זו כן אינדוקציה
בתגובתך אליו אמרת שההנחה אינה שהיום יום חמישי, ובכך אתה צודק, זו ההנחה: בפרק זמן של C ימים - ביום ה-C לא יכול להיות בוחן פתע. הבעיה היא שכל פעם מקצרים את פרק הזמן אליו מתייחסים בהנחה ואז מחילים את ההנחה לגבי פרק הזמן הראשוני. באופן כללי: זה כמו לקחת קבוצה ממויינת של C מספרים, ואז להגיד את ההנחה הנכונה: בקבוצה ממויינת (מהקטן לגדול) של C מספרים - המספר הגדול ביותר הוא המספר ה-C. ואז להמשיך ולהגיד את זה לגבי שאר המספרים, כאשר כל פעם מקטינים את הקבוצה. ואז להגיד: לגבי כל אחד מ-C המספרים טענו שהוא הכי גדול, והרי הקבוצה ממויינת?! ובדוגמא מספרית: נתונה קבוצת המספרים 1,2,3,4,5,6 המספר הגדול ביותר מבין 1-6 הוא האחרון, המספר הגדול ביותר מבין 1-5 הוא 5 וכו´ וכו´, לכן כל המספרים מתוך 1-6 הם הכי גדולים , לכן יש פרדוקס. בדוגמא של השבוע: ביום שישי לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן יכול היות בימים א-ו. ביום חמישי לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן יכול להיות בימים א-ה. וכו´ וכו´ באף יום לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן בין א-ו. פרדוקס.
בתגובתך אליו אמרת שההנחה אינה שהיום יום חמישי, ובכך אתה צודק, זו ההנחה: בפרק זמן של C ימים - ביום ה-C לא יכול להיות בוחן פתע. הבעיה היא שכל פעם מקצרים את פרק הזמן אליו מתייחסים בהנחה ואז מחילים את ההנחה לגבי פרק הזמן הראשוני. באופן כללי: זה כמו לקחת קבוצה ממויינת של C מספרים, ואז להגיד את ההנחה הנכונה: בקבוצה ממויינת (מהקטן לגדול) של C מספרים - המספר הגדול ביותר הוא המספר ה-C. ואז להמשיך ולהגיד את זה לגבי שאר המספרים, כאשר כל פעם מקטינים את הקבוצה. ואז להגיד: לגבי כל אחד מ-C המספרים טענו שהוא הכי גדול, והרי הקבוצה ממויינת?! ובדוגמא מספרית: נתונה קבוצת המספרים 1,2,3,4,5,6 המספר הגדול ביותר מבין 1-6 הוא האחרון, המספר הגדול ביותר מבין 1-5 הוא 5 וכו´ וכו´, לכן כל המספרים מתוך 1-6 הם הכי גדולים , לכן יש פרדוקס. בדוגמא של השבוע: ביום שישי לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן יכול היות בימים א-ו. ביום חמישי לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן יכול להיות בימים א-ה. וכו´ וכו´ באף יום לא יכול להיות בוחן פתע כאשר הבוחן בין א-ו. פרדוקס.