נסיעה ל"אקשן פארק" בקיטנה

לורליי43

New member
נסיעה ל"אקשן פארק" בקיטנה

יש לי שאלה דחופה אליכם. במסגרת הקיטנה לוקחים את הילדים ל"אקשן פארק". אין לי ספק שהילד יהנה שם מאוד, השאלה היא האם מבחינה בטיחותית זה במסגרת הסביר. הוא בקבוצה של 20 וקצת ילדים (גילאי 5), 2 מדריכים (אחת מהן גננת מנוסה ואחראית והשניה בת 17 אחראית). מה שמטריד אותי: מרחק הנסיעה- כ-45 דק' באוטובוס (לא חגורים). חלק מהפעילות היא פעילות מים (כפי שמתואר בקישור). עם מי שדיברתי, לא הרגיש שיש בעיה, החברות מהקיטנה נוסעות. אם אני מחליטה להשאיר אותו בבית- איך להסביר? מה דעתכן/ם?
 
../images/Emo150.gifיש סיכוי שתהיי "הורה מלווה" ?

או אולי בנזוגך? מבחינת "נורמה" זה מקובל. מבחינת סיכון, זה קיים. רוב ההורים פשוט מעדיפים לא לחשוב על זה... להשאיר בבית בדיעבד נראה לי מאוד מאכזב לילד. אני לא אומרת שאכזבה היא שיקול לשלוח אותו, אבל נראה לי שזה מסוג הדברים שצריך לחשוב עליהם לפני שבוחרים לאיזו קיטנה לשלוח... מצד שני, בתור מארגנת של פעילויות כאלו, אני יכולה להגיד לך שההתלבטות עולה בכל פעם מחדש ובכל זאת, בישראל כיום, לצערי, אין אוטובוסים עם חגורות להסעת ילדים וקשה להתחרות ללא אטרקציות בקייטנות בהן יש אטרקציות... הצעה חלופית וחזרה להתחלה: לצאת איתו כהורה מלווה...
 

לורליי43

New member
האמת? ממש לא בא לי

להיות הורה מלווה, מכל מיני סיבות. אבל את צודקת שזו פשרה.
 

פלגיה

New member
ממה שאני יודעת בקייטנה אצלנו

לנסיעות כאלה מבקשים הורים מתנדבים שיצטרפו, וממנים הורה על כל 3 או 4 ילדים. בפעמים שהצטרפתי ראיתי עד כמה זה חשוב. הנסיעה לא חגורים באוטובוס פחות מטרידה אותי (הסיכון לפגיעה באוטובוס יותר קטן מהסיכון לפגיעה בעת נסיעה במכונית). מטרידות אותי הבעיות במקום עצמו שהוא גדול, מלא מתקנים ואנשים, וקצת קשה לעקוב אחרי כל הילדים. פעילויות המים מפחידות אפילו יותר - כי עלולים להחליק ולהיפגע. אני מניחה שאין לך אפשרות להצטרף וליסוע יחד איתו. אם את מחליטה להשאיר בבית, את צריכה להסביר בדיוק ממה את חוששת, ולנסות לארגן נסיעה משפחתית לאותו מקום בזמן הקרוב. הוא יהיה מאוכזב, ובוודאי אם ישמע חוויות מאלה שכן נוסעים, אבל גם עם אכזבות צריך לדעת להתמודד.
 

לורליי43

New member
הבעיה להיות אחראי על ילדים נוספים

מרתיעה אותי (זה במידה והייתי מצטרפת).
 
אני חושבת שהוא צעיר ולכן בשנה שעברה

לא רשמתי לקייטנה שיש בה פעילות מחוץ לשטח הקייטנה. השנה לולי הייתה בקייטנה עם פעילות של בריכה וסופרלנד. חששתי מאוד אבל אבי רוצה לשבח את מפעילי הקייטנה טמארגניה שהזמינו הורים מלווים ועוד מתנדבים ויצא שבקבוצה של לולי היו 6 מבוגרים על 15 ילדים. אם את ממש חוששת ולא רוצה שיסע הסבירי לו את חששותייך ואולי תוכלי להבטיח לו נסיעה משפחתית לבילוי בסיגנון הזה.
 
בעיה. אני לא בטוח שהייתי מקרקע אותו

אבל במקביל מנסה להקטין את היחס מבוגר/ילד, אולי לוחץ על הצוות אולי מנסה לבדוק וללחוץ לגבי הורה שפנוי שיכול ללוות. בעיה.
 

לורליי43

New member
מסתבר שיש עוד איש צוות לכל קבוצה

כך שהיחס הוא מדריך על כל 7 ילדים. בנוסף מצטרפת הרכזת ואב הבית.
 

לורליי43

New member
ב-../images/Emo8.gifאתה מתכוון שזה מה שאני חושבת?

אז לא, רק רציתי לתקן את היחס המספרי של 1:11. אני מאוד מתלבטת.
 
מתלבטת במה?

