נישואים וגירושין בישראל

אישה שזנתה תחת בעלה

בגידה חד פעמית של האישה, מהווה עילת ניאוף.
בדר"כ נדרשת הוכחת "מכחול בתוך שפופרת" כהוכחה ליחסי מין מלאים.
אם יש קשיי הוכחה מכל סיבה שהיא לרבות קשיי בילוש בגלל חוקי הגנת הפרטיות, לעתים אפשר להיתלות בעילה של "מעשה כיעור".
מעשה כיעור מתאר יחסי מין חלקיים לפחות שנעשו בחדרי חדרים, כך שאי אפשר להוכיח אותם, אבל אפשר להניח את קיומם, אפשר להניח שהאישה לפחות התנשקה עם המאהב שלה, או קיימה אתו יחסי מין חלקיים.

"מעשה כיעור" הוא ניאוף ומהווה עילת גירושין.
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4018194,00.html

לעניינים האלו יש השפעות רכושיות כשמדובר במזונות אישה, ואף כשמדובר בחלוקת רכוש.
יש מי שסבורים שחלוקת רכוש במדינת ישראל היא לעולם שווה בשווה.
זה אולי כך כשמדובר בבימ"ש לענייני משפחה, אבל זה לא תמיד כך כשמדובר בתביעת חלוקת רכוש בבי"ד רבני. כלומר- לעתים יש סנקציות רכושיות נגד הצד הבוגדן, וזה בא לידי ביטוי בחלוקת הרכוש.
כמו שאמרתי קודם, ניתן לכרוך תביעות רכושיות בתביעת הגירושין עצמה שמוגשת אל ביה"ד הרבני, כך שזה האחרון ידון בכל ההשלכות האחרות של הגירושים עצמם ( רכוש, משמורת, מזונות, טיב גידול הילדים ).
 
עילות גירושין לגבר, נגד אשתו

עקרות אישה- אישה שמנסה להיכנס להיריון במשך 10 שנים או יותר, והדבר לא מסתייע. זו עילת עקרות.

אישה שזנתה תחת בעלה- ציינתי קודם ( לרבות "מעשה כיעור" ). בעיקרון, הבעל רשאי לסלוח לאשתו, ועדיין הוא מחוייב לתת לה גט.

אישה שעוברת על דת משה- עילה זו תופסת לגבי זוגות דתיים. אי קיום דיני כשרות, דיני נידה, חילול שבת.
התנהגות שלא כדין ישראל - אישה שמכה את בעלה, מקללת, מעליבה, מתלבשת כמופקרת.

מורדת- אי קיום יחסי מין מעל 6 חודשים מהווה מרד נגד הבעל. לא ברור לי עד כמה סיבות רפואיות עשויות להקל בעניין בזה ( אשמח להבהרות ).

מחלות ומומים- כשמדובר במחלות ומומים של האישה שהיו קודם לנישואים, והגבר לא ידע עליהם, ואלו גורמים לדחיית הגבר ביחס לאשתו ( כך שאינו נמשך אליה ) ו/או שאינו יכול לקיים איתה יחסים אינטימיים.
כשמדובר במחלות ומומים שנוצרו לאחר הנישואים, אין עילת גירושין למעט אם אין אפשרות לקיים יחסי מין בכלל.

https://www.yarimi.net/cncpt/עילות-לגירושין-המוכרות-בדין-העברי/

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4102538,00.html
 
אישה נואפת

כמו בתחילת השרשור, אני מתייחס רק לנישואים וגירושין בישראל.
אפשרויות חיתון בחו"ל, זה כבר אופרה אחרת....
&nbsp
בעיקרון, אישה נואפת אסורה על בעלה ועל בועלה.
כלומר, גם לאחר נישואיה, אותה אישה נואפת תהיה פסולת נישואים למאהב שלה, איתו נאפה בעודה נשואה.
זה כמובן מגבלה ממשית מאוד כשמדובר בארץ...
אבל זה מאוד קשה להוכיח ניאוף ( מכחול בשפופרת ).
קל יותר להוכיח מעשה כיעור, כלומר סבירות גבוהה ליחסים חלקיים לפחות.
ובכן, בעניין זה של מעשה כיעור, ממה שהבנתי, הדיעות חלוקות אם האישה הנואפת אסורה על בעלה, ואף אם אסורה על בועלה. ממה שהבנתי המבחן הוא מבחן טיב היחסי מין שנעשה בפועל. אם האישה טוענת שכל זמן שהייתה נשואה לא נאפה בקיום יחסים מלאים, האישה רשאית להינשא למאהב שלה.
http://din.org.il/2017/11/09/מעשה-כיעור-האם-אוסר-את-האשה-לבעל-ולנחשד/
 
לא הבנת. למי איכפת?

