נראה לי שיש סיכוי ששברתי שיא...

d a p h n a

New member
נראה לי שיש סיכוי ששברתי שיא... ../images/Emo178.gif

ביום שלישי החלטתי שכדי לדרבן את עצמי, אני אשאל את המנחה שלי אם הוא יוכל לקרוא טיוטה של הסמינר שלי אם הוא יישלח אליו עד יום שישי בלילה (המנחה שלי באנגליה, מלמד סמסטר באוקספורד. המועד להגשת העבודה הסופית הוא שבוע מהיום). באותו השלב אפילו עוד לא סיימתי לאסוף מקורות, וגם את רוב הספרות המשנית עדיין לא קראתי (למרות שכבר אספתי אותה). אחרי עבודת הכנה מייגעת ברביעי וחמישי, התייצבתי היום בתשע בבוקר מול המחשב (טוב התייצבתי בערך ב-8, אבל עד שהתחלתי לעבוד נהיה 9), מול קובץ ריק, עבדתי עד 11:30, אז הייתי צריכה לצאת לפגישה. חזרתי לעבוד ב-14, עבדתי רצוף עד 21 בערב - והצלחתי לשלוח טיוטה מלאה מתחילתה ועד סופה, כולל כל ההפניות והרשימה הביבליוגרפית. אני לא בטוחה, אבל נראה לי שאולי לכתוב עבודה סמינריונית שלמה בתשע וחצי שעות זה שיא חדש.
ואני אפילו חושבת שהתוצר שלי לא רע, למרות שסביר שאת השבוע הבא אבלה בשכתובים אחרי שאקבל את ההערות שלו. wish me luck....
 

I Was Hoping

New member
מה שבטוח - את השיא שלי שברת!

כל הכבוד לך! אני מקווה שקמת לאכול ולשתות לפעמים
מחזיקה לך אצבעות, כמובן!
 

helene

New member
הספק מרשים בהחלט../images/Emo47.gif

אבל איך זה עובד? איך אפשר ביומיים לקרוא מקורות וספרות משנית ( אני מניחה שיש לא מעט מזה) וגם לכתוב טיוטא? אני מניחה שהשיטה בארה"ב היא שונה ולא באמת קוראים את כל הספרות המשנית, אבל למי שלא מצוי בשיטה זו, איך זה בדיוק עובד? לכל סמינר ואפילו לכל רפרט יוצא לי לקרוא עשרות מאמרים ומספר ספרים ,וזה תמיד לקח המון זמן ( למרות שאין לי בעיה עם אנגלית אקדמית ). מאמרים אני אוהבת לקרוא כמה פעמים ( אבל זאת כבר באמת סטיה שלי) אני תוהה אם אני סתם מבזבזת את זמני, או שעוד לא למדתי לעבוד כמו שצריך והשיטה האמריקאית באמת יותר יעילה? אבל מצד שני איך עושים את זה? הרי דווקא איזה פסקא קטנה במאמר יכולה להיות מפתח לרעיון שלם, ואם לא קראתי הכל במלואו אני עלולה לפספס אותה. הכי מהר שאני אי פעם כתבתי משהו היה יומיים,וזאת הייתה הצעת המחקר שלי .אז נכון שלא הייתי צריכה לתקן כלום והיא אושרה פה אחד, אבל מצד שני זה היה אחרי חצי שנה של קריאה אינטנסיבית. כל הכבוד על ההספק. זה נראה לי פשוט מדהים, והלוואי עליי.
 

