ניראה לי ! ........

ניראה לי ! ........../images/Emo22.gif

שצריך להחליף את השם של הפורום ל- ................ " פורום השפות שניכחדו מהעולם ! " כי יש כבר פורום לשפות , אז למה שלא יעשו פורום לשפות שכבר לא קיימות היום ?!? .
 

yuval k

New member
שפות קלאסיות הן, בהגדרה, שפות

עתיקות - אז נכון שיוונית לא נחשבת שפה מתה, אבל לא מדובר כאן על יוונית מודרנית אלא על יוונית עתיקה. ואודה לך אם תפנה אותי לפורום לשפות חיות
 
להלן ! פורום בלשנות ! ../images/Emo17.gif

ואם כבר יש פורום בלשנות שמיתעסק בעיקר בשפות שמדברים אותם , הייתי ממליץ לך שידברו כאן על שפות שלא מדוברות היום וביניהם יש בעיקר שפות עתיקות ( קלאסיות כפי שניקרא הפורום ) . אם תיקח למשל מבחינה גיאוגרפית את המזרח התיכון הקדום אז תיראה שחוץ מעברית ו-ערבית היו כאן עוד אלפי שפות שנעלמו מהעין , למשל : עמונית או אדומית או תדמורית , הבנת ? .
 
ואם זה שפות מתות מודרניות ?

בסדר . אבל אם זה למשל שפות שרק לפניי 10 או 20 שנה הם נעלמו וניכחדו אז הם גם ניכללות בהגדרה של הפורום כאן ? .
 

ailag

New member
בלשנות זה לא שפות

זה עוסק בשפות ובחקר שלהן, אבל למשל ללמוד בלשנות וללמוד שפה זה דברים שונים.
 

yuval k

New member
לא כל שפה עתיקה היא קלאסית

כדי ששפה תיחשב כקלאסית, צריך שיהיה רקע ספרותי משמעותי.
 

מוטי בר

New member
השפה העתיקה ביותר שמדוברת היא ארמית

מארם נהריים והיא שפת התנך. אז נכון שהיא לא שפה בין לאומית, אבל היא שפה מאוד עתיקה ומאוד מדוברת בין יוצאי אסיה כמו פרס,כורדיסטן, וגם כמובן הציבור הדתי, וכל מי שקורא קדי"ש מסיבות אלו או אחרות יודע זאת. בידידות, מוטי.
 

מוטי בר

New member
כדובר ארמית לא זכור לי ניב לשוני אח

ר מזה שכתוב במקרא, וקדי"ש זה בהחלט בשפה הארמית והוא נאמר אותו הדבר על ידי כל העדות, ובכל המקומות, ובכל הזמנים. בידידות, מוטי.
 

yuval k

New member
"קדיש" זה ראשי-תיבות?

ולי היה נדמה, משום מה, שעברית היא השפה בה כתוב (רוב) התנ"ך... נכון, לא עברית מודרנית, אבל גם לא ארמית.
 

מוטי בר

New member
נכון, התנוך כתוב בעברית אך במקורו ב

איזו שפה הוא נכתב? נדמה לי שהיתה פעם שפה בשם "גז" או משהוא דומה, אבל כיצד אתה מסביר את זה שהקדיש בכל זאת נכתב ונאמר בארמית? הרי ידוע שאסור לשנות דבר מפסוקי הת"נך לא בכתיבה ולא בתפילה! תראה,,,, עד כמה שידוע לי מתוך בלשנות במשפחתי, זה שכל עם ישראל מוצאו בכלל מארם נהריים. יתכן ואני טועה,, ואם כן אשמח לדעת ממקור מהימן מה הטעות, ומה כן? בידידות, מוטי.
 

yuval k

New member
אממ

הגירסה שקיימת היום של תנ"ך זהה לגירסה שהיתה קיימת לפני אלפי שנים כבר. אם יש הבדל, הוא בלתי משמעותי (ולא נובע מתרגום או משהו כזה). הקדיש לא בא מהתנ"ך... הקדיש נכתב בנפרד. יש סיבה לכך שהוא נכתב בארמית ולא בעברית - אני לא מוצא מקור לסיבה שאני זוכר אז לא אכתוב. קח בחשבון גם שבסביבות התקופה שהקדיש נכתב, שפת העם היתה ארמית ולא עברית. מוצא העם לא שייך לשפה - כבר אברהם אבינו גר בכנען ולא בארם נהריים...
 
למעלה