נזכיר - יום השנה להרצחו של השר אלוף רחבעם זאבי 'גנדי'

ג רפאל

New member
לרכוש יש בעלים - הוא לא רכוש נטוש או הפקר

אין שום צורך בזכות הציבור לגישה לכל דבר לכל מידע ולכל ידע. בגלל התנגשות עם זכות הפרט לפרטיות. וגם זכות הציבור הטוטלית לדעת מוטלת בספק. ולגבי זכות הגישה אז-
חלק לא רוצה, חלק לא מבין, חלק לא רשאי [למשל לגדל חיידקים ,להתקין פצצות מלוכלכות וכד]
אם מישהו שואף למידע - הוא יכול להשיגו . הוא לא צריך לשלוח יד לרכוש הזולת.

וומדוע רק לספרים - למה לא לדאוג לעניים למה לא 'להתרים' את כספם [המיותר] של העשירים שאינו בשימוש וממש לא נחוץ להם וסופו שיורישו אותו למעטים [ממשפחתם]ולחלקו בין הזקוקים לכסף. חלוקה בשם הצדק. הזכות הציבורית
למה שיישאירו זוג זקנים בדירה של 10 חדרים ולא יכפו עליהם לאכלס בביתם הומלסים? בשם הצדק הסוציאלי.
חשוב יותר מהצדק של גישה למידע.
למה שיהיו כאלה שיש להם כמה מכוניות ולא 'יתרימו' אותם ויקחו את המכוניות לתת לנוסעי אוטובוס שזקוקים להם

את הכל אפשר להביא לידי אבסורד. במיוחד את זכות הציבור למה שלא שלו
הסדר החברתי מתחיל בזכות האדם על רכושו.
וכל השאר 'קשקוש'
 

Y. Welis

New member
אנחנו בכיוון הזה. יש צעדים ראשונים

חברות אינטרנטיות כמו UBER שמאפשרות לכל מי שרוצה להיות נהג ולהסיע; יש חוקים בניו יורק (מנהטן) שאוסרים להשאיר דירה ריקה יותר מכמה חודשים; יש מיסי ירושה בכל העולם המערבי.
&nbsp
מדוע? כי אין גבול לעושר כיום. כמעט ואין. יכולים להיות למישהו מיליארדים, בעוד שאר אזרחי מדינתו נמקים. זה לא סביר ואני לא חושב שיש חוק שיכול להצדיק את זה *מוסרית*, גם אם 'חוקית' כן.
&nbsp
המצב הטוב ביותר לחברה, הוא שיכבה עבה של בני מעמד בינוני, עם אמצעים דומים.
&nbsp
הזכות על מידע לדעתי, מוסרית, תמיד בידי הציבור. זכותו לדעת - אלמלא כן לא היו עיתונים... וגם אם היא לא עכשיו, היא תהיה.
מי שלא רוצה - שלא יחיה בעיר אלא בביקתה ביער/מדבר.
 

ג רפאל

New member
לא בקתה ולא יער

לא מדובר על מס ירושה. ויש לו רצפה ויש המון דרכים חוקיות להמנע ממנו.
והחוק לא חל בכל העולם המערבי.
העובדה שיש טייקונים אפילו בארץ -ויש עניים מרודים. ואפילו בסין 'הקומוניסטית'
ועל אחת כמה וכמה במתוקנות שבעולם

אין גם שום זכות למידע פרטי. זה סילוף של 'זכות הציבור לדעת' הצהוב של התקשורת העכשוית . הזכות היא לאזרח לדעת על מהלכי השלטונות הנוגעים לו ישירות. ולא הזכות לדעת מה כתוב בספרים ואיזה ספרים אלו בכלל שבבעלות פרטית.
אין דבר כזה זכות מוסרית - מי יקבע? הכומר הרבי המופתי הפילוסוף. העתונאי? הפרסומאי?יש רק חוקים שחלים על הכל -במידה שווה
לעשיר ולעני יש הזכות לישון בחורף מתחת לגשר, לעשיר ולעני אסור לגנוב לחם . [באמריקה שנפנפת -תבדוק באינטרנט- אדם נידון למאסר 20 שנה על גניבת עוגה בפעם השלישית. טענת הייתי רעב נדחתה בכל הערכאות]

