את צודקת כמובן בטענה שהדבר הכי נכון לעשות יהיה להגיב לעמית על הפיק - ולולא דיסקסנו אותו למוות בשבוע האחרון, כבר מזמן הייתי כותבת לה תגובה.
קטניס ופיטה - תראי, אף אחד לא יכול לחלוק עליך שבקאנון קרה אחרת ושהלכה למעשה, קטניס הקאנונית לא ירתה בפיטה ולא רוצה להביא ילדים. אלה הספרים. אני גם לא חושבת שלצורך הפיק הזה קונקרטית את צריכה להשתכנע שקטניס מסוגלת לירות בפיטה - את יכולה לבחור לחשוב לעצמך: אוקיי, החלק הזה לא אמין בעיני, אבל אני מחליקה את זה, כי זה לא כ"כ חשוב. אני כן חושבת, מאידך, שאחד הדברים שפאנפיק יכול או אמור להיות מסוגל לעשות, הוא לדון באפשרות שדמות תפעל בניגוד למה שנתפס בעינינו כOOC. שהארי יבחר להצטרף לוולדמורט. שקטניס תירה בפיטה. למה? אני לא יודעת. אבל מפני שמדובר בפאנפיק, אני מוכנה לתת לכותבת את ההזדמנות לנסות לשכנע אותי. אני יודעת שבספרים קרה אחרת, זה לא באמת מעלה או מוריד מתפיסתי את הדמות, אבל חלק מהשעשוע האינטלקטואלי שהוא פאנפיק (והאופן שבו הוא מאפשר לנו לבחון את עצמנו ואת תפיסתנו את העולם) הוא לראות את האירועים שכבר התרחשו מזוויות מבט נוספות. חבל בעיני לשלול מראש את האפשרות הזו.
דת - תראי, קולינס יכולה לדבר על האימפריה הרומית עד מחר בבוקר, אבל באימפריה הרומית הייתה ניעות חברתית (אדם שנולד עבד יכול להפוך לחייל ואז לאזרח אמיד של האימפריה), הביטחון ברחבי האימפריה אפשר סחר משגשג סביב כל הים התיכון (כלומר: מוביליות בכל חלקי האימפריה, שלא לדבר על כך שחיטה שגדלה בדלתת הנילוס הזינה את תושבי רומא), האימפריה גילתה סובלנות דתית כלפיה עיקר הסובייקטים שלה, ובעיקר: החזיקה בדת רשמית משל עצמה. אז אם העולם המיוצג של HG מבוסס על האימפריה הרומית, הוא קרוב לוודאי יהיה פוליגמי ומרובה דתות, למעט תביעה להעלות קורבן לאלי הקפיטול.
עמית הציעה את הקונספט של דת פוליטית - שהוא, בעצם, המודל הדתי/שלטוני הכי רלוונטי לצורת המשטר של HG (ברשותך, פשוט אצטט לך מויקי - governmental ideologies whose cultural and political backing is so strong that it they are said to attain power equivalent to those of a state religion, to which they often exhibit significant similarities in both theory and practice. דוגמאות טובות לדת פוליטית הן הקומוניזם של מאו וסטאלין, הפשיזם של מוסוליני והנאציזם של היטלר. אמנם, אין ספק שהמשטר בHG מעמיד את המשחקים כסוג של תחלופה לדת, אבל אין סיבה להניח שקיומו של שלטון טוטליטרי עומד בניגוד לקיומן של אמונות דתיות (רשמיות או לא רשמיות) ואפילו דת מדינה (ראי הכנסייה הקתולית בפשיזם).
עוד נקודה - כשאדם קורא לבתו "ג'סיקה", הוא לא בהכרח קורא לה על שם אחותה של שרה אמנו, הוא לרוב קורא לה "ג'סיקה" על שמה של אחותו המנוחה, או פשוט מפני שהצליל מוצא חן בעיניו. אין ספק שהתדלדלות השמות הדתיים במאגר השמות יכולה להצביע על התייתרותה של הדת, אבל גם על ירידה בפופולריות של שמות מסוימים.
השורה התחתונה - להרגשתי, בנקודה מסוימת במהלך הקריאה החלטת שהפיק הוא סיפור על אהבה שיכולה להתקיים מעל הכל, וכשהסיום נכשל לאזן את המשוואה שלך בצורה נוחה ומסודרת, החלטת שהסוף לא מתאים לשאר הפיק. וזו כמובן קריאה לגיטימית, לא פחות מהקריאה שלי. אבל אני חושבת שאם תתני לסיפור עוד צ'אנס, ותקראי אותו כמכלול - מכלול שהסוף הוא חלק אינטגרלי ממנו, תראי שאפשר להסתכל עליו גם בדרכים אחרות; שהוא אומר לך משהו אחר.