נושא מאוד שונה
- ברית מילה ובחירת אחים

נושא מאוד שונה../images/Emo20.gif- ברית מילה ובחירת אחים

רובנו צעירים ולא הורים לילדים, אבל אני חושבת שיש נושא חשוב שעולה לתודעה לאחרונה והוא נושא הברית מילה. נניח ואתם החלטתם כן לימול את ילדיכם והאח/ות לא או להיפך-האם זה ישפיע/השפיע על היחסים שלכם עם האחים בגלל בחירה שונה
האם בחירה לימול/לא לימול היא בחירה שאתם מושפעים ממנה מהאחים שלכם וממה שהם עשו, או שכל אחד והדיעה שלו
ואם תרצו לקרוא ולדעת עוד על הבחירה בברית מילה או אי הבחירה, יש פורום נחמד לכך- http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?id=202 אגב, אני באופן אישי חושבת שאני אעשה ברית מילה, אחותי עשתה גם ברית מילה אבל אני יודעת שאם אחליט שלא מעונינת בברית מילה לבן שיוולד לי בעתיד
העובדה שהיא עשתה לא תשפיע עליי, אבל בטוחה שזה יגרום להרבה רעמים פה כי זה משהו שהוא מסורת ומתקשר לאמונות ולדת.
 
אמ..קצת קשה לענות אבל בכל זאת

כשיהיה לי בן בעזרת השם,טפו טפו טפו, אני יעשה לו ברית מילה-זה המסורת שלנו, וגם ישנם מחקרים שמראים שזה טוב לבריאות. אני לא יודעת אם מישהו לא ימול את הבן שלו זה יצור ריבים וויכוחים...אבל בטח ננסה לשכנע לעשות ברית מילה כי זו המסורת..
 

צפנתי

New member
אני עוד לא מלתי / כן מלתי, אבל אני נגד

ולא אמול בנים (או בנות) אם יהיו לי. לאחותי יש שלושה ילדים, היא חילונית כמוני ויותר ממני. אחד מהילדים שלה הוא בן
והיא מלה אותו. היה לי מאד קשה, וקשה לי עם זה עד היום. מצד אחד אני מעריצה אותה על כך שהיא אמא לשלושה ילדים לאחר טיפולים קשים, וריחמתי עליה בעת המילה, היא בכתה. מצד שני קשה לי עם עצם המעשה שלה. מצד שלישי-אני מבינה אותה. בעמדה שלה היכן שהיא גרה...היא פשוט לא הטיפוס שילך בדרך חדשה. היא כמובן מלה רק בגלל ה"שד החברתי" היא יודעת שזה לא בריא ואין לה שום אמונה דתית. לאחי יש שתי בנות אזל למרבה המזל לא עלה הנושא הזה. יש לי עוד אח קטן שלא נשוי בכלל, ויודע היטב את עמדתי בנושא. אני הכי קרובה אליו. אם היא היתה מלה ללא אלחוש (הסבר) לא הייתי סולחת לה על זה. מעניין מה יקרה אם יוולד לי בן, ביחסים עם אחותי. אני באמת שואלת את עצמי את זה לא פעם.
 

צפנתי

New member
תודה!../images/Emo24.gifרציתי לשאול אותך...אפשר?

איך לדעתך תרגיש אחותך אם תבחרי לא למול? או שאת בכלל לא מדמיינת מצב כזה כי הוא לא אפשרי?
 
עוד לא חשבתי על כך- אם ארצה לימול או לא-

מה שבטוח שאם לא אימול לאחותי תהיה ביקורת על כך, אבל מצד שני- על כל דבר שעושה יש לה ביקורת, אז מה חדש?
 
גם אם תהיה לה ביקורת

הרי אנחנו לא יכולים לחיות לפי טעמם של אחרים... אז בסופו של דבר בחירה שלנו ורק שלנו. וטוב שכך.
 

eris1515

New member
תגובה

בלי ספק אני אמול אותו בלי לחשוב פעמיים אצלנו זה מסורת...
 

צפנתי

New member
ואיך תקבלי שאח או אחות שלך יבחרו לא למול?

כבקורת עלייך? גם אצלינו למול זו מסורת. זה לא מונע ממני להחליט שהתינוק וגפו חשוב ממסורת.
 

eris1515

New member
לפי מה שאני מכירה את אחים שלי

אני בטוחה שהם ימולו את הבנים שלהם... אבל במקרה שלא אני מאמינה בכל אחד והדרך שלו... שיעשה מה שנראה לו...
 