החוק שאתה מנופף בו בניויורק - תעמיק קצת. מדובר רק על דירות להשכרה שבעל הבית לא רשאי להחזיק ריקות כדי להעלות את דמי השכירות. או דירות בבעלות העיריה.[יש מושג ורכוש כזה בכל העולם. דירה בבעלות פרטית יכולה להיות נעולה לנצח. וסקווטרים - מפונים בכח החוק אפילו מחורבות.
וגם מנהטן עדיין לא קובעת סטנדטים לעולם
אגב עתונים תופעה חולפת - הם נסגרים בכל העולם, הופכים לחינמונים מלאי פרסומות ורכילות - שום מידע שראוי 'לדעת' עי ציבור אמורפי זה שאמנם אינון קיים אבל אתה מנסה להיות שופרו.

מה יהיה? שנינו לא יכולים לדעת. כל אחד רואה מהרהורי ליבו.

כשצ'רלי צ'פלין הועמד בפני הועדה של צייד המכשפות ונשאל אם הוא קומוניסט ?השיב בחיוב והסביר אני רוצה שכל בני האדם יהיו עשירים כמוני ואם אשה צעירה כמו שלי.

אתה מבין? אני חי בוילה שלי מאחורי הגדר שלי. לא מעניין אותי מה שנעשה בחוץ כל עוד זה לא נוגע לי.ישירות
אני לא יכול לפתור בעיות האנושות, אף אחד לא יכול. אני משתדל לא לעשות רע, לפרוע חובותי והתחייבותי לדבר אמת ולנהוג בהגינות כלפי זולתי. וכמובן לשלם מיסי כחוק.
אם כל אחד ינהג כמוני בלי ללטוש עין בשם זכויות שלא קיימות אל נכסי הזולת - העולם יהיה מקום טוב יותר לגור בו
לכולם.

והעיקר - אין לאף אחד זכות לצפות ולקבל מפרטיים משהו חינם.
 

Y. Welis

New member
ובכל זאת המידע ינצח. רבים השומרים (אוצרי ספריות, ארכיונים

ועוד מקומות), שכל ערכם הוא בכך שיש להם משהו שהם מסרבים לחלוק.
&nbsp
ודאי שאם משהו שאתה צריך ויש רק במקום אחד בעולם, שדורש הזמנה-מראש, שעות מצומצמות ועליה במאות מדרגות לקומה עליונה או לרדת למרתף עמוק, אז המידע לא נגיש כפי שצריך להיות, וזה ששומר עליו מחכך כפיו בהנאה - הוא החשוב, ולא המידע, כי רק הוא קובע מתי ואיך תקבל את מה שאתה צריך.
&nbsp
אפשר לומר שגם מוסדות הלימוד הגבוה סובלים מאותה בעיה - דורשים כספים על תחושה מיסטית של ידע, כשבפועל הוא קיים בחינם; בפועל הם מבטיחים רק חוויות קולג' + קשרים חברתיים עם בעלי הון, שיסייעו בעתיד.
&nbsp
מה כתוב בעיתון? מה שמעניין את הקוראים. אם אצלך בספריה תתגלה שערוריה - יהיה כתוב על זה בעיתון... למה? כי זה מוכר וזה מעניין. זכות הציבור לדעת נוגעת לכל דבר, פרטי וציבורי (ובעיקר פרטי - זה הרי הכי מעניין. אחרת לא היו כותבים על חיי המין של הפוליטיקאים).
&nbsp
כך שלדעתי ה'פרטי' הולך ונעלם. הכל מועלה לרשת, הפרטיות נעשית עניין שצריך להגן עליו יותר ויותר. המאבק לא יצליח, כי המידע שואף לגדול עד אינסוף (מהמאמר ההוא שהזכרתי שאני כותב), ואנשים רוצים לדעת עוד ועוד ועוד.
&nbsp
וכמו שציינתי ברמת האינטרס הציבורי, אין לזה מקום. באותה מידה שהפערים גדלים והכסף הולך ומתרכז בידי מעטים, כך תגובת הנגד להשוואת התנאים תגבר (כי הכל תמיד שואף לאיזון; עוד כלל מהמאמר), ובסופו של דבר רק המידע ינצח.
&nbsp
 

