נחיתה מדהימה

נועם04

New member
נחמד , אבל אין לך נסיון במטוסי

בואינג (גם לי אין אבל אני מכיר את המטוס יותר טוב מהטייסים) , לשאלתך הייתי בקוקפיט בכל הטיסות שלי להונג קונג , הנחיתה שמבוצעת בסרט איננה נחיתה בגלל אוברטרן זה או אחר אלה פשוט מרוח (למטוס 747 אסור לבצע החלקה בגובה נמוך מהמסלול בשל חוקי "גישה מיוצבת" של בואינג אךה במקרה של רוח צד).
 
קצת יומרני מצדך

"אני מכיר את המטוס יותר טוב מהטייסים" נו שויין.. אני טסתי להונג קונג עוד לפני שאתה נולדת. נחתתי שם -כטיס מפקד- עם מטוסי פייפר וביצקרפט דו מנועיים במשך מספר שנים. ביצעתי שם את גישת IGS יותר פעמים ממה שאני רוצה לזכור. וכשישבתי בקוקפיט של 747 של קתאי פסיפיק זה היה בשביל לבצע מדידות וכיולי מכשירים לצורך הבטחת הגישה הזאת- אז אנא ממך. תרגע קצת. אין "גבעת שחמט" ואין בטיח. היה שם סימון "לח שחמט" על קיר בטון מתחת לרגלי ההר שהוא הסימון כשאתה יורד מתחת לבסיס ענן בגישת IGS וזה הדבר שאתה אמור לראות מולך. אם ראיתה את הלוח היה עליך לבצע סיבוב של 135 מעלות ברדיוס צפוף כדי להתיישר לפיינל. בניגוד ל ILS שמביא אותך לציר מסלול, ה- IGS הביא אותך 500 מטר מהמסלול ואתה אמור להתיישר עליו תוך כדי הגישה. אז בבקשה-
 

נועם04

New member
אחלה רזומה , רק שאלה קטנה

מה לך ולכיולי מיכשור בהונגקונג , נשמע מעניין (ואם לא בפומבי אז במסר)
 

butterfly211

New member
לא נחיתה מושלמת כלל וכלל. ../images/Emo35.gif

נחיתה מדהימה בן, נכונה כלל לא, מסוכנת כן וכן. ראשית, בשדה זה ואחרים לעיתים בגלל מבנה טופוגרפי כפי שנכתב פה ע"י כמה, הגישה הסופית בעייתית ומחייבת תמרון רציני. ללא קשר לכך בסרט הנ"ל יש אכן רוח צד לא חזקה במיוחד של כ-8 קשרים לפי שק הרוח. לכן לטייס יש בעיה כפולה , הן בגישה והן תיקון לרוח. הנחיתה לא מוצלחת כלל וכלל (אני מוריד את הכובע בפניו כי בכל זאת זה 747, אבל לצערי יש פה לא מעט טעויות). לא כך מבתעים נחיתת "קראב" טובה. 1, בנגיעה הגלגל הראשי השמאלי נוגע ראשון במסלול והרחק מעבר לקו מרכז המסלול ימינה, ביצע סבסוב מאוחר מדי ולא היה רחוק מלרדת מהמסלול ימינה. נדרש תיקון מיידי נוסף וחריף לחזור למרכז המסלול, וזה מסוכן. 2.בגישת "קראב" הכנף לצד הרוח חייבת להיות למטה ולכן גם הגלגל הראשי הימני (צד הרוח) חייב לגעת ראשון ולאחריו הגלגלים האחרים. אם לא כן, הכנף בצד המרוחק לרוח עלולה לפגוע במסלול (עילוי ושאר ירקות). וכאן רואים היטב שהמנוע הפנימי בכנף השמאלית היתה לא יותר מס"מ בודדים מפגיעה במסלול, יכול לגרום לאש ולא עלינו.... אז הסרטון מאוד יפה, אבל הוא בא ללמד טייסים איך אין לנחות ברוח צד, ולא איך נוחתים נכון כמו שרבים כאן חשבו. למי שירצה הסברים נוספים כולל אפור השיער, מוזמן לשאול.
 
למעלה