נשים בתנ"ך

נשים בתנ"ך

האם יש הזכרה בתנ"ך על יחסים מינים בין שתי נשים ואיסור ?כלשהו.. מישהו יודע?
 

יוסי ר1

Active member
נשים המסוללות זו בזו

לשואלת שלום. ככל הידוע לי אין איזכור לאיסור בתנ"ך עצמו, אלא בגמרא , שם מפורש האיסור, והיחסים עצמם נקראים "נשים המסוללות זו בזו" - "דאמרן אבא דא"ר הונא נשים המסוללות זו בזו פסולות לכהונה ואפילו לרבי אלעזר דאמר פנוי הבא על הפנויה שלא לשם אישות עשאה זונה ה"מ איש אבל אשה פריצותא בעלמא" תלמוד בבלי, מסכת יבמות פרק ח, וכן במסכת שבת דף סה, א
 
תודה

למרות שלא הבנתי יותר מידי חוץ מאשר שתי נשים כדרך המצרים מנהג גוי יש איסור ...את זה ידעתי לערך אך היכן אוכל לקבל עוד מידע???
 

יוסי ר1

Active member
נשים מסוללות

כדאי לך לשאול בפורום תורה שבעל פה או פורום לשאול את הרב כמו כן מצורף מאמר אקרעי, לשיפוטך
 

פלגיה

New member
זה נכלל ב"כמעשה ארץ מצרים לא תעשו"

אבל לענ"ד לא באיסור חמור כמו שאסורה ההומוסקסואליות.
 
ויקרא יח

לדעניות דעתי הפסוקים הללו מספר ויקרא פרק יח מסבירים שלסביות זה דבר אסור ופסול לפי התורה ושהארץ תקיא אותנו באם נתעסק בפעולות שכאלו. יח,כב וְאֶת-זָכָר--לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא. הפסוקים המדברים על כך שהארץ תקיא אותנו באם נעסק בפעולות שכאלו: וַתִּטְמָא הָאָרֶץ, וָאֶפְקֹד עֲו‍ֹנָהּ עָלֶיהָ; וַתָּקִא הָאָרֶץ, אֶת-יֹשְׁבֶיהָ. לעניות דעתי זהו פשוטו של המקרא לגבי הטקסט האמור לעיל.
 

masorti

New member
עניות דעתך טועה...

כתוב "ואת זכר לא תשכב".... פשיטא, מדובר במשכב זכר. הפסוק עוסק בהומוסקסואליות, ואין שום איזכור של לסביות.
 
לא בטוח

לאחר שנאמר "ואת זכר לא תשכב" יש סימון של פסיק ואז כתוב בשתי מילים "מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה". לעניות דעתי שתי המילים הללו כוונתם ללזביות. יש אפשרות שלא אך אני נוטה חשוב שכן.
 

masorti

New member
"משכבי אשה" מסביר שמדובר במין...

מבחינה תחבירית "משכבי אשה" לא יכול לעמוד בפני עצמו.
 

פלגיה

New member
איפה אתה רואה פסיק?

התנ"ך לא מפוסק. כמו שאמר masorti "ואת זכר לא תשכב משכבי אישה" הוא הפסוק העוסק במגע הומוסקסואלי. אין זכר ללסביות.
 

masorti

New member
הוא בטח רואה עוד כמה סימני פיסוק...

למשל, כך יש לקרוא חלקים מעשרת הדיברות... שמור את יום השבת לקדשו? לא. תרצח. לא. תנאף. לא. תגנב. לא. תחמוד...
 
תשובה

"וְאֶת-זָכָר--לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא." את הפסוק הזה הוצאתי מאתר "תנ"ך מפתח מנוקד". ואתם וודאי צודקים שאכן התנ"ך אינו מנוקד במקורו והטעמים נוספו הרבה לאחר מכן. לכן כאשר קוראים את הפסוק ללא פיסוק ניתן לפרש זאת גם כלזביות להלן: ואת זכר לא תשכב משכבי אישה תועבה הוא. אם ההקשר של הפרק מדבר על יחסי מין מוזרים כגון מין עם בעלי חיים, יחסי מין עם אותו המין וכו'. לא סביר שפתאום התנ"ך יאסור על משכבי אישה רגילים. משמע: איש ואישה. ולכן אם תבוא נקודה לאחר "ואת זכר לא תשכב." אזי כאשר כתוב "משכבי אישה תועבה הוא." הכוונה היא שלבטח יש פה איסור על לזביות. שוב כל זה לדעניות דעתי הצנועה. בחסד ישוע. חסידו הנלהב- מייק
 

arandiera

New member
זהו איסור על הומוסקסואליות

דהינו "משכב זכר", ולא על יחסי מין בין שתי נשים.
 