ג רפאל

New member
מדוע אתה חושב שבמאמר המיסתורי שלך צפונה האמת

אולי היא במקום אחר.
ושוב תגדיר 'ציבור' הכושים הרעבים מוכי המחלות באפריקה, המוני הסינים, האיכרים במערב התיכון באמריקה, האינדיאנים באמזונס, הבדואים בסהרה. על איזה ציבור בעולם אתה מדבר כאשר אתה מדבר
הציבור בארץ? חרדים, ערבים עולי-אתיופיה, עולי -רוסיה מהגרים בלתי חוקיים. קיבוצניקים, כיפות סרוגות עירונים -ופילוג העיסוק? כל כך הרבה 'ציבורים ' יש.
וידע או מידע? כמה יש מאלה בעולם. מה מהם מעניין כל אחד מה'ציבור' שלך.
אין דבר כזה 'אינטרס ציבורי' זו פיקציה למכירת עיתונים בדיוק כמו 'זכות הציבור לדעת'
זכויות וחובות יש בחוק. את חקים קבעו בני אדם. בני אדם משנים לעתים חוקים שאינם מתאימים.
החטטנות אמנם הורסת את הפרטיות - וזו באמת רעה חולה
אבל מכאן ועד שיש 'זכות' למישהו על דבר שבבעלות פרטית [ואל תשכח אנחנו מדברים על ספרייה פרטית שמישהו טרח בהקמתה, השקיע ידע [וזמן רכישת אותו הידע] כסף ומאמצים על מנת לבנותה כפי ראות עיניו] יש תהום בלתי ניתנת לגישור

לגבי הביקרת על מוסדות ההשכלה - אתה רוצה מבנים חינם,מורים חינם, מעבדות חינם ספריות חינם. =אין דבר כזה חינם.
מישהו ישלם. או הצרכן [הסטודנט] או המדינה - למדינה אין כסף. הכסף שלה הוא של האזרחים משלמי המיסים. וצריכה להיות חלוקה הוגנת שלו.
אני אגב אגואיזם רוצה בריאות חינם - למה? כי אני ומשפחתי סיימנו את חוק לימודינו.

העתונות -צהובה רובה ככולה- כותבת על מה שמעניין. זו רכילות לשמה, חסרת ערך ולא תורמת ידע דבר חוץ ממידת החזיה של שחקנית שעברה השתלת ציצי חדש. אין לה ערך, והיא רדודה כאינטרנט שרוב גולשיו מתעסקים בפורנו.
מה לזה ולידע -אולי אתה יודע. אני מודה שאני לא.
אתה גם מזכיר כסף. יש מיסים על הכנסה שעולים ככל שההכנסה גדלה, יש מיסים על רכוש בהתאם לשווי כפי שהוערך עי הרשות [אני בטוח שאני על וילת 10 החדרים שלי משלם יותר ממך על דירתך] יש מיסים לכאורה שהם מענקים להגדלת הכנסות לניזקקים או למשתכרים מעט. יש כל מיני העברות בחוק.
תמיד היו ויהיו עשירים יותר עניים פחות. צריך גם מזל אבל צריך גם שכל לעשות כסף - וכאן אמנם כולם שווים לפני החוק, אך לא במתנת אלוה. ועל תרומות העשירים -שבלעדייהם למרות כל הדמגוגיה העוינת נגדם -לכלל כי רדיפת הבצע היא המניעה את העולם כולו - קרא את איין ראנד [לא בגלל הספרות-בגלל הרעיונות]
לא ידוע לי שהכל שואף לאיזון? היכן? בטבע? במוסר האנושי? בכלכלה? אם יש שאיפה למשהו היא רק השאיפה לכיליון.
אני לא מבין מונחים אבסטרטים וצורת חשיבה אמורפית. האלוהים [או השטן] נמצאים בפרטים ואליהם אני חותר .אין לי מושג 'המידע' מהו מחוץ למשמעות המילונית. כמו שאיני מבין 'ציבור' מהו ו'זכויות' מהן.
אני חי ורגלי על האדמה.[ובסל הניירות שלי הרבה מאמרים שניסו להסביר את העולם או לתקנו או להוכיח כיצד עליו להתנהל]
אני מתנצל הרבה זמן אני מנסה להבין אותו 'מידע' מהו - ועדיין לא הצלחתי להבינו ממך.