d a p h n a

New member
לא קראתי את "כל" הספרות הראשונית והמשנית

ביומיים. התחלתי להסתכל עליהם בשבועות הקודמים ברמה של לדעת מה יש לי באופן כללי, אבל הקריאה הממש אינטנסיבית נעשתה בערך ביומיים. מה שכן, א) אני לא ממליצה על זה, אני חושבת שעדיף לקחת יותר זמן לכתוב, וחוץ מזה, אנחנו עוד לא יודעים אם הטיוטה טובה
וב) זה קצת תלוי במקרה הזה באופי של העבודה הספציפית שכתבתי. לא כל עבודה אפשר לכתוב כך. במקרה הספציפי של העבודה הזו, בחרתי נושא שעבורו רוב הספרות המשנית היא רק חומר רק ולא כל כך רלוונטית (בדקתי ייצוגים מגדריים של מלכה מסויימת, ורוב הספרות המשנית היא פשוט ביוגרפיות שלה שלא עוסקות כמעט בכלל במגדר), ולכן התמקדתי כמעט אך ורק במקורות ראשוניים. השתמשתי בספרות המשנית בעיקר בשביל הביבליוגרפיה שלה, שנתנה לי "הצעות" למקורות חדשים להסתכל עליהם, אם כי עוד לפני השבוע הזה קראתי מאמר או שניים שהיו רלוונטיים לנושא ועשיתי לעצמי סיכומון שלהם. בפועל ביום שלישי בבוקר הדפסתי את רוב המקורות שלי (לקחתי אותם מ-EEBO). בשלישי בצהריים קראתי כמה מהם וסימנתי לעצמי את הדברים הרלוונטיים, ואז ישבתי לבדוק עבודות עד הלילה כדי להפטר מזה. ברביעי ישבתי כל היום וקראתי את שאר המקורות, כאשר מאחר וחיפשתי ייצוגים של המלכה יכולתי לקרוא בעלעול את הרוב כדי לקבל תחושה של האופי הכללי של המסמך, ולחפש את המילה Queen (האות Q הגדולה מופיעה לעיתים די רחוקות באנגלית, אז היה די קל למצוא את זה ברפרוף
) כדי לזהות את הקטעים שאני צריכה לקרוא בעיון. ביום רביעי בלילה קראתי במשך שעה וחצי את הביוגרפיה החשובה ביותר עבורי, זו שהיתה הכי חדשה, הכילה הכי הרבה מידע על ייצוגים, וכללה גם דיון מעמיק בהיסטוריוגרפיה. שוב, לא קראתי הכי לעומק, אבל הרעיון היה בעיקר לסדר לעצמי בראש את סיפור החיים של המלכה הזו ולדעת אילו אפיזודות מעניינות אותי. ביום חמישי בבוקר הלכתי לספרייה, ופתחתי את אוסף המכתבים של השגרירים הונציאניים ללונדון מהתקופה שאני חוקרת, ובאמצעות האינדקס התחלתי להוסיף עוד כמה עשרות ציטוטים רלוונטיים לרשימת המקורות הראשוניים. מ-eebo היו לי בעיקר טרקטטים פוליטיים, פמפלטים וכד'. השגרירים נתנו לי קצת דברים פחות "פומביים", רכילות מחצר המלך, כל מיני אנקדוטות, מידע על שיחות של השגריר עם המלכה וכו'. כאן היה לי מזל שספציפית לאנגליה המקור הזה מודפס ומסודר ומאונדקס. אחרי זה ישבתי כל שאר יום חמישי ופתחתי קובץ חדש שהיה מחולק לפרקים לפי החלוקה הקונספטואלית שהיתה לי לגבי העבודה שלי. תחת כל כותרת של פרק הכנסתי את כל הציטוטים הרלוונטיים שהיו לי מהמקורות, כולל כמובן תיאור המקור ומספר עמוד. כך בעצם היה לי "שלד" של עבודה שיכולתי לראות לפיו מה המידע שעומד לרשותי ושאני יכולה להשתמש בו כדי להעלות טיעונים שונים לגבי הייצוגים המגדריים, שהיה מורכב פשוט מרשימה של ציטטות. בנוסף, כדי להקל קצת על החיים שלי, הורדתי מהאתר של האוניברסיטה את EndNote (התכנה לניהול ביבליוגרפיה) וייבאתי פנימה את כל המקורות שלי, כדי שאני לא אצטרך להתעסק יותר מדי עם ההפניות, שהן דבר מעיק במיוחד כשעובדים עם מסמכים מהמאה ה-17 עם כותרות באורך הגלות. וזהו, ביום שישי פתחתי קובץ ריק, הכנסתי את כותרות הפרקים, והתחלתי לכתוב, כשאני יושבת עם ערימת המקורות ועם ה"שלד" שלי, ומחליטה אילו מקורות מתאימים ביותר ואיך להעביר את הנקודה שלי בצורה הטובה ביותר באמצעות שימוש מושכל וניתוח. כאמור, אני עוד לא יודעת עם העבודה טובה. נקווה. בגדול, אני ממש לא ממליצה לעבוד בקצב הזה. מניסיון של סמסטרים קודמים, זה עלול קצת לפגוע באיכות. הבעיה היא שזה כמעט מחוייב המציאות במקרה של המערכת האמריקאית. כל העבודות צריכות להיות מוגשות עד סוף הסמסטר שבו לומדים את הסמינר, ולומדים באופן פעיל (כלומר קוראים חומר, מגיעים לכיתה, מדסקסים אותו) עד שבועיים לפני המועד שבו העבודות צריכות להיות מוגשות. כך שבפועל, אפשר קצת להתחיל לעבוד במהלך הסמסטר, אבל ממש להתארגן על העבודה הרצינית קשה לפני שמגיע ממש הסוף, והתוצאה היא שלפעמים צריך לכתוב 2-3 עבודות בתקופה של שבועיים. אני חושבת שזה סידור די גרוע, אבל כך זה עובד כאן.
 
