זו טעות
אתה מסתכל על המכירות, אבל יש למשוואה שני צדדים- צד שמוכר וצד שקונה.
נכון- המכירות גדלו פי כמה, אבל השאלה היא האם ההוצאות שמקבלות יום על כל עותק שמוכרות רק 10-15 שקל לעותק- מצליחות הן להחזיר את ההשקעה, והן להרוויח קצת.
כשמדובר בספרי מיינסטרים- כן, אפשר למכור ספר של קן פולט בעובי 1000 עמודים במחירי רצפה, ויימצאו 15,000 קונים שיקנו אותו (ועוד כמה אלפי קונים שגם יעשו להוצאה רווח), זה לא ממש נכון לפנטזיה, ובטח ובטח שלא נכון למד"ב (שכמות הקהל שלו בארץ קטנה פי כמה מזה של הפנטזיה).
בסופו של דבר מי שמשקיע (ועלות די מינימליסטית- עם מתרגם לא ברמה של עמנואל לוטם- להוציא ספר היא 50,000 ש"ח- ספר של רומח הדרקון, כ-300 עמודים. אם אתה לוקח ספר פנטזיה רציני של 600 עמודים- תכפיל את הסכום)- מצפה לפחות לא להפסיד.
בז'אנר שלנו, כמות הקהל די מצומצמת, גם אם תכפיל את כמות המכירות בגלל מבצעים כאלו- אז ספר ימכור 2000 - 3000 עותקים- במקום 1000-1500 אבל ההכנסה תהיה רק כ-12 שקל לעותק, התוצאה היא הפסד.
(וזה בהנחה שהצלחת למכור מספיק, רוב הקוראים לא יקנו ספרי מד"ב ופנטזיה גם אם הם יהיו במבצע מוזל).
אני יודע שמה שאני אומר ישמע תלוש מהמציאות, אז הנה שתי עובדות -
1) שם הרוח- נמכר במבצעים, אני שומע שיש חנויות שמכרו ממנו עשרות עותקים כל אחת. ולמרות זאת - ההוצאה דיווחה שנגרמו לה הפסדים כבדים (העלויות לספר בעובי כזה, ואם מתרגם כמו עמנואל לוטם- מן הסתם עברו בהרבה את ה-100,000 ש"ח, גם למכור 5,000 עותקים בתעריף מוזל לא היה ממש מחזיר את ההשקעה).
2) רני גרף- כתב בבלוג שלו לפני כשנה שלו עצמו כשהוא מוציא ספרים של ריידדן- נגרמים הפסדים במבצעים האלו. אז אם ספרי פרסי ג'קסון גורמים להפסד במבצעים- מה יגידו הפנטזיה למבוגרים, או חמור מזה- המד"ב- שיש לו נתח קוראים עוד יותר מצומצם?
ההנחה שהביקוש גמיש מספיק - ממש לא תקפה פה