ברית מילה.

אני בחרתי שלא למול את שני בני. לעומתי בחרו אחי ואחותי (הקטנים ממני בכמה שנים) למול את ילדיהם. לאחי נולד הבכור חצי שנה לפני הבכור שלי מה שאומר שהייתי בהריון ומין העובר היה ידוע בעת הברית. באותה עת ידעתי שלא אמול אך עדיין הייתי בהתלבטות קלה. לכן מעבר להבאת העובדות לידיעת אחי ונסיון לשכנע אותו להשתמש ברופא ובאלחוש לא עשיתי מאום. המילה היתה נוראית עם רב ללא כל אמצאי הגיינה או אלחוש במסעדה, עם מציצה בסוף. התינוק צרח שש שעות, אחי ואשתו השתגעו. זה היה מביך, גם להם וגם לקהל . לאחר חצי שנה נולד בני ואני עשיתי ארוע חודשיים לאחר הלידה בלי מילה כמובן. הניגוד החריף בין הארוע של אחי לארוע שלנו כולל הקונוטציות והעובדה שכל אורחנו ידעו שלא היתה ברית ולא היה להם אכפת, היה ניכר ביותר. אחי לא אמר דבר אבל חצי שנה אחרי כן אחותי ילדה את בנה הבכור, והויכוחים בבית עלו לטונים מאוד גבוהים. עד כדי כך שאמא שלי החלה להתערב בינינו וביקשה שנפסיק. אחי היה שטוף ברגשות אשמה, ואחותי היתה שטופה באימה - מחד פחדה מהמילה ומאידך מהחברה. לבסוף היא מלה עם גונן בהרדמה, והזמינה רק את הורי - בעיקר כדי שאבי ישגיח על גונן שיעשה הרדמה כמו שצריך.... כשהיא מלה הית האשתו של אחי בהריון עם בנם השני. הבן השני שנולד לאחי, עבר גם הוא ברית אצל גונן באותה שיטה בהשגחת אבי. להבדיל מאחותי אחי לא העלה כלל את הנושא ואף אני לאחר מה שקרה העדפתי לשתוק. הם כבר ידעו הכל ממילא. אחרי כמה שנים התברר כי בנו הבכור של אחי צריך לעבור ניתוח תיקון. לא אמרתי כלום אבל הוא טרח המון זמן להסתיר את הדבר ממני. בהקשר הזה אני יכולה לומר שלמרות שהילדים חברים, יש לי הרגשה שאחי ואחותי חיים בציפיה מתוחה שסופסוף יקרה משהו רע לבני בהקשר הברית, מעולם לא עלה יותר הנושא ומעולם לא ניסו לשסות במי מבני את ילדיהם, אבל קיים מתח באוויר, ומערכות היחסים בינינו השתנו עקב כך. לאחרונה נודע לי שלמרות התקיפות בה הציגה אחותי את התנגדותה למעשי, חברה שלה פלטה בלא כוונה שאחותי סיפרה לה על כך שלא מלנו ועל כך שהיא מקנאה בי שהיה לי אומץ שכזה והלוואי שהיה גם לה - סוף ציטוט.... אני מעולם לא ידעתי - ויש לי ייסורי מצפון שלא הצלחתי לחזק אותה למרות הכל. אולם היא לא מודה בכך בפני. ככל שעובר הזמן ובני נהנים משלמותם כך אני חשה שאחי מתחרטים. ליבי עליהם אך את הנעשה כפי הידוע אין להשיב (לפחות במקרה שלהם). בכל אופן מכל מה שקרה אחותי הקטנה הודיעה שאם אי פעם יהיה לה בן זכר אין לה שום כוונה למול אותו ווידאה את זה היטב מול בעלה טרם הנישואין. כתוצאה מכך החליטו אחיותיו של הכעל שגם הן לא תמולנה אם יהיו להן בנים.... אבל בסופו של דבר - הדור הראשון - זה בעייתי מאוד וסיבה טובה לקרע - גם אם לא משהו מוגדר שרבים עליו. לא שזה שיקול בעיני.
 