../images/Emo34.gif../images/Emo106.gif

האמת שהודעה הראשונה שלך השאירה אותי קצת בתמיהה, אבל אחרי ההסבר המלומד - השתכנעתי במאמץ המרוכז שלך! כל הכבוד ששלחת את הטיוטה!
 

helene

New member
זה בהחלט שם את הדברים בפרופורציות

ואני חשבתי שבארץ ועדת הוראה היא דרקונית ואין זמן לכתוב עבודות רציניות, אבל אם אנשים מצליחים בשיטה האמריקאית, אז אין לי בכלל מה לבכות על מר גורלי. באמת כל הכבוד!
 

d a p h n a

New member
נכון שעכשיו שלושה חודשים לסמינר

אחרי סוף הסמסטר פתאום נראים הרבה יותר טוב?
האמת היא שכמו הכוכב הצפוני, גם אני מתוסכלת מהעובדה שלא נותנים לנו יותר זמן, וכתוצאה האיכות של העבודות נפגעת. הייתי שמחה לקצת יותר זמן לעשות את זה בשקט כמו שצריך. יש לשיטה הזו רק יתרון אחד - כשנגמר הסמסטר, הוא באמת באמת נגמר. בעוד שבוע אני אגיש את הטיוטה האחרונה של העבודה הזו ואסיים לבדוק את הבחינות של הסטודנטים שלי, ואז רשמית אני אסיים לחלוטין עם כל המטלות שלי לשנת הלימודים הזו. כמובן שיש לי אוסף של מטלות שהטלתי על עצמי לקיץ, אבל זו בכל זאת תחושה נעימה שאחרי הלחץ של הסמסטר פתאום אפשר להרגע ואין שום דדליינים, שום עבודות לכתוב וכו' - עד השנה הבאה.
 

helene

New member
לגמרי../images/Emo6.gif

היו לי בשנים האחרונות שתי עבודות גדולות בקיץ (סמינר ורפראט או שני סמינרים) ותמיד סיימתי יומיים לפני מועד ההגשה. אבל עבדתי על זה כל הקיץ. אבל בלי לחץ מטורף כמו שאת מתארת. בכלל אני לא עובדת טוב בלחץ, לכן אני תמיד משתדלת לסיים כמה ימים לפני הדד ליין. אז נכון שמאוד אהבתי את התוצר הסופי, קיבלתי ציון בהתאם ואני מרגישה שלמדתי המון מכל התהליך, אבל אני בטוחה שהייתי יכולה לכתוב עבודה טובה גם בפחות מזה, פשוט הפרפקציוניזם שלי והרצון שלי לקרוא הכל גורם לכך שכבר 4 שנים לא היה לי חופש בקיץ ( או בכל חג אחר). אבל לא צריך לרחם עליי, אני באמת נהנית מקריאת מחקרים וגם מתהליך הכתיבה ( חוץ מהפעמים שאני מחפשת איזה ביטוי בצרפתית שבדיוק מתאים לי ובדיוק שכחתי אותו...).
 