shahril

New member
שמות נשים נזכרו בתנ"ך כאשר הן היו

כוכבות ארוע. ואת השאלה על לסביות בכלל לא דמינו כותבי התנ"ך. המלה לסבית מקורה בשמו של האי לסבוס ביון, שעל תושבותיו ספרו שהן אוהבות זו את זו.
 

יוסי ר1

Active member
למה היתממות? לא דמיינו...

נכון שהשם בא מנשות לסבוס, אבל בתנך מוזהרים מדברים יותר מזעזעים, משכב עם בעלי חיים, שעליהם נישם גם מוזהרות. התועבות האילו היו ידועות לכל, לא הומצאו ביום שנמצא להן שם.
 
../images/Emo34.gifתודה לכולם....

אבל אני לא מבינה כל כך את דברכם אני מחפשת מידע הכתוב בצורה שתהייה לי ברורה לקריאה....
 

אלי ו.

New member
בבקשה

משנה תורה לרמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא ח נשים המסוללות זו בזו--אסור, וממעשה מצריים הוא שהוזהרנו עליו: שנאמר "כמעשה ארץ מצריים . . . לא תעשו" (ויקרא יח,ג); ואמרו חכמים, מה היו עושים--איש נושא איש, ואישה נושאה אישה, ואישה נישאת לשני אנשים. ט אף על פי שמעשה זה אסור, אין מלקין עליו--שאין לו לאו מיוחד, והרי אין שם ביאה כלל; לפיכך אין נאסרות לכהונה משום זנות, ולא תיאסר אישה על בעלה בזה--שאין כאן זנות. וראוי להכותן מכת מרדות, הואיל ועשו איסור. ויש לאיש להקפיד על אשתו בדבר זה, ולמנוע הנשים הידועות בכך מלהיכנס לה ומלצאת היא אליהן.
 
../images/Emo206.gifאלי,,,,../images/Emo24.gif

קודם כל תודה רבה לך על האיפורמציה ועל המאמץ... שתי שאלות. "ראוי להכותן מכת מרדות.הואילו ועשו איסור" משמע?זה העונש המתואר..? והאם יש לדעתך מקום לשאול רב על ההשלכות הדתיות...בנושא זה... דבר שמציק לי מאד שנים. ואנני יודעת ומבינה הרבה.. אני באה מבית חילוני ....אמנם ירושלמי אבל חילוני ....
 

יוסי ר1

Active member
יחסים לסביים

לשואלת שלום. עינינו של פורום באינטרנט הוא בעיקר לספק את הסקרנות ולהרחיב את הדעת. תשובות לבעיות אישיות לא הייתי ממליץ לך לחפש בפורום, לא ברמת הפיתרון אותו תאמצי. אין לך מושג מי העונה ובשם איזו סמכות או בורות הוא משיב. לגבי הנושא הספציפי שהעלית, ברור לך מתשובות העונים שרוח התורה אינה נוחה מיחסים לסביים, הם נחשבים לחטא, שכרוך בעונש. מה הפסוק המדוייק ממנו לומדים זאת, ומה העונש המדוייק , אינו חשוב כל כך, כמו העובדה שאם יש לך בעייה מציקה, עלייך להפנות אותה לגורם המתאים. אם הנושא מציק לך, הייתי ממליץ לפנות לרב מוכר, אדם נאור שמבין גם בפסיכולוגיה. איני רוצה לנקוב בשם מסויים, כי כל אחד צריך למצא את הרב המתאים, שהוא יוכל לקבל את פסקיו. אם תתעקשי, הייתי יכול למשל להמליץ על הרב שלמה אבינר מישיבת עטרת כהנים (או עטרת ירושלים), שהוא אישיות ידועה ומקובלת על רבים, הרבה מכך בזכות אישיותו. אל תתני לעצמך להתלבט על סמך תשובות אנונימיות בפורומים.
 
למעלה