ננשכתי ע"י כלבו של בעל הבית שלי

jeshu

New member
ננשכתי ע"י כלבו של בעל הבית שלי חיפשתי בפורום, ועושה רושם, שקצת מפתיע אותי, שאני הראשון ששואל על נשיכה של כלב. ננשכתי ע"י הכלב בחצר הבית בו אני גר - דירת שותפים בקומת הקרקע ודירתו של בעל הבית בקומה מעליה. האם יש צורך להגיש תלונה במשטרה? אני בהחלט מתכוון לתבוע אותו. האם יש צורך בפניה ללשכת הבריאות? הייתי במרפאה שנותנת שירותים אחרי שעות הפעילות של קופ"ח. מחר אולי אלך לבצע צילום רנטגן של היד. היחידים שהיו עדים לארוע היו בנו של בעל הבית (בן כ-50) ונכדתו של בעל הבית. בתודה מראש ואני רק רוצה לציין איזה כיף זה שיש כזה פורום של אנשים שמוכנים לתת ולעזור.
 
תשובה אכן, בגלל שמדובר בפורום חדש, לא נשאלה כאן שאלה בעניין נשיכת כלב, אבל כפי שצוין - בפורום חוק ומשפט השאלה נטחנה עד דק וגם אני השבתי לא פעם לשאלות שם. ועל מנת שלא תטבע בחיפוש - להלן החלק הרלוונטי מפקודת הנזיקין בנוגע להיזק ע"י כלב: סימן ד'1: היזק על-ידי כלב נזקים שנגרמו על ידי כלב 41א. בתובענה בשל נזק לגוף שנגרם על ידי כלב, חייב בעליו של הכלב או מי שמחזיק בכלב דרך קבע (להלן - הבעלים) לפצות את הניזוק, ואין נפקא מינה אם היתה או לא היתה התרשלות מצדו של הבעלים. הגנות 41ב. בתובענה לפי סימן זה לא תהא הגנה לבעלים, אלא אם כן הנזק נגרם עקב אחד מאלה - (1) התגרות של הניזוק בכלב; (2) תקיפת הניזוק את הבעלים, את בן זוגו, הורו או ילדו; (3) הסגת גבול של הניזוק במקרקעין של הבעלים. שמירת דינים 41ג. אין סימן זה גורע מזכויות אחרות לפי פקודה זו או לפי כל דין אחר. כדאי מאד לתעד את הפגיעה בתמונות, לקבל טיפול רפואי מסודר ולשמור על כל התיעוד. כדאי מאד לאתר עדי ראיה שיסכימו לחתום על הצהרה בכתב ידם (או תצהיר בפני עו"ד - הכי טוב) על האירוע. כדאי לברר אם בעל הכלב מבוטח בחברה כלשהי. כדאי גם לוודא מיהו הבעלים של הכלב או המחזיק בו בדרך קבע. בבוא העת (כשהנזק יתגבש סופית) פנה לעו"ד העוסק בנזיקין. אין חובה לפנות למשרד הבריאות. אם יש חשש שהכלב חולה כדאי לפנות על מנת שהכלב יוכנס להסגר. אין חובה להגיש תלונה במשטרה, במיוחד אם יש עדי ראיה שמוכנים להעיד על האירוע.
 

jeshu

New member
תודה על העצות, ובכן מי שמחזיק בכלב הוא בעל הבית שלי - הוא גר בקומה העליונה של הבית ואני בתחתונה. התקיפה התרחשה בחצר הבית - אזור שמותר לי לשהות בו - בשעה שהלכתי משער הכניסה אל דלת הדירה. העדים היחידים היו אחיו של בעל הבית ואחייניתו של בעל הבית. תלונה במשטרה הוגשה וגם דווח על ידי בלשכת הבריאות האזורית. למה התכוונת "כשהנזק יתברר סופית"? אגב, סעיף 41ג' - מה זה אומר? אני שואל מתוך עניין. תודה רבה
 
תשובה המשמעות של כשהנזק יתברר סופית (או "התגבשות הנזק") היא שרק כשתחלוף תקופה של מספר שבועות (או חודשים, בהתאם לפגיעה) ניתן יהיה לעמוד על הנזק מבחינה רפואית (האם זה יסתכם ב"סתם" צלקת או נזק יותר "רציני") ואז ניתן יהיה גם לאמוד את הנזק מבחינה כלכלית. משמעותו של סעיף 41ג היא שאתה לא חייב לתבוע לפי סימן ד' לפקודת הנזיקין. אתה יכול לתבוע למשל לפי עילת הרשלנות. אבל זה מיותר כשיש לך אפשרות לתבוע לפי סימן ד'.
 

mr dish

New member
זאת מכיוון שהפורום הזה נפתח בעיקר עבור כאלה ש נשכו כלבים, לא ההיפך.
 

mr dish

New member
טוב...מזל שההומו עדיין חי..... סידרה ענקית זו היתה....הרבה חריצי צחוק הם חרצו על לחיי....
 
למעלה