תודה על השיתוף- ברוכה הבאה לפורום ../images/Emo24.gif

לפחות הצלחת להשפיע על האחרים/ות, אם לא על אחיך ואחותך. אני חושבת שצריך לכבד את הבחירה של כל אחד כי סה"כ כל בחירה נעשית בחיים על ידי האדם ויש לה השלכות- לטוב ולרע, כי מי יודע- אולי לבחירה שלך לא לעשות ברית מילה לילדך תשפיע עליו בעתיד לרעה- אולי בת זוג שהוא יאהב לא תרצה אותו בגלל שהוא לא נימול והמשפחה שלה כן מאמינה בלימול.
 

doron1955

New member
מה שלא כל כך יודעים../images/Emo12.gif

בגיל שמונה ימים כל האיברים של התינוק עדיין זעירים ובתחילת התפתחותם המוהל מותח את העור שם וחותך ..תקלה נפוצה היא שיותר מידי עור נחתך קשה לצפות אך ידועים מקרים של חוסר עור הגורם לפין שעיר וכאבים בזקפה ועוד בעיות זה לא כל כך ידוע כי מי שיש לו פין פגוע לא כל כך שש לשתף ובדרך כלל מסתיר זאת פעולה בעייתית נוספת שאינה מוכרת היא שלב ההפרדה אצל תינוק עור העורלה מחובר לאיבר והוא נפרד באופן טיבעי בגיל מאוחר יותר המוהל חייב לקרוע את העור המחובר בשלב ראשון לפני החיתוך ופעולת קריעה זאת הינה מכאיבה ואכזרית אחד הטעמים המוצהרים של הברית הוא למעט את התאוה מי שצריך להחליט אם למעט ולחתוך את איבר המין הוא בעליו . זה שזה מקובל זה עדיין לא אומר שזה תקין להחליט בשביל תינוק החלטות כל כך בלתי הפיכות אני למשל לא מסכים לזה שתפסו אותי בכוח הפשיטו אותי וחתכו לי ואני מרגיש שזה השפיע עלי באופן שלילי גם פיסית וגם על מבנה האישיות שלי כמו תקיפה מינית חמורה
 
הלוואי שזה היה כה פשוט.