מממאיה35

New member
כל הכבוד ../images/Emo106.gif

אני מתיישבת עכשיו (כלומר התיישבתי לפני שעה, אבל ההסחות האלה..) לכתוב סוג של הצעת מחקר קטנה, שכוללת את מה שאני רוצה לעשות בשנה הבאה. אז לכאורה הכל יש לי ואני רקר צריכה לאסוף את זה מכתבי עבר שלי, ובכל זאת.. שמתי לי דד ליין עד היום הטיוטה הראשונה כתובה. ~שבת שלום~
 

ללס1

New member
כבוד על המאמץ האינטנסיבי

אבל גם אני מהמתעכבות על כל פסיק ונקודה במאמרים (לצערי) ולכן כל דבר נמשך כארוך הגלות, בשביל לגלות מאוחר יותר שברוב המקרים היה מיותר להכנס לכל הפרטים הקטנים...היום ערמתי ערמה של מאמרים על השולחן בתקווה שאנסה לקרוא את הרעיון שבהם ולא כל פסיק נקווה שיצליח לי..ומחזיקה לך אצבעות שלא יהיו הרבה תיקונים
 

d a p h n a

New member
תודה!

בהצלחה עם הקריאה. אני כבר מזמן ויתרתי על האפשרות של קריאת כל פסיק. זה לא שאני לא רוצה, זה שפשוט אין כאן זמן לזה. אז למדתי "לחפש" רק את מה שחשוב שלי, אלא אם במקרה יש לי רגע נדיר של זמן פנוי להקדיש לקריאה מעמיקה.
 
סחתיין!

ואני הייתי מרוצה כשגמרתי את 10 עמודי העבודה שאני צריכה להגיש השבוע בתוך... 5 ימים. פרספקטיבה
....
 

משוש30

New member
את מדהימה!!!! פשוט ככה ../images/Emo47.gif

|אייקון משתחווה| רכשת מעריצה (טוב נו, אני מעריצה שלך עוד מקודם מההודעות שלך בפורום...)
 

NorthernStar

New member
זה בדיוק מה שקרה לי בשבוע שעבר

היה לי דדליין ביום רביעי, אבל החל משבת, בגלל שינויים במזג האויר, הייתי מושבתת לגמרי בשל המיגרנות הכרוניות שלי. בשעות שבהן יכולתי להרים את הראש מהמיטה ובעיקר בלילה, אחרי שקיעת השמש, ישבתי וקראתי כמה שרק אפשר, אבל לכתוב לא ממש הצלחתי, למרות שידעתי בדיוק מה אני רוצה לומר. מועד ההגשה היה ברביעי, עד סגירת המזכירות בחמש. ביום שלישי מאוחר בלילה ניסיתי עוד לכתוב, יצאה לי פסקה וחצי, חזרתי לישון. ביום רביעי קמתי ב6 בבוקר והתיישבתי לכתוב את העבודה. סיימתי אותה (בהפסקות קלות) עד השעה 4 אחה"צ (כ25 עמודים), ומיד רצתי למזכירות להגיש את העבודה המודפסת. מיד עם ירידת האדרנלין, חזרה כמובן המיגרנה ביתר שאת. אני כל כך שונאת לכתוב עבודות מתוך לחץ. אני לא מבינה מדוע הם מראש לא נותנים לנו פרק זמן ארוך יותר שיאפשר כתיבה איכותית במקום מה שלי נדמה כ"חצי עבודה".
 
למעלה