדעתי לצד המוכר יש יותר אחריות לנושא. לגבי התערוכות- זה היה בעבר כלי חשיפה ראשוני מאוד רציני לענף וזה גרם להמון אנשים לגלות עיניין בנושא. הבעייה עם תערוכה שלהרים כזה דבר זה סיכון לא קטן שאנשים פשוט לא רוצים לקחת ובצדק. לדעתי, אם היבואנים היו משקיעים טיפה יותר זמן בטיפוח החנויות שאיתן הם עובדים, אז במקום להקים תערוכה אחת גדולה בשנה, הם היו יכולים להקים עשרות תצוגות קטנות בכול הארץ(פשוט לדרבן את בעלי החנויות להיכנס לתחום הזה ולתת להם גיבוי ועזרה) ואז הם היו חושפים את הענף הזה להמון אנשים שהתחום הזה זר להם לחלוטין, הרי אם תחשבו על זה קצת, מרבית הקונים עושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום לאחר שהם נחשפים לזוחלים בחנות החיות המקומית.
 

1צחי

New member
מסכים ב-100%

לגבי חנויות בעבר היו בקניונים מיני תערוכות אשר עוררו עניין רב בקרב העוברים ושבים. אך עוד פעם הבעיה שמרבית בעלי החנויות לא מבינים בעצמם בזוחלים.
 

naja

New member
חנויות.

אתה צודק לגבי בעלי החנויות וזו הסיבה שאני חושב שהיבואנים צריכים לקחת את הנושא הזה לתשומת ליבם ולהדריך אותם. אם בחנויות שמחזיקות זוחלים יחזיקו אותם כראוי ובטרריומים מצויידים בכל מה שצריך ומעוצבים כמו שצריך( כמו בקטע של הדגים לדוגמא) אז זה ימשוך את העין של כל מי שנכנס וזה יגרום ליותר אנשים להתעניין. התפקיד של היבואנים\ספקים במקרה הזה הוא לייעץ לגבי עיצוב הטרריום ולדאוג שבעל החנות יקבל את כל המידע הדרוש ע"מ לתת לזוחל שבטרריום את תנאי הגידול המתאימים.
 

naja

New member
woma-אני מסכים ולא מסכים איתך.

אין ספק שעדיף שהמגדל ימכור את החיה וייתן עליה את כל האינפורמציה הדרושה אבל לא בכל מחיר. אני משער שגם אתה לא תהייה מוכן למכור למישהו שיעשה עליך רושם ממש ממש גרוע(ואני לא מדבר על סתם רושם רע, כי את זה מרבית המגדלים בארץ שפגשתי השאירו עלי...) מפני שצריך להעביר את הגבול היכן שהוא, למרות שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. אני נוטה להאמין שבסופו של דבר, לא מעט מגדלים עושים את השיקולים שלהם למי למכור ולמי לא, מעבר לשיקולים הכלכליים נטו, ולו רק בגלל העובדה שהם השקיעו לא מעט זמן ומאמץ בטיפוח ובריבוי האוסף שלהם וזה דיי כואב לדעת שהזוחל שמכרת ימות בקרוב.
 

woma

New member
או קיי

עם מה שרשמת יותר קל לי להסכים. בכל מחיר זה נכון, לגבי רושם ממש ממש גרוע ... עוד לא היה לי הכבוד.. כנראה.
 
למעלה