נחיתה מדהימה

daveair

New member
למה CRAP?

כל הכבוד לטייס שהצליח להנחית את המטוס בשלום. קאי טאק היה ידוע בשל הנחיתות הקשות, לא רק שעושים סיבוב של 90 מעלות 5 מייל מהמסלול, אלה שגם יש רוחות צד פתאומיות ומאוד מאוד חזקות אשר גורמות למטוס לאבד את המירכוז שלו. כל הכבוד לטייס על כך שהוא הצליח להנחית את המטוס בלי להוריד את כל הכנף ולהתגלגל, תסתכלו טוב טוב על הנחיתה ותראו כמה תיקונים טובים הוא עשה במטוס ענק שדורש המון זמן תגובה כמו 747.
 
זה באמת היה בצחוק,

אני מעריך מאוד את הטייס והוא הרביץ באמת נחיתה מדהימה. הלכתי עם CRAB בשביל הבדיחה לCRAP.
 

HELLAS

New member
למה זה לא מפליא אותי

שמדובר בטיסה של korean..... יש להם שם של טייסים לא משהו....
 

yuval yelin

New member
זה לא יפה

הנחיתה בשדה הזה היתה קשה ביותר כאשר ניגשים למסלול תוך כדי פניה. מספיק להסתכל כאן ופה בשביל להבין שטייסי קוריאן היו יחסית מוצלחים. יובל.
 

ארזS

New member
צודק + הצעה ליובל

כשאתה נותן קישור לתמונה מהאתר הזה, שים לב שמעל כל תמונה ותמונה יש לינק קצר, ואתה לא צריך לתת את הלינק הארוך הזה... רק צריך לסמן את הקטע ולעשות Copy & paste . תודה.
 

ארזS

New member
בכיף , + עוד הצעה...

אני משתמש תמיד בקישור עם ה-L בסופו. ככה רואים את התמונה בגודל מלא. דוגמא לאחת התמונות שבחרת.
 
לא CRAB, לא CRAP ולא בטיח

תנו קצת כבוד להיסטוריה. מדובר בנמ"ת KAI TAK בהונג קונג שנסגר ב-6 ליולי 1998 אחרי ששימש את המקום מאז שנת 1928. לשדה היה מסלול אחד 13-31. הגישה והפיינל ל-31 היו ישר מעל הים ואילו כל נחיתה על מסלול 13 היתה חויה מאתגרת לטיסים. ההקפה עברה מעל העיר, כאשר רק 5 מייל מפרידים בין המסלול לבין הר ויקטוריה. DOWNWIND נסתיים ממש בקו ההר וחייב לבצע BASE ו-FINAL מאד הדוקים. טעות קטנה בשיפוט לגישה הסופית חייבו סבסוב חזק מעל המפתן כמו שרואים בסרט הזה. אין כאן שום CRAB ושום רוח צד. המטוס פשוט לא הספיק להשלים את ההתישרות לציר מסלול - תופעה שהיתה מאד נפוצה בשדה זה - ולכן חייב להכניס רגל ממש מעל הזברה. רוב הנחיתות היו כאלה -וזה היה דבר שבשגרה. זה היה חלום של ספוטרים לצלם את הנחיתות המדהימות האלה- הרבה מהן נסתיימו בנזק לקצה כנף ואפילו מנועים שהשתשפו במסלול. כאמור, שדה זה נסגר ואינו פעיל מאז נפתח השדה החדש ב-98.
 
הצצתי. ו...??

כמעט תמיד הרוח בשדה זה היתה רוח מסלול. בגלל המבנה הגיאוגרפי והמפרץ הסגור לפחות רוחות צד לא היו בעיה. כפי שרשמתי לעיל הביעה היתה הקרבה המפחידה לצלע ההר והפחד האינסטיקטיבי של הטיסים מלהתקרב אל ההר ולכן בסיס ופיינל מאד הדוקים. לפי השק הרוח היא לא יותר מ-12 עד 15 קשר. ל-747 זה לא נקרא רוח צד.
 

נועם04

New member
שיטת בנחיתה אותה מבצע

המטוס מותאמת לנחיתה ברוחות צד (לפחות לפי מה שלימדו אותי) , 15 קשר בהטסה ידנית ל 747 זה רוח צד (אמנם לא רציני). כמה פעמים היית בקאיי-טק בנחיתה בקוקפיט שיש לך בטחון שכמעט תמיד יש רוח מסלול בשדה , משטר הרוחות בהונגקונג (הישן והחדש) בעייתי עקב מבנה הקרקע וכמעט תמיד יש שם רוחות צד (בחדש תמיד יש גזירת רוח בתחילת המסלול בגלל האי לנטאו).
 
בשנות ה-80 הייתי שם פעמיים בחודש

בקוקפיט, לפחות 100 פעמים -אמנם לא כטייס, אך יש לי הכשרה מקצועית מספיקה כדי להגיד את מה שאני אומר. אם היית בא לפחות פעם אחת ומסתכל מתוך הקוקפיט בנחיתה על 13, היית מבין. אני מנסה להשוות למשהוא שאתה מכיר פה בארץ, והייתי אומר שזה כמו לעשות הקפה קצרה בחיפה עם ATR . מצלע עם הרוח ועד הפינל הוא לא מספיק אפילו להשלים 90 מעלות
 

נועם04

New member
גיל בסרט שרואים המטוס מבצע גישת

IGS שנגמרת בגבעה שנקראת "לוח השחמט" משם המטוס פונה ימינה לגישת ראייה למסלול , בצד הנגדי ישנה מערכת ILS מלאה , חפש באינטרנט את הדפיות הישנות ותראה לבד.
 
למעלה