וכעת - אני חושש שיגלו אותנו מהפורום השקט הזה בגלל שניכסנו לנו ממנו יותר מדי [בהשוואה] על נושא שאינו 'נוסטלגי'
והעיקר - בתפוצה שלנו עקרון השלאף-שטונדה, במיוחד בשבת- הוא עיקרון מקודש.ועכשיו הזמן
 

Y. Welis

New member
לסיום - למה כל אחד מאמין במה שהוא מאמין?

אני מאמין במאמר שלי כי לא מצאתי משהו דומה עדיין. אולי גיליתי משהו. מי יודע.
&nbsp
בעניין החינוך - בהולנד הוא חינם, כולל האוניב'. גם בהונגריה. לא מעט רופאים בארץ (ערבים בעיקר) למדו שם, כי עלות לימודי הרפואה שם אפסית (רק מגורים). המדינה משלמת הכל, וטוב יותר מהיוזמה הפרטית, שהיא תמיד על חשבון מישהו אחר: את מה שאתה מרוויח, מישהו אחר מפסיד. בעיה.
&nbsp
אז זכות הציבור לדעת או שלא? דמוקרטיה היא כזו כי כולם יודעים (לפחות כולם רוצים לדעת). משטר אנטי-דמוקרטי מתאפיין מעל לכל בהסתרה של מידע, מה שמאפשר את הסתת ההמון בשם הדמיון. כך שככל שידעו יותר, כך יוכלו לבחור בתבונה.
&nbsp
העשירים לא משלמים מספיק. בעיה גדולה במערב. הכוח שלהם מבטיח שהם ישלמו פחות (ויהיו להם דרכים מתוחכמות יותר להתחמק), למרות שיש להם יותר. זה הפרדוקס שמפריע לדורשי השינוי. זה יביא להתנגשות.
&nbsp
הדמוקרטיה הנשענת על עיתונות, מידע חופשי ומעמד בינוני רחב, מה שהקומוניסטים (והפשיסטים בעקבותיהם) כינו בבוז 'הבורגנות', היא האיזון שמאפשר חיים תקינים בעולם. לכך כולם שואפים. זו דוגמא לאיזון המתבקש.

ובמה תועיל צבירת הידע הפרטי - לשעשועו האישי של האספן? הרי זה יגיע לקיצו יום אחד. ומה הלאה - צריך לחשוב על כלל האנושות והזמנים שאחרי. מי שירצה שיזכרו אותו ואת הידע שצבר, כדאי שיהיה פילנתרופ. על שמם יש מקומות ומוסדות וספריות. אני לא מאמין בהנאה לשם הרגע - כל עוד הרגע חולף.
&nbsp
 

ג רפאל

New member
ועד עכשיו לא הבנתי מהו 'הידע' או המידע' ומיהו בדיוק 'הציבור

כל שאר הדברים מענינים יותר מעניינים פחות - לא רלבנטים.. כמו שאומרים באנגלית מה לזה ולמחיר כוס תה בסין.
למרבית המדינות אין כסף ממשאבי המדינה אלה רק ממיסי האזרחים.
ואני תמיד חוזר לאבסטרקט בהלא מובן לי מיהו 'הציבור' מהו "הידע" או 'המידע' הקדוש.. וכדאי שתבהיר זאת בפרוטרוט.

והערה להבהרה. אנחנו מדברים במילים. מוסכמות כסמלים. - אבל בו נבדוק למשל את האסוציאציו שלנן
ראיתי חתול מטפס על עץ לכיון הציפור
האם העץ הציפור והחתול שאני רואה בעיני רוחי הם אלה שאתה רואה.? אני רואה בעיני רוחי ברוש, את החתול הג'ינג' השמן של בתי ואת הדוכיפת המקננת בחצרי. ואתה?
על כן נעוצתה הבהרה למילים. ואני מחכה להסבר ממך

והעיקר נשאר "זכות האדם לעשות בשלו -כחפצו."

