נפתח בית קולנוע חדש בדבלין

jonbaum

New member
נפתח בית קולנוע חדש בדבלין

אתמול בערב פתחו בדבלין בית קולנוע חדש ומקסים. המקום נקרא The Lighthouse ומטרתו להקרין סרטים קצת שונים ומשונים - לא בלוקבאסטרים אמריקאיים כמו כל שאר הבתי קולנוע. הוא למעשה החיאה של קולנוע ישן שהיה פעם אבל פשט את הרגל, ואותם הבעלים הצליחו לאסוף כספים וכו' ולהגשים את הפרוייקט. אני מאחל להם שיצליחו - בעבר הם היו המקום היחיד שהקרין סרטים "מעניינים" אבל כיום יש כבר לא מעט מוסדות אחרים שעוסקים בזה אז תהיה להם תחרות. המבנה עצמו משגע - הוא נמצא במתחם Smithfield וראינו את הסרט האירי Once שהוא מאוד נחמד אם כי קצת איטי. סרט שנעשה בתקציב אפס - אני חושב שהכיסא שישבתי עליו אתמול עלה יותר מהסרט עצמו. אני מצרף את האתר של המקום. תחת Facilities יש כמה תמונות.
 

jonbaum

New member
קרוב מאוד למרכז העיר

בקצה המערבי של מרכז העיר, בצד הצפוני של הנהר - בערך מול המפעל של גינס.
 

jonbaum

New member
אני גר כאן כבר 7 שנים

עזבתי את הארץ בשנת 1994 ויצאתי ללימודים ביפן. שם הכרתי את אשתי, שהיא דבלינאית, עזבנו את יפן ב-2000 ומאז אנחנו בדבלין. אני עצמאי - יש לי עסק תרגום/מתורגמנות אנגלית-יפנית. אני מצרף את הלינק (קצת PR).
 
מעניין....

7 שנים ביפן זה הרבה, מסקרן... ועכשיו דבלין....איך זה לחיות שם? איפה אתם גרים בדבלין?
 

jonbaum

New member
איך זה לגור כאן?

שאלה שנשמעת קלה, אבל היא לא. כמו לשאול "איך זה לגור בארץ?" אנחנו בסך הכל מבסוטים. עיקר עיסוקינו עבודה וגידול שתי הבנות שלנו, שהן עבודה במשרה מלאה. אנחנו גרים במקום שנקרא Blackrock שהיא פרבר בדרום מזרח דבלין, לא רחוק מהים. מקום ממש ממש סימפטי.
 
ממממ כן שאלה לא קלה או יותר נכון, התשובה אינה

פשוטה...תמיד מסקרן אותי לשמוע איך זה לגור בארץ זרה בהשוואה למגורים בארץ המולדת. וזה מסקרן במיוחד כשמדובר באירלנד, שאני מאד אוהבת. הייתי באירלנד פעמיים. טיילתי בכפרים והייתי הרבה זמן בדבלין. לא נראה לי שהייתי בבלקרוק, אולי עברתי שם עם הרכבת...
 

jonbaum

New member
בשבילי זה עוד יותר מסובך

אירלנד היא המדינה החמישית שלי. אני בעצם יליד אנגליה (מגיל 11 בארץ - וגם בה הייתי בקלצ'ר שוק נצחי. בית ספר ביום ראשון?? מה זה??) את אירלנד השוויתי בהתחלה בעיקר ליפן - חיי היומיום בארץ כבר ממש מעורפלים מבחינתי אחרי 14 שנה.
 

jonbaum

New member
יש לי, כן.

אמא שלי (אבא שלי נפטר ב-2001 בדיוק אחרי הביקור האחרון שלי בארץ), אח שלי ואשתו + שלושה ילדים (כולל ילדה קטנה שאפילו עוד לא ראיתי), שני דודים, כל מיני. השנה אנחנו מגיעים לביקור בארץ ביולי לשלושה שבועות - כאמור הפעם הראשונה מאז 2001. אנחנו מחליפים בתים עם משפחה בפרדס חנה.
 
ואו אז הרבה זמן לא הייתם פה...

זה בטח מרגש...לא קשה להיות רחוק מהמשפחה? (מצטערת על אביך). ביקור ביולי בארץ, חם, חם מאד! (-: הייתי בפרדס חנה לפני כחודש, מקום נחמד ורגוע...
 

jonbaum

New member
לי לא נורא קשה להיות רחוק מהמשפחה

אני כבר רגיל לזה - מיפן ביקרתי בארץ בערך פעם בשנה, ומאז שאנחנו כאן אמא שלי באה הנה כל שנה - רק השנה יש לה פטור.... כולם "מזהירים" אותנו שיהיה חם. באמת מצחיק אותי הקטע הזה - הישראלים נהיו ממש ווס-ווסים בקטע של חום, רק מתלוננים כל הזמן. זה מה שקורה כשהולכים ממזגן למזגן. כשאני גרתי בארץ אף אחד בכלל לא ידע מה זה מזגן ולא זכור לי שמישהו התלונן על החום.... אני אף פעם לא הייתי בפרדס חנה - האמת היא שעד שהסיפור הזה לא התחיל בקושי ידעתי שיש מקום כזה. טוב לשמוע שזה מקום נחמד.
 
חחח הצחקת אותי....

נראה כשתהיה פה מה תגיד על החום....בתכלס אני לא סובלת מזגנים אבל בקיץ כמו שלנו, אין ברירה. גם תלוי איפה אתה נמצא, באיזה איזור אני מניחה. בת"א חם נורא....לא יודעת איך בפרדס חנה. נו טוב באירלנד אין לכם בעיה כזו של חום, רוב הזמן קר וגשום. איך מסתדרים עם החורפיות הזו כל הזמן?
 

jonbaum

New member
נו יפה

מצד אחד מתחבאים ליד המזגן, ומצד שני שואלים איך מסתדרים עם החורפיות. You can't have it both ways האמת היא שאחרי שנותיי ביפן (42 מעלות ביום ו-35 מעלות בלילה בקיץ) כבר הספיק לי הקטע של חום. אם אני צריך לבחור בין אירלנד לבין חמסינים, אני כבר מעדיף את אירלנד. האמת היא שכבר שבועיים המז"א כאן ממש מקסים, אז לא מתלוננים.
 
יפה. אני רואה שאתה לא מהטיפוס המתלונן...

מה שאי אפשר לאמר עליי....(-: בחודשיים שהייתי באירלנד בקיץ שלפני שעבר היה די סביר. זה היה ביוני-יולי והיה רוב הזמן חביב, בוא נגיד, כמו הסתיו בארץ פחות או יותר....לפני כמה שנים הייתי באירלנד בחודש ספטמבר ובמשך שבועיים כמעט שלמים היה לי מזג אויר נפלא, ממש אביבי...המקומיים אמרו שהיה לי מזל גדול...
 
למעלה