נשארים על קו ההתחלה לקראת סוף שבוע

STEVE NASH

New member
נשארים על קו ההתחלה לקראת סוף שבוע

רציתי לשתף אתכם במחשבות שלי לגבי השיר הזה מהאלבום אותו מקום אותה הרוח, התעמקתי בו רק לאחרונה (ובכלל בכל האלבום הזה).. בקיצור הגעתי למסקנה שהשיר מדבר על סמים. על מישהו (עמיר אולי) שנגמל מהסמים ולאחר הגמילה נתקל במישהו שהתחיל להשתמש או שלא מצליח להיגמל, מה שמזכיר לו את עצמו.. ואת התקופה בה הוא היה שבוי בסם. "מכור למציאות שלך", "מכור לשיגעון שלך", מסמל את ההתמכרות שברוב המקרים קשה מאוד לצאת ממנה - "אין דרך חזרה", וכמו כן הופכת את כל מערכת הרגשות של הבנאדם ומסבכת את כל כולו - "פוחד מטוב פוחד מרע, מליטוף ומסטירה". המשפט הזה - "מזכיר לי מעט את עצמי, אך בכל זאת אנחנו קצת שונים.." זה מה שגרם לי לחשוב שמדובר בהתקלות של הנגמל עם המשתמש, מזכיר לו את העבר. עכשיו הגענו לפזמון, הפזמון קורע לב למרות הקצב... הוא מדבר על כך שכולם ממשיכים בחיים, מתקדמים, שואפים למעלה ומכוונים להצלחה ותהילה, בזמן שהסמים מוחקים כל זכר לבנאדם ומשאירים אותו תקוע מאחור בלי שום סיכוי להתקדם בחיים, שמו לנצח חתום על קו ההתחלה.
 

leka27

New member
אני מעדיפה

לפרש שירים באופן כללי יותר. השיר הזה לדעתי מדבר בכלל על פחד מ"לצאת לדרך" שבוודאות יהיו בה גם דברים טובים וגם רעים, ועם שניהם קשה לפעמים להתמודד. והפחד הזה עלול להשאיר אותך תקוע בנקודת ההתחלה. שבוע טוב!
 
תמיד חשבתי על השיר הזה ככה אבל

הצלחת להביע אותו במילים מדוייקות על מה שאני חושב...אהבתי. אפשר גם לפרש את השיר באופן כללי יותר על זה שהרושם הראשון הוא חשוב או בעצם שיר על צניעות שאומר לך תזכור,שמך לנצח חתום על קו ההתחלה,כאילו אל תשכח מאין באת... בכל מקרה זה אחד הדיסקים שלו שאני הכי אוהב..יש בו הרבה רגש,מחשבה,מוזיקה מעולה,עצב(שאני אוהב בשירה). בקיצור יש בו הכל בדיסק הזה... מספיק לשמוע את השיר "עיניים מביטות" להבין כמה רגש קיים בדיסק הזה!
 
למעלה