אין לי שום בעיה לכבד בחירות של אדם לגופו. אולם יש בעייתיות בבחירה של אדם לגופם של אחרים בעיקר אם הם תינוקות בני שבוע וקצת. כאמור הבן הבכור של אחי נפגע ועבר ניתוח תיקון. 3 שנים סבל הילד על לא עוול בכפו באיבר הכי רגיש בגופו, וכל זאת כשהוא נולד ללא מתום. הוא עדיין לא הגיע לגיל ההתבגרות כך שלא ניתן לומר אם הניתוח הצליח ותפקודו המיני יהיה תקין. האם לדעתך היה למישהו זכות לפגוע בגופו שלא היתה בו שום בעיה קודם לכן ולטעת בו את המום הזה? להשאיר אותו עם איבר מעוות ומצולק עד היום? איך לדעתך אחי חי עם זה? ואשתו? איך יחיה עם זה אחייני? ילד מת מזה לפני חודשיים בלונדון. בישראל היתה מילה שהסתיימה בהחייאה לפני שנתיים באולם. לפני שלוש שנים נדבקו שני תינוקות בהרפס ממציצה של מוהל אחד מת והשני נותר צמח. כל חודש מספרים בעיתון על ילד שאושפז בגלל ברית. איפה הגבול עובר? כמה צריך לכבד זכות של הורים לשחק בחיי ילדיהם בשל מנהג? האם הזכות הזו אכן קיימת? יש איזו מחוייבות של החברה בה היא מתערבת לאנשים בעינייניהם ובחירותיהם כאשר מדובר בדברים מסויימים. למשל - אין להורים זכות להכות את ילדיהם. אין להם זכות להחליט שכווית סיגריות או מגהץ היא ענישה נאותה. אין להם גם זכות להלקותם בשוטים או בחגורות או לשבור את עצמותיהם. או להטיח את ראשם בקיר. אין להורים זכות להחליט לחנך את ילדיהם חינוך מיני אקטיבי על ידי קיום יחסי מין איתם. ואני בכלל לא נכנסת לסוגיות של מבוגרים בינם לבין עצמם רק אציין שגם כאן החוק אינו ליברלי. מי קובע מהו הגבול? האם אסור להורה להכות את ילדו אבל מותר לו להטיל בו מום? הלא גם מכות נחשבות לטובת הילד. לאחרונה קראתי ספר שכתבו שתי פסיכולוגיות מדופלמות ופורסם בישראל ושמו "הורים טובים מידי" בו מומלץ על הכאת ילדים. ואם תחשבו רגע זו עדיין נורמה. מי מאיתנו לא ראה ילד מוכה ברחוב או בסופר לפחות פעם אחת בחייו? כמה מאיתנו זכו שלא להיות מוכים על ידי הוריהם? מי מחליט מהי מכה מותרת ומהי לא? אנו מנסים "לכבס" את המילה ברית. לתת לה צביון הומאני. להדביק לה יתרונות. הופכים את זה למקובל ויש מכבש לחצים אחרת שום הורה בחיים לא היה מתיר את זה. אתם שוכחים שמעבר לגבול עם מצריים תינוקות ממין נקבה עוברות את אותו הדבר בדיוק מאותם נימוקים בדיוק. ואז אנחנו קובלים שהם ברברים ושזה לא חוקי. ושזה בכלל אחרת - הם פוגעים אנחנו לא. כמובן ששוכחים שלבנות יש את נקודת G כך שגם כריתה מלאה של הדגדגן (מה שלא נעשה, בדרך כלל - כורתים רק את העורלה) לא בהכרח פוגע במיניות. שוכחים שכאן אנחנו עושים בדיוק אותו דבר שמקורו בעממי המזרח התיכון ואפריקה והינו עידון של סירוס והקרבת אדם? את מעלה את הטיעון שטורחים להעלות בהקשר הזה ושאת העלית: מי יודע אולי לבחירה שלי שלא לעשות את זה תהיה השפעה רעה בעתיד. אבל נקודת המפתח כאן היא עתיד. בוודאי שלא תהיה לזה שום השפעה שלילית בגיל 8 ימים. אולי תהיה לזה השפעה ביחסים עם בת זוג. ממתי תינוקות יוצאים עם מישהי? אחרים אומרים: אולי הוא יחלה בסרטן. חולים בסרטן הפין בגיל חמישים לא בגיל שבוע ויום. אחרים מקשים: אולי יהיה לו איידס. א. אני מקווה שהוא ילבש קונדום. ב. 5000 גברים נימולים בישראל הוכיחו בגופם שזה לא ממש מגן. ג. ואולי הכי חשוב ממתי נדבקים באיידס דרך איבר המין בגיל שבוע וקצת? בגיל 8 ימים הסיכון בברית הוא מקסימלי, הפגיעה באיבר המין היא מקסימלית, ואין שום נזק פוטנציאלי מאי ביצוע הברית. אם אכן יהיה נזק, (ועוד חזון למועד - מאלפי ילדים בקה"ל איש אינו מתחרט), אזי יש את כל החיים לתקנו. תמיד אפשר לחתוך. אם הבן שלי ירצה לחזור בתשובה או להתחתן דווקא עם מישהי שזה יהיה לה חשוב הוא תמיד יכול לבחור. לבד. מרצונו. ללא סיכון. אם הבן של אחי יהיה אימפוטנט מה הוא יוכל לעשות עם זה? לאלוהים פתרונים. לכן, אני מודה ומתוודה שיש לי בעיה קשה בקטע הזה לכבד את חירות אחי להטיל מום בגופם של בניהם. בדיוק באותה מידה שלא הייתי שותקת לו הייתי יודעת שמישהו מהם מכה את ילדיו או את בת זוגו, או מקיים יחסי מין עם ילדיו. כי ילדים, זו סוגיה אחרת, ואם אנחנו לא נגן עליהם מי יעשה זאת? ועוד נקודת קטנה. בגלל שאחי ואחותי מאו דפחדו מהברית הם לא רק לא טרחו לברר מה עושים שם ומהם הסיכונים אלא סתמו לי את הפה כשניסיתי לומר להם - ומכאן התחיל הריב השמפחתי שתארתי. וזהו המצב בקרב רוב הישראלים. כמה הורים יודעים מה קורה שם? מהן ההשלכות? מהו הסבל? מהם הסיכונים? ואם אינם טורחים לברר - מי יגן על ילדיהם? שתיקת הכבשים שלנו? אנחנו בקה"ל מקבלים לא פעם פניות מהורים שרוצים עזרה בלתבוע את המוהל. רובם אומרים שלו ידעו לא היו מסכימים. מוהלים אי אפשר כמעט לתבוע. אין להם ביטוח, אין עיליהם שום חובה - לא סטריליות, לא הסבר לא מניעת כאב או סיבוכים אפילו לא מעקב וביקור הילד במידה ויש צרה. וזה בישראל שנת 2007. בקיצור: לא כל כך פשוט. לא פשוט לסתום את הפה ולקבל בחירות במקרה הזה.
 
למעלה