נו, מי היה אתמול באבו-גוש?

john1987

New member
נו, מי היה אתמול באבו-גוש?

לצערי לא הצלחתי להשיג כרטיסים לפורה, אבל קניתי את 2 מארבעת הכרטיסים האחרונים למיסה הגדולה של באך. נהנתי והתרשמתי, למרות שלדעתי לשים קונטרה-בס לנגן את הבאסו של היצירה לצד העוגב הקאמרי היה טעות גדולה - היה מאוד קשה לשמוע את העוגביסט. (למזלי ישבתי במקום שאיפשר לי, במקריות, לראות את כל המקלדת והעוגביסט בהחלט מאוד מוכשר). הנגנים היו מצוינים, המקהלה מקצועית (כרגיל לא שומעים את האלטיות) והסולנים די טובים (הבריקה האלטית בעלת אישיות הבמה המרשימה, בביצוע של ה Qui sedes - שמעתי עשרות הקלטות של האריה הזו ודווקא השירה שלה היתה הכי מרגשת ואיכותית). התרשמותכם?
 

cut2

New member
ברכה קול ועוד

שמעתי אותה שרה באך (קנטטה 35), ויואלדי (גלוריה) ואת הסימפוניה התשיעית של לודוויג פאן בטהובן. כל אחד מהמקרים היה איום ונורא, פשוט כך. במיוחד הבאך והויואלדי, שם הקול הגס שלה ממש החריב את המוסיקה. זה קצת מזכיר לי את הדיון על הויברטו שהיה כאן בשבוע שעבר... למרות שזה כמובן לא רק הויברטו, אלא חוסר הבנה כולל של התקופה.
 

john1987

New member
לא שמעתי את כל הנ"ל

אבל לפחות אתמול זה היה ההיפך. לא נתקלתי בהרבה אלטיות ששרו בארוק עם קול יחסית חלק, והכניסו ויבראטו כקישוט פה ושם.
 
אאל"ט

הדיון ה*ראשון* על הויברטו (שבעקבותיו בא השרשור השני), התחיל בדיוק מזה: מההקלטה של האניוס דאי באתר של פסטיבל אבו גוש, ואחרי ששמעתי את ההקלטה, נשמע לי די סביר שזו אכן הקלטה של ברכה קול (או זמרת בעלת קול מאד דומה).
 
אם נהנת מהאלטית

מן הראוי היה לפחות להזכיר את שמה. לענין הקונטרה-באס, באסו הוא לא קיצור של באסו-קונטינואו, ומה שכתבת על דוד שמר לפני כשני עמודים שהוא בסואיסט זה מגוחך ומופרך. אין דבר כזה בסואיסט. זה שטות בדיוק כמו שתגיד שאדם שעובד בשוק הוא שוקאי. דוד שמר הוא בראש ובראשונה צ'מבליסט, וכשהוא לא מנגן תפקיד סולני הוא נגן קונטינואו.
 
אני אזכיר את שמה: ברכה קול

אכן יש לה נוכחות בימתית מרשימה (אולי יותר מדי. זה כאילו לקחו נוכחות בימתית של 9 זמרים והעמיסו את כולה על אישה אחת...
). למרות זאת, אני לא משתגעת אחרי הקול שלה... אבל אסתייג ואומר שלא הייתי בקונצרט המדובר, כך שבהחלט יכול להיות שהיא הפתיעה לטובה.
 