אם יש יחס מספרי במקום 1:11 1:4 או שלא הבנתי והבעיה היא בחוסר חגורות בטיחות? או בעצם פעילות המים? אולי עם כל כך אמ-ים אז עדיף לוותר.
 

לורליי43

New member
יחס מספרי 1:7

הרכזת ואב הבית יוצאים עם כלל ילדי הקיטנה (כ-130 ילדים). כן והבעיה היא בעיקר בפעילות המים, ובנסיעה הארוכה יחסית ללא חגורות בטיחות. בחלקים אחרים של המקום הפעילות נראית לי לא בעייתית.
 

סמאדי

New member
זה לא נשמע לי נכון...

20 ילדים ושני מדריכים?! ככל שאנסה להתגבר על הפחדים שלי בתור אמא, ולשחרר, זה צריך להשמע הגיוני... תשאלי אם יש הורים מלווים. זה באמת אמור להיות כיף לילד, והוא בטח מצפה לזה... שמישהו יכתוב כבר ספר של חוקים איך לגדל אותם. ושמי שעושה זאת, ידע מה הולך לקרות לפני שהוא כותב...
 

תּמר

New member
זאת אחת הסיבות שלא שלחתי לקייטנה

בילוי בכל מיני מקומות כמו בריכות, פארק מים, לונה פארק בקבוצות גדולות בלי ליווי שאוכל לסמוך עליו - ממש לא בשבילי. ואם הייתי שולחת לקייטנה והיתה לי אפשרות - הייתי מצטרפת לטיול.
 

סמאדי

New member
עוד הצעה...

אני כותבת מה אני הייתי עושה, בתור חברה למסע הזה, שנקרא האימהות. לא יודעת מה נכון לילד שלך וגם לא מה לך. אבל מאחר וזו שיחה בין נשים שרוצות למצוא מה נכון לילדים שלנו, אני יכולה לומר לך, רק מאיפה שאני נמצאת, שאני לא חושבת שהייתי מסכימה להשתתפות של הילד שלי ביום הזה, עם שני מלווים בלבד... ויש הרבה הורים שלא יסכימו איתי ויקראו לי "חרדתית" והיו אומרים לי שצריך לשחרר... אני הייתי מבינה שלהחלטה שלי צריך להיות "מחיר". אם אני חוששת לילד שלי ולא מאפשרת לו לעשות משהו שבעיניו נראה ממש כיף, הייתי מסבירה לו, עד כמה שאפשר, כי כשהם רוצים כיף, לא ממש בא להם להבין למה זה לא הולך לקרות, ממה אני חוששת ולמה אני לא מאפשרת את זה. במקביל, הייתי מציעה לו לבחור יום כיף אחר, וכאן נכנס "המחיר" שאני מוכנה "לשלם" עבור השקט הנפשי שלי והבטחון שלו, והייתי מוותרת על כל מה שתכננתי לעשות באותו יום, מתארגנת עם הילדים האחרים, ועושים את מה שהוא רוצה. מה דעתך?
 

לורליי43

New member
לא באותו יום

אני לא מעונינת לקחת יום חופש מהעבודה ואני גם לא חושבת שיש לזה הצדקה. בנוסף, גם אם אעשה פעילות אחרת- זה עדיין לא אותו כיף מבחינתו, כמו ללכת עם החברים ליום בילוי כזה. כך שזה לא משנה מה יקרה באותו יום זה לא יהווה תחליף. לגבי הילדים האחרים, דרך אגב- אז האחות הגדולה עובדת... (בת 16.5), והאח (14) לא יכול להיות שותף רלוונטי ממש לפעילות שתעניין את בן ה-5.4. אני מסכימה איתך לגבי ההתלבטות לגבי הענין הבטיחותי שבאותו יום כיף, האם זה סביר או לא וזו כמובן הסיבה ששאלתי.
 

לורליי43

New member
סוף דבר

היתה לי שיחה מעניינת איתו (הוא כזה חמוד). אמרתי לו ששיש סיכון בנסיעה הזו וזה מפחיד אותי. אז הוא אמר לי - אני חושב שאני אסתדר
וגם- אני אסע ואספר לך אם היה משהו מפחיד. אז הסברתי לו שזה כמו שאנחנו בברכה והוא מאוד נהנה לצלול, ואני עומדת לידו ומשגיחה עליו למרות שזה בכלל לא מפחיד אותו- אבל אני לא יכולה להשאיר אותו לבד כי זה מסוכן. הצלחתי לשכנע אותו שישאר מחר בבית. אני אצא שעה קודם מהעבודה ואקח אותו לברכה, והיום בזכות זה שהוא נשאר בבית הוא יכול לראות את תוכנית הטלויזיה שהוא מאוד אוהב ושבדרך כלל אנחנו מקליטים לו. מכיון שחוזרים לקיטנה רק ביום א', הילדים ממילא לא ידברו על הנסיעה הזו (אין קיטנה ביום שישי).
 
למעלה