נראה לי שסוף סוף הגעתי למקום הנכון

ט ה ו ר ה

New member
נראה לי שסוף סוף הגעתי למקום הנכון

יש לי שאלה שאני מתחבטת בה כבר זמן רב (כמובן מחיי הפרטיים) מה לדעתכם המקום של הגבר בכל הנושא של טהרת משפחה? (אם בכלל יש לו מקום...) אשמח לשמוע...
 
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

שמחה שהחלטת להעלות את שאלתך גם כאן. התייחסות נרחבת בלנ"ד במוצ"ש. לבינתיים- שבת שלום
 

פנינית13

New member
לא

רק יצא לי כבר לפגוש את טהורה ןלהגיב לדבריה .וקיבלתי את פניה בשבת שלום
 
הבטחתי התייחסות במוצ"ש

ופתאום הבנתי, כי ממש כמו רבנו מיקי, אני לא לגמרי מבינה את השאלה... אז אענה לפי מיטב הבנתי, בתקווה שאני בכלל בכיוון ולא אצא
ראשית מנקודת מבטי- הגבר צריך להיות בקיא לפני ולפנים בכל הצדדים ההלכתיים. (לא מחייב שהוא ידע לפסוק בדיני מראות וכתמים, אבל בכל מה שהיהודי הסביר צריך לשלוט). שנית- הוא מחוייב להביע את אהבתו והערכתו המילוליים לאשתו באופן כללי, ולשפר את מצב רוחה הטעון בימים האסורים. ובפרט לחזק אותה לגבי כל הבדיקות המציקות והמתסכלות, ולהביע את הערכתו על כך. לא לראות זאת כמובן מאליו.למרות שלאשה זה אמור להיות מובן מאליו לשמור את דבר ה'. שלישית- הוא זה שצריך להביא את העדים לשאלת רב! כשמתעורר הצורך. רביעית- להחליף מצעים ולהתקלח, להתגלח וכדו' כשאשתו טובלת. כל זה במצב האידיאלי. אבל אם אשה נשואה לגבר שטהרת המשפחה אינה בראש מעייניו, מן הסתם היא צריכה לאזור עוז ולקחת על עצמה גם חלק מהמשימות שהוזכרו לעיל. זה בטח מתסכל, אבל "לפום צערא- אגרא!" אולי הכי מועיל יהיה שתפרטי לנו יותר מה הדילמה המדוייקת?
 
אני מסכים עם דבריה של בשורות

וכן עם מיקי... הגבר מחויב רעיונית בטהרת המשפחה באותה המידה שהאישה מחויבת בה, אלא שטכנית - מה לעשות - האישה נוטלת תפקיד משמעותי יותר. מה הגורם לשאלה?
 
מה יכול להיות מעורבות יתר?

אני מכירה עד היום סיפורים הפוכים, על בעלים שלא היו מוכנים ללכת לשאול שאלות רב כשצריך.
 
לצערי שמעתי על סיפורים

על כל מיני פסיכים שמשגעים את נשותיהם בכל מה שקשור לבדיקות.. כן בדקה טוב לא בדקה טוב ועוד כל מיני שגעונות.
 

ט ה ו ר ה

New member
נראה לי שאני צריכה להסביר את עצמי יותר טוב

בראיה שלי, הלכתית אין הבדל. שני בני הזוג מחויבים להלכה וזהו. במחינה פרקטית - ביצוע, תהליך וכדו', אני מרגישה שהאשה היא שמעורבת ועושה והגבר הוא מעין "סייד קיק". אין מחוייבות לגבר להתכונן, לספור, להכין את גופו, והוא גם לא חייב להיות מעורב. אז אני תוהה האם זו מצווה זוגית? רק לנשים? גם לגברים? האם יש בכלל מקום לגבר בכל הנושא של טהרת משפחה - אולי רק במגע עם הרב כמו שנכתב פה?
 
אני חושבת שבהסתכלות שלי

כפי שפירטתי לעיל יש יותר מהפניות לרב עפ``י הצורך. אבל כמדומני שזה לא מעוגן הלכתית. ולענ``ד מהמקורות ההלכתיים זה מצטייר בעיקר כמצווה נשית, ופחות זוגית. אבל בספרות מחשבת ישראל זה מקבל טאצ` קצת יותר זוגי, את מבינה את כוונתי?
 

ט ה ו ר ה

New member
כן, וזה בדיוק מה שמעניין אותי

מה האנשים שחיים את המצווה הזאת חושבים? את הספרות אני מכירה ונראה לי שהיא קצת אפעס, מנותקת מהשטח, השאלה היא אם עוד אנשים חושבים כמוני (היתי שמחה לשאול גם את אמותינו שקבלו על עצמן מה עבר להן בראש - אבל זה בלתי אפשרי :) ...)
 
אולי תחדדי בבקשה עוד יותר את שאלתך?

כי לא לגמרי הבנתי... (את השאלה בסוף הדברים דווקא הבנתי מצויין...
)
 
ישנם דברים רבים

מלבד הטבילה וכל הקשור אליה לפניה ואחריה, מה עם דיני הרחקה, הנוגעים במידה שוה לשני בני הזוג. מה עם כל הנושא של ``פרישה`` שבד``כ באחריות הבעל. כל החישובים של הוסתות לסוגיהן.. והחשוב מכל.. התמיכה ההבנה הסיוע האהבה..
 

ST

New member
כן?

פרישה וכל החישובים של הוסתות באחריות הבעל? ממש לא ממה שאני מכירה, וזו בהחלט האחריות של האשה לספור - "וספרה לה" אם אני זוכרת את הציטוט נכון - זה אמנם בהקשר של 7 נקיים, אבל איך יכול הבעל להיות אחראי על הספירה של אשתו? שניהם ביחד, אני מבינה. לא רק הבעל.
 
למעלה