Petrus

New member
בחירת סולנים מוזרה

מה בין ברכה קול עם הקול הצעקני, הלחוץ ועמוס הויברטו, דוד נורטמן עם קול הטנור הקליל וגבי לובנהיים עם קול הבריטון העשיר והבשרני? נשמע כאילו אין בכלל קשר בין הזמרים, והנחמה היחידה היא שאין ממש אנסמבלים במיסה, ולמעט כמה דואטים קטעי הסולו הם אריות. עדיין, בחירת הסולנים תמוהה בהחלט. לגבי הקונטינואו (ולא באסו כמו שאתה מתעקש לקרוא לו) -- אני חושב שמדובר באורגן די חלש בלי קשר, ובטח שלא ישמעו אותו בזמן שכל התזמורת מנגנת וכל המקהלה שרה. (אני שרתי שם ביום רביעי במיכאל היידן ובשישי בפורה, וכשכל התזמורת ניגנה בקושי שמעו את האורגן, ואני עמדתי ממש קרוב אליו). זה גם מאוד תלוי עם איזה משלבים (stops) הנגן ניגן, אם הוא ניגן רק עם 2' ו-4' באמת יש סיכוי טוב שלא ישמעו. ולגבי האישיות ה"מוזיקלית" של ברכה קול -- היא מתנהגת כאילו היא הגברת הראשונה של המוזיקה והדבר הכי חשוב על הבמה, אחריה המנצח, התזמורת והמקהלה. כמה משעשע היה לראות אותה מתנשפת כשהיא מטפסת ברגל את העליה לכנסייה בחום של יום שישי אחר הצהריים.
 

Petrus

New member
דרך אגב

אני יכול להתחלחל רק מהמחשבה על ברכה קול שרה את ה-Agnus Dei.
 

dPolaski

New member
גבי לובנהיים בריטון בעל קול בשרני? :)

לא שמעת הרבה בריטונים בחייך, אה? :)
 
לא שמעתי את הקונצרט המדובר

אבל לא אהבתי את דרך ההתבטאות הזו לגביי אמנים. אנחנו כולנו (רובנו) עומדים, או שיום אחד (בעזרת ה') נעמוד, במקום הזה בו יבקרו אותנו. ולו רק מהסיבה הזו, לדעתי ראוי לעדן את דרך ההתבטאות בתוך פורום כזה של מוסיקאים. לפחות לכדי כך שתהיה ביקורת ענינית ככל האפשר. אפשר לומר שאתה לא אוהב את ברכה קול בהרבה דרכים, וביקורת היא לגיטימית. אבל "מתחלחל רק מהמחשבה", או לשים בתור קוריוז את ההתנשפות שלה.... אני לא יודעת. מאד רכילותי ולא עניני לפי דעתי.
 

Petrus

New member
למזלנו אנחנו בפורום

ולא במערכת עיתון, ואני לא חושב שזה כזה נורא לספר מה ראיתי בדרך חזרה מאבו גוש. לא נכנסתי לה לחדר ההלבשה, היא בסה"כ חלפה על פניי. ואחרי שרואים אישה מתנהגת בצורה כזאת על במות (וגם מאחורי הקלעים), יש בזה דיסוננס משעשע לראות אותה בסיטואציה כזאת. אם הייתי אומר שאני מתחלחל מהמחשבה על פלסידו דומינגו שר את הבנדיקטוס מהמיסה, גם אז זה לא היה בסדר לדעתך? יש במשפט הזה משום הבעת דעה וביקורת, אולי לא בצורה מעודנת כל כך, אבל לא אמרתי "ברכה קול חרא של זמרת". והאם סופרליטיבים כגון "זמרת גדולה" הם לא ריקים מתוכן באותה מידה כמו "זמרת גרועה"? אני דווקא חושב שזה ברור שהתכוונתי לכך שהקול שלה לא מתאים בעליל לסגנון, ואם יש כאן מישהו שאיכשהו פספס את הכוונה, אז אני מתנצל, והנה אני מביא ביאור לדבריי.
 
תשמע...

זה אכן ל אכלכך נורא לספר מה ראית, השאלה היא איזה אופי אתה רוצה להעניק לפורום האם באמת יש צורך להסביר למה יש הבדל בין ברכה קול לפלסידו דומינגו? כשאתה אומר כשהקול שלה לא מתאים בעליל לסגנון יש הסבר עניני ומוסיקלי. ואני מודה לך על הביאור!
 
למעלה