ניתוח קליל על המעו"ף

astral travel

New member
ניתוח קליל על המעו"ף

מפברואר השנה החל המדד לפתח מהלך עליה חזק תוך שהוא פורץ רמות התנגדות משמעותיות ב-380-390. לאחר מכן מתבצעת נסיגה אל הרמה שנפרצה והנ"ל מאושרת כתמיכה, משם ממשיך המדד אל 450, שם הוא משלים מהלך עליה של 50% מהתחתית של פברואר. לאחר שלושה ניסיונות פריצה של 450 כושל המדד מלהחזיק את הרמה ומבצע נסיגה משמעותית (40% ממהלך העליה) אל רמת התמיכה ב-380 - שם הוא מתבסס במהלך צידי, נכנס ל-OverSold ומכשיר את הקרקע למהלך עליה נוסף אשר מביא אותו אל 470 שהיא הרמה הנוכחית. ביום האחרון (שבגרף, לא היום) נוצרת תבנית CandleStick דובית בשם Shooting Star אשר מהווה תבנית פוטנציאלית להיפוך מגמה (ומחזקת את העובדה שהמדד מקבל Disterbution (זריקת סחורה לשוק) ברמה הנוכחית). היום סגר המדד ללא שינוי משמעותי, וזאת למרות הסיגנל השלילי החזק שהתקבל במדדים של ארה"ב (אשר אף יכול לבשר על תחילתן של ירידות משמעותיות ביותר). עכשיו, מיכיוון שקיימת קוריליצייה בין המדדים של ארה"ב למעו"ף - ההנחה שלי היא שהגופים הגדולים החזיקו את השוק היום זמנית על מנת להעמיס פוזיציית שורט על המעו"ף דרך האופציות). ההנחה הזו מתחזקת ע"י העובדה שה-Shooting Star שהתקבל ביום חמישי היה אמור לזרוק את המדד מטה היום, וזה לא קרה. אז רוב הסיכויים שההחזקה היום הייתה 'מלאכותית'. למרות שאיני מתמצא נכון לזמן נתון בנתוני האופציות - נאמר לי כי בימים האחרונים התקיים יחס פוט\קול נמוך - אך מהסתכלות בגרף ניתן לראות שהיחס הנ"ל (שמראה על סחירות גבוהה יותר בקולים) לא מתבטא בעליות בנכס הבסיס - ואם היו לי נתונים נוספים - הייתי יכול לחזק את ההנחה, אבל אני בטוח שהקולים אף איבדו מערכם והיחס הנמוך בשילוב התקרה שהתקבלה בנכס הבסיס מעידים על מכירת קולים (יציאה מפוזיציית לונג) וכתיבה שלהם על מנת להפוך פוזיצייה לשורט. בניתוח גרפי של המעו"ף אפשר לראות את השילוב של קו ההתנגדות האלכסוני שמתצלב בנקודה הנוכחית עם רמת ההתנגדות האופקית מהטופ של ינואר 2002 והרמות של סוף 99' עד תחילת 2001. הדבר נותן ריסק-ריוורד מעולה ובשילוב עם רמות ה-OverBought בשוק, אי יכולתו של המדד לקחת את 470, יחס הפוט\קול הנמוך שלא בא לידי ביטוי בשוק והשבירה של המדדים הגדולים בארה"ב - מכשירים את הקרקע לפוזיציית שורט, וה-Bearish Shooting Star ביום חמישי שעבר נתן את הטריגר לפתיחתה. אפשר לצפות לנסיגה ראשונית במעו"ף אל קו התמיכה העולה ב-425, ולאח"כ מכן אל בדיקה מחודשת של 380. בהצלחה,
 

M® Max

New member
ניתוח טוב ומעניין , לדעתי קצת../images/Emo36.gif

מוקדם לומר שהמעוף יפגוש את ה 425 ואת ה 380 , לבינתיים המעוף נמצא במגמה עולהה!!! עד שלא יוכח אחרת , רק רמת ה 430 עלולה להוביל את המדד בחזרה ל 380 (כבר ב 440 יש תמיכה חזקה מאוד) , כל עוד אנחנו מעל 430 אזי הנחת העבודה היא שהשוק חיובי , כמובן שזה לא ימנע מאיתנו לקחת שורט על השוק בתוך המגמה העולה כאשר הדבר מתבקש מאיתנו.
 

astral travel

New member
מקס יש שתי שיטות עבודה עיקריות,

1. Trade with the Trend 2. כניסה בריסק ריוורד. בשיטה מס' 1 מחכים להתחלפות המגמה לפי הגדרה של אלמנטים אובייקטיבים (כמו חתיכה של ממוצעים נעים אחד את השני) וכניסה לפוזיצייה עת מתקבל תיקון. בשיטה מס' 2 קונים ברמת תמיכה כאשר השוק נמצא ב-OverSold ומוכרים (או משרטטים) כאשר השוק נמצא ברמת התנגדות וב-OverBought. שתי השיטות טובות ואף משלימות אחת את השניה (לדוגמא - פתיחה של פוזיצייה ראשונית לפי שיטה מס' 2, והגדלתה לפי שיטה מס' 1). אני אישית מרגיש יותר נוח עם שיטה מס' 2 שכן היא מאפשרת לחתוך הפסד באופן מיידי במידה והמדד מפר את רמת ההתנגדות\תמיכה.
 

astral travel

New member
תודה ילד,

אוליי בסוף כן ניקח פוזיצייה על המעו"ף
 

astral travel

New member
פוזיציית שורט על המעו"ף

לונג פוט 470 קניה - 1,250 שקל אני חוזר לישון
 

astral travel

New member
לא לא חזרתי, סה"כ פשוט זיהיתי

הזדמנות מהירה ל"כסף קל" בשוק המקומי - ומה שמשרת את המטרה - ברוך הבא. אם אני יסחור במעו"ף זה יהיה רק לעיתים.
 
למעלה