שהדוסים ילכו לשבת על השטריימל. מעניין את סבתי המתה מה הם חושבים, מה הרבנות חושבת ומי שכן מאמין בשטות שנקראת רבנות מגיע לו לקבל את כל ה $##%
 
אבל זהו הדין שחל לגביך

בהנחה שאתה נשוי, או כל אדם אחר שאתה מכיר שהוא יהודי שנשוי ליהודייה, אלו הם הדינים שחלים עליו, גם אם הוא חילוני בועל נידות ומחלל שבת בפרהסיה.

אם למשל תתחתן בחו"ל ( קפריסין ), בנישואים אזרחיים ותגיע לארץ ותרצה להתגרש כאן בארץ, בלית ברירה תיאלץ לעבור ברבנות.
אם רצונך הוא להתנגד לתביעת הגט, תיאלץ להכיר את עולם הטיעונים של הרבנות, של בתי הדין הרבניים.

כמו שהבוס אמר זאת בקיצור- גט, כתובה ומזונות אישה, הם בסמכותו הבלעדית של ביה"ד הרבני.
 
כל מיני המצאות וסיפורי אגדות

הראש של אנשים מלא בסיפורי אגדות. בנאדם חילוני פתאום מחליט שהוא צריך רב שיחתן אותו ורב שיקבור אותו ורב שיחתוך לילד שלו את הזין ורב שיחליט שהוא מגורש.
הזוי.
הכוח של הסטויות האלה בא מזה שאנשים חילונים, לא חרדים שעברו שטיפת מוח, חילונים שנוסעים בשבת ואוכלים פרות נמוכות, פתאום מחליטים שמה שהם צריכים בחיים שלהם זה דברי אלוהים חיים.
קודמת לזה ההחלטה ההזויה לא פחות, שצריך להתחתן.
מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא שהוא מתעורר עם פשפשים. שאנשים לא יחליטו החלטות הזויות כאלה הם לא יקבלו סיפורי אגדות שמנהלים להם את החיים.
 
אם אתה נגד נישואים באופן גורף

לא כ"כ הבנתי ממך אם אתה נגד כפייה דתית, או נגד מוסד הנישואים באופן גורף.
אבל רוב האנשים בעולם רואים בנישואים חלק מובנה מהגשמת הזוגיות שלהם. ככה זה תמיד היה ולמעשה זו עדיין המגמה השולטת ברוב חלקי העולם, גם בארץ.
ברוב מדינות העולם, הנישואים נערכים כטקס דתי ( לא אזרחי ).
כשמדובר בגירושים או "גט", כל מדינה לפי החוקים שלה. אני לא כ"כ יודע מה קורה במדינות זרות.

באמרת אגב, לא רק יהודים במדינת ישראל כפופים לבתי דין דתיים.
יש בארץ גם בתי דין שרעיים שפועלים לפי ההלכה האיסלאמית, ובתי דין נוצריים שפועלים לפי המסורת הנוצרית ( הנושא לא מוכר לי ממש ).
אבל ככלל, אף אחד בארץ לא חופשי ממוסדות הגירושין הדתיים, גם לא מוסלמים, גם לא נוצרים. ובטח שלא יהודים ( יהודי ויהודייה ), גם לא מי שנישא בחו"ל בנישואים אזרחיים.

*** נישואי תערובת ולהט"בים, הם החריג לכלל.
 
טועה ומטעה

אפשר בהחלט להתגרש גם בחו"ל באופן כזה שאין למדינה ולרבנות אלא להסכים.
 