ולסיום מצדי - היחיד שאמר\כתב משהו וידע שהוא הראשון באת הראשו והיחיד היה אדם הראשון. כה אמר מרק טווין.
 

Y. Welis

New member
בדוק את הספר הזה

http://www.wired.com/2014/10/cosmigraphics-space-through-time/#x
בשם Cosmigraphics . 'שולחן קפה' עם רפרודקציות של מפות ואיורים היסטוריים על צורת העולם והיקום ועוד.
&nbsp
החיצים שמאלה וימינה יראו עוד תמונות. הראשונה היא של המלחינה הילדגארד פון בינגן, מהחשובות שהיו (שווה לשמוע את הביצועים א-קפלה של נשים בלבד, ליצירותיה).
&nbsp
שאר ההסברים - במאמר.
 

ג רפאל

New member
עם כל הכבוד לספר שמעולם לא שמעתי עליו שמופיע באינטרנט

אין הוא משמש ראיה לכלום.
הלל הזקן עמד על רגל אחת והסביר תורת ישראל כולה מהי.
אתה לא יכול לפרש לי בכמה מילים מיהו 'הציבור' ומהו 'המידע' ועל איזה 'חופש' אתה מדבר - ומפנה אותי לביצה שטרם נולדה להיווכח בטעמה?
 

Y. Welis

New member
הספר לא קשור... סתם משהו מעניין לעיון והנאה

שאר הפרטים - במאמר.
&nbsp
כבר יש טיוטה מתקדמת, אבל אני חייב להשלים עוד כמה ספרים לפני, לגיבוש ולהבטיח שהרעיון אכן מקורי.
 

ג רפאל

New member
בהזדמנות אעלה מספר ספרים מיוחדים במינם מעניינים ביותר

שראוים לעיון וההנאה מובטחת.
ספרים נדירים ויקרים.

תזכור מה אמר מרק טווין לגבי מקוריות.
אבל העיקר שיהיה בהצלחה
 

arye9

New member


 

ג רפאל

New member
ראשיתו ועיקרו של הדיאלוג הוא ספרייתו של גנדי הי"ד

ספריות פרטיות בכלל. וכנגד 'הזכות' האמורפית של הציבור 'האמורפי'

לרב הציבור הממשי אין עניין בידע הטמון בספרים אפילו אלה הנגישים לו. ראה האנציקלופדיות הנזרקות כקליפה טרם אפילו בלעו את תוכה. רב הציבור אינו רוצה לדעת, [בחלקו אינו מסוגל להבין ולדעת הכל בחלקו אינו רשאי - אם אינך פיזיקאי מה לך ולפיזיקה אפילו אם תמצא משהו ממנה בספרות פופלארית, שם תוכל להשביע סקרנותך.וכנ"ל לכל דעת וכל ידיעה. מחקלאות ועד רפואה ועד . ועד השימוש בארטיליריה.
הספר איבד מזמן מחשיבותו. האינטרנט הזמין לו רצוף זבל וממכר . משם הוא שואב את כל מה שנראה לו שנחוץ לו מעניין אותו..הטלביזיה בכללותהמטמטמת. למרות שיש לא מעט תוכניות מדע - מה לעשות הן על ולא המהות.
ספרים נדירים זה מה שהציבור רוצה?

כך שכאילו יש זכות לכל הציבור לגישה לכל הידע . כולל מה שאצור בבעלות פרטית - והדרישה לכך מופרכת
אין ידע קוסמי
אין ציבור הומוגני.
אין 'זכות' ערטילאית לדבר.

ושנינו חיים על פני הפלנטה הזאת.
 

ג רפאל

New member
נראה לי שהדיון התארך יותר מהמקובל ואינו נוגע עוד ל'נוסטלגיה'

מתנצל. מצד שני - מזמין נוספים אם יש להם דעה בנושא -להביעה ולהשתתף בדיון
 
למעלה