נסיעה של 6 נפשות ברכב של 5

נסיעה של 6 נפשות ברכב של 5

ברשותנו רכב משפחתי רגיל, עם 5 רצועות קשירה. עד לפני שבועיים היינו משפחה בת 5 נפשות : שני הורים ו- 3 ילדים קטנים (הגדולה בת 5.5). לפני שבועיים הצטרפה למשפחתנו תנוקת וכעת אנחנו 6 נפשות. מבחינת מקום ישיבה : יש מקום ישיבה ל- 4 ילדים קטנים מאחורה (עם כסאות בטיחות ובוסטרים). מבחינת החורות : יש רק 5. השאלה היא האם מותר להשתמש בחגורה אחת עבור שני ילדים? אם לא, האם יש אפשרות להוסיף חגורה ואז זה יהיה תקני? ושאלה נוספת לגבי בוסטרים : האם חייבים בוסטר לילדים (גיל 4 ומעלה) או שמספיק משטח הגבהה כלשהו (=כרית / מזרן עם גב וכדומה).
 

Pullover

New member
תשובה.

קודם כל, זה בכלל נראה לך שחגורה אחת לשני ילדים זה בטיחותי? מדובר בילדים שלך בסופו של דבר. הייתי ממליץ להסתכל באתר של "בטרם" www.beterem.org להבין את החוק (לא רק עניין של חוק, גם עניין של בטיחות לילד) בנוגע למושבי בטיחות, מושבי הגבהה והשימוש בהם, לפי השאלות שלך נראה שכדי להתחיל ממש מהתחלה.
 
לגבי משטח הגבהה

גם באתר שאליו הפנית נאמר שתפקיד הבוסטר להגביהה את הילד כדי שהחגורה תעטוף את ירכיו. אז למה דווקא "בוסטר" קנוי?! אם אני מאלתרת משהו שיהיה יציב ברכב (כמו בוסטר) ועליו הילד ישב ויהיה גבוה ויתאים את עצמו לחגורה - למה לא בעצם?! לגבי חגורת שני ילדים בחגורה אחת - סביר שזה לא בטיחותי. לא אמרתי שזה מה שאני הולכת לעשות - שאלתי מה אומר החוק. ומה לגבי הוספתצ חגורה נוספת ברכב (ואז לכל ילד יש את חגורתו) זה כן תקני או שברגע שכתוב ברשיון הרכב "רכב ל- 5 נפשות" - אין אפשרות לחרוג?
 

guya72

New member
ברשותך, אני אדלג על

מספר מוקשים שקיימים בשאלתך(מעצלנות גרידא, לא אפרט אותם). לגבי בוסטר קנוי - מדוע ?? מאחר ובעת האצה והאטה של הרכב, מופעלים כוחות פיזיקליים על הנמצאים ברכב. בוסטר קנוי - מתוכנן לעמוד בכוחות אלו. מאידך, אם תשתמשי בכריות לצורך הגבהה (או דבר דומה), בעת עצירה חזקה, הם עלולים פשוט להחליק מתחת לישבנו של הילד, ואת ההמשך אני משאיר לדמיונך (אופציה אחת : הילד נשאר באויר תלוי בחגורה. אופציה שניה - הילד מחליק למטה עם כוח המשיכה, ועף בעקבות הכריות האבודות). בכל מקרה - התוצאה תהיה קטסטרופלית (תלוי בעוצמת הבלימה). לגבי הוספת חגורה נוספת - זה לא דבר פשוט. אולי אפילו לא אפשרי. החגורה מעוגנת לגוף הרכב. בעת חישוב החוזק המבני של הרכב, לקחו בחשבון את החיבורים הנ"ל. עכשיו, תארי לעצמך שמישהו קודח בשלדה של הרכב כדי לחבר חגורת בטיחות נוספת - במעשה זה הוא מחליש את החוזק המבני של הרכב (מוריד עמידות לנזק בעת תאונה). הדוגמא הכי טובה היא האסון באולם בירושלים - לשם שימוש בשיטת פל-קל באולם אירועים, קדחו בקיר תומך והחלישו את החוזק המבני של האולם. כאשר המבנה עמד בפני עומס כבד (שבמקור הוא היה אמור לעמוד בו בלי בעיות) - הוא קרס (והתוצאה זכורה לכולם).
 
למעלה