Cherry Bloom

New member


 
זה חרטא, בסופו של דבר כולם יכולים להתגרש

אפשר לנסות להרוויח זמן עם בקשה שלום בית אבל אם אין ניסיון אמיתי ומוצלח לתיקון הזוגיות, בית הדין יחייב את הצד המתנגד לתת גט.
 
לא נכון

זה בדיוק המסר שאני רוצה להעביר, שדברים כאלו אינם נכונים.
יש סרבני גט ומסורבי גט.
יש מי שמוכן לבלות את שארית ימיו בכלא, ללא משפט והכל כדי לא לתת גט.
יש מי שבורח לחו"ל וחי בסתר משיקוליו שאינו טורח תמיד לפרט. כך הוא מותיר את אשתו עגונה.
אי אפשר לכפות על מישהו גט בניגוד לרצונו. גט כזה עלול להיות "גט מעושה" שאינו תופס ביהדות.
 
נצל"ש - ידועים בציבור

יש גם מה שנקרה בארץ "ידועים בציבור".
מה שמעניין בנושא הזה, זה שמדובר באנשים שחיים יחדיו במע' זוגית, מנהלים יחדיו משק בית משותף, ונראים כלפי חוץ כבעל ואישה לכל דבר ועניין, רק שהם אינם נשואים זה לזו ואף להם שום הסכם או חוזה בכתב שמסכם את חובותיהם וזכויותיהם.
עדיין אין לנו בארץ חוק מסודר שיסדיר את מעמדם של הידועים בציבור, ולא ידוע לי על יוזמה לסידור חוק כזה.
מה שמעניין בנושא הזה, זה שיש פסיקות של בתי המשפט בארץ שבהן המדינה לעתים מכירה ב"ידוע בציבור" כאיש נשוי, כך שהוא לעתים זוכה לזכויות כאלה וכאלה לפי החוק, כאילו היה אדם נשוי ממש.
יחד עם זאת, כל אחד מהצדדים במע' ידועים בציבור, איננו בעל זכויות ביחס לבן זוגו, למעט "הלכת השיתוף".
"הלכת השיתוף", היא הלכה מחייבת מן הפסיקה, הקובעת כי כל אחד מבני הזוג זכאי למחצת שווי הרכוש המשותף של בני הזוג.
https://he.wikipedia.org/wiki/ידוע_בציבור

בני זוג העונים על תנאי "ידועים בציבור" אינם יכולים להירשם בשום מאגר ייעודי כ"ידועים בציבור" ( עד כמה שידוע לי ). מפני שאין מאגר כזה.
זוגיות כזאת יכולה להסתיים בכל רגע, ומכל סיבה שהיא.
 
זוגות רבים, הם ידועים בציבור ואף לא יודעים זאת....

בדר"כ קיימת מגמה של בתי המשפט להכיר בידועים בציבור, כשקיימת מניעה חוקית או כלכלית להינשא, כמו כהן וגרושה, ממזר ויהודייה, יהודי ונכרייה, אישה עגונה ובן זוגה, גבר מסורב גט והפלגש שלו. אלמנת צה"ל שזכאית לתגמולים ועלולה לאבד את התגמולים עם נישואיה.
אבל זה ממש לא תנאי חובה.
לפעמים גם סתם זוגות רגילים שחיים יחדיו ואינם מתחתנים, עשויים להיחשב כידועים בציבור. שני התנאים הם כאמור, חיי אישות, וחיי שיתוף במשק בית משותף.

בארצות האנגלו סקסיות זה נקרא COMMON LAW MARRIAGE, או שזו המקבילה לפחות לידועים בציבור בארץ.
 

justanotherme82

New member
the lady doth protest too much

בתור אחד שטוען שלא מעוניין בכלל בזוגיות ובטח שלא בנישואים, אתה ממש אובססיבי בנושא
 

justanotherme82

New member
עושים איתך? למה שמישהו יעשה איתך משהו?

בעצם כל המטרה שלך זה שמישהו יעשה משהו לשכנע אותך שאתה טועה או משהו כזה?
 
בניגוד למה שאתה חושב- אתה לא מחדש דבר

והבוס כבר סיכם את העניין היטב.